kulutus
Joo ei varmasti pääse 6,5 litraan satasella millään W123 dieselillä,7,5 pääsee jos oikeen on pelkkää maantietä ja rauhallisesti ajaa, muuten menee noin 9-10l ainakin mulla 300D:llä.Bensaa vois ajatella että menee siinä 8-15 litraa riippuu ihan ajotavasta sekä olosuhteista ja ennenkaikkea auton kunnosta\säädöistä.dealer kirjoitti:Diesel ?
Eiköpä lie keskikulutukset kympin seutuvilla.
Ja höpöhöpö jos on mennyt matka-ajossa kuudella ja puolella litralla jollakulla.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Minäkin oon huomannu, että kulutus riippuu auton korimallista eikä koneesta...jari_w123 kirjoitti:Joo ei varmasti pääse 6,5 litraan satasella millään W123 dieselillä,7,5 pääsee jos oikeen on pelkkää maantietä ja rauhallisesti ajaa, muuten menee noin 9-10l ainakin mulla 300D:llä.Bensaa vois ajatella että menee siinä 8-15 litraa riippuu ihan ajotavasta sekä olosuhteista ja ennenkaikkea auton kunnosta\säädöistä.dealer kirjoitti:Diesel ?
Eiköpä lie keskikulutukset kympin seutuvilla.
Ja höpöhöpö jos on mennyt matka-ajossa kuudella ja puolella litralla jollakulla.
Muilla menee nuo 250d:t 5-6l keskikulutuksella, mut kyllä mulla menee aika tarkalleen 8l satasella. Mut tuo onkin yykaakoo...
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Nooh, menee mullakin 250D tuossa W124 siinä 7-8 litran kulutuksilla, taitaa olla lähempänä seittemää. Onkohan se sitten rikkiArPi kirjoitti:
Minäkin oon huomannu, että kulutus riippuu auton korimallista eikä koneesta...
Muilla menee nuo 250d:t 5-6l keskikulutuksella, mut kyllä mulla menee aika tarkalleen 8l satasella. Mut tuo onkin yykaakoo...
-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
M102 moottori edustaa jo uudempaa sukupolvea mersun bensakoneissa ja jostain luin että olisi noin 15 prosenttia taloudellisempi kuin vanha M115 moottori joka on 60luvun suunnittelua.sasaa kirjoitti:huomasin myös että 80 vuosimallissa olisi vaihtunut moottori m102:een m115:sta, onko noiden välillä eroa kulutuksessa tai tehoissa?
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
M115 on ihan eri kone verrattuna M102 jos en nyt ihan paskaa puhu?
M115.938 2.0: 94hp (69) bei 4800rpm ja 158nm / 3000rpm
M115.954 2.3: 109hp (80) bei 4800rpm ja 186nm / 3000rpm
M102.920 2.0: 109hp (80) bei 5200rpm ja 170nm / 3000rpm
M102.980 2.3: 136hp (100) bei 5100rpm ja 205nm / 3500rpm
Ja tuo M102 2.3 on tietenkin ruiskulla, muut kaasarilla.
Kulutuksista en tiedä mutta luulis M102:n vähän vähemmällä sopalla kulkevan, kokeneet ja tietävät sanokoot paremmin
M115.938 2.0: 94hp (69) bei 4800rpm ja 158nm / 3000rpm
M115.954 2.3: 109hp (80) bei 4800rpm ja 186nm / 3000rpm
M102.920 2.0: 109hp (80) bei 5200rpm ja 170nm / 3000rpm
M102.980 2.3: 136hp (100) bei 5100rpm ja 205nm / 3500rpm
Ja tuo M102 2.3 on tietenkin ruiskulla, muut kaasarilla.
Kulutuksista en tiedä mutta luulis M102:n vähän vähemmällä sopalla kulkevan, kokeneet ja tietävät sanokoot paremmin
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Sama moottorihan se on tosiaan W124 ja W201. Sen verran muutosta tapahtuu jossain 80-luvun lopun tai puolivälin tienoilla että venttiilinostajat vaihtuu hydraulisiksi. Muista muutoksista minulla ei ole tietoa.
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
jeps, eli otin selvää et minkälaisia muutoksia on tullu tohon m102 bensakoneeseen ajanmittaan jos jotakin kiinnostaa, eli vuonna 85 (124 koppasen tulovuonna) tuli hydrauliset venttiilinnostajat ja vuonna 88 tuli tuplajakoketju yhden tilalle... jos joku tietää vielä jotain muutoksia voi jatkaa listaa...