dealer kirjoitti:Ikävin yksittäinen ongelma on kansipulttien repeily irti lohkosta joko ajossa tai kannentiivisteen vaihdon yhteydessä, ei ole halpaa lystiä kansiremontin yhteydessä laitattaa helicoilit lokiin.
Nämä alulohkoisessa.
Ohhoh tuota en ole vielä kuullutkaan,toisaalta jostain syystä noita kansiremontteja käy meillä aika vähän loppujenlopuksi.Bemareissa nuo viat on aikalailla perussettiä eli ABS boksit hajoilee,antureita menee,nupit ja nivelet väljistyy ja ne maksaa noin 200€ kappale,radioissa on toimintahäiriöitä,airbag valo palaa eli kaikkea mitä muissakin.Täytyy kuitenkin muistaa että minä korjaan bemaria ammatikseni joten näen vain ne huonot puolet,kunnossa ollessaan ihan mukava ajella ja ilmeisesti suhteellisen taloudellinen(työnjohtajan 520IA vie taajamassa vain noin 14l satasella ja toisen työnjohtajan 530d noin 10l taajamissa).
Tehdas-uusi vaihdelaatikko vaihdettu, kun vanhaan oli pukannut reiän kylkeen ja veto loppunut...
Jos tuollaiseen lähtisi, niin...? Kaikki varaosat ja huollot jostain Schnitzer-hinnastosta? Nätti olisi, mustaa maalia ja nahkaa, sporttipenkitkin... Auttakee
Pirun hyvä ajaa tuommonen e39 bemari, ja ihan oikeasti hiljainen kuin mikä, todella kovissakin vauhdeissa. Isäukolta löytyy tuollainen 530da -01 facelift ja on sillä tullut jokunen tuhat kilometriä ajettua. Automaatti vaihtaa todella hienosti ja pehmeästi. Ulkonäkökin on ainakin minun mieleen. Tilaa tuommoisesta löytyy mukavasti myös takaa.
Kun isäukko sen hommasi, oli mittarissa 130 tkm, nyt on ajettu reilut 200tkm. Yksi abs-anturi on pitänyt vaihtaa tuon reilun 70tkm aikana, ja joitain puslia uusittiin hiljattain. Tuossa yksilössä on jokin 60/40 madaltava alusta, sillä on ainakin mahtava ajettava. Tähän mennessä tuo isäntä on ollut audi/mersu miehiä ja sain sen taivuteltua kokeilemaan tuota e39:ä, nyt ei halua enää vaihtaa merkkiä.
Tehdas-uusi vaihdelaatikko vaihdettu, kun vanhaan oli pukannut reiän kylkeen ja veto loppunut...
Jos tuollaiseen lähtisi, niin...? Kaikki varaosat ja huollot jostain Schnitzer-hinnastosta? Nätti olisi, mustaa maalia ja nahkaa, sporttipenkitkin... Auttakee
HEeeeiiii... Äläs nyt, nyt iske ihan kauuuuuhiia bemukuume taas... Piru sun kanssas!
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Olin tuon Schnitzer-mallia myyvän henkilön kanssa tuossa aiemmin hyvän aikaa puhelimessa, ja sen perusteella minulle jäi varsin hyvä kuva tuosta autosta.
530iA:n hinnat tosiaan hieman pompsahtavat.
540iA-malliakin saisi kohtuullisen edullisesti, mitäs sen moottorista ja kulutuksista yms. sanotte?
No itte voin ainakin sanoa että keskustelluissa penareissa on ihan turha puhua mistään kympin kulutuksista..... sen verran noilla on tullut ajeltua että paripuolikas imee kyllä sekalaisessa heittäen 12+++ sataselle, kaupungissa pärjää alta kolmenkympin jos ei kokoaikaa kumia polttele. Eli lompakko levälleen ja hanaa hanaa
Mutta ne äänet
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Tomaatti II kirjoitti:Olin tuon Schnitzer-mallia myyvän henkilön kanssa tuossa aiemmin hyvän aikaa puhelimessa, ja sen perusteella minulle jäi varsin hyvä kuva tuosta autosta.
530iA:n hinnat tosiaan hieman pompsahtavat.
540iA-malliakin saisi kohtuullisen edullisesti, mitäs sen moottorista ja kulutuksista yms. sanotte?
Nuihin v8 vehkeisiin en koskis pitkällä tikullakaan kulkee hyvin mutta siihen se mukavuus jää.Vittumaisia korjattavia joka sitten kostautuu lompakossa kun huoltojen ja korjausten aika koittaa
jari_w123 kirjoitti:Nuihin v8 vehkeisiin en koskis pitkällä tikullakaan kulkee hyvin mutta siihen se mukavuus jää.Vittumaisia korjattavia joka sitten kostautuu lompakossa kun huoltojen ja korjausten aika koittaa
Jos Jari ei huolla autoa edes pitkällä öljytikulla, on kyllä pullat huonosti uunissa!
Tuo Schnitzer polttelee nyt kyllä kaikista pahiten...
Jos bemarin hakureissulle päädyt niin osta 6 koneella oleva,jos farmari niin muista kokeilla toimiiko takalasin pyyhkijä ne nimittäin tuppaa jumiutumaan.Tuu huomenna näihin aikoihin käymään niin turistaan lisää bemareista jos sopii .
Hyi helkkari noin uusi! Ja minkämoiset vanteensuojatkin...ilo vaihtaa renksuja - tai oikeestaan taitaa mennä Suomen oloissa enemmän vanteita kuin renkaita.
Tuollaisella tekisi perhe ne tarvittavat matkat ihan mukavasti, ja etenkin huolettomasti maltillisin maksuin.
Lada olisi sitten edelleen harrasteautona, ja antamassa sitä voiman tunnetta!
Saattaisi jäädä vielä varantoja pyörittää rupulikumiakin lepikoissa...
NO NYT ALAT POIKA (vai vaariko tässä pitäis sanoa? ) PUHUU ASIAA! Tulee täälläkin jotkuu joskus hetkellisesti järkiinsä...
Ja katos sitten bemaria ostaessa, että toimiiko se takaikkunan aukaisumekanismi jne, joskus tai siis useestihan ne noissa ilmeisesti keljuilee, takaikkuna avautuu ajaessa yms... Mutta "helppoja" korjata kumminkin.
Ja ehdottomasti kyllä kutos koneella mun mielestä, se ääni... -> -> -> -> -> ->
Vaikka eipä se kasinkaan ääni noissa bemuissa hassumpa ole...
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Siistin näköinen, tuollanen ku ois automaatilla ja alle parisattaa tonnia ajettu... Ja hinta kolme tonnia. Onko nuo vielä niitä malleja jossa ei tarvi puolta autoo purkaa kun polttimon vaihtaa? Mua vaivaa semmonen huhu että kun Mazdalla on ajettu kolmesataa tuhatta, se purkautuu atomeiksi samantien...muutoinhan niihin ei oikeestaan mitään vikaa vikaa tuukkaan?
Siistin näköinen, tuollanen ku ois automaatilla ja alle parisattaa tonnia ajettu... Ja hinta kolme tonnia. Onko nuo vielä niitä malleja jossa ei tarvi puolta autoo purkaa kun polttimon vaihtaa? Mua vaivaa semmonen huhu että kun Mazdalla on ajettu kolmesataa tuhatta, se purkautuu atomeiksi samantien...muutoinhan niihin ei oikeestaan mitään vikaa vikaa tuukkaan?
Paitsi kutonen purkautuu kuulemma 20tkm välein tasaseen tahtiin.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
nyffikaakoo kirjoitti:Siistin näköinen, tuollanen ku ois automaatilla ja alle parisattaa tonnia ajettu... Ja hinta kolme tonnia. Onko nuo vielä niitä malleja jossa ei tarvi puolta autoo purkaa kun polttimon vaihtaa? Mua vaivaa semmonen huhu että kun Mazdalla on ajettu kolmesataa tuhatta, se purkautuu atomeiksi samantien...muutoinhan niihin ei oikeestaan mitään vikaa vikaa tuukkaan?
Noo, siis 626:n kestää leikiten sen puoli miljoona, ei se missään kolmessasadassatuhannessa purkaudu...
Ja on mielestäni tuohon vielä helppo vaihtaa valot.
Eräskin diiseli 626:n tässä oli taannoin myynnissä, 776tkm ajettu, etupyörän laakeri äänsi, muuten kunnossa...
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Noista Bemun koneista vielä, Eikös nuo m52b23/28 muuttunut 9/98 tulleessa "tekniikka päivityksessä" m52b23tu/28tu:ksi, ja tässä vaiheessa jo tuli myös nuo tupla vanokset. M54:t tuli sitten 9/2000 kun myös tuo ulkoinen facelift ja uudet mallit 525i ja 530i tuli markkinoille.
Ja automaattia on turha pelätä, eipä oo nuita bensavehkeistä hajoillu, ainakaan noita steptronikkeja. Noita vanhempia tomaageja on mm. 525tds:istä hajoillut. Jonkun verran myös noista 530d:stä on muutama steppi hajonnut, mut ei voi kyllä puhua kovin yleisestä ongelmasta. Jos muutama hajoaa ja suhteuttaa siihen paljonko noita on liikenteessä. Oma ex 530d meni lunariin 230tkm. ajettuna, (itse ajoin 100tkm.) ja ainakin noilla metreillä ei ollut mitään ongelmaa...
Boss kirjoitti:No itte voin ainakin sanoa että keskustelluissa penareissa on ihan turha puhua mistään kympin kulutuksista..... sen verran noilla on tullut ajeltua että paripuolikas imee kyllä sekalaisessa heittäen 12+++ sataselle, kaupungissa pärjää alta kolmenkympin jos ei kokoaikaa kumia polttele. Eli lompakko levälleen ja hanaa hanaa
Mutta ne äänet
Ei taida e39 ihan kunnossa olla jos ei alle kahenkympin kulutus kaupungissa mene. Matkassa menee 528 alle kympin että heilahtaa. Toki kaupunki ajossa enemmän mutta kuitenkin terve peli menee alta 2 kympin.
Missä mazdassa tarvii purkaa lampunvaihdossa yhtään_mitään?
En muista, joku malli lienee kuitenkin ollut, koska aika lailla sitä 2005 vuonna Porin erään tekniikan alan oppilaitoksen opettajat jaksoivat naureskella...olin silloin kurssilla siellä.
Paitsi kutonen purkautuu
Taitaa ne Maksalaatikon kutoset olla veekoneita?
Joskus ajelin pienen pätkän semmossella Mazdalla jossa oli automaatti. Melkein innostuin. Kivan tuntuinen auto.
Boss kirjoitti:No itte voin ainakin sanoa että keskustelluissa penareissa on ihan turha puhua mistään kympin kulutuksista..... sen verran noilla on tullut ajeltua että paripuolikas imee kyllä sekalaisessa heittäen 12+++ sataselle, kaupungissa pärjää alta kolmenkympin jos ei kokoaikaa kumia polttele. Eli lompakko levälleen ja hanaa hanaa
Mutta ne äänet
Ei taida e39 ihan kunnossa olla jos ei alle kahenkympin kulutus kaupungissa mene. Matkassa menee 528 alle kympin että heilahtaa. Toki kaupunki ajossa enemmän mutta kuitenkin terve peli menee alta 2 kympin.
kyllä ne vain pirusti vie jos on jonkinlainen kaasujalka, kyllä se tuo 15 litraa huikkaa jos ei kevyttä maantieajoa päästä, ja kaupunki pyöritykses kaasutelles vie likelle 20l. erikseen on sitten vielä se jos naama punaisena revittelee ja sladittee menemään, kattoa kai sille kulutukselle ei ole.
väännökkään oloinen keskikierroksilla muttei tuollainen mahdottoman pirteä silti ole.
- Voi sitä elettyä elämää- Ja juhlittua yötöntä yötä-
Hieno homma. Sen vähä mitä noilla pemuilla olen ajanut niin ei niistä semmosia värinöitä saa mitä vois näistä nettihehkutuksista luulla. Perussaksalainen ajokki ei sen enempää. Kokkeiltu 530 da ja 528ia.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Boss kirjoitti:No itte voin ainakin sanoa että keskustelluissa penareissa on ihan turha puhua mistään kympin kulutuksista..... sen verran noilla on tullut ajeltua että paripuolikas imee kyllä sekalaisessa heittäen 12+++ sataselle, kaupungissa pärjää alta kolmenkympin jos ei kokoaikaa kumia polttele. Eli lompakko levälleen ja hanaa hanaa
Mutta ne äänet
Ei taida e39 ihan kunnossa olla jos ei alle kahenkympin kulutus kaupungissa mene. Matkassa menee 528 alle kympin että heilahtaa. Toki kaupunki ajossa enemmän mutta kuitenkin terve peli menee alta 2 kympin.
kyllä ne vain pirusti vie jos on jonkinlainen kaasujalka, kyllä se tuo 15 litraa huikkaa jos ei kevyttä maantieajoa päästä, ja kaupunki pyöritykses kaasutelles vie likelle 20l. erikseen on sitten vielä se jos naama punaisena revittelee ja sladittee menemään, kattoa kai sille kulutukselle ei ole.
väännökkään oloinen keskikierroksilla muttei tuollainen mahdottoman pirteä silti ole.
Palatakseni tähän pa kulutukseen.
Toki kaikki vekottimet syö polttoainetta paljon raskaalla käytöllä. Kaveri kävi tuollaisella 97vm 528ia:lla norjan reissun, eikä kulutus ollut matkassa kuin 7.4ltr/100km. Muutamia tuollaisia 2.8l koneisia ajaneena kaupunki kulutus on jäänyt 14ltr pintaan normaali ajotyylillä. Eli samoihin mihin 2ltr Ford Mondeolla.