Bilstein&Koni
Bilstein&Koni
Tarkoitus olis kesemmällä parannella rönttään alustaa....Mitäs nää jatkuvasti alustan kanssa painivat ovat mieltä kummat ovat paremmat Koni sporti vaiko bilsteinin sprintit ja pikkuisen niin kuin käyttäjäkokemuksia....
vietereiksi suunnittelin H&R vietereitä...
Tällä hetkellä mersussa on joku tehtaan alustasarja jollain maltillisella 20mm pudotuksella (etu 34cm taka 32cm kaaresta keskelle...)...normi mustilla bilsteeneillä jotka ei ole huonot noo on ne kolme vuotta vanhat....ainakin kyydissä oleva hameväki tykkää kun autossa on jousetkin ...
Konin vaimennuksen säätö olisi hyvä näille huonoille teille...voisi pehmentää pakkasilla....mut onkos ne hintansa väärti en ole koskaan omistanut sellaista autoa missä olisi ollut konit....
nää on taas niitä ikuisuus kysymyksiä mut autosta on tarkoitus tehdä ajettava ja ei mikää lintta sen saa rälläkälläkin ....
sitten se butjetti versioo...
Niin ja se vielä tuleeko vakio mustilla bilsteeneillä ja h&r vietereillä..sellain kumipallo alusta.... mut eikös sellainen ole minissä...
Auto on sitten 190D 2.5td....kahdella morkoolilla....
vietereiksi suunnittelin H&R vietereitä...
Tällä hetkellä mersussa on joku tehtaan alustasarja jollain maltillisella 20mm pudotuksella (etu 34cm taka 32cm kaaresta keskelle...)...normi mustilla bilsteeneillä jotka ei ole huonot noo on ne kolme vuotta vanhat....ainakin kyydissä oleva hameväki tykkää kun autossa on jousetkin ...
Konin vaimennuksen säätö olisi hyvä näille huonoille teille...voisi pehmentää pakkasilla....mut onkos ne hintansa väärti en ole koskaan omistanut sellaista autoa missä olisi ollut konit....
nää on taas niitä ikuisuus kysymyksiä mut autosta on tarkoitus tehdä ajettava ja ei mikää lintta sen saa rälläkälläkin ....
sitten se butjetti versioo...
Niin ja se vielä tuleeko vakio mustilla bilsteeneillä ja h&r vietereillä..sellain kumipallo alusta.... mut eikös sellainen ole minissä...
Auto on sitten 190D 2.5td....kahdella morkoolilla....
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Itse kannatan Bilsteinin Sprintiä. Se on oikeasti lyhyt iskari, eikä ainoastaan lyhennettyä liikettä mallintava. Ja koska H&R madaltaa aika tavalla, on hyvä, että iskari on tehty lyhyeksi.
Joskohta eivät ne Konitkaan missään tapauksessa huonot ole. Eli tarvittaessa voit antaa hintalapun ratkaista.
Joskohta eivät ne Konitkaan missään tapauksessa huonot ole. Eli tarvittaessa voit antaa hintalapun ratkaista.
-T
124:sessa Konin Sportit toimii paremmin kuin Bilsteinin Sprintit.Tämä oma mielipide, molemmat on alla olleet.
Bilsteinissä olisin kaivannut hitusen lisää ulosjouston vaimennusta,ei täysin estänyt perän pomppimista kun madallusta jo lähes sopivasti...Koneissahan juuri tuo ulosjousto on säädettävä ja sen saa riittävän tehokkaaksi.Koneista pidin myös siksi että ne ovat mukavammat,sisäänjousto pehmeämpi kuin Bilsteinissä.
Molemmat on hyviä, noista kahdesta ei huonoa valitse
Bilsteinissä olisin kaivannut hitusen lisää ulosjouston vaimennusta,ei täysin estänyt perän pomppimista kun madallusta jo lähes sopivasti...Koneissahan juuri tuo ulosjousto on säädettävä ja sen saa riittävän tehokkaaksi.Koneista pidin myös siksi että ne ovat mukavammat,sisäänjousto pehmeämpi kuin Bilsteinissä.
Molemmat on hyviä, noista kahdesta ei huonoa valitse
Joojoo....Mikko K kirjoitti:Sama se hiekkaa, rapaa vai kuraa mutta säätämättä ne jää kumminkin
Sitäpaitsi nehän sääjetään konehuoneesta käsin
Tosin ei takaiskareita
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Konit on eessä ja kiva ainakin tällaisessa mukulakivikaupungissa että voi talvella säätää vähän pehmeemmälle niin säilyy tuntuma tiehen pakkasellakin. Kesällä sitten tappiin säätö.
Takana normi tasonsäätö.
Takana normi tasonsäätö.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
no joo eibahit on kuitenkin mukavimmasta päästä kuulemma ja onhan se 530d alusta vakiona sellainen lulla.... mut senhan saa hyväksi siitä pappamallista kun vähän värkkää.... ja kiitti XUX63 tuosta kommentista tuollaista halusinkin kuulla....ja se säätö on kyllä nätti niissä etuiskareissa...takana vähän työläämpi...ja eräs kaveri sanoi kans saman noista eroista kun AM eli totta kun kommentit käy yksiin....kiitti vaan...iskareilla on vaan tuota hinta eroo....mut täytyy funtsiä kun kävi sellainen spax:in satsi missä tulisi iskarit ja jouset tiedä sitten miten tekee...
Kuinka lintaksi vetää ykkösen kumeilla H&R 40mm vietereillä ....
Kuinka lintaksi vetää ykkösen kumeilla H&R 40mm vietereillä ....
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
en ole vielä vaihtanut yhtään mitään kovaa ajoa vaan....mut tuumaillaan...kesä loma alkaa ja on aikaa jos ekaksi vaihtaisi jarrut...
supersportin lausta sarja oli yhdessä välissä tulossa alle vaikka H&R suunnittelin mut kun kellään ei ollut kokemusta...
supersportin lausta sarja oli yhdessä välissä tulossa alle vaikka H&R suunnittelin mut kun kellään ei ollut kokemusta...
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Tahtoisin tietää sopiiko 2.3-16v alustasarja heittämällä kiinni, parempi?
Löytyykö mistää coilover sarjaa 190E ?
Mulla on mielessä tilata Konin Sport sarja mutta mitenköhän toimii nyk. jousien kanssa ku ei tietoa paljo tuovat madallausta... punaiset on jouset..
Löytyykö mistää coilover sarjaa 190E ?
Mulla on mielessä tilata Konin Sport sarja mutta mitenköhän toimii nyk. jousien kanssa ku ei tietoa paljo tuovat madallausta... punaiset on jouset..
Mada mada dane
W201 -85 2.0i
W124 TE Brabus 3.6 4matic
+puolen tusinaa muita projekteja
W201 -85 2.0i
W124 TE Brabus 3.6 4matic
+puolen tusinaa muita projekteja
Hetken aikaa maailmaa selatessani löysin että olisi mahdollista laittaa W203 jouset ja iskarit (coilover) sarja tuohon W201 niin miten pitää paikkansa?
Onko kukaan kuullut tai pystyy vertaamaan mitenkä onnistuis?
Onko kukaan kuullut tai pystyy vertaamaan mitenkä onnistuis?
Mada mada dane
W201 -85 2.0i
W124 TE Brabus 3.6 4matic
+puolen tusinaa muita projekteja
W201 -85 2.0i
W124 TE Brabus 3.6 4matic
+puolen tusinaa muita projekteja
No niin nyt laitoin eteen H&R vieterit ja samalla vaihdoin alapallot toinen ihan hole... samaan remppaan vielä alatukivarsien puslat entiset oli ihan riekaleina.. ja oikea raidetanko..oli sisempi nuppi väljä... vasen oli vaihdettu 2v sitten.... ja kallistuksenvakaajan kumeksit samalla...
takajouset pitää vielä vaihtaa ja kulmat jossain säädättää...on taatusti sinne tänne vinksin vonksin...
niin ja se vielä et oli muuten sitten ainakin keulan osalta nosto sarja ...aikaisemmin 330mm korkeus ja nyt 340mm mut katellaan mihin asettuu...
takajouset pitää vielä vaihtaa ja kulmat jossain säädättää...on taatusti sinne tänne vinksin vonksin...
niin ja se vielä et oli muuten sitten ainakin keulan osalta nosto sarja ...aikaisemmin 330mm korkeus ja nyt 340mm mut katellaan mihin asettuu...
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Samaa mieltä. W124 300 CE:ssa oli minulla Sportlinen jouset, matalammat kumit ja Sprintit. Takana oli sekä kompressiota ja riibaundia liian vähän. Perä hylllyi.AM kirjoitti:124:sessa Konin Sportit toimii paremmin kuin Bilsteinin Sprintit.Tämä oma mielipide, molemmat on alla olleet.
Bilsteinissä olisin kaivannut hitusen lisää ulosjouston vaimennusta,ei täysin estänyt perän pomppimista kun madallusta jo lähes sopivasti...Koneissahan juuri tuo ulosjousto on säädettävä ja sen saa riittävän tehokkaaksi.Koneista pidin myös siksi että ne ovat mukavammat,sisäänjousto pehmeämpi kuin Bilsteinissä.
Nyt kuplassa Konin sportit, jotka yhdistettynä vakiojousiin antavat erittäin mukavan kyydin, kun vaimennusta on paljon ja jousivakiot ovat pienet. Säätö on hanurista, pitäisi ottaa irti sekä edessä että takana.
Janne
Tarkotus ois kans pikkasen pudottaa tota oman 190D maastokorkeutta mut pitää toi mukavuus edes lähelle ton alkuperäisen vieterin luokkaa, niin mikäs ois sopiva vieterisarja jottei tule sellanen pintakova nypyttäjä... en varmaan 30mm enempää pudottas tota ja vakioiskarit saa jäädä kun ne tuntus olevan hyvässä kunnossa. Onko esim. toi H&R vielä suht mukava sarja ajaa?
Paikallinen putiikki myy näköjään myös weitecin sarjaa, ja mainostavat myös JOM:in sarjaa edulliseksi ja laadukkaaksi saksalaiseksi mut ei piru viittis ostaa ja kokeilla pelkästään myyjien puheiden perusteella, ne kun kuitenkin myy mieluiten sitä mitä sattuu hyllystä löytymään tai missä paras myyntikate.
Jos jollain olis tietoa/kokemusta mikä satsi Mersuun parhaiten sopis edellä mainituin kriteerein, kun ei oo tarkotus mitään rata-autoa siitä tehdä vaan pitää ajomukavuus mahdollisimman lähellä alkuperäistä.
Paikallinen putiikki myy näköjään myös weitecin sarjaa, ja mainostavat myös JOM:in sarjaa edulliseksi ja laadukkaaksi saksalaiseksi mut ei piru viittis ostaa ja kokeilla pelkästään myyjien puheiden perusteella, ne kun kuitenkin myy mieluiten sitä mitä sattuu hyllystä löytymään tai missä paras myyntikate.
Jos jollain olis tietoa/kokemusta mikä satsi Mersuun parhaiten sopis edellä mainituin kriteerein, kun ei oo tarkotus mitään rata-autoa siitä tehdä vaan pitää ajomukavuus mahdollisimman lähellä alkuperäistä.
Kolmosen kumit siis edessä ja takana? Oletko mitannut edestä ja takaa paljonko on lokasuojan reunasta vanteen keskelle? Onko auton asento kolmosen kumeilla sellainen ettei jompikumpi pää ole häiritsevästi ylempänä... varsinkaan keula perää ylempänä? Niin ja millainen muuten alustasta tuli noilla jousilla ja vakio-iskareilla vai uusitko nekin?petska kirjoitti:Minulla on kolmosen kumit ja H&R vieterit nyt ja on tarpeeksi matala....ei voi ykkösen kumeilla roikeläppiä käyttää ja taka pystykallistumat menee liian lintalleen....
helma vaaterissa keula ehkä kaaresta edessä sentin korkeammalla mut paras ajaa....ja suunnittelin kokeilla eteen nelosen kumeja... ...ensi talveksi....ei pikku ralliajossa ja jarrulla sitoessa puske....tietääks kukaan voiko mersun bilsteenejä simmailla niin kuin esim kittelä tekee starletteihin ja eskortteihin...
http://www.rallysystems.com
ajokorkeus pidetään sopivana et joustovaraa on...
http://www.rallysystems.com
ajokorkeus pidetään sopivana et joustovaraa on...
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
tänks... tää tieto riitti eli koklaan taakse yhtä pykälää korkeemmalla kumilla kun ulkonäöllisesti haluan tuon ehdottomasti niin päin ettei keula olis perää yhtään korkeammalla ja epäilen että tuskin on ihan kovin huono ajo-ominaisuuksiltaankaan noilla "säädöillä".
tosin noi vakioiskarit vielä hieman eppäilyttää et kuinka toimii mut nehän voipi sit uusia myöhemmin helposti... kun ei tarvii jousia irrotella niiden vaihdossa.
tosin noi vakioiskarit vielä hieman eppäilyttää et kuinka toimii mut nehän voipi sit uusia myöhemmin helposti... kun ei tarvii jousia irrotella niiden vaihdossa.
vakioiskarit minullakin on talven ollut ja tarkoitus olisi laittaa paremmat mut aika kumipallot noi on ja niillä on lasketeltu 150tkm menemään aikas tarkkaan ja takaset tuntuu paskoilta....voin mä mitata kun ehdin korkeuden vaikka huomenissa ...mut aika sama kun orkkis turbon alustalla...
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...