Kompura ei pyöri
Kompura ei pyöri
Palaanpa taas tänne ihmettelemään Autoni on '98 290 Turbodiesel ja siinä manuaali-ilmastointi. Se kompuran magneettikytkin löytyi konehuoneen pohjalta pultteineen ja prikkoineen. Kasasin paikoilleen ja noin 0,4 mm jäi välystä siihen kiekkojen väliin.
Ongelma on, ettei kompura inahdakaan, Vaikka napsuttelee sitä EC-kytkintä päälle ja pois, niin mitään ei tapahdu missään, muuta kun valo kytkimessä syttyy ja sammuu. Tiedän, että valon palaessa ei pidäkään toimia, mutta ei toimi valo sammuneenakaan. En tiedä, onko koska viimeksi toiminut, ostin auton marraskuun alussa, joten en ole ehtinyt vielä todeta sen toimivuutta missään vaiheessa.
Vinkeistä olsiin kiitollinen Mistä sen voisi napsauttaa päälle ohittaen antureita, jotta näkisi, toimiiko ko. magneettikytkin ylipäänsä? Sulakkeet ovat kaikki ehjiä sulakerasiassa, mutta onko tuossa jossain muualla vielä sulaketta, jonka voisi tarkistaa?
Ongelma on, ettei kompura inahdakaan, Vaikka napsuttelee sitä EC-kytkintä päälle ja pois, niin mitään ei tapahdu missään, muuta kun valo kytkimessä syttyy ja sammuu. Tiedän, että valon palaessa ei pidäkään toimia, mutta ei toimi valo sammuneenakaan. En tiedä, onko koska viimeksi toiminut, ostin auton marraskuun alussa, joten en ole ehtinyt vielä todeta sen toimivuutta missään vaiheessa.
Vinkeistä olsiin kiitollinen Mistä sen voisi napsauttaa päälle ohittaen antureita, jotta näkisi, toimiiko ko. magneettikytkin ylipäänsä? Sulakkeet ovat kaikki ehjiä sulakerasiassa, mutta onko tuossa jossain muualla vielä sulaketta, jonka voisi tarkistaa?
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Erittäin hyvä näkökulma kieltämättä tuo nestevajaus - tarkistaahan se pitäisi Missä täälä pk-seudulla olisi suositeltava paja moiseen
Mutta syy miksi se ei tullut ensimäisenä mieleen oli tuo irronnut magneettikytkin. Käsittääkseni sen putoaminen ei onnistu helpolla ilman pyörimistä. Ja se ei ollut kerännyt pintaansa ruostetta muutmaa tiplaa enempää, joten en usko sen siellä montaa päivää tai viikkoa ehtineen olla ennen tapahtuman havaitsemista Tämän johtopäätökseni mukaan systeemin on täytynyt pyöriä ja kiinnityksen jälkeen ei enää pyöri...
Mutta syy miksi se ei tullut ensimäisenä mieleen oli tuo irronnut magneettikytkin. Käsittääkseni sen putoaminen ei onnistu helpolla ilman pyörimistä. Ja se ei ollut kerännyt pintaansa ruostetta muutmaa tiplaa enempää, joten en usko sen siellä montaa päivää tai viikkoa ehtineen olla ennen tapahtuman havaitsemista Tämän johtopäätökseni mukaan systeemin on täytynyt pyöriä ja kiinnityksen jälkeen ei enää pyöri...
Helpollahan sen ilmastoinnin täyttöventtiiliä jollain raottamalla selvittää onko paineet tallella itsekin... toisaalta ongelma todnäk. on juuri tuo, joten pajalla saisi sovittua samalla fiksauksen.
Mun kokemuksen mukaan kennot rupeaa vanhuuttaan vuotamaan ja huollossa vaihdetaan samalla kertaa kenno ja kuivain ja desinfioidaan systeemi. Ja uudet aineet vielä päälle.
Jos kenno on rikki niin aineineen, osineen ja töineen maksaa jotain 500€ luokkaa fiksaus.
Mun kokemuksen mukaan kennot rupeaa vanhuuttaan vuotamaan ja huollossa vaihdetaan samalla kertaa kenno ja kuivain ja desinfioidaan systeemi. Ja uudet aineet vielä päälle.
Jos kenno on rikki niin aineineen, osineen ja töineen maksaa jotain 500€ luokkaa fiksaus.
2005 S 500 L
1995 C 220 Elegance
1995 C 220 Elegance
Pellen paja
Pellen Paja Oy
Levytie 3
00880 Helsinki
p. 09-727 4243
Avoinna arkisin 8:00-16:00
Lauantaisin ilmastointihuollot sovittaessa
http://www.pellenpaja.com/
Asiantuntija
Pellen Paja Oy
Levytie 3
00880 Helsinki
p. 09-727 4243
Avoinna arkisin 8:00-16:00
Lauantaisin ilmastointihuollot sovittaessa
http://www.pellenpaja.com/
Asiantuntija
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Kiitos vinkistä. Soittelin jo tuossa Uudenmaan Autovarustelu Oy Hankasuontie 7 Helsingissä, kun muistin yhden kaverin takavuosina saaneen sieltä sopuhintaista apua ooppelin ilmastointiongelmiin. Sanoivat, että noita pudonneita magneettikytkimiä on tullut silloin tällöin vastaan ja lupasivat kurkata kompuran kunnon ihan odottaessa ensi viikolla. Sitten tekevät paremmin diagnoosia sen jälkeen. Taidan käväistä siellä, jos ei kellään ole varoittavia esimerkkejä ko. paikasta kerrottavaksi Olisi tuossa matkan varrella paremmindry kirjoitti:Pellen paja
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
Tuo taitaa olla yleisimmin toimintarajaksi asetettu, automerkkiin katsomatta. Ja jos nyt Osuuspankin mittari sattuukin näyttämään +5, niin ei sitä siltikään kannata hajalliseksi heti uskoa... Väyrysestäkin kun on vielä kysymys!Ari66 kirjoitti:Kompura ei käsittääkseni pyöri silloinkaan, jos lämpötila on +4 ºC tai alhaisempi.
No nyt meni viimeinenkin luotto pankkijärjestelmäämme Itseasiassa kokeilin kyllä systeemiä ihan tallissa ja auto oli seissyt jo silloin sisällä tuntitolkulla ja mittarissa olivat jo ihan säälliset lukemat siinä vaiheessa. Mutta katsotaan mitä tuo Malminkartanon paja toteaa asiasta...Ari66 kirjoitti: Semmonen huomio vaan, että Osuuspankin mittari ei sitä käyntiä ohjaa, vaan auton oma ulkolämpötilamittaus