w123 bensan farmari koneen vaihto om 617 300d onnistuuko
tehdäämpä testi ; paljonko saa olla klappia vetoakselissa, kun pyörää
heiluttaa edestakaisin kun pyörä nostettu tunkilla ylös. olen testaillut
paria w123 mersua ja tulos ollut toisessa autossa klappia n. 40 mm
kehän suunnassa ja toisessa n. 60 mm ja sen myös huomaa ajaessa kun vaihteita vaihtelee. klappi johtunee 1. perän välyksestä
2. vaihdel, ---" -----
3. gartaani- ja vetoakselin välyksestä
ja niiden yhteisvaikutuksesta
onko kukaan testaillut näitä juttuja ?
toisen perä 3.07
toinen perä 3.69
heiluttaa edestakaisin kun pyörä nostettu tunkilla ylös. olen testaillut
paria w123 mersua ja tulos ollut toisessa autossa klappia n. 40 mm
kehän suunnassa ja toisessa n. 60 mm ja sen myös huomaa ajaessa kun vaihteita vaihtelee. klappi johtunee 1. perän välyksestä
2. vaihdel, ---" -----
3. gartaani- ja vetoakselin välyksestä
ja niiden yhteisvaikutuksesta
onko kukaan testaillut näitä juttuja ?
toisen perä 3.07
toinen perä 3.69
No eipä oo tullu mittailtua, mutta sen voin sanoa että sitte ku aina liikkeelle lähtiessä kuuluu isoääninen klonk ja pienessä vauhdissa nykii niin vetari alkaa olla tiensä päässä, mikäli(todennäköisesti) suurin välys sieltä löytyy. Ajelin tämmösillä vetareilla surutta puoli vuotta ja ku vaihoin niin oli yhessä nivelessä enää yks kuula kuudesta tallella . Ajonaikainen melu hiljeni aika huomattavasti toisten vetarien myötä . Mun käsityksen mukaan tuola peräsä kyllä sietää välystä olla jonku verran eikä haittaa mitään.
Chevy C10 Pick Up 6.2d
Chevy K1500 Pick Up 6.2d
W126 500SEC
W115 300blowerturbodiesel-projekti
Chevy K1500 Pick Up 6.2d
W126 500SEC
W115 300blowerturbodiesel-projekti
w123 perän ; tasauspyörästön irroitus
yritin päästä käsiksi perän kiinnitysmuttereihin 4 kpl ovat aika hankalassa paikassa , kun pihamaalla pukkien päällä yrittää laittaa työkaluja mutterien avaamiseksi. en vielä saanut tarkkaan selville
onko mutterit 19 vai 20 mmm , onko kellään kokemusta tai niksiä
mutterien avaamiseen ja työkalun laatuun nähden.
yritän ottaa irti koko perän vetoakseleineen.
yritin päästä käsiksi perän kiinnitysmuttereihin 4 kpl ovat aika hankalassa paikassa , kun pihamaalla pukkien päällä yrittää laittaa työkaluja mutterien avaamiseksi. en vielä saanut tarkkaan selville
onko mutterit 19 vai 20 mmm , onko kellään kokemusta tai niksiä
mutterien avaamiseen ja työkalun laatuun nähden.
yritän ottaa irti koko perän vetoakseleineen.
Nosta auton takapää ilmaan ja pistä pukkien päälle tms. Sitte irrotat iskarit yläpäästä ja otat jarrusatulat irti ja koiranluut ja kahtot silimällä pitääkö vielä jotain muutaki ottaa. Lykäät tunkin perämurikan alle ja ruuvaat sen pultin irti siitä perän takakumista ja lasket sitte hallitusti perän alas ja apurunko kääntyy siinä samalla. Jos vielä tuntuu ahtaalta niin löysää vähä apurungon etupään pultteja niin laskee vielä vähä alemmas. Jos ei vieläkään onnistu niin irrota koko apurunko, mutta siinä on sitte oma hommansa saada tähtäiltyä se takas paikoille, onnistuu kyllä ilman sen irrotustaki.
Chevy C10 Pick Up 6.2d
Chevy K1500 Pick Up 6.2d
W126 500SEC
W115 300blowerturbodiesel-projekti
Chevy K1500 Pick Up 6.2d
W126 500SEC
W115 300blowerturbodiesel-projekti
Tai näin ainakin sedanissa...mut kai onnistuu farkussaki ja sit kannattaa tarkistaa oisko lattiapellissä kumitutit,jotka irrottamalla pääsis pultteihin käsiks, nii ei tarvis kikkailla apurungon kans. Ja avain on muistaakseni normi 19mm.
Chevy C10 Pick Up 6.2d
Chevy K1500 Pick Up 6.2d
W126 500SEC
W115 300blowerturbodiesel-projekti
Chevy K1500 Pick Up 6.2d
W126 500SEC
W115 300blowerturbodiesel-projekti
Pelkän perän irroittaminen onnistuu kun sinulla on taittuvapäinen räikkä tai muu varrellinen avain jossa pää taittuu. Parhaiten ja todistetusti onnistuu sillä taittuvapäisellä räikällä. Asialliset sellaiset maksavat n.60€. Lisäksi sinun pitää irroittaa perän luukun kiinnityspultit (4kpl, pieniä, takana) niin saat enemmän työtilaa kun jouset pääsevät työntämään perää ja nivelistöä hieman alemmaksi kuin normaalisti.mietto-3 kirjoitti:w123 perän ; tasauspyörästön irroitus
yritin päästä käsiksi perän kiinnitysmuttereihin 4 kpl ovat aika hankalassa paikassa, kun pihamaalla pukkien päällä yrittää laittaa työkaluja mutterien avaamiseksi.... onko kellään kokemusta tai niksiä mutterien avaamiseen ja työkalun laatuun nähden. yritän ottaa irti koko perän vetoakseleineen.
Ne on W114/115 mutta ei W123:ssa. Eli joudut jokatapauksessa huseeraamaan alahaalla. Jostain 0,5 sarjalaisista 123:sista en mene takuuseen.Antti M. kirjoitti:sit kannattaa tarkistaa oisko lattiapellissä kumitutit,jotka irrottamalla pääsis pultteihin käsiks, nii ei tarvis kikkailla apurungon kans. Ja avain on muistaakseni normi 19mm.
no nyt on perä irti olipa aika savotta, piti lopulta tehdä muutama reikä että pääsi ylhäältä irroittamaan ruostuneet mutterit. nyt on seuraava vaihe viedä perä /akseliyhdistelmä verstaalle ja työnnetään vetarin nivelien suojakumit paikoilleen erikoislaitteella. ja sitten testaamaan
miten 3.07 perä toimii w123d turpossa.
miten 3.07 perä toimii w123d turpossa.
no nyt tuli viimein vaihdettua 3.07 perä ja vetoakselit joihin laitettiin
uudet nivelien suojakumit. verstastyönä perä/ vetoakselipaketin vaihto
kesti noin 1.5 tuntia, kun jätti turhat työvaiheet pois.
allelaitetun perän ja vetarien tarkkaa ajo km en tiedä ehkä n.400 tuh/km
koeajo oli miellyttävä kokemus , kun vertaa mitä se oli 3.69 perällä
joka oli turbon käyttöön liian tiheä perä varsinkin moottoritiellä.
vaihdelaatikkona on 4-lovinen, kun 5-lovisia ei ole löytynyt, mut kyllä
nyt tälläkin yhdistelmällä jo ajo on aivan eri luokkaa kun vertaa edellistä.
uudet nivelien suojakumit. verstastyönä perä/ vetoakselipaketin vaihto
kesti noin 1.5 tuntia, kun jätti turhat työvaiheet pois.
allelaitetun perän ja vetarien tarkkaa ajo km en tiedä ehkä n.400 tuh/km
koeajo oli miellyttävä kokemus , kun vertaa mitä se oli 3.69 perällä
joka oli turbon käyttöön liian tiheä perä varsinkin moottoritiellä.
vaihdelaatikkona on 4-lovinen, kun 5-lovisia ei ole löytynyt, mut kyllä
nyt tälläkin yhdistelmällä jo ajo on aivan eri luokkaa kun vertaa edellistä.
nyt kun muut suurimmat ajoon vaikuttavat hommat on jonkinlaisessa
kunnossa on vuorossa nippelihommia; joista yksi kysymys miten
kiinnitetään w123 farkkuun tavaratilan vedettävä peitto. katselin
w124 korisen farkun vastaavaa värkkiä näytti aika yksinkertaiselta
kiinniollessaan, eli kun avaa takaluukun niin peitto nousee luukun mukana ylös, jolloin tavaratila on näkyvissä. liekö sama systeemi
w123 korisessa. en löytänyt mitään kiinnitysreikiä mihin peiton koukut
kiinnitetään. samassa laitteessa on myös verkkokoirakalteri.
onko kukaan värkännyt edm. laitetta kiinni tiedot kiinnostaa.
kunnossa on vuorossa nippelihommia; joista yksi kysymys miten
kiinnitetään w123 farkkuun tavaratilan vedettävä peitto. katselin
w124 korisen farkun vastaavaa värkkiä näytti aika yksinkertaiselta
kiinniollessaan, eli kun avaa takaluukun niin peitto nousee luukun mukana ylös, jolloin tavaratila on näkyvissä. liekö sama systeemi
w123 korisessa. en löytänyt mitään kiinnitysreikiä mihin peiton koukut
kiinnitetään. samassa laitteessa on myös verkkokoirakalteri.
onko kukaan värkännyt edm. laitetta kiinni tiedot kiinnostaa.
olen nyt testaillut tätä mb 123 300d farm. turboa, muuten pelaa hyvin
3.07 perällä jossa pieni välyksen tuntu vaihdettaessa,mut kun asian tietää
niin eteenpäin mennään ihan kohtuullisen kovaakin jos kiirettä pitää.
suuttimien kärkien vaihto on edessä, polttoaineen jakelu ei pelaa niin
kuin pitäisi ja polttoainettakin kuluu ehkä hieman liikaa , kun kulutus on
n. 9.5 l/ 100 km. vai onko kulutus normaalin rajoissa? vastatkaapa
kokeneet.
3.07 perällä jossa pieni välyksen tuntu vaihdettaessa,mut kun asian tietää
niin eteenpäin mennään ihan kohtuullisen kovaakin jos kiirettä pitää.
suuttimien kärkien vaihto on edessä, polttoaineen jakelu ei pelaa niin
kuin pitäisi ja polttoainettakin kuluu ehkä hieman liikaa , kun kulutus on
n. 9.5 l/ 100 km. vai onko kulutus normaalin rajoissa? vastatkaapa
kokeneet.
Eipä nyt muista mitä tehas lupaa kulutukseksi, jos sulla on auton mukana tullu semmonen käyttö opas tai mikä ohje kirja se nyt onkaan, niin siellä muistaakseni oli lukemat vai mistä ne kerran kahtoin. Automaatille tuo nyt ei mikään paha ole, vai mitä muut sanoo? Vai oliko tämä edes automaatti, kun kerta turbo on?
w123 200d 3.0 -81 Kuollut 11.02.2008.
w123 300d -80 Koneeton lahopaska.
s123 TDT -81. Sivuputki.
w123 300d -80 Koneeton lahopaska.
s123 TDT -81. Sivuputki.
taitaab olla manuaali.
Jotahi tuommosia ne jotka tietää niin puhuu.
Jotahi tuommosia ne jotka tietää niin puhuu.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-
- Viestit: 1014
- Liittynyt: 06.8.2006 15:33
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
No perstuntumalta se oli sen kymmenen Kovin tarkkaa mittausta ei toki tullut suoritettua mutta semmonen fiilis jäi muistoihinjohtaja300 kirjoitti:Eikai se nyt kymmentä vieny tai sitten eri painonen kaasujalka meillä.Malm kirjoitti:Meillä vie 300D autmaatilla noin 8 litraa ja entinen 300D manuaali vei sen 10 litraa, että kaippa se ihan spekseissä on tuo sunkin kulutus.
-Risto
Paljonkos sitten oma mielipiteesi asiaan on ?
-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
-
- Viestit: 1014
- Liittynyt: 06.8.2006 15:33
Tämä jäänyt unholaan, mutta mitä joskus laskeskelin niin semmosta yheksää ja matkassa hivenen vähemmän, mitä itellä niitä oli niin vähäruokasimmasta päästä oli. 78 300d automaatilla vei vähän tavaraa erimalliinMalm kirjoitti:No perstuntumalta se oli sen kymmenen Kovin tarkkaa mittausta ei toki tullut suoritettua mutta semmonen fiilis jäi muistoihinjohtaja300 kirjoitti:Eikai se nyt kymmentä vieny tai sitten eri painonen kaasujalka meillä.Malm kirjoitti:Meillä vie 300D autmaatilla noin 8 litraa ja entinen 300D manuaali vei sen 10 litraa, että kaippa se ihan spekseissä on tuo sunkin kulutus.
-Risto
Paljonkos sitten oma mielipiteesi asiaan on ?
-Risto
kylläpä tuossa tekniikanvaihdossa on enemmän järkeä kuin mun farmarin korinvaihdossa..
mun 123 farkku on alunperin ollut 240D,siihen on vaihdettu koko koppa ilman etuovia,kojelauta,kone,jne..prosentteja 49 papereissa,mitään ei voi enää vaihtaa
ilmeisesti vanha kori on ollut mätä ja koneeksi on välttämättä haluttu 300d.
no en tiedä,hyvin ilosesti se tolla kulkee,mut ei kai 300d farkut ole mitää ultraharvinaisia..korinvaihdosta on kuitenkin useampi vuosi jo aikaa.
mun 123 farkku on alunperin ollut 240D,siihen on vaihdettu koko koppa ilman etuovia,kojelauta,kone,jne..prosentteja 49 papereissa,mitään ei voi enää vaihtaa
ilmeisesti vanha kori on ollut mätä ja koneeksi on välttämättä haluttu 300d.
no en tiedä,hyvin ilosesti se tolla kulkee,mut ei kai 300d farkut ole mitää ultraharvinaisia..korinvaihdosta on kuitenkin useampi vuosi jo aikaa.
Vaihtuva merkkikavalkaadi, tällä hetkellä VW T3 Caravelle x3
taispa tulla pieni kirjoitusvirhe, ei se automaatti taida käynnistyä ainakaan n- asennossa, koska se olikin hinausasento. Voineeko sitä yrittää missään asennossa vai. On vaan yksi varaosa-auto 123 korinen
bensa versio, joka ei ainakaan muutamalla yrittämällä innostunut akun voimalla käyntiin ja josta ajattelin automaattiloodaa kehitellä
123 korisen 300turbodieselin jatkoksi. käyneekö muutenkaan?
bensa versio, joka ei ainakaan muutamalla yrittämällä innostunut akun voimalla käyntiin ja josta ajattelin automaattiloodaa kehitellä
123 korisen 300turbodieselin jatkoksi. käyneekö muutenkaan?
Kyllä se onnistuu. Ota takapenkkien istuinosat irti ja lukitse selkänojat alas vaikka parilla pellinpalalla ja popniitillä. Pulteilla lukittu ei kelpaa, pitää olla "kiinteästi". Ruuveilla jos laitat, niin kannat on hiottava sileäksi, ettei saa ruuvaamalla auki.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret