
200D vai 250D
Tätä kun lueskelee, niin voisi jo monenkertaisella kulutusväittelykokemuksella sanoa että niitä mersuja on kahdenlaisia, niitä jotka kulkevat alle 5.8-6.9 l/100km ja sitten niitä jotka kulkevat 7.5-8.9l/100km
Isse valitettavasti omistan jälkimmäisen kaltaisen 200D:n.

® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
se on se sedanin ja varmarin erojovihava kirjoitti:Tätä kun lueskelee, niin voisi jo monenkertaisella kulutusväittelykokemuksella sanoa että niitä mersuja on kahdenlaisia, niitä jotka kulkevat alle 5.8-6.9 l/100km ja sitten niitä jotka kulkevat 7.5-8.9l/100kmIsse valitettavasti omistan jälkimmäisen kaltaisen 200D:n.



Eipä mullakaan meinannu ST:llä saada ysiä rikki mutta tuolla vempeleellä ei tee tiukkaakaan. Minäpäs käyn tankilla nyt heti niin on 200km matkaa ja 150km kaupunkia...Aku P kirjoitti:Sulla on kutonen kääntyny ylösalaisin.XUX63 kirjoitti: 9.13L/100kmTeenkö minä jotakin väärin vai hä ? Tennari on kyllä pohjassa lähes koko ajan mutta pitäiskö jotain tutkia
Suodatin ei oo tukossa
Mulla ei mene farkkukorisella 300:sella kahdeksaa litraa rikki, ei vaikka miten antaisi saapasta.
I'll be back in a couple of hours

Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus

W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Doddiih... 8,37L/100kmXUX63 kirjoitti:Eipä mullakaan meinannu ST:llä saada ysiä rikki mutta tuolla vempeleellä ei tee tiukkaakaan. Minäpäs käyn tankilla nyt heti niin on 200km matkaa ja 150km kaupunkia...Aku P kirjoitti:Sulla on kutonen kääntyny ylösalaisin.XUX63 kirjoitti: 9.13L/100kmTeenkö minä jotakin väärin vai hä ? Tennari on kyllä pohjassa lähes koko ajan mutta pitäiskö jotain tutkia
Suodatin ei oo tukossa
Mulla ei mene farkkukorisella 300:sella kahdeksaa litraa rikki, ei vaikka miten antaisi saapasta.
I'll be back in a couple of hours


Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus

W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
- seppokotilainen
- Viestit: 325
- Liittynyt: 13.12.2006 1:29
- Paikkakunta: Lievestuore
Mulla oli PPn ruuvaama 250D ja kulki ihan kiitettävästi, pärjäs jopa EskoRn ruuvatulle 300D 24Vrr kirjoitti:Kyllä tällä vakio 250:llä ihan hyvin pääsee ohi, kun pudottaa neloselle ja antaa palaa. PPD:lle jo soittelinkin ja tarkoitus olisi käyttää siellä ennen kesää.

Jos ei oo kiirettä ohi nii 4 pesään, jos tulee kiire ja vauhtia on noin 80-90 ei muutako kolomonen silmään nii 250D lähtee ku ohjus rekanpersiistä ku ottaa vähä imua


MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Joo kyllähän kulutuksen alas saa kun merkkejä seurailee,mutta meinaa se vähän olla että kuski kiihtyy ennenmmin kun auto kun sattuu rampilta kiihdyttämään letka perässä ja rampinmatkakaan kun ei riitä 100km/h vauhtiinJaniH kirjoitti:Nuihin kulutuksiin pääsee ihan vaan seuraamalla mitä niissä tienvarrella olevissa pyöreissä kylteissä lukee... Kukaanhan ei ole kai väittäny että 200D kiihtyy mahtavasti vaan että sen kiihtyvyys riittää yleisellä tiellä liikkumiseen. Harvoinhan sitä ohitella tarvii kun kuuminkin samat rajoitukset koskevat 200D ja 300D Turbojaki...

Kyllähän se luonnollisesti taitaa vaikuttaaJaniH kirjoitti: Mulla oli kyllä tuo 200D aikanaan hemmetin hyvässä kunnossa, pumppu säädöissään, väljyyttä ei missään ja ajettu hieman vajaan 400 tkm joten mahtaneeko auton/moottorin kunto vaikuttaa nuihin kulutusasioihin?

Mutta tosiaan jos sattuis olemaan ikää 40-50 vuotta lisää kuskilla,eli ei kiire enää minnekkään niin uskon että kulutuksen sais kyllä 7 pintaan seka-ajossa...
mitä sitten sihen tulee että porukka sanoo että rajotushan on vaan maksimissaan 120km/h kesällä,mutta jos joku kysyy niin vastaus on että ajetaan sitten radalla/muulla suljetulla alueella

ja mainostaakseni näin topiciin liittyen niin ois vielä tuo 200D myynnissä,kesätulee ja ratapäivät niin vois vähän kaluston vaihtoa ajatella

Tulee vaan vähä epätarkkuutta, jos on noin lyhkänen mittausmatka.XUX63 kirjoitti:Eipä mullakaan meinannu ST:llä saada ysiä rikki mutta tuolla vempeleellä ei tee tiukkaakaan. Minäpäs käyn tankilla nyt heti niin on 200km matkaa ja 150km kaupunkia...Aku P kirjoitti:Sulla on kutonen kääntyny ylösalaisin.XUX63 kirjoitti: 9.13L/100kmTeenkö minä jotakin väärin vai hä ? Tennari on kyllä pohjassa lähes koko ajan mutta pitäiskö jotain tutkia
Suodatin ei oo tukossa
Mulla ei mene farkkukorisella 300:sella kahdeksaa litraa rikki, ei vaikka miten antaisi saapasta.
I'll be back in a couple of hours
Tarkkuus paranee, mitä kuivemmaksi tankin ajaa. Omalla 72 l tankilla menee sen 800 km ennen ku valo syttyy, tosin sen jälkeen jäljellä on vielä viitisentoista litraa tavaraa. Aika pessimistinen se tuikku

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Viimeisen muutaman tuhannen aikana ei oo vaan kertaakaan menny alle 8,5L/100km joten ei ne tankkausvälit taida kokonaisuuteen kauheesti vaikuttaaAku P kirjoitti:Tulee vaan vähä epätarkkuutta, jos on noin lyhkänen mittausmatka.

Mitenkäs se läppä joka heiluu imusarjan sisässä ja rajoittaa imuilman määrää ? Voisko se riipasta hemmettiin eli voisko johtua jostain saastehommelista tuo kulutuksen suuruus

Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus

W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
joo 250d vetää paremmin vakionakin. ja käytä ihmeessä PPD:llä antaa kyllä reilusti vääntöä lisää normikoneeseen. ero on selvästi huomattavissa.
nimimerkillä näin juuri itellä
nimimerkillä näin juuri itellä

e30 320i -88
e89 3.0i -04
e91 335i -07
w176 180cdi -14
Ex S212 350cdi -10
Ex BMW 650i -06
Ex W203 220 cdi -02
Ex W201 2.6i -93
Ex W124 250D -90
e89 3.0i -04
e91 335i -07
w176 180cdi -14
Ex S212 350cdi -10
Ex BMW 650i -06
Ex W203 220 cdi -02
Ex W201 2.6i -93
Ex W124 250D -90
- seppokotilainen
- Viestit: 325
- Liittynyt: 13.12.2006 1:29
- Paikkakunta: Lievestuore
seppokotilainen kirjoitti:missään 200d 250d ja 300d ei ole mitään räväkkää kiihtyvyyttä mutta kaikissa on silti voimaa... Jos haluaa ripeää kiihdyttelyä täytyy ostaa cdi tai bensiini auto.. just kaveri osti 300d 24valve eikä sekään mikään tykki tuntunu olevan...


Tuo 300D 24V on vapariMr_nice kirjoitti:seppokotilainen kirjoitti:missään 200d 250d ja 300d ei ole mitään räväkkää kiihtyvyyttä mutta kaikissa on silti voimaa... Jos haluaa ripeää kiihdyttelyä täytyy ostaa cdi tai bensiini auto.. just kaveri osti 300d 24valve eikä sekään mikään tykki tuntunu olevan...eikö 300 urpotiiseli kiihdy,olenko elänyt turhaan toive maailmassa että hommaisin seuraavaksi 300 turbo diesel satalankun jolla alkais pärjäämään jo liikenteessä ...
Tuossa taitaa olla vakio 300TDT
http://youtube.com/watch?v=rqhadOgjJBc
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Lainataanpas tätäkin topiksia kun on alakuun päästy
200D:llä eka kerran alle seiskan eli 6,98L/100km
Ei olla enään kaukana ST:n minimikulutuksesta 

200D:llä eka kerran alle seiskan eli 6,98L/100km


Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus

W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Minulla oli W201 190D 2,0 D, koko viime kesän pääsi alle 6l/100km, heti ilmojen kylmettyä, nousi 6-7l/100km ja sekin ehkä vaikuttaa että mul auto käy paljo tyhjäkäyntiä talvella. Nyt kuukauden ja 4tkm ajettu W124 200D ja aika raskaallaki jalalla ajellut, niin tuntuu menevän siinä koko aika 6-7l/100km ja seka-ajoa. Yksi pitkä reissu meni kyl jo karvan alle 6l/100km. Muutoin nois mersuissa tuntuu tuo kulutus vaihtelevan aika paljon, vähä jokane yksilö omalla tavallaan. Toiset kulkee ja on pikkuruokaisia toiset taas ei.. Mullaki 14 mersua jo tainnut olla ja jokanen on erilainen vaikka olisi samanlainen
Niinku ihmisetki, ei mekää olla tasasia kuluttajia 


® Mesen Porkkana-klubi
250dee ppdeen pumpulla on ripeämpi kuin esim. Aku peen 300d
Rekan persiistä lähtee ku tykin suusta ja kolomosella mennee heleposti leviää luisua
Mutta ajappa yhdenpilkkukolmen moottorilla varustetulla corollalla se se vasta raketti onkin
Eli se on suhteellista tämä mersujen kuluku
300d mersu on ripiä, mutta 1,6 corolla on palijon ripiämpi 

Rekan persiistä lähtee ku tykin suusta ja kolomosella mennee heleposti leviää luisua

Mutta ajappa yhdenpilkkukolmen moottorilla varustetulla corollalla se se vasta raketti onkin

Eli se on suhteellista tämä mersujen kuluku


Tankkia ei tarvitse ajaa kuivaksi / tyhjäksi, sillä ei ole minkäänlaista merkitystä kulutusmittausten tarkkuuteen missä vaiheessa tankkaa.Tarkkuus paranee, mitä kuivemmaksi tankin ajaa.
Itse olen mittaillut Skodan kulutusta enkä ole malttanut kertaakaan ajaa edes puoleentankkiin asti


(Puolitoista litraa vähemmällä menee skodillac 100 kilometriä kuin 200D 124.)
wiimax.fi
Ai ei vai? mullon ainai yks kokemus joka osottaa tämän teorian vääräksi,, lukekaapa alemmas niin tiijätte.dealer kirjoitti:Tankkia ei tarvitse ajaa kuivaksi / tyhjäksi, sillä ei ole minkäänlaista merkitystä kulutusmittausten tarkkuuteen missä vaiheessa tankkaa.Tarkkuus paranee, mitä kuivemmaksi tankin ajaa.

Taannoin omistin nissan cherryn, yksviitos GL oikein., fem speed!!. Ei ollu mikää tilaihme mut mut., lähti ku raketti (ainai se tuntu siltä), kone kiersi niinku verrarissa (kiekkamittari oli jotenni rikki: tyhjäkäynnillä näytti 5000rpm ja siitä sitte ku kaasua paino niin yli 9000rpm:n mentiin että heilahti)dealer kirjoitti: Itse olen mittaillut Skodan kulutusta enkä ole malttanut kertaakaan ajaa edes puoleentankkiin asti![]()
.

Eipä siinä, reilut 20000km sillä ajelin. Ja enpä sitte tiiä, kait tietyllä tavalla nautinki siitä.. Olihan se semmonen sympaattinen rousku.

Niimpä sitte siinä ajellessani hoksasin, että mitataan keskikulutus. Ei muuta ku tankki täyteen ja baanalle. Jossai vaiheessa ajelin uutestaan tankille ja ihmeen paljo oli vieny (reilut 10litraa) sievälle ajolle..
Taisipa se paikallaan ollessa pienen (ISON) lammikon jättää allesa, eikä se kyllä ollu öljyä..
Öljyki sille maistu kyllä.. litra tonnille vähintäänni piti lisätä.

Mutta pentseeniähän se ressukka tiputteli., vanhuuttaan oli ruvennu jo paikat vuotamaan.. Eihän se rakko (tankki) kestäny täytenä pittää, vaan se tippa kerrallaan piti tyhjentää (vaikka sitte parkkipaikalle)

Nii, ja miten tämä kaikki liittyy aiheeseen.?
Cherry ainai enemmän ainetta sillon ku sen tankki oli täynnä.. Jos maltto mielesä huoltsikalla (eli ku rahat oli loppu) ja ei laittanu ku tankin puolilleen, niin huomattavasti vähemmällä kuluki..
Eli jos haluatta mahollisimman alhaisen kulutuksen niin elekää pitäkö ylimääräsiä mukana vaan ajakaa mahollisimman kuivin tankein.. sillai niitä kulutusenkkoja tehhään..



® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku

- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Vähän vaikee sannoo mittään ku ei tierä minkä kokonen tankki ja nuo mittaritkin valehtelloojd-mies kirjoitti:Nyt kun on ollut puhetta 200D kulutuksista niin paljonko muilla pääsee tankillisella?Itsellä pääsee 600-650km kun on täysi tankki ja ajaa sen 1/4 asti.Kiihdytän aina kaasupohjassa tavoite nopeuteen. Mielestäni kulutus tuntuu suurelta.

Kuinka paljon sun pitää aina tankata siittä 1/4 tankista sinne täyteen tankkiin ? Siittähän sen voipi sitten laskea.
-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi

W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 07.5.2008 12:01
- Paikkakunta: Joutsa
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
No sehän on oikein mukava lukema ja tervetulloo voorumilleantilooppi kirjoitti:Ensimmäinen postaus minulta:D oma 250d menee tankillisella 1000 kmSääli ettei tullut otettua kuvia todisteeksi.


Onkos sinulla farmari vai normi sedani tuo auto, tiedätkö minkä kokoinen tankki siinä on ?
Minullakin on farmarissa 70l tankki jä kyllä silläkin justiinsa sen 1000km ajaa jos uskaltaa venyttää niin pitkälle, yleensä nokka kyllä menee heti huoltoasemalle kun varoitusvalo alkaa kiilumaan

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi

W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 07.5.2008 12:01
- Paikkakunta: Joutsa
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 07.5.2008 12:01
- Paikkakunta: Joutsa