Miten naftavuoto kuriin?

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
jristila
Viestit: 19
Liittynyt: 29.12.2007 9:48
Paikkakunta: Vilppula

Miten naftavuoto kuriin?

Viesti Kirjoittaja jristila »

Moro,

Diisselivuoto-ongelmia. Auto on 300E TurboD automaatti, vuosimallia 92. Naftaa alkoi mennä 20 litraa sadalla ja viaksi paljastui rikkoontunut ylivuotoputki. Tyhjäkäynnillä vuoto oli vähintäänkin helppo huomata kun putki oli päästä halki. No pikaremonttina pala letkun päästä pois ja uudelleen kiinni, pari päivää se kesti. Sitten vaihdoin sen yhden letkun. Kiire kun oli olevinaan en ehtinyt kaikkia vaihtaa ja sieltä hajosi vielä toinenkin kumiletku ennen kuin vaihdoin kaikki reilun viikon kuluttua ongelmien alkamisesta.

No nyt kun oli sitten kaikki vaihtanut ja se järkyttävä lämpöisen diisselin tuoksukin alkoi jo helpottaa, vuotoa näyttäisi olevan suuttimen juuressa, siihen koloon kertyy naftaa ja auto haisee taas --diisseliltä. Nyt menee polttoainemittarsta arvioiden koneen kylkeen enää viitisen litraa sadalla. Äh.

Mitäs tuolle suutinhärvelille voi itse tehdä vai pitääkö homma suosiolla antaa ammattimiehen tehtäväksi?

Vai onko siellä jokin muu paikka tukossa tai vialla, tuntuu vähän hassulta että ylivuotonaftat tulee ulos koneesta vaikka väkisin? :shock: Auttakaa gurut moottoriongelmaista!

Sommoro,
--
Jussi
Avatar
terde
Viestit: 580
Liittynyt: 30.9.2005 17:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja terde »

Jos suutin tai suuttimet rungostaan, silloin se on ammattilaisen hommia. Voihan suutinputkikin vuotaa, kyllähän sen kohdan pystyy paikallistamaan kun puhaltaa suuttimen kuivaksi ,kone käyntiin ja tiirailemaan.

-Tero
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09

*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Laita sitä orkkista kudospäällysteistä letkua; ne kumiset ylivuotoletkut nostkistuu kuumana -> vuotaa edelleen.
Putsausta ja tsrkistus vuotaako edelleen.
Jos se siitä suuttimen rungon puolesta välistä vuotaa:
- putsaa / pese / kuivaa
- esim. kirkasta kynsilakkaa....anna kuivaa ja taasen o bueno

Ellei, niin sit dieselkorjaamolle 8)
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
jristila
Viestit: 19
Liittynyt: 29.12.2007 9:48
Paikkakunta: Vilppula

Viesti Kirjoittaja jristila »

Kiitos neuvoista!

No nyt se ei sitten muka vuodakaan kun katselin kylmänä käyvää konetta ja kauppareissun jälkeenkään ei mitään tullut kun kone oli vähän vajaalämpöinen. Tässä ei nyt naisten päivänä jouda hirveesti moottoriremppaa tekemään jos aikoo olla naimisissa huomennakin. :D Tarttee jatkaa huomenna, jospa tuo vuotaa vain käyntilämpöisenä.

Yksi suuttimen kolo oli aivan piri pinnassa naftaa kun aloin tutkia asiaa muttei nyt tänään täyttynyt uudestaan.

Letkut on kudospäällysteistä diisselinkestävää tähän sopivaa kuulemma (KL-varaosasta ostin). Pitäisikö letkuissa olla sellaiset pikku kiristimet (Alfamerin kirjassa sellaiset näkyy, multa ovat vissiin jonnekin kadonneet?)
Avatar
Cool Hand Saku
Rasvanäppi
Viestit: 561
Liittynyt: 19.3.2006 11:14
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Cool Hand Saku »

Kiristimet :?: Ei kai siinä semmoisia ole :eec:

Jonkun metrin olen erilaisiin diesel MB:hin noita paluuletkuja joutunut vaihtelemaan enkä ole koskaan nähnyt. :shock:
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

On niissä sellasia pikku klemmareitakin ollut, tainneet olla joskus ihan alkup. varusteena :lol:

Tosin kaikistahan ne on sittemin jätetty pois, koska pitää ilimankin.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”