pentsiiniä 17-22 litraa sataselle, 230 -87?
pentsiiniä 17-22 litraa sataselle, 230 -87?
Ajatuksia miten tuota bensan kulutusta sais pienemmäksi, kun vie saman verran kuin kelkkani ! Eli kulutus on tuossa kahdenkympin tietämissä sataselle. Mitään näkyviä vuotoja ei ole ja bensan kulutus nousi ikäänkuin varkain, mut kuitenkin lyhyeskössä ajassa. Autohan on siis satalankku 230 -87.
Ja lisäyksenä vielä että meni vastikään katsastuksesta läpi, eikä päästöistä huomautettu.
Ja lisäyksenä vielä että meni vastikään katsastuksesta läpi, eikä päästöistä huomautettu.
Mites se tuota nuot siun ajotottumukset? Ajakkos sinä tuolla samalla lailla kun Ahmasalo kehotti kelekkaa ajamaan: "Josset jarruta, niin sitten kaasutat"
Jottain vikkaa kait siinä lie, eikös ne nuo pitäsi kulukea reilusti alle kympin?
Eipähän se bensa-auton päästömittaus ota kantaa kuin joutokäyntiin, jos tehoilla on seokset pielessä, niin kyllähän sitä pensoa suattaa palloo.
Saisikohan tuon selevitettyä jossain tolokummassa testerissä, jossa voisi seurata seosta kierroksilla?
Jottain vikkaa kait siinä lie, eikös ne nuo pitäsi kulukea reilusti alle kympin?
Eipähän se bensa-auton päästömittaus ota kantaa kuin joutokäyntiin, jos tehoilla on seokset pielessä, niin kyllähän sitä pensoa suattaa palloo.
Saisikohan tuon selevitettyä jossain tolokummassa testerissä, jossa voisi seurata seosta kierroksilla?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Noköö viriviripajat seuraileevat seoksia jopa tehopenkissä, eikös?
Mitenhän lie normaalikorjaamon pakokaasutesterillä, saisiko sillä katsottua seokset myös kierroksilla? Voorumin rasvanäpit, voisiako olla höveleitä ja kertua?
Isse olen joskus mitannut seoksen käyttäytymistä kierroksilla ja vedossa ihan lambda-anturia mittaamalla, sieltähän tulee seostieto tasajännitteenä. Tosin tuossa katittomassa ei vissiin lambaadaa ole?
Mitenhän lie normaalikorjaamon pakokaasutesterillä, saisiko sillä katsottua seokset myös kierroksilla? Voorumin rasvanäpit, voisiako olla höveleitä ja kertua?
Isse olen joskus mitannut seoksen käyttäytymistä kierroksilla ja vedossa ihan lambda-anturia mittaamalla, sieltähän tulee seostieto tasajännitteenä. Tosin tuossa katittomassa ei vissiin lambaadaa ole?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Heh.muju kirjoitti:Boss kirjoitti:Enpä tiennyt että noita edes kaasarilla on olemassa, no aina oppii uutta. Silloinhan kaikki alle 50l sataselle on ihan ok jos se ylipäätään toimii.
Elikkäs, sitten ois myynnissä uniikkipeli pienellä kulutuksella
Ei mutta vakavissaan puhuen, onko tossa nyt tehty joku koneenvaihto tahi muuta, nimittäin -87 ei ole saanut 2,3 litraista konetta kaasuttimella enää.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Nooh, vakavissaan minäkin sitä tankkailen . Tosiaan ei minulla ole tietoa noista koneista/vuosimalli, sittenhän kyseessä täytyy olla vaihtokone.
mutta mutta, tuskin se 2.3l kaasarikone syö -87:ssa niin paljon enemmän kuin vaikka -85:ssa
Tosipuheella, jos jollain ois oikeata vinkkiä antaa, kuin että ole onnellinen jos alle viidenkymmenen litran pääset, mitä kannattais katsoa kulutuksen suhteen, niin otan vinkit mielelläni vastaan
mutta mutta, tuskin se 2.3l kaasarikone syö -87:ssa niin paljon enemmän kuin vaikka -85:ssa
Tosipuheella, jos jollain ois oikeata vinkkiä antaa, kuin että ole onnellinen jos alle viidenkymmenen litran pääset, mitä kannattais katsoa kulutuksen suhteen, niin otan vinkit mielelläni vastaan
Eiköhän ne syömähalut sieltä automaattirikastimen puolelta löydy?muju kirjoitti:
Tosipuheella, jos jollain ois oikeata vinkkiä antaa, kuin että ole onnellinen jos alle viidenkymmenen litran pääset, mitä kannattais katsoa kulutuksen suhteen, niin otan vinkit mielelläni vastaan
Etsi sellainen korjaamo joka ymmärtää kaasareiden päälle jotain.
No kyllä automaattirikastin on sellainen, joka tekee äkkiä kulutukseen lisää.muju kirjoitti:Nooh, vakavissaan minäkin sitä tankkailen . Tosiaan ei minulla ole tietoa noista koneista/vuosimalli, sittenhän kyseessä täytyy olla vaihtokone.
mutta mutta, tuskin se 2.3l kaasarikone syö -87:ssa niin paljon enemmän kuin vaikka -85:ssa
Tosipuheella, jos jollain ois oikeata vinkkiä antaa, kuin että ole onnellinen jos alle viidenkymmenen litran pääset, mitä kannattais katsoa kulutuksen suhteen, niin otan vinkit mielelläni vastaan
Sit tietty perusasiat; ilmanputsarit, tulpat, jne. Pelkät loppuunkuluneet tulpat voi ymmärtääkseni tehdä desikaupalla lisää kulutukseen.
Ei se varmaan seka-ajossa alle 10 l mene sitten millään, vaikka olisi ikäisekseen kuinka tikissä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
no näinhän se on,mutta kysysin vielä,että olekko huomannu nouseeko öljyn pinta yhtään jos nousee niin pensapumpun kalvo on rikki paitsi jos siinä on ruiskun pumppu joka on liian suuri tehoinen sitten sen kaasuttimen kalvo voi olla rikki tai kalvon vaimintimessa ei ole öljyäh5 kirjoitti:Eiköhän ne syömähalut sieltä automaattirikastimen puolelta löydy?muju kirjoitti:
Tosipuheella, jos jollain ois oikeata vinkkiä antaa, kuin että ole onnellinen jos alle viidenkymmenen litran pääset, mitä kannattais katsoa kulutuksen suhteen, niin otan vinkit mielelläni vastaan
Etsi sellainen korjaamo joka ymmärtää kaasareiden päälle jotain.
Mahtaneeko ruiskun pumpulla olla kaasarikoneessa mitään virkaa; kaasarimyllyssähän on oma, mekaaninen pumppunsa koneen kyljessä. Toki sekin voi vuotaa bensaa öljyn sekaan.touhottaja kirjoitti:no näinhän se on,mutta kysysin vielä,että olekko huomannu nouseeko öljyn pinta yhtään jos nousee niin pensapumpun kalvo on rikki paitsi jos siinä on ruiskun pumppu joka on liian suuri tehoinen sitten sen kaasuttimen kalvo voi olla rikki tai kalvon vaimintimessa ei ole öljyäh5 kirjoitti:Eiköhän ne syömähalut sieltä automaattirikastimen puolelta löydy?muju kirjoitti:
Tosipuheella, jos jollain ois oikeata vinkkiä antaa, kuin että ole onnellinen jos alle viidenkymmenen litran pääset, mitä kannattais katsoa kulutuksen suhteen, niin otan vinkit mielelläni vastaan
Etsi sellainen korjaamo joka ymmärtää kaasareiden päälle jotain.
Mites kaikki jarrut, laahaako joku kulma?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Jep. Ei ole ollut M102:sta kaasarilla kuin kahden litran koneella – 123:ssakaan. Jos siinä on kaasutin, niin siinä on joko kahden litran kone tahi sitten on tehty isompi mulkkaus.Aku P kirjoitti:Ei mutta vakavissaan puhuen, onko tossa nyt tehty joku koneenvaihto tahi muuta, nimittäin -87 ei ole saanut 2,3 litraista konetta kaasuttimella enää.
Varmistan vielä... Näkyykö siinä se kaasutin ihan selvästi? KE-Jettimoottori (suihkuyksikkö ilmanputsarin alla) näyttää äkkiseltään kaasutinkoneelta?
Anteeksi, etten parempaa neuvoa osaa antaa.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Seoksen tarkastus mittarilla on se ensimmäinen toimenpide, on se kone nyt sitten mikä vain .......
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Käy katsomassa valmistusnumero ja syötä se venäläisten mersukerhon sivulle,
niin näet mikä moottorin numero siihen kuuluu. Vertaa sitä sitten konetilan
moottoriin.
Tuon pitäisi viedä 10-11 eli puolet pitäisi saada pois. Miten on kulkupuoli,
liikkuuko auto normaalisti? Vai onko se laiska?
Savuttaako se ja käykö tasaisesti? Haiseeko bensa? Auto hävittää 10 kilsan
lenkillä ylimääräisen litran jonnekin, joten bensan hajua tai mustaa savua
pitäisi olla havaittavissa.
Jos siinä on rikastin juuttunut päälle, niin sen pitäisi röpöttää tyhjäkäynnillä.
Tosiaan tukossa oleva ilmanputsari tekee saman. Ja mitään katalysaattoriahan
tuossa ei ollut?
Pakkasella kylmäkulutus varmasti on 20:n luokkaa, eli jos ajat vain parin
kilsan matkoja ja vain kovilla pakkasilla, niin kulutus on normaali.
Makaako jarut päällä? Pysäytä se loivaan mäkeen ja päästä jarru.
Lähteekö auto itsestään liikkeelle? Jarruista pitäisi kyllä tulla savua
tuolla kulutuksella, jos ne makaavat päällä.
Ettei vaan olisi unohtunut matkailuvaunu koukkuun?
niin näet mikä moottorin numero siihen kuuluu. Vertaa sitä sitten konetilan
moottoriin.
Tuon pitäisi viedä 10-11 eli puolet pitäisi saada pois. Miten on kulkupuoli,
liikkuuko auto normaalisti? Vai onko se laiska?
Savuttaako se ja käykö tasaisesti? Haiseeko bensa? Auto hävittää 10 kilsan
lenkillä ylimääräisen litran jonnekin, joten bensan hajua tai mustaa savua
pitäisi olla havaittavissa.
Jos siinä on rikastin juuttunut päälle, niin sen pitäisi röpöttää tyhjäkäynnillä.
Tosiaan tukossa oleva ilmanputsari tekee saman. Ja mitään katalysaattoriahan
tuossa ei ollut?
Pakkasella kylmäkulutus varmasti on 20:n luokkaa, eli jos ajat vain parin
kilsan matkoja ja vain kovilla pakkasilla, niin kulutus on normaali.
Makaako jarut päällä? Pysäytä se loivaan mäkeen ja päästä jarru.
Lähteekö auto itsestään liikkeelle? Jarruista pitäisi kyllä tulla savua
tuolla kulutuksella, jos ne makaavat päällä.
Ettei vaan olisi unohtunut matkailuvaunu koukkuun?