190 E Käynnistyy mutta ei pysy käynnissä
190 E Käynnistyy mutta ei pysy käynnissä
Uhri: 190 E 2.0 ja sillä uudemmalla ohjauksella jossa elektroniikka ja mekaaninen jakaja. Onko tämä sitten KE-jetronic.
Mikä ihme tohon kikottimeen tuli, kun korjasin tankilta lähtevän putken. Otin putkesta pätkän pois ja laitoin letkua tilalle. Ongelmana oli bensavuoto.
Tyhjensin tankin tankin pohjassa olevasta ohuemmasta letkusta. Se kun jäi käteen. Vahingossa laitoin virrat päälle kun letku oli irti. Sahasin bensaputken poikki ja laitoin pidemmän letkun tilalle. Bensat sisään ja koeajolle. Toimii hyvin, mutta 2km ajon jälkeen jäi matkalle. Käynnistyi uudelleen ekalla ja pääsen vielä 200m. Tämän jälkeen ei ole käynnistynyt ilman ongelmia.
Käynnistyy satunnaisesti ja käy tyhjäkäyntiä, kaasun hipasu sammuttaa tai rupeaa ropeltamaan ja sammuu. Takana oleva bensapumppu toimii ja kehittää painetta. Bensa tulee moottorille. Joskus olen saanut käymään hetken aikaa normaalisti kierroksilla ja tyhjää, mutta sammuu aina. Bensapumppu käy vielä sen jälkeen kun auto sammuu. Välillä ei käynnisty vaikka kuinka sahailee käyntiin, välillä lähtee heti.
Mikähän tähän tuli? Voiko esimerkiksi virtalukonpohja tehdä tämmösiä temppuja. Onko olemassa jokin anturi joka katkaisee sytytyksen? Suodatin mennyt tukkoon kun olen tankin tyhjentänyt? Ilmausta vailla?
Olenko tajunnut oikein, että paksua letkua pitkin bensa valuu tankista pumpulle ja siitä suodattimelle ja eteen päin? Mikähän se pienempi kello on pumpun ja suodattimen yhteydessä?
Niin ja bensaa olen laittanut 10l ylimääräistä aiemmin poistettujen lisäksi.
Apua kaivataan nopeasti. Kiitos jo etukäteen.
Mikä ihme tohon kikottimeen tuli, kun korjasin tankilta lähtevän putken. Otin putkesta pätkän pois ja laitoin letkua tilalle. Ongelmana oli bensavuoto.
Tyhjensin tankin tankin pohjassa olevasta ohuemmasta letkusta. Se kun jäi käteen. Vahingossa laitoin virrat päälle kun letku oli irti. Sahasin bensaputken poikki ja laitoin pidemmän letkun tilalle. Bensat sisään ja koeajolle. Toimii hyvin, mutta 2km ajon jälkeen jäi matkalle. Käynnistyi uudelleen ekalla ja pääsen vielä 200m. Tämän jälkeen ei ole käynnistynyt ilman ongelmia.
Käynnistyy satunnaisesti ja käy tyhjäkäyntiä, kaasun hipasu sammuttaa tai rupeaa ropeltamaan ja sammuu. Takana oleva bensapumppu toimii ja kehittää painetta. Bensa tulee moottorille. Joskus olen saanut käymään hetken aikaa normaalisti kierroksilla ja tyhjää, mutta sammuu aina. Bensapumppu käy vielä sen jälkeen kun auto sammuu. Välillä ei käynnisty vaikka kuinka sahailee käyntiin, välillä lähtee heti.
Mikähän tähän tuli? Voiko esimerkiksi virtalukonpohja tehdä tämmösiä temppuja. Onko olemassa jokin anturi joka katkaisee sytytyksen? Suodatin mennyt tukkoon kun olen tankin tyhjentänyt? Ilmausta vailla?
Olenko tajunnut oikein, että paksua letkua pitkin bensa valuu tankista pumpulle ja siitä suodattimelle ja eteen päin? Mikähän se pienempi kello on pumpun ja suodattimen yhteydessä?
Niin ja bensaa olen laittanut 10l ylimääräistä aiemmin poistettujen lisäksi.
Apua kaivataan nopeasti. Kiitos jo etukäteen.
Ikä???Jos on kattiversio jo, niin lambdavialta kuullostaisi olevan.Nosta apparin lattiaverhoilut pois,sieltä löytyy 3-napainenliitin.Käytä johtoja irti ja kokeile kestääkö kaasua sitten.Jos workkii niin lambda hajalla.Rikkinäinen kannattaa vaihtaa tai muuten voipi katti kokea burn outin liiasta soosista ja stressistä.
Hyödytön katsoo, kun joku tekee järjetöntä !
jomi
En listaile entisiä naisia tai autoja, molemmista riittäviä muistoja, osaa ei edes halua muistella pahimmissa painajaisissakaan
jomi
En listaile entisiä naisia tai autoja, molemmista riittäviä muistoja, osaa ei edes halua muistella pahimmissa painajaisissakaan
jos ei lambda löydy aiemmin mainitusta paikasta niin vilkaseppa pakosarjaasi. ainakin omassa 2L:ssa on lambda siellä.
Kun vikasi ilmeni nyt näin bensapuolta rassatessa epäilisin että ruiskulle on nyt mennyt tässä yhteydessä likaa ja tukkinut ainakin osittain jotain bensareittejä. olisiko määräjakajassa tukosta..
viisaammat jotka ovat määräjakajaa rassanneet varmaan kertovat mahdolliset tukkeumapaikat
Se on paineenvaraaja, eli pitää pumpun tuottaman paineen yllä vaikka auto sammutettaisiin, joten ei tarvitsisi sahata niin kauaa seuraavalla startilla.Mikähän se pienempi kello on pumpun ja suodattimen yhteydessä?
Kun vikasi ilmeni nyt näin bensapuolta rassatessa epäilisin että ruiskulle on nyt mennyt tässä yhteydessä likaa ja tukkinut ainakin osittain jotain bensareittejä. olisiko määräjakajassa tukosta..
viisaammat jotka ovat määräjakajaa rassanneet varmaan kertovat mahdolliset tukkeumapaikat
- 190E 2.0 -90
- W123 280E -81
-Savun hälvettyä tarkistamme kytkennän!
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
se paikka mihin pumpulta tulee paine putki niin sen paineputken ja määränjakajan välissä on pieni suodatin se toisinaan menee tukkoon kun noita polttoaine putki hommia tekee myös siellä tankissa on suodatin mikä kannattas putsata joskus,se paksumpi letku on siinä kiinni vaatii tankin tyhjäämisen
älä puhalla paineilmalla määränjakajan sisään,saattaa mennä sököks koko jakaja
älä puhalla paineilmalla määränjakajan sisään,saattaa mennä sököks koko jakaja
Tuo suodatin pitää tarkistaa. Tankin suodatinta olen itsekin ajatellut. Käänsin jyrkästi vasemmalle kun ekan kerran hyytyi, jos tankkiin päässyt joku isompi roska aikoinaan.touhottaja kirjoitti:se paikka mihin pumpulta tulee paine putki niin sen paineputken ja määränjakajan välissä on pieni suodatin se toisinaan menee tukkoon kun noita polttoaine putki hommia tekee myös siellä tankissa on suodatin mikä kannattas putsata joskus,se paksumpi letku on siinä kiinni vaatii tankin tyhjäämisen
älä puhalla paineilmalla määränjakajan sisään,saattaa mennä sököks koko jakaja
Määräjakajaan jo puhaltelin paineilmalla. Taas olis eka pitänyt kysyä. Sen jälkeen kyllä toimi täysin samalla tavalla kun ennen. Voi olla siis sekin jo rikki.
Lamdaa en ole ajatellutkaan kuten oli veikattu. Se pitää myös tarkistaa. Autossa ei ole käsittääkseni kattia vuosimalli -83, mutta lamba siellä varmaan on. Ja sehän tosiaan liiasta soosista ottaa itseensä.
Kiitos näistä. Lisää vain arvailuja missä vika voi olla. Pääsen taas muutaman päivän päästä auton kimppuun ja kokeilen kaikki samalla.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
ittelle kun vaihdoin kaikki polttoaine putket (k-jetronik) niin lähti komeesti käymään muttei ottanut kierroksia kun härnäämällä otin putket irti ja laitoin väärinpäin tarttasin parikertaa muttei käynnistynyt laitoin takasin,käynnistin ja kone pelas kuin pitääkin,tulin siihen tulokseen että ilmalukko kun kaikki putket oli tyhjät
Ensimmäisenä tuli mieleen, että jokin ilmalukko jossain. Sen vian olen mielestäni kyllä poistanut. Sen verta monta kertaa olen autoa käynnistellyt. Tyhjäkäyntiäkin käy välillä ihan normaalisti 15s ja sammuu. Täytyy tarkistaa. Selitä nyt vielä miten laitoit putket väärinpäin? Meno ja paluu letkut vai?touhottaja kirjoitti:ittelle kun vaihdoin kaikki polttoaine putket (k-jetronik) niin lähti komeesti käymään muttei ottanut kierroksia kun härnäämällä otin putket irti ja laitoin väärinpäin tarttasin parikertaa muttei käynnistynyt laitoin takasin,käynnistin ja kone pelas kuin pitääkin,tulin siihen tulokseen että ilmalukko kun kaikki putket oli tyhjät
Kun välillä ei edes yritä käynnistyä. Virrat kun laittaa päälle useaan kertaan ja keräilee painetta niin lähtee taas kohtalaisesti käyntiin.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
sulla on varmaankin tankin suodatin tai polttoaine suodatin tukossa
päästä tankista pensat pois ja ota se suodatin tankista pois (muistaakseni 46mm avaimella lähtee kunhan ottaa sen letkun pois ja se oli kait 19mm listalla pese se vaikkei näyttäskään tukkoselta ja sitten paikalleen sen jälkeen vaihdat polttoaine suodattimen joka on siinä pumpun vieressä jos vieläkään ei lähde niin ota jakajasta paineletku irti ja sen alla oleva suodatin mikä on todella pieni
tälläseltä näyttää k-jetronikin suodatin,luulen että sullakin on saman näköset pelit
päästä tankista pensat pois ja ota se suodatin tankista pois (muistaakseni 46mm avaimella lähtee kunhan ottaa sen letkun pois ja se oli kait 19mm listalla pese se vaikkei näyttäskään tukkoselta ja sitten paikalleen sen jälkeen vaihdat polttoaine suodattimen joka on siinä pumpun vieressä jos vieläkään ei lähde niin ota jakajasta paineletku irti ja sen alla oleva suodatin mikä on todella pieni
tälläseltä näyttää k-jetronikin suodatin,luulen että sullakin on saman näköset pelit
No nyt tuli perkele oikeen kuvien kera. Kiitos ja kumarrus.touhottaja kirjoitti:sulla on varmaankin tankin suodatin tai polttoaine suodatin tukossa
päästä tankista pensat pois ja ota se suodatin tankista pois (muistaakseni 46mm avaimella lähtee kunhan ottaa sen letkun pois ja se oli kait 19mm listalla pese se vaikkei näyttäskään tukkoselta ja sitten paikalleen sen jälkeen vaihdat polttoaine suodattimen joka on siinä pumpun vieressä jos vieläkään ei lähde niin ota jakajasta paineletku irti ja sen alla oleva suodatin mikä on todella pieni
Samaa vikaa luulen minäkin.
Tilanne riistäytymässä käsistä.
Aluksi puhdistin määräjakajan suodattimen, jonka paikallistin hyvien kuvien perusteella. Lisäksi puhalsin paineilmaa paluu letkuun ja tuntui, että siellä oli tukos, joka aukesi. Toivottavasti, siellä ei ollut mitään takaiskuventtiileitä tankin puolella.
Näillä toimenpiteillä auto lähti heti käyntiin ja kävi hyvin. Koeajoa muutama kilometri ja luulin jo vian kadonneen. Tallilta kotia kohti ja mutkan jälkeen alkaa kauhea röpötys. Takaisin tallille ja samat toimenpiteet kuin aiemmin. Taas toimi, mutta samassa mutkassa oikealle rupeaa röpöttämään. Ajattelin, että järjestelmään on jäänyt ilmaa ja ajelin kotiin. Mersu parkkiin ja laina-auto alle.
Seuraavaksi vaihdoin bensansuodattimen, ajattelin että ei saa tarpeeksi bensaa. Ei auttanut. Järjestelmässä on jatkuvasti reilusti ilmaa. Selvästi kuulee kun käyttää bensapumppua, että tankissa pulppuaa. Rupeaa röpeltämään yleensä käännöksen jälkeen. Sammuu ala-tai ylämäen jälkeen kaasua painettaessa. Kaikki liitokset tarkistettu, ei bensavuotoja.
Olen ajatellut selättää tämän ongelman. Kiinnostaa kovasti mistä tämmöinen johtuu. Tankin suodatinta en ole tarkistanut koska ei ole ollut mahdollisuutta valutella bensoja tankista pois. Sen teen seuraavaksi.
PS. En ole löytänyt autosta lambdaa. Ei ole kyllä kattiakaan, kulkevat varmaan käsikädessä. Vai johtuuko kun on automaatti.
Aluksi puhdistin määräjakajan suodattimen, jonka paikallistin hyvien kuvien perusteella. Lisäksi puhalsin paineilmaa paluu letkuun ja tuntui, että siellä oli tukos, joka aukesi. Toivottavasti, siellä ei ollut mitään takaiskuventtiileitä tankin puolella.
Näillä toimenpiteillä auto lähti heti käyntiin ja kävi hyvin. Koeajoa muutama kilometri ja luulin jo vian kadonneen. Tallilta kotia kohti ja mutkan jälkeen alkaa kauhea röpötys. Takaisin tallille ja samat toimenpiteet kuin aiemmin. Taas toimi, mutta samassa mutkassa oikealle rupeaa röpöttämään. Ajattelin, että järjestelmään on jäänyt ilmaa ja ajelin kotiin. Mersu parkkiin ja laina-auto alle.
Seuraavaksi vaihdoin bensansuodattimen, ajattelin että ei saa tarpeeksi bensaa. Ei auttanut. Järjestelmässä on jatkuvasti reilusti ilmaa. Selvästi kuulee kun käyttää bensapumppua, että tankissa pulppuaa. Rupeaa röpeltämään yleensä käännöksen jälkeen. Sammuu ala-tai ylämäen jälkeen kaasua painettaessa. Kaikki liitokset tarkistettu, ei bensavuotoja.
Olen ajatellut selättää tämän ongelman. Kiinnostaa kovasti mistä tämmöinen johtuu. Tankin suodatinta en ole tarkistanut koska ei ole ollut mahdollisuutta valutella bensoja tankista pois. Sen teen seuraavaksi.
PS. En ole löytänyt autosta lambdaa. Ei ole kyllä kattiakaan, kulkevat varmaan käsikädessä. Vai johtuuko kun on automaatti.
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
No jos on vaan ilmaa, niin eikö vois vuorotellen avata jokaista suutinta sen verran, että bensaa alkaa tulemaan? Meidän teinimersussa tehtiin näin, mutta lopulta syylliseksi paljastui vesilitra virranjakajassa.
Oli siellä kyllä pieni ilmakuplakin, mutta virranjakajan putsaamisen jälkeen alkoi pelittää.
Oli siellä kyllä pieni ilmakuplakin, mutta virranjakajan putsaamisen jälkeen alkoi pelittää.
Kein siknatuur
Ratkaisun avaimet oli annettu jo aiemmin. Kiitos touhottaja.
Eli se pieni suodatin määräjakajan ja tuloletkun välissä taisi olla se vian aiheuttaja. Vaikka sitä aiemmin useasti paineilmalla putsailin. Otin liittimen uudestaan irti ja puhaltelin molempiin suuntiin. Huomasin, että ei siitä kyllä paljoa ilmaa läpi mene vaan posket pullollaan sai puhallella. Sitä suodatinta aikani siinä ronkin ja ilmeisesti tein siihen pienen reiän ja auto toimi moitteettomasti.
Bensansuodatin oli myös aika vaihtaa, sen sisältä tuli paljon roskia ja tummaa sävyistä bensaa.
Mutta mistä ihmeestä voin ostaa uuden suodattimen letkuun? Ei varmaan näistä perinteisistä löydy. Viimeksi menin varaosaliikkeeseen ja utelin Mersun tilausosaa, jonka hinta oli sen verta kova, että olisin vaikka vanhan korjannut itse. Onneksi kyseinen sammutinkello löytyi erään varaosatiskin hyllyjen kätköistä.
Tuo sytkäpuoli pitää vielä tarkistaa. Tulee sekin samalla kuntoon.
Eli se pieni suodatin määräjakajan ja tuloletkun välissä taisi olla se vian aiheuttaja. Vaikka sitä aiemmin useasti paineilmalla putsailin. Otin liittimen uudestaan irti ja puhaltelin molempiin suuntiin. Huomasin, että ei siitä kyllä paljoa ilmaa läpi mene vaan posket pullollaan sai puhallella. Sitä suodatinta aikani siinä ronkin ja ilmeisesti tein siihen pienen reiän ja auto toimi moitteettomasti.
Bensansuodatin oli myös aika vaihtaa, sen sisältä tuli paljon roskia ja tummaa sävyistä bensaa.
Mutta mistä ihmeestä voin ostaa uuden suodattimen letkuun? Ei varmaan näistä perinteisistä löydy. Viimeksi menin varaosaliikkeeseen ja utelin Mersun tilausosaa, jonka hinta oli sen verta kova, että olisin vaikka vanhan korjannut itse. Onneksi kyseinen sammutinkello löytyi erään varaosatiskin hyllyjen kätköistä.
Tuo sytkäpuoli pitää vielä tarkistaa. Tulee sekin samalla kuntoon.