moottorista kuuluu ikäänkuin heinäsirkan siritystä muistuttava ääni kylmänä kun ryyppy on päällä. jostain etupäästähän tuo tuntuu tulevan, mutta voiko se mikään rulla olla kun ääni ei kuulu lämpimänä ollenkaan??? molemmat hihnan kiristin rullat on vasta vaihdettu(myös hihnat) niin myös laturin rulla että kampiakselia pyörittävä rulla alkaa tuo ääni pikkusen jo nousemaan hattuun ja se on äänien eliminointi listalla nro 1! autolla on ajettu 170tkm...
toinen kysymys;
kuinka pitkään kompura yleensä kestää ehjänä näissä moottoreissa?
julle
w208 230K heinäsirkka moottorissa...? ja kysymys kompurasta
Ahdin kestää kyllä muutaman sata tuhatta. Sanotaanhan sitä (leikisti) huoltovapaaksi. Oikeasti en ole kovinkaan monesta rikkoutuneesta kuullut, mutta kyllä jokaisella laitteella elinkaaren loppu jossain on.
Alkupään M111:ssä oli kompurassa öljyntäyttöproppu, jonka kautta öljyn sai vaihdetuksi. Loppupäässä se on poistettu. Mikä on mielestäni typerää, mutta eivät ole Eatonilla taaskaan kysyneet minulta mielipidettä. Jos öljyntäyttöreikä löytyy, itse vaihtaisin öljyt sadan tuhannen välein. Uusi öljy varmasti pidentää vinhaa tahtia suihkivan mekaanisen vimpaimen elinkaarta.
Alkupään M111:ssä oli kompurassa öljyntäyttöproppu, jonka kautta öljyn sai vaihdetuksi. Loppupäässä se on poistettu. Mikä on mielestäni typerää, mutta eivät ole Eatonilla taaskaan kysyneet minulta mielipidettä. Jos öljyntäyttöreikä löytyy, itse vaihtaisin öljyt sadan tuhannen välein. Uusi öljy varmasti pidentää vinhaa tahtia suihkivan mekaanisen vimpaimen elinkaarta.
-T
Niin sanoivat minullekin ensialkuun. Mutta se ei pidä paikkaansa. Ja sen huomasivat itsekin kun katsoivat räjäytyskuvaa tarkemmin. Öljyn kiertäminen kun edellyttäisi jotain kanavaa moottorin ja ahtimen välillä. Ja se puuttuu.Julle kirjoitti:...onko siinä perää kun sanoivat veholla että kompurassa kulkee sama öljy kuin moottorissa?...
Kompuraan on omaa öljyään, joka on eriä kuin moottoriöljy. Haku-toiminnolla löytyy tästä lisää.
-T