Omatekoiset puslat - Laitonta?
Omatekoiset puslat - Laitonta?
Tuli tuos sorvailtua kääpiön taka-kelkkaan POMmi-muovista puslat ja rupes askarruttaan että passaakohan niillä leimalle mennä? Ts. pitääkö niis olla jotaki e-hyväksyntöjä tms vai onko se katsurille ihan sama kunhan eivät oo väljät? Konttorilta kysymises on nääs liikaa vaivaa...
C126
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Eikös ainakin nuo rallitiimit sorvaile "kovempia" puslia itse ja autot ovat silti rekisterissä olevia N-ryhmäläisiä jne. Sen sijaan varsinaisia akselistoja ei kaiketi saa alkaa itse askartelemaan. Niissä tehdastekoisuus on tietynlaisen kestävyyden ja turvallisuuden varmistus.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Yksi tuttu joka rallihommissa pyörii, käytti kilpuria taannoin syynissä. Katsuri oli hylännyt takaiskarien alapäiden välyksien takia (uudet pallonivelet, pieni rakenteellinen välys). No huoltoautolla kun olivat liikkeellä niin vaihtoivat konttorin pihalla toiset tolpat joissa kumipuslat päissä. Uusintanäyttö vartin päästä ja leima lappuun. Ja pihalla vielä kiusallaan laittoivat oikeat tolpat takaisin. Mietityttää tuonkin homman tarpeellisuus.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Re: Omatekoiset puslat - Laitonta?
ihan pikku vinkkinä että jos teit POMMISTA ne puslat niin varaudu kohta puoliin tekemään homma uudestan, pommi ei meinaan kestä yhtään käyttöäK-lax kirjoitti:Tuli tuos sorvailtua kääpiön taka-kelkkaan POMmi-muovista puslat ja rupes askarruttaan että passaakohan niillä leimalle mennä? Ts. pitääkö niis olla jotaki e-hyväksyntöjä tms vai onko se katsurille ihan sama kunhan eivät oo väljät? Konttorilta kysymises on nääs liikaa vaivaa...
siitä paremmasta materiaalista pitäis tehdä jos kestävän haluaa...
Kai ne tuola kestää kun eivät pyöri tai tee muutakaa kuluttavaa liikettä, sisälle tulee viä alumiiniholkit niin ei pulttikaa heti syö muoviin välystä. Kait niillä sitte leimalle tohtii ajella, ja äkkiähän sinne kumiset heittää jos niistä pomppaa. Ja sitte taas muovit tilalle. Ja taas ens leimalle... Ja... Noniin. Sovitaan että menevät kitisemättä läpi.
Mitäs tämä sitten on nimeltään?epk kirjoitti: siitä paremmasta materiaalista pitäis tehdä jos kestävän haluaa...
C126
- cdi
- Filosofian insinööri
- Viestit: 2334
- Liittynyt: 04.5.2006 23:09
- Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä
K-lax kirjoitti:Kai ne tuola kestää kun eivät pyöri tai tee muutakaa kuluttavaa liikettä, sisälle tulee viä alumiiniholkit niin ei pulttikaa heti syö muoviin välystä. Kait niillä sitte leimalle tohtii ajella, ja äkkiähän sinne kumiset heittää jos niistä pomppaa. Ja sitte taas muovit tilalle. Ja taas ens leimalle... Ja... Noniin. Sovitaan että menevät kitisemättä läpi.
Mitäs tämä sitten on nimeltään?epk kirjoitti: siitä paremmasta materiaalista pitäis tehdä jos kestävän haluaa...
Nailonia...................vai onko kehitys jo tästäkin edennyt.
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Teflonia beibi tää on teflonia...cdi kirjoitti:K-lax kirjoitti:Kai ne tuola kestää kun eivät pyöri tai tee muutakaa kuluttavaa liikettä, sisälle tulee viä alumiiniholkit niin ei pulttikaa heti syö muoviin välystä. Kait niillä sitte leimalle tohtii ajella, ja äkkiähän sinne kumiset heittää jos niistä pomppaa. Ja sitte taas muovit tilalle. Ja taas ens leimalle... Ja... Noniin. Sovitaan että menevät kitisemättä läpi.
Mitäs tämä sitten on nimeltään?epk kirjoitti: siitä paremmasta materiaalista pitäis tehdä jos kestävän haluaa...
Nailonia...................vai onko kehitys jo tästäkin edennyt.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
K-lax kirjoitti:Kai ne tuola kestää kun eivät pyöri tai tee muutakaa kuluttavaa liikettä, sisälle tulee viä alumiiniholkit niin ei pulttikaa heti syö muoviin välystä. Kait niillä sitte leimalle tohtii ajella, ja äkkiähän sinne kumiset heittää jos niistä pomppaa. Ja sitte taas muovit tilalle. Ja taas ens leimalle... Ja... Noniin. Sovitaan että menevät kitisemättä läpi.
Mitäs tämä sitten on nimeltään?epk kirjoitti: siitä paremmasta materiaalista pitäis tehdä jos kestävän haluaa...
usko pois, ei auta aluholkit sun muut siellä. Kannattaa vaikkapa vuoden lopussa viimeistään katsoa mikä oli puslissa kunto !