W124 300TE '92
Mittariston sulakkeenvaihdon yhteydessä huomasin samalla, että ASD-merkkivalon polttimo on poistettu. Lisäsin polttimon, joka jäi palamaan ja ostin vikakoodeja lukematta jarruvalokytkimen.
Vaihdoin kytkimen ja yritin suoraa päätä nollata vikamuistia. Pariin otteeseen tuli vilkuttelua (8 vilkutusta eli venttiili tahi kytkin) mutta sitten sammui valo. Ja samoilla huitereilla myös imukontti lopetti toimimisen. Kontti oli mulla ylhäällä kuivumisen takia ja siinä sitten jossain kohdin läiskin kiinni. Ei imekään?
Sain runnottua kontin auki ja kiinni lopulta voimalla ja lähdin koeajolle ilman palavaa vikavaloa > eka sladittelu ja kolmio sekä vikavalo syttyivät > vikavalo jäi palamaan (mutta systeemi siis toimi sen kerran). Uusi nollaus ja tämän aikana kontti vain ruksuttaa ja ruksuttaa? Sama rukusuttaminen toistui hetkisesti myös seuraavalla koeajolla mutta nyt vikavalo pysyi poissa ja kaikki toimi kuten elokuvissa.
Mitä lie aamulla vastassa - voiko noilla kahdella asialla olla jotain yhteistä? Mikä sulake tohon takakontin sähköön vaikuttaa? Muita huomioita?
ASD-diagnostiikka vs. imukontti?
Hei. Miekään en oo ikinä nähny omassa autossa sen sladi-varotusvalon palavan. Oiskohan siinäkään sitte koko valoa paikoillaan ollenkaan? Ostin oman 300td-92 toissa syksynä ja marraskuun lopulle pelas takakontin imulukko kunnes sekin alko roksuttaan itestään eikä sitä saanu enää kiinni eikä melkeen aukikaan enää. Sitte yks päivä oireet hävis. Imu meni kaiketi sököksi, varmaan paloi.
Sain releen vihdoin paikoilleen ja ei pelaa. hyppylangalla 5 vilkkua siis oikea pyörintänopeusanturi sökö. uus anturi paikoilleen, mutta nyt kun vian saa nollattua niin vauhdin noustua yli 20kmh vika valo syttyy taas. voiko vaikuttaa se että katkaisin anturin johdon ja liitin abikoilla takas. ku en oo autovelho ja näytti että en ikinä saa sitä paikalleen jos en tee näin.