Pesin konehuoneen - tehot hävis
Pesin konehuoneen - tehot hävis
Sikäli kuin nyt tehosta voi puhua... W123 300D orkkisturbo. Pesin käyttöröntän konetilasta painepesurilla kymmenen vuoden öljysonta-kerrostuman pois. Ihan kiva, sieltä tuli esiin erivärisiä palikoita ja kiiltävää metallipintaa. Mutta mitä tuli taas mokattua kun autosta tuli täys lahna yläkierroksilla??
Liikkeellelähdössä alkumetreillä ja matalilla kierroksilla toimii kuten ennenkin, mutta kun kaasua koittaa polkea niin kone huutaa vaan auto ei kulje. Ei meinaa myöskään millään haluta vaihtaa isommalle ennen ku vähän höllää kaasua. Laatikon vaihtokohdan ohjaushan menee kai alipaineella?
Tää käytöshän olisi ihan normaalia vaikka 200D:ssä mutta kyllä tällä ennen pääsi sentään valoissa nissansunnyn alta pois ja maantiellä ohi. Nyt ei tapahu mittään ja ylämäessä kinnaa huutaa ja hyytyy. Mitä mie olen nyt sieltä saanut irti tai rikki? Nopealla tarkastuksella en löytäny irtoletkuja tms. Mistä alan ettimään?
Liikkeellelähdössä alkumetreillä ja matalilla kierroksilla toimii kuten ennenkin, mutta kun kaasua koittaa polkea niin kone huutaa vaan auto ei kulje. Ei meinaa myöskään millään haluta vaihtaa isommalle ennen ku vähän höllää kaasua. Laatikon vaihtokohdan ohjaushan menee kai alipaineella?
Tää käytöshän olisi ihan normaalia vaikka 200D:ssä mutta kyllä tällä ennen pääsi sentään valoissa nissansunnyn alta pois ja maantiellä ohi. Nyt ei tapahu mittään ja ylämäessä kinnaa huutaa ja hyytyy. Mitä mie olen nyt sieltä saanut irti tai rikki? Nopealla tarkastuksella en löytäny irtoletkuja tms. Mistä alan ettimään?
Tää on ihan kohta valmis.
Eippään ole Harasta kuulunu mittään ihan kotvaan (nokun mie oon tämmönen wannabe-meseläinen, niin kyttään teitä vanhoja partoja, sori)
Eli käytös on kuin avatar-kuvassa kerrotaan
Miksiköhän minä nyt ekana rinesin vastaamaan kunnen ossaa yhtään olla hyövyksi Tosin mietin tuossa vainen jotta olikohan se paksu likakerros siinä se joka piti net hepat koneessa, ja nyt neth pääsi karkuun
No jos joku oikia asiantuntija sieltä kohta ilimottautuisi paremmilla tiedoin
Eli käytös on kuin avatar-kuvassa kerrotaan
Miksiköhän minä nyt ekana rinesin vastaamaan kunnen ossaa yhtään olla hyövyksi Tosin mietin tuossa vainen jotta olikohan se paksu likakerros siinä se joka piti net hepat koneessa, ja nyt neth pääsi karkuun
No jos joku oikia asiantuntija sieltä kohta ilimottautuisi paremmilla tiedoin
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Huomenta.
Laatikon vaihtoajankohdan säätö menee vaijerilla joka lähtee venttiilikopan päältä, tuskin vaijeria oot pessy poikki?
>Toki olettaen että autossa on turpon oma tomaatti kiinni eli 722.3.
Mutta taas sitten paineensäätö on alipaineella.
Tarkalleen en muista toimintaa, mutta jos vain pääset auton alle niin ota alipaineletku irti askista ja kokeile että toimiiko.
Säätöhän toimii periaatteella paljon alipainetta-> pehmeät vaihdot, ei alipaine->kovat vaihdot.
Kokeilee eliminoida vikakohdan pois, jos toimii ok, vaihtaa napakasti yms. sillon on alipaineissa hämminkiä.
Toki kun soitat Siekkisen Jarkolle niin saat täsmätietoutta.
-Tapsa
Laatikon vaihtoajankohdan säätö menee vaijerilla joka lähtee venttiilikopan päältä, tuskin vaijeria oot pessy poikki?
>Toki olettaen että autossa on turpon oma tomaatti kiinni eli 722.3.
Mutta taas sitten paineensäätö on alipaineella.
Tarkalleen en muista toimintaa, mutta jos vain pääset auton alle niin ota alipaineletku irti askista ja kokeile että toimiiko.
Säätöhän toimii periaatteella paljon alipainetta-> pehmeät vaihdot, ei alipaine->kovat vaihdot.
Kokeilee eliminoida vikakohdan pois, jos toimii ok, vaihtaa napakasti yms. sillon on alipaineissa hämminkiä.
Toki kun soitat Siekkisen Jarkolle niin saat täsmätietoutta.
-Tapsa
Tähdellisen parantola
23134.Sampo N. kirjoitti:Oliko paljon uusia viestejä .
On siinä turpon laatikko 722.315 muistelen. Mutta enempi kuin vaihtamisvaiva, on kyse siitä että puhti on ihan pois ylemmillä kierroksilla. Jotain se p*ska varmaan tiivisti, tai sitten painepesu irrotti tai rikkoi tai liikautti jotain mutta missä kohdassa oleva härö hävittää yläkierrosten tehot? Pesinkö turpon liian puhtaaksi? Eikö ne hevoset tykkää uida?
Ei se kone muutenkaan parhaassa iskussaan ollut, mutta ero on TUNTUVA. Eniten se tuntuu niskassa kun alkaa punottaa siinä toisten tiellä kökkiminen. Nissanit työntää takapuskurista. Ihan tosissaan, en liioittele.
Tää on ihan kohta valmis.
Koita kahtua oisko syöttöpumpusta irti se ahtojenalasen syötön letku.
Ja tarkasta ettei ne letkut vuoja mistään.
Ja tarkasta ettei ne letkut vuoja mistään.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Kuinka alkuperäinen sun autos on ?
Jos se on ihan niinku tehtaalta lähteny semmosena niinkuin se nyttenkin on niin varmaan morkoolin letkut ottanu sun pesustas siipeen ?
Tuossapa ois veli-amerikkalaisten kuvaus järjestelmästä:
http://www.dieselgiant.com/mercedesalda ... mservi.htm
-Risto
Jos se on ihan niinku tehtaalta lähteny semmosena niinkuin se nyttenkin on niin varmaan morkoolin letkut ottanu sun pesustas siipeen ?
Tuossapa ois veli-amerikkalaisten kuvaus järjestelmästä:
http://www.dieselgiant.com/mercedesalda ... mservi.htm
-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Onpa hienot kuvat ameriikkalaisella!
Ja osat suurinpiirtein yhtä kuluneessa kunnossa kuin meikäläisen koneessa joten tähän ohjeeseen voi varmasti luottaa. Täytyy käydä tutkimassa tuolta suunnalta. Ei sinne varmaan viimeiseen 10 vuoteen ole ainakaan koskettu.
Ahtojenalaiset syötöt voi hyvin ollakin aika pienet kun tuntuu että maantietaipaleella tankin neula ei liikahtanut alaspäin ollenkaan samaan tahtiin kuin ennen. Kätevää, näin saadaan vanhasta helpolla pienikulutuksinen turpodiesel. Ja vielä puhdaskin ihan samalla kaupalla. Liekö päästötkin pienenneet, tuli vahingossa tehtyä ekoteko.
Edit. kahtelin lisää tuota veli-amerikkalaisen sivua. Muistan nyt käyneeni siellä ennenkin, onpa hyviä ohjeita DIY-idiootille ja hyvät kuvat. Kiitos malmille muistin virkistyksestä. Tuonne pitää palata. Mutta katotaan nyt ensin tämä ongelma...
Ja osat suurinpiirtein yhtä kuluneessa kunnossa kuin meikäläisen koneessa joten tähän ohjeeseen voi varmasti luottaa. Täytyy käydä tutkimassa tuolta suunnalta. Ei sinne varmaan viimeiseen 10 vuoteen ole ainakaan koskettu.
Ahtojenalaiset syötöt voi hyvin ollakin aika pienet kun tuntuu että maantietaipaleella tankin neula ei liikahtanut alaspäin ollenkaan samaan tahtiin kuin ennen. Kätevää, näin saadaan vanhasta helpolla pienikulutuksinen turpodiesel. Ja vielä puhdaskin ihan samalla kaupalla. Liekö päästötkin pienenneet, tuli vahingossa tehtyä ekoteko.
Edit. kahtelin lisää tuota veli-amerikkalaisen sivua. Muistan nyt käyneeni siellä ennenkin, onpa hyviä ohjeita DIY-idiootille ja hyvät kuvat. Kiitos malmille muistin virkistyksestä. Tuonne pitää palata. Mutta katotaan nyt ensin tämä ongelma...
Tää on ihan kohta valmis.
Hieno homma, kun olet pessyt konehuoneen Yleensä ne on sellaisia likakasoja, että oikein hirvittää. Tapana on ollutkin silloin esittää auton omistajalle kysymys, että eikö ole vettä saatavilla teillä päin. Useammasta eri W123:sta on tullut konehuone pestyä ja koskaan ei ole mitään ongelmaa ollut, että ei siinä varmaan mitään kovin kummoista ole tullut. Kunnon vahvan pesuaineen ja painepesurin kanssa, kun touhuaa niin kyllä tulee puhdasta. Vielä jos on lämmintä vettä ja tiskiharja saatavilla niin aina parempi.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Tuon likakasan osa syypää on aina vuotavat venttiilikopan tiiviste ja huohotin letku.Heavy kirjoitti:Hieno homma, kun olet pessyt konehuoneen Yleensä ne on sellaisia likakasoja, että oikein hirvittää. Tapana on ollutkin silloin esittää auton omistajalle kysymys, että eikö ole vettä saatavilla teillä päin. Useammasta eri W123:sta on tullut konehuone pestyä ja koskaan ei ole mitään ongelmaa ollut, että ei siinä varmaan mitään kovin kummoista ole tullut. Kunnon vahvan pesuaineen ja painepesurin kanssa, kun touhuaa niin kyllä tulee puhdasta. Vielä jos on lämmintä vettä ja tiskiharja saatavilla niin aina parempi.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Venttiilikopan tiiviste vuotaa ehottomasti! Uusi on ollut jo puoltoista vuotta mutta kun en oo jaksanut irrottaa koppaa. Siinä on se kaasuvivusto päällä...JuhoL kirjoitti:Tuon likakasan osa syypää on aina vuotavat venttiilikopan tiiviste ja huohotin letku.Heavy kirjoitti:Hieno homma, kun olet pessyt konehuoneen Yleensä ne on sellaisia likakasoja, että oikein hirvittää.
Kävin illalla tihrustamassa vielä pumpulle menevät alipaineletkut mutta en nähnyt niissä mitään erikoista, ei irti ei poikki (tuo amerikkalaisten sivuilla mainittu imusarjasta lähtevä letku on kyllä musta sisältä että jotain sentään lie tukossa, mutta niin se on ollut takuuvarmasti ennenkin, täytyy avata joskus)
Aamulla taas joutuu menemään niitten nissaneitten kiusattavaks. Voi voi.
Tää on ihan kohta valmis.
Kuten tapahtuikin.A. Hara kirjoitti:Aamulla taas joutuu menemään niitten nissaneitten kiusattavaks. Voi voi.
Mutta sitten keskellä Hervannan valtaväylää 70km/h alueella tapahtui äkillisesti jotain. Auto heräsi kesken matkan, tuosta vaan. Oli liukas keli, piti höllätä kaasua että pysyttiin tyttären kanssa tiellä.
Joku kakka-gnöölikö siellä sitten liikahti.
En kerinnyt tekemään vialle oikein yhtään mitään, muutamaa alipaineletkua kävin illalla hivelemässä ja yks tai kaks meni puoli senttiä syvemmälle liitokseensa mutta ei luulis että sillä tämmöistä vaikutusta on.
Harmillista jopa, olis kivempi tietää mitä on korjaantunut ja miksi.
Tää on ihan kohta valmis.
kannattaa yrittää ottaa selvää mistä johtu, koska yleensäkkin ihmisillä on asenne tyyliin, joo no nyt se korjaantu mutta jossain vaiheessa tilalle saattaa tulla kahtakauhiampi vika joka, jollain tapaa johtuu tuosta pikku viasta joka mystisesti itsestään korjaantu. Kyllähän nuo on melekosen paskan peitosa nuo autojen konehuoneet, omistajat vaan sanoo että ikinä en oo pessy. Että suosittelen pesemään niitä.
w123 200d 3.0 -81 Kuollut 11.02.2008.
w123 300d -80 Koneeton lahopaska.
s123 TDT -81. Sivuputki.
w123 300d -80 Koneeton lahopaska.
s123 TDT -81. Sivuputki.