Seatti piipittää pakkasella
Seatti piipittää pakkasella
Sisko soitteli tuossa aamutuimaan, kun oli menossa töihin. Cordoban öljynpainevalo palaa ja summeri piipittää. Oli sammuttanut sen johonkin kielletylle paikalle. Käskin tarkistaa öljyt, olivat ylämerkissä. Ei öljyvuotoja missään. Jäähdytysneste vähän yli minimin.
Kone on se surullisen kuuluisa 1.4 bensa. Ilmoittelin siskolle jo joskus viime kesänä tai keväänä, kun sattui Tuulilasista silmään juttu siitä huohotinongelmasta, jotta korjaavat jopa takuuseen ongelmat vanhemmissakin. Autohan on vuosimallia 2002 ja kilometrit jotain 25 tkm, eli erittäin vähän ajettu. Luulis takuun helposti korjaavan tuota ongelmaa
Niin, siis se ongelma. Kun tuo kerran ei ole (vielä) puskenut öljyjä pihalle, niin voiko sillä ajaa? Sisko siirsi sen sakkopaikalta muutama kymmenen metriä eteenpäin parkkipaikalle, mutta mites muuten Varoittaako se öljypainevalo ja summeri jo etukäteen, kun aiheesta juttuja lukeneena on yleensä siinä vaiheessa ollut jo p*ska housussa:
viewtopic.php?t=1622
Vai mikä siinä nyt vois olla vikana, kun ei paine riitä? Öljypumppu? Iltapäivällä töiden jälkeen olis tarkoitus käydä vilkaiseen autoa ja vaikka hinata se siskon kämpän pihaan. Vai hinataanko suoraan merkkihuoltoon?
Kone on se surullisen kuuluisa 1.4 bensa. Ilmoittelin siskolle jo joskus viime kesänä tai keväänä, kun sattui Tuulilasista silmään juttu siitä huohotinongelmasta, jotta korjaavat jopa takuuseen ongelmat vanhemmissakin. Autohan on vuosimallia 2002 ja kilometrit jotain 25 tkm, eli erittäin vähän ajettu. Luulis takuun helposti korjaavan tuota ongelmaa
Niin, siis se ongelma. Kun tuo kerran ei ole (vielä) puskenut öljyjä pihalle, niin voiko sillä ajaa? Sisko siirsi sen sakkopaikalta muutama kymmenen metriä eteenpäin parkkipaikalle, mutta mites muuten Varoittaako se öljypainevalo ja summeri jo etukäteen, kun aiheesta juttuja lukeneena on yleensä siinä vaiheessa ollut jo p*ska housussa:
viewtopic.php?t=1622
Vai mikä siinä nyt vois olla vikana, kun ei paine riitä? Öljypumppu? Iltapäivällä töiden jälkeen olis tarkoitus käydä vilkaiseen autoa ja vaikka hinata se siskon kämpän pihaan. Vai hinataanko suoraan merkkihuoltoon?
Viimeksi muokannut veppe, 09.2.2006 23:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Duodaduoda. Oisko vikana ö-paineanturi.
VAGinoissa tosiaan öljynpaineen laskiessa syttyy valo niinkuin monissa muissakin merkeissä. Lisäksi yli 2500rpm (tms) huutaa summeri.
JOS tuo seatti olisi öljyt oksentanut niin kyllä se luultavasti näkyisi konehuoneen öljyisyytenäkin. Ainakin sitikkapaku kun oksensi ö-tikun reiän kautta niin oli melko sotkuinen konehuone.
EDIT: Talvinen pätkäajo ohentaa kyllä öljyjä, mutta jotenkin en usko että siitä on kyse noin tuoreessa sähköruiskulla varustetussa autossa. Eli siis ryyppy päällä ajettaessa ylimääräistä bensaa menee männänrenkaitten välistä kampikammioon ja sekoittuu öljyyyn -> öljy ohenee -> liian ohut öljy ei enää nosta paineita.
VAGinoissa tosiaan öljynpaineen laskiessa syttyy valo niinkuin monissa muissakin merkeissä. Lisäksi yli 2500rpm (tms) huutaa summeri.
JOS tuo seatti olisi öljyt oksentanut niin kyllä se luultavasti näkyisi konehuoneen öljyisyytenäkin. Ainakin sitikkapaku kun oksensi ö-tikun reiän kautta niin oli melko sotkuinen konehuone.
EDIT: Talvinen pätkäajo ohentaa kyllä öljyjä, mutta jotenkin en usko että siitä on kyse noin tuoreessa sähköruiskulla varustetussa autossa. Eli siis ryyppy päällä ajettaessa ylimääräistä bensaa menee männänrenkaitten välistä kampikammioon ja sekoittuu öljyyyn -> öljy ohenee -> liian ohut öljy ei enää nosta paineita.
I drive an Opel. What's your excuse?
Autotarvikkeelta (VAG merkkihuolto) sanoi, notta voisi olla öljynpaineanturi rikki tai sitten öljypumpun sihti jäätynyt. Kuulemma nurkka-ajossa Suomen olosuhteissa voi tuota sihdin jäätämistäkin tapahtua.. En tosiaan itsekään usko huohottimen tukkoontumiseen, koska öljyt eivät olleet pihalla..
Tuolla olikin nyt ajettu noin 35 tkm. Viime huhtikuussa tehty vuosihuolto 24 tkm:ssa. Eli pistetään nyt vuosihuoltoon, niin onpahan tuoreet öljyt ja samalla tsekkaavat öljynpaineanturin toiminnan.. Jos sihti jäätää, niin pitääkö se aina vaihtaa, vai riittääkö sulattelu + öljynvaihto?
Tuolla olikin nyt ajettu noin 35 tkm. Viime huhtikuussa tehty vuosihuolto 24 tkm:ssa. Eli pistetään nyt vuosihuoltoon, niin onpahan tuoreet öljyt ja samalla tsekkaavat öljynpaineanturin toiminnan.. Jos sihti jäätää, niin pitääkö se aina vaihtaa, vai riittääkö sulattelu + öljynvaihto?
Viime talvena kävi yhdelle borakuskille köpelösti. Oli käyttäny josain potaamossa öljynvaihdossa ja 200 metriä pajalta öljynpainevalo syttyi ja kone sammui. Yläkerta leikkas kiinni. Öljypohja ku avattiin meillä alakerran tarkastusta varten, siellä oli n. puolen kilon köntti jäätä.veppe kirjoitti:Autotarvikkeelta (VAG merkkihuolto) sanoi, notta voisi olla öljynpaineanturi rikki tai sitten öljypumpun sihti jäätynyt. Kuulemma nurkka-ajossa Suomen olosuhteissa voi tuota sihdin jäätämistäkin tapahtua.. En tosiaan itsekään usko huohottimen tukkoontumiseen, koska öljyt eivät olleet pihalla..
Tuolla olikin nyt ajettu noin 35 tkm. Viime huhtikuussa tehty vuosihuolto 24 tkm:ssa. Eli pistetään nyt vuosihuoltoon, niin onpahan tuoreet öljyt ja samalla tsekkaavat öljynpaineanturin toiminnan.. Jos sihti jäätää, niin pitääkö se aina vaihtaa, vai riittääkö sulattelu + öljynvaihto?
Eli muistakaa, kun painevalo syttyy, autolla ei ajeta metriäkään ennenkuin vika on selvillä!!
Jos sihti jäätyy niin sulatteluhan sen korjaa.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
aivan... menin erään kaverin kyydillä kouluun eräs aamu.. (olin vielä unen tokkurassa ) mutta yhtäkkiä rupesin kuuntelemaan moottoria kun sitä vedätti -->pikainen vilkaisu mittariin..Ville S. kirjoitti:[quote="veppe"
Eli muistakaa, kun painevalo syttyy, autolla ei ajeta metriäkään ennenkuin vika on selvillä!!
.
"sammuta nyt pe*kele äkkiä!"... noh,myöhästähän se enää oli,varmaankin meni kampuralta liuskat ja kampuran saa koneistaa\vaihtaa..
Syynä öljynpainevalon palamiseen oli lienee öljypumppu tai pumppua pyörittävä akseli,koska koneessa oli kyllä öljyä
Harmillinen juttu kun se sattuu kaverille
BMW E31 V12
Villepä se tietää mitkä mallit ovat ongelmallisia, itse en tuota tämänpäiväistä purkanut mutta eiköhän se ollut yhdellä nokalla.
Kopassa luki "1,4 MPI".
Vauriot tulevat pakkasessa, ainakin ne mitä minä olen kuullut.
Yhden koneen olen itsekin kasannut Golfiin, yli 30 asteen pakkasella oli alkanut kalista ja mäntä oli rikki.
Kopassa luki "1,4 MPI".
Vauriot tulevat pakkasessa, ainakin ne mitä minä olen kuullut.
Yhden koneen olen itsekin kasannut Golfiin, yli 30 asteen pakkasella oli alkanut kalista ja mäntä oli rikki.
wiimax.fi
Noniin, taisi sisko päästä vähällä. Auto oli viime yön yli korjaamon hallissa ja olivat siellä käynnistäneet aamulla ja kävi normaalisti. Tekivät vuosihuollon ja that's it. Ainakin ilmeisesti kävi nätisti eikä muutakaan vikaa näkynyt. Tarkistivat myös huohotusjärjestelmän lämmityksen. Ilmeisesti 2002 on ollut jo maahantuojan toimesta asennettuna lämmitys huohottimessa
Olis voinut kyllä käydä huonostikin, koska sisko ehti ajaa sillä jonkin verran ennenkuin oli pysäyttänyt. Luuli ensin, että summeri oli bensamittarin summeri, kunnes hoksasi, että sehän jatkaa huutamista ja öljyvalo vilkkuu. Minusta noissa VAGeissa on täysin turha se polttoaineen vähäisyyttä osoittava rääkäisy; minullakin aikanaan ekalla kertaa säykäytti, kun se rääkäisi Jos ei normaalitilanteissa rääkyisi tuo summeri, niin siskokin olisi varmaan heti hoksannut pysäyttää auton
Olis voinut kyllä käydä huonostikin, koska sisko ehti ajaa sillä jonkin verran ennenkuin oli pysäyttänyt. Luuli ensin, että summeri oli bensamittarin summeri, kunnes hoksasi, että sehän jatkaa huutamista ja öljyvalo vilkkuu. Minusta noissa VAGeissa on täysin turha se polttoaineen vähäisyyttä osoittava rääkäisy; minullakin aikanaan ekalla kertaa säykäytti, kun se rääkäisi Jos ei normaalitilanteissa rääkyisi tuo summeri, niin siskokin olisi varmaan heti hoksannut pysäyttää auton
Kyllä niitä huohottimen lämmitysvastuksia on asennettu paljon jälkeenpäin. Se sihti kannattaa ottaa kokonaan pois sieltä! Mikäli tarkotatte sitä kumista läppää, mikä on kolmella muovisakaralla kiinni. Itse olen niitä monia ottanut pois, jos on öljyt pukannut pihalle. Se on se suurin jäätymisen syy. Eikä jäädy enää sen jälkeen! Ja tietty puhaltaa sen putken paineilmalla puhtaaksi. Sen läpän takia sinne kertyy sitä "öljymöhmää".
Jarno V.
Kyllä se on juuri se kone, jossa kaksi jakohihnaa, tosin sitäkin on kahta eri mallia.
Niin ja olihan meilläkin huollossa Lupo, josta oli öljypohja jäässä ja sen takia ei tietenkään ollut öljynpaineitakaan... Autoon ei mitään vaurioita ehtinyt tulla. Öljypohja sulatettiin, kone lämpimäksi ja uudet öljyt koneeseen.
Jarno V.
Kyllä se on juuri se kone, jossa kaksi jakohihnaa, tosin sitäkin on kahta eri mallia.
Niin ja olihan meilläkin huollossa Lupo, josta oli öljypohja jäässä ja sen takia ei tietenkään ollut öljynpaineitakaan... Autoon ei mitään vaurioita ehtinyt tulla. Öljypohja sulatettiin, kone lämpimäksi ja uudet öljyt koneeseen.
230 CE -89
Ehkä tämä on sopiva topikki tälle tapaukselle . Kaverillani on 2000 vuosimallin Golf 1.4, johon on jo kolmesti jouduttu vaihtamaan se huohottimen lämmitysvastus. Tammikuun kovilla pakkasilla huohotin oli jälleen kerran jäätynyt heti pihasta lähdettäessä öljynpaineen merkkivalo syttyy. No aiemmista öljyn sylkemisistä oppineena kaveri oli pysäyttänyt auton siihen paikkaan, ja soittanut merkkiliikkeeseen, missä auto oli ollut viikkoa aikaisemmin huollossa. Korjaamon vastaus oli ollut se tavallinen: tyyppivika . Ahaa, kiitos tiedosta. On se jo huumoria, että erillinen jäätymistä estävä vastus särkyy joka talvi juuri silloin, kun sitä vastusta tarvittaisiin
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Asiasta toiseen volkkariin, vento pirulainen alkoi tervaamaan öljyllä jakopään koppaa. Lähinnä se ylä- ja ala-jakokopan välinen sauma on märkänä, samoin kopan sisäpuoli joka puolelta.
Kampi-, nokkastefa vai kansipahviko näissä 1.8(abs) koneisissa alkaa vuotamaan? huohotin ei tietääkseni ole jäätynyt, ja siten lykänny stefaa ulos, kai ei se niin paljoa vuoda.
Ei kyllä oikein hotsittaisi tuota nyt alkaa purkamaan, mutta jakohihna+öljy lienee ei hyvä
Kampi-, nokkastefa vai kansipahviko näissä 1.8(abs) koneisissa alkaa vuotamaan? huohotin ei tietääkseni ole jäätynyt, ja siten lykänny stefaa ulos, kai ei se niin paljoa vuoda.
Ei kyllä oikein hotsittaisi tuota nyt alkaa purkamaan, mutta jakohihna+öljy lienee ei hyvä
Meilläpäin ihan normaalia se jäätyminen. Muutama tapaus joka talvi. Toinen on sitten 1,8 turbokoneiden sihdin tukkeutuminen karstasta. Tunnetaan nimellä musta surma.Pasi H. kirjoitti:Meillä ei merkkihuollossa ole vielä tullut ensimmäistäkään tapausta vastaan, missä olisi öljypohjassa oleva sihti tukossa. Varsin erikoiselta kuulostaa!!!
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Joo-o, aukasin tuon tänään.dealer kirjoitti:Nokka- tai väliakselin stefa.
Jälkimmäinen todennäköisempi.
http://www.edu.stadia.fi/~0302213/muuta/oho.JPG
stadian serveri näkyy pelaavan yhtä hienosti kuin kaikki muukin koulussa..
Eli apuakselin stefa irti kokonaan.
Kaiketi huohotin oli hieman jäätänyt..
Ihmeen vähän se kuitenkin vuoti, kerkesin sillä viikon ajellakin siitä kun ei vuotanut paljoa.