Kannattaako sekaantua 60-luvun ässään?
Kannattaako sekaantua 60-luvun ässään?
Vähän tekisi mieli 60-luvun bensa ässää (onkohan korimalli w110 tai jotain sinne päin). Kysymys kuulukin kannattaako köyhän sekaantua? Miten helposti saa osia ja minkä hintaisia ne mahtavat olla?
Onkohan jossain jotain sivustoa, jossa olis lueteltu eri mallit w-numeroiden mukaan? Varsinkin näiden vanhempien osalta (esim w100-w114)?
Onkohan jossain jotain sivustoa, jossa olis lueteltu eri mallit w-numeroiden mukaan? Varsinkin näiden vanhempien osalta (esim w100-w114)?
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Tossa jotain http://www.mercedesclubs.de/vdh/
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
-Kiitos, hyvä sivusto... Olematon saksan taito vain tekee vähäsen kiusaa...Lucky-Dog kirjoitti:Tossa jotain http://www.mercedesclubs.de/vdh/
- Onhan noita ässiä ollut ainakin 60-luvulla, jos ei jo 50-luvulla? Enpä ole ennen nähnyt w116 coupea, harvinaista herkkua. Noita ei Suomen teillä pahemmin liiku....
Alkuperäiseen kysymykseen: Ei todellakaan kannata, vaan kannattaa ostaa uusi Fiat Stilo, ja teettää siihen säntillisesti määräaikaishuollot, ja sitten kun takuuta on enää vajaa vuosi jäljellä niin vaihtaa se uuteen
Mutta kukas tässä on ennenkään minkään järkisyiden antanut hommia sotkea, hanki pois vaan
Mutta kukas tässä on ennenkään minkään järkisyiden antanut hommia sotkea, hanki pois vaan
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
60-luvun Ässät kulkevat W108/109-tunnusten alla noin pääpiirteittäin, W116 tuli juuri kymmenluvun taitteessa, taisi olla '72 eli '71 on vielä pystylamppu. Omasta mielipuolesta juuri 108/109 on isojen Mersujen ja oikeastaan koko merkin komeinta antia. Varmastikaan osat eivät ole niitä yleisimpiä eivätkä halvimpiakaan, mutta mikään ylivoimainen harrastekohde ei ole kyseessä.
Joidenkin mielestä ensimmäinen virallinen S on W116, toiset lähteet taas näkevät asian siten, että S-sarja alkoi jo 50-luvulla W186-sarjasta eli Adenauerista. Joidenkin tulkintojen mukaan taas jostain siitä väliltä.
Liekö tuohon oikeaa vastausta olemassakaan
On tuossa sitä jotain, varsinkin jenkkilampuilla eli tuplat pystyssä. Kuvassa on tosin Waxenberger-replika, vakiona on tasapainoisempi.
Joidenkin mielestä ensimmäinen virallinen S on W116, toiset lähteet taas näkevät asian siten, että S-sarja alkoi jo 50-luvulla W186-sarjasta eli Adenauerista. Joidenkin tulkintojen mukaan taas jostain siitä väliltä.
Liekö tuohon oikeaa vastausta olemassakaan
On tuossa sitä jotain, varsinkin jenkkilampuilla eli tuplat pystyssä. Kuvassa on tosin Waxenberger-replika, vakiona on tasapainoisempi.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Re: Kannattaako sekaantua 60-luvun ässään?
niin tästä voisi olla noiden ihmettelyyn apua:Jsus4 kirjoitti:Vähän tekisi mieli 60-luvun bensa ässää (onkohan korimalli w110 tai jotain sinne päin). Kysymys kuulukin kannattaako köyhän sekaantua? Miten helposti saa osia ja minkä hintaisia ne mahtavat olla?
Onkohan jossain jotain sivustoa, jossa olis lueteltu eri mallit w-numeroiden mukaan? Varsinkin näiden vanhempien osalta (esim w100-w114)?
http://www.heckflosse.nl/Default.htm
Tosin oikeastaan tämä kilpamallia kopioiva jälkituotanto-projekti onkin se aito Waxenberger. Alkuperäistä ei missään vaiheessa nimetty Waxenbergeriksi (muuten kuin kansan suussa), eikä kyseinen herra nimeänsä autolle lahjoittanut. Tämän replikan valmistuttua se esiteltiin herra Waxenbergerille ja hän antoi luvan käyttää nimeänsä tämän auton nimenä.Kaapo kirjoitti: Kuvassa on tosin Waxenberger-replika...
No, näin minäkin olen ajatellut. Vanhasta ässästä on järki kaukana, mutta järkiautoilu se vasta järjetöntä onkin...jovihava kirjoitti:Alkuperäiseen kysymykseen: Ei todellakaan kannata, vaan kannattaa ostaa uusi Fiat Stilo, ja teettää siihen säntillisesti määräaikaishuollot, ja sitten kun takuuta on enää vajaa vuosi jäljellä niin vaihtaa se uuteen
Mutta kukas tässä on ennenkään minkään järkisyiden antanut hommia sotkea, hanki pois vaan
Projekteja saa muutamalla tonnilla, mutta kunnostukseen taitaa mennä sen verran paljon, että halvemmaksi tulisi ostaa valmiiksi laitettu. Siinä vaan jää vaille suurta onnistumisen riemua, kun saa autotallissa vääntää ässää kasaan, eikä mikään onnistu eikä toimi....
Mutta ei paskempi photoshoppaus, omaan silmään paljon w114 coupea sutjakkaampi laitosEldorado kirjoitti:Ei C116 mallia ole ollut olemassakaan. Tuon kuvan auto on votosopattu.
W116:n aikoihin 70-luvulla coupémallin virkaa hoiti SLC mallisto (C107).
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
280SEL 3.5 on W108, vain 300SEL mallit on W109 koodilla. Tämmöisenä pilkunviilaus-hiustenhalkomis tarkennuksena vain...Mika.T kirjoitti:Klassikko autopörssissä olis hieno projekti... -72 280SEL 3.5 W109.
280SEL 3.5 on muuten aika lailla harvinainen malli, alle 1000 kpl valmistettu. Esim. W109 300SEL 3.5 jo lähes 10000 kpl ja W108 280SE 3.5 yli 11000 kpl.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Mb300 sel 3.5(w109) V8-71
Oli kerran sellanen tummansininen 300sel -71 3.5...kyllä se kaivelee vähän vieläkin, että möin sen.. on nyt Vaasan lähistöllä..On se näyttävä peli sillon varsiki kun on tiptop kunnos..siinä oli ilma jousitus ja amerikan mallin lyhdyt ja paljon jalopuuta ja luu ratti....osaa saa kohtuu hintaan ..no jos ei muuten nii tilaamalla saksasta..on se hyvä harrastus ja auton hinta ei ainakaan tipu vuosien myötä vaan nousee..ny oli sellanen hieno nettiautos muistaakseni30 tonnia..
Ehdottomasti kannattaa jos on ylimääräistä aikaa tai rahaa. Itse tuhoan omaisuuttani ja vapaa-aikaani 63' 22Sb:n (W111) kanssa.
Ja aiheeseen mikä oli ensimmäinen "oikea" ässä ei voi todeta muuta kuin että makuasioita. Itse löydän W111:stäni sitä jotain S-meininkiä joka on läsnä myös tuoreemmissa malleissa. Minusta tuntuu juhlallisemmalta ajella tuolla W111:llä kuin esim. isäni ex. W126:lla.
Ja aiheeseen mikä oli ensimmäinen "oikea" ässä ei voi todeta muuta kuin että makuasioita. Itse löydän W111:stäni sitä jotain S-meininkiä joka on läsnä myös tuoreemmissa malleissa. Minusta tuntuu juhlallisemmalta ajella tuolla W111:llä kuin esim. isäni ex. W126:lla.
Hö, onko se kaappi ja sieltä ulostautuminen sekottanu nuin palajon hovikaapin piätä.jovihava kirjoitti:Alkuperäiseen kysymykseen: Ei todellakaan kannata, vaan kannattaa ostaa uusi Fiat Stilo, ja teettää siihen säntillisesti määräaikaishuollot, ja sitten kun takuuta on enää vajaa vuosi jäljellä niin vaihtaa se uuteen
Mutta kukas tässä on ennenkään minkään järkisyiden antanut hommia sotkea, hanki pois vaan
Kui tommosta voi ees ajatella, saatiika sitte miettiä
Siis tuollasta vikapussia, sellasellaha ajelee vaan ne ruottalaiset h****
ku ne lähikaupasa yksinnää käväsee.
Vai vielä viat, eihä niitä kerkeä muuta ku huolt..räpeltää, ei sellasella ehi ajjaa muualle ku korjaamolle ja takas sinne korjaamolle, jossa se saa aurinko voietta pintaansa jottei se lasikuitu pinta haalistu lamppujen valossa, voi HÖ sanon mie.
Mutta tottakai se kannattaa hommata se mersu, jos vaa aika, rahat mielenkiinto, ja muutama kymmene muuta sivuseikkaa on järjestyksessä,
jos sen meinaa vaan sinne talliin pölyä kerräämään tai pihhaan muuten vaa näytille, ni antaa olla, se kun ei ole tuonlaiselle mersun arvolle sopivaa. Sepä saattaa suuttua ja hapantua nii huonoon kuntoon nopiassa ajassa jotta ei sitä ennää pelasta ees pallolaajennus vaa joutuu sitte oikeen ruumiin avvauksen tekemmää, ja senhä kaikki tietää jotta siltä tieltä ei ennää oo paluuta.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Tuohon ei tarvitse edes ässää...pelottavan hyvin huomaa omasta harrastuksestaan, että kun tässä on vakiutunut, muuttanut tallilta noin 60 km päähän ja rahakin on vähän piukassa joskus, niin aika vähiin jää harrastus joskus. Tokko tuo kuivassa tallissa pilalle menee, mutta pistohan siitä tulee kun tuntuu että huolto- tai puunaushommiin ei oikein ole aikaa ja mistä ne pennoset siihenkin repii.pupetti kirjoitti: Mutta tottakai se kannattaa hommata se mersu, jos vaa aika, rahat mielenkiinto, ja muutama kymmene muuta sivuseikkaa on järjestyksessä,
jos sen meinaa vaan sinne talliin pölyä kerräämään tai pihhaan muuten vaa näytille, ni antaa olla, se kun ei ole tuonlaiselle mersun arvolle sopivaa. Sepä saattaa suuttua ja hapantua nii huonoon kuntoon nopiassa ajassa jotta ei sitä ennää pelasta ees pallolaajennus vaa joutuu sitte oikeen ruumiin avvauksen tekemmää, ja senhä kaikki tietää jotta siltä tieltä ei ennää oo paluuta.
W 123:lla nyt vielä ajelee työmatka-ajojakin jonkun verran, vanhalle ässälle pitäisi melkeinpä etsiä erikseen "ajopäiviä" että tulisi oltua riittävän herraskainen.
Että niinnointuota. Järkeä siinä ei tarvitsekaan olla, mutta jos perheen, ajan ja varojen puolesta resursseja on niin eittämättä yksi siivellinen kannattaa pelastaa
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
jovihava kirjoitti:Alkuperäiseen kysymykseen: Ei todellakaan kannata, vaan kannattaa ostaa uusi Fiat Stilo, ja teettää siihen säntillisesti määräaikaishuollot, ja sitten kun takuuta on enää vajaa vuosi jäljellä niin vaihtaa se uuteen
Sisko osti kolome vuotta sitten stiilon. Nyt kun tuli eka katsastus niin korjattavaa tuli 1800 €urolla
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203