200D vai 250D
200D vai 250D
Onko noilla hirveitä eroja teho puolella oikeesti? Vaihto olis mielessä? Toki VAG:n tuotteet ja nua japanin ihime Carina E:t on käyny mieles mutta tainnu tulla nii mukavuure haluune että ei muut taira kelevata paitsi mese. Ja kuinka palio PP diesel saa ihmeitä aikaan ja palioko kustantaa noin suurin piirtei?
Leikki ikä ---> koko ikä Ei riemulla rajaa ku takavedolla ajaas
2x Toyo
4x Toyo -EX
Can-Am -EX
MB -EX
Nissan -EX
VW -EX
2x Toyo
4x Toyo -EX
Can-Am -EX
MB -EX
Nissan -EX
VW -EX
Onhan niissä 20 hv eroa, tuntuu se ajossa.
Ellei tarvitse vetää kärryä / ajaa täydellä lastilla niin 200D riittää.
Isompikoneisessa on 5-vaihde vakiona vanhemmissakin, 200D:ssä vasta E-mallissa eli -93 paikkeilta.
PPd:llä kannattaa käyttää oli kone sitten 4- 5- tai 6-sylinterinen, kyllä tuntuma ajossa pumpunruuvauksen jälkeen on niin erilainen että muutosta voi sanoa ihmeeksi.
Tosin näitä on ruuvailtu jo niin paljon että todennäköisyys saada valmiiksi säädelty alkaa olla suuri.
Ellei tarvitse vetää kärryä / ajaa täydellä lastilla niin 200D riittää.
Isompikoneisessa on 5-vaihde vakiona vanhemmissakin, 200D:ssä vasta E-mallissa eli -93 paikkeilta.
PPd:llä kannattaa käyttää oli kone sitten 4- 5- tai 6-sylinterinen, kyllä tuntuma ajossa pumpunruuvauksen jälkeen on niin erilainen että muutosta voi sanoa ihmeeksi.
Tosin näitä on ruuvailtu jo niin paljon että todennäköisyys saada valmiiksi säädelty alkaa olla suuri.
Itse en havainnu suurtakaan eroa joskus ko hyppäsin 390 tkm ajetusta 200D:stä 750 tkm ajetun 250D:n rattiin, eppäilen kyllä että se 200D olisi käynyt jossain säädettävänä ko ihmeen pirteä se oli. Suurin ero nuissa kahdessa yksilössä oli siinä että 250D:n sain hytkymään vaikka lähdön ja vaihdot tein juuri samaanlaihin kuin 200D:nkin. Kulutukselta 250D on hieman pienempi kuin 200D, vakuutukset ja vero toisaalta taasen on hieman isommat isompimoottorisessa, tosin se kulutuserokaan ei ole kuin muutama desi (250D 5,5-6 litraa sadalle ja 200D 5,8-6,4 sadalle, taajama-ajossa saattaa molemmilla saada jo erittäin raskaalla jalalla 7 rikki, itse en saanut...)
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
9.13L/100kmJaniH kirjoitti:200D 5,8-6,4 sadalle, taajama-ajossa saattaa molemmilla saada jo erittäin raskaalla jalalla 7 rikki, itse en saanut...)



Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus

W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Kuinkas toi ohitus kiihtyvyys? "mikä se on"
? Pääsöökö ees 250 rekan ohi? Näytti autotalli.comin autoarkiston mukaan kiihtyvyydessä olevan 2sekunnin ero, eipä sitä taira huomata
. 200Dllä päriää varmasti talavella hyvin mutta kun kesä tuloo niin asia toinen:?: Rekat alkaa tulemaan vastaan entistä nopiampaa. Harvemmin sitä täyrellä lastilla tuloo ajeltua (yleensä 2henkilöä ja tyäkalut takakontis), kärryäki tuloo verettyä hyvin harvoo paitsi taajamas joskus kaattikselle. Sen puoleen toi 200D menis hyvin. Noilla on vaan sitä hinta eroakin jonkin verran ja kilometreissäkin näyttäis oleva eroa.
Muistelin että kun kortin sain niin olin eräällä 200d:llä kuskissa ja se tuntui olevan kyllä liukas liikkeinen auto ja mahtava ajaa. Olihan sitä ruuvattu ja omistaja muistaakseni kehui että 180km/h kulkee


Muistelin että kun kortin sain niin olin eräällä 200d:llä kuskissa ja se tuntui olevan kyllä liukas liikkeinen auto ja mahtava ajaa. Olihan sitä ruuvattu ja omistaja muistaakseni kehui että 180km/h kulkee

Leikki ikä ---> koko ikä Ei riemulla rajaa ku takavedolla ajaas
2x Toyo
4x Toyo -EX
Can-Am -EX
MB -EX
Nissan -EX
VW -EX
2x Toyo
4x Toyo -EX
Can-Am -EX
MB -EX
Nissan -EX
VW -EX
Kyllä 200Deelläkin pääsee rekan ohi ja ihan helposti. Se vaan vaatii taitoa ajamisessa. Sellaisella p*rsiissä roikkumisella ei pääse ohi vaikka yrittäisi. Sopivan välin päästä ja sopivassa kohdassa niin jo vain heilahtaa ohi. Helppoa.
Ei 200Dee niin huono ja hidas ole kuin mitä väitetään. Sillä on ihan mukava ajella matka-ajoakin. Kulutus on pieni ja matkanteko leppoisaa.
Nimim. Perheessä ollut 200Dee kuukauden ja n. 4000 kilometriä takana.
Ei 200Dee niin huono ja hidas ole kuin mitä väitetään. Sillä on ihan mukava ajella matka-ajoakin. Kulutus on pieni ja matkanteko leppoisaa.
Nimim. Perheessä ollut 200Dee kuukauden ja n. 4000 kilometriä takana.
Mie vähän luulen jotta tuohon miun kauppakinneriini taitaa tulla samanmoisia lukemia tulevan vuoden aikana.MatKa kirjoitti:Kyllähän se tehoero on aika selvä mutta ppd:llä käynyt 200d voi päihittää jo vakion 250d:n. Ihan hyvinhän tuolla 200d:lläkin on kerennyt. ~40tkm/vuosivauhtia
Ja hyvin ehtii. Josko vaikka ehtisi säädättämäänkin jossain mutkassa

Vakio 250td juuri ja juuri nappaa tuon 180km/h mittariin. Mutta kukapa sitä vakioon tyytyy oli kyseessä mikä tahansa kampeMattiS kirjoitti: Muistelin että kun kortin sain niin olin eräällä 200d:llä kuskissa ja se tuntui olevan kyllä liukas liikkeinen auto ja mahtava ajaa. Olihan sitä ruuvattu ja omistaja muistaakseni kehui että 180km/h kulkee

Kannatan suurempaa vaihtoehtoa ja pumppupajan kautta...
Oliskohan se nyt ollut miun matka-ajossa ollut sellaista 6.3-6.8 litraa satasella. Tai siis sekalaista matka-ajoadealer kirjoitti:Oletko Myy laskeskellut Reen kulutusta, minun matka-ajossa se vei noin 7 litraa sadalle ?


Mutta eihän sillä ole nyt ajettukaan vielä kuin vasta karvan vajaa 4000 kilometriä neljässä viikossa


[quote="Vuke"]Mitä sitä viritteleen kun Suomessa ei saa ajaa kuin 120 km/h maksimissaan seitäkin vain kesäaikaan ja moottoritiellä :shock[/quote]
Joo eisen tartte kulukia kuhan vaan kiihtys johonki laihi. Tuntuu et noitaa 200dtä on monen näköstä, koitin erään tutun 200dtä ja sillä kerkes ihan hyvin tuohon 80km/h mutta siitä sitte ylöspäin
ja sit taas kaveri sano omasta 200dstä että 0-60 ikuisuus mutta siitä sitte ylöspäi..
Olihan se mukava tolla bensa tenavalla ajella tampere-helsinki motaria menneenä viikonloppuna ku ohitukset onnistu kovemmissakin vauhriis.
Joo eisen tartte kulukia kuhan vaan kiihtys johonki laihi. Tuntuu et noitaa 200dtä on monen näköstä, koitin erään tutun 200dtä ja sillä kerkes ihan hyvin tuohon 80km/h mutta siitä sitte ylöspäin


Olihan se mukava tolla bensa tenavalla ajella tampere-helsinki motaria menneenä viikonloppuna ku ohitukset onnistu kovemmissakin vauhriis.
Leikki ikä ---> koko ikä Ei riemulla rajaa ku takavedolla ajaas
2x Toyo
4x Toyo -EX
Can-Am -EX
MB -EX
Nissan -EX
VW -EX
2x Toyo
4x Toyo -EX
Can-Am -EX
MB -EX
Nissan -EX
VW -EX
Yksilöitähän nuo alkaa paljolti olemaan. Mitä mie olen tutkinu niin diisselimersuhan alkaa kiihtymään vasta tuolla 100-110 jälkeen. Pääsin mie tässä W123 200D:lläkin rekasta ohi ja ihan heittämällä, rekan nopeudesta en tiedä, itselläni oli ohittamaan lähtiessä mittarissa 90-95 ja rekan nokan kohdalla 150 ja aikaakaan ei mennyt sentään minuuttitolkulla tuohon saavutukseen eikä ollut mikään mahottoman pitkä suorakaan kyseessä. Ja saman vertahan tuossa mulla on tehoja ko W124 200D:ssä eli 72...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Ja tuosta kulutuksesta, nuo minun mittaamat kulutukset on ajettu ihan suomen talvirajoitusten mukaan ajamalla ja yhden talven pituisena ajanjaksona ko ostin auton alkutalvesta ja myin pois ennen kesärajoitusten voimaantuloa... Isäni ajoi 250D:llä noin vuoden ja hieman reilut 80 tkm ja keskikulutus tuolta ajalta oli 5,8.
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
JaniH kirjoitti:Yksilöitähän nuo alkaa paljolti olemaan. Mitä mie olen tutkinu niin diisselimersuhan alkaa kiihtymään vasta tuolla 100-110 jälkeen. Pääsin mie tässä W123 200D:lläkin rekasta ohi ja ihan heittämällä, rekan nopeudesta en tiedä, itselläni oli ohittamaan lähtiessä mittarissa 90-95 ja rekan nokan kohdalla 150 ja aikaakaan ei mennyt sentään minuuttitolkulla tuohon saavutukseen eikä ollut mikään mahottoman pitkä suorakaan kyseessä. Ja saman vertahan tuossa mulla on tehoja ko W124 200D:ssä eli 72...

Kulutuksista vielä senverran ettei liian ruusuisia unelmia kannata elätellä jos on 124 dieseliä hankkimassa.
Kohtalaisen vähällä polttoaineella nämä kulkevat muttei "mopolla mahdottomia".
Käyttöohjekirjan mukaan 200D kulutus nelivaihteisella laatikolla on
90 km/h 5,3 litraa sadalle
120 km/h 7,0 litraa sadalle
kaupunkiajossa 7,9 litraa sadalle.
Vastaavasti 250D joka on 5-vaihteinen:
90 km/h 5,4 litraa sadalle
120 km/h 7,0 litraa sadalle
kaupunkiajossa 8,9 litraa sadalle.
Edelleen 300D:
90 km/h 5,4 litraa sadalle
120 km/h 7,0 litraa sadalle
kaupunkiajossa 9,8 litraa sadalle.
Kyseessä siis valmistajan ilmoittamat lukemat joihin on käytännössä vaikeaa päästä vaikka kokeilisi ajaa ihanneolosuhteissa tasaista nopeutta ilman mäkiä tai kiihdytyksiä.
Ympärivuotinen keskikulutus on jotain ihan muuta kuin valmistajan ilmoittama tasaisen 90km/h nopeuden kulutus.
Itselläni on ollut manuaalivaihteisina muutama 200D ja yksi 300D, kertaakaan en ole päässyt alle kuuden litran keskikulutuksella tankillista.
Oliskohan ollut 300D:llä pienimmillään jossain vajaa 6,5 litraa ?
Automaatteja on ollut E250D ja 300TDT joiden kulutuksissa oli eroa 0,5-1,0 litraa, kulussa kuin yöllä ja päivällä.
Kohtalaisen vähällä polttoaineella nämä kulkevat muttei "mopolla mahdottomia".
Käyttöohjekirjan mukaan 200D kulutus nelivaihteisella laatikolla on
90 km/h 5,3 litraa sadalle
120 km/h 7,0 litraa sadalle
kaupunkiajossa 7,9 litraa sadalle.
Vastaavasti 250D joka on 5-vaihteinen:
90 km/h 5,4 litraa sadalle
120 km/h 7,0 litraa sadalle
kaupunkiajossa 8,9 litraa sadalle.
Edelleen 300D:
90 km/h 5,4 litraa sadalle
120 km/h 7,0 litraa sadalle
kaupunkiajossa 9,8 litraa sadalle.
Kyseessä siis valmistajan ilmoittamat lukemat joihin on käytännössä vaikeaa päästä vaikka kokeilisi ajaa ihanneolosuhteissa tasaista nopeutta ilman mäkiä tai kiihdytyksiä.
Ympärivuotinen keskikulutus on jotain ihan muuta kuin valmistajan ilmoittama tasaisen 90km/h nopeuden kulutus.
Itselläni on ollut manuaalivaihteisina muutama 200D ja yksi 300D, kertaakaan en ole päässyt alle kuuden litran keskikulutuksella tankillista.
Oliskohan ollut 300D:llä pienimmillään jossain vajaa 6,5 litraa ?
Automaatteja on ollut E250D ja 300TDT joiden kulutuksissa oli eroa 0,5-1,0 litraa, kulussa kuin yöllä ja päivällä.

-
- Viestit: 541
- Liittynyt: 02.6.2006 22:43
- Paikkakunta: 97940
Oma 200D on sen 110tkm matkalla minkä auto minulla on ollut kulkenut keskikulutuksella noin 5,8l/100km. Ja kenkää on vaunu saanut, ennen katsastusta ei nokia tarvi pois koneesta polkea.
Mielestäni on erittäin pieniruokainen auto kokoisekseen. Liikenteen vauhdissa pysyy kun ei joka väliin tunge. Ohituksia jos meinaa enemmän harrastaa niin kannattaa suosista ostaa isompikoneinen. Nelipyttyisen kuskilla on pää luonnostaan vasemmalle kenossa kuin evp-edustushiihtäjällä konsanaan.

Mielestäni on erittäin pieniruokainen auto kokoisekseen. Liikenteen vauhdissa pysyy kun ei joka väliin tunge. Ohituksia jos meinaa enemmän harrastaa niin kannattaa suosista ostaa isompikoneinen. Nelipyttyisen kuskilla on pää luonnostaan vasemmalle kenossa kuin evp-edustushiihtäjällä konsanaan.

=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Heinäkuusta 2007 olen ajellut 124:lla ja tässä kylän pinnassa syö aina alle 7,0 satasella. Matkaa olen päässyt 5,2 alimmillaan. Vuoden keskiarvo asettuu varmaan 6,2:een tai jotain.dealer kirjoitti: Vastaavasti 250D joka on 5-vaihteinen:
90 km/h 5,4 litraa sadalle
120 km/h 7,0 litraa sadalle
kaupunkiajossa 8,9 litraa sadalle.
Kyseessä siis valmistajan ilmoittamat lukemat joihin on käytännössä vaikeaa päästä vaikka kokeilisi ajaa ihanneolosuhteissa tasaista nopeutta ilman mäkiä tai kiihdytyksiä.
Ympärivuotinen keskikulutus on jotain ihan muuta kuin valmistajan ilmoittama tasaisen 90km/h nopeuden kulutus.
Edellinen kulkine oli SAAB 900 turbo -88, 1,0 bar ahdoilla. Saabi vei tässä kyläajossa aina alle 10 satasella. Alimmillaan matka-ajossa tais olla 8 pilkku jotain...
Mikä sitten vaikuttaa mitenkin, mutta aina on tapana painaa oikeanpuoleinen pedaali lattiaan asti

Kyllä tällä vakio 250:llä ihan hyvin pääsee ohi, kun pudottaa neloselle ja antaa palaa. PPD:lle jo soittelinkin ja tarkoitus olisi käyttää siellä ennen kesää.
Kaverin YZF R1 -06 oli hyvä vertailupohja näille peltikotiloille

Sehän melkoinen tykki on. Mitä se mersu on isompia koneita edes tehnyt kun 200D kulkee jo noinJaniH kirjoitti: Pääsin mie tässä W123 200D:lläkin rekasta ohi ja ihan heittämällä, rekan nopeudesta en tiedä, itselläni oli ohittamaan lähtiessä mittarissa 90-95 ja rekan nokan kohdalla 150 ja aikaakaan ei mennyt sentään minuuttitolkulla tuohon saavutukseen eikä ollut mikään mahottoman pitkä suorakaan kyseessä. Ja saman vertahan tuossa mulla on tehoja ko W124 200D:ssä eli 72...

Sulla on kutonen kääntyny ylösalaisin.XUX63 kirjoitti: 9.13L/100kmTeenkö minä jotakin väärin vai hä ? Tennari on kyllä pohjassa lähes koko ajan mutta pitäiskö jotain tutkia
Suodatin ei oo tukossa
Mulla ei mene farkkukorisella 300:sella kahdeksaa litraa rikki, ei vaikka miten antaisi saapasta.
Kunhan ei vitosvaihteella suoriltaan lähde koettamaan.300D:llä pääsee sitten ohi persiissäroikkumistaktiikallakin.

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97