Hehkuttaa 2 kertaa?

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Injectionstw
Viestit: 116
Liittynyt: 11.9.2007 10:18
Paikkakunta: Mustasaari

Hehkuttaa 2 kertaa?

Viesti Kirjoittaja Injectionstw »

Olen kuullut että jotkut hehkuttaa 2 kertaa jos kylmää. Kuulemma pitäis auttaa? Voiko hehkuissa olla vähemmän tehoa vanhempana vaihtokunnossa olevina? Minun ajatusmaailmassa hehkut toimivat vähän niin kuin lamppu,, kun johto poikki niin ei palaa.... Hehkut lämpimämmät toisen hehkutuksen jälkeen, elinikä lyhenee?
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Kyllä se auttaa. Vaikkei hehku paljon lämpösemmäksi kuumenisikaan, niin kansi ainakin vähän.

Entistä pystylamppua piti hehkuttaa 30c pakkasella viitisen minuuttia, ja startata pari minuuttia. :lol:
Aina se käyntiin lähti. :shock:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
toni1976
Viestit: 393
Liittynyt: 20.6.2007 16:45
Paikkakunta: Tornio

Re: Hehkuttaa 2 kertaa?

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Injectionstw kirjoitti:Olen kuullut että jotkut hehkuttaa 2 kertaa jos kylmää. Kuulemma pitäis auttaa?
Niinhän nuo jotkut puhuvat. Itekkin olen tätä testannu pari kertaa kun auton on joutunu laittaan tulille kylmästä ilman roikkaa. Mersu kuitenki lähtee niin hienosti käyntiin aina, etten ole havainnu tuon kaksoishehkutuksen auttavan mihinkään :roll:
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
mr_aspen
Viestit: 5
Liittynyt: 09.3.2007 2:36

Viesti Kirjoittaja mr_aspen »

itse hehkuttelen juuri kovemmilla pakkasilla ( -20C ) pari kertaa... lähtee hiukan helpommin käyntiin... perustuu isäukon neuvoihin, että kammio ehtii lämpenemään hiukan paremmin. Auto kun on W124 200D -90, niin hehkut kuitenkin sammuu kun tavoitelämpötila saavutetaan ja rele sanoo naks :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”