Koeajossa Audi 100 avant 2.5TDI -1994 "232tkm"
Tällä kylällä myynnisä tämmönen
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... 93573&PN[0]
Eli ei tuommosesta kovin palijo kannata mersun lisäks rahaa antaa.
Autokaupat on siittä varmaa hommaa, että aina tulee takkihin
Ainaki mulle , kehtaako kukaan muu tunnustaa
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... 93573&PN[0]
Eli ei tuommosesta kovin palijo kannata mersun lisäks rahaa antaa.
Autokaupat on siittä varmaa hommaa, että aina tulee takkihin
Ainaki mulle , kehtaako kukaan muu tunnustaa
Länsi-Suomen lääninhäirikkö
W201 190 D -85
W123 220 D -77 eläkeläinen
Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät tuskaa tunne...
Ja pysyvät myöskin hyvin pinnalla.
W201 190 D -85
W123 220 D -77 eläkeläinen
Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät tuskaa tunne...
Ja pysyvät myöskin hyvin pinnalla.
tuo on edullinen. autoliikkeellä on vastuunsa auton kunnosta, joten huomattavasti turvallisempi vaihtoehto kuin itse tuonti.Salmi kirjoitti:Tällä kylällä myynnisä tämmönen
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... 93573&PN[0]
Eli ei tuommosesta kovin palijo kannata mersun lisäks rahaa antaa.
Autokaupat on siittä varmaa hommaa, että aina tulee takkihin
Ainaki mulle , kehtaako kukaan muu tunnustaa
audissa tuli sen verran takkiin, että kaikki muut autokaupat on olleet lähes voittoa
Datsuni on mun ratsuni.
Jakohihnan vaihto? kuinka usein ja mitä maksaa? Veikkaan et aika kallisdealer kirjoitti:
"Noh, eipähän ole rahahuolia enää jos tuon audin ostat...
Tietää hyvin mihin rahat laittaa, on meinaa sitten kalliit osat.."
tiesi Vesqju.
Tuotanoin, mitkä osat , voisitko täsmentää?
Mitä noihin joutuu laittamaan, mikä hajoaa
Vaihdoin tänään vanhaan satakakslankkuun puhaltimen moottorin ja vastuksen; osat 610 euroa...
Duunikaverilla A4 2,5TDi. Hyvä ajaa ja kulkee.
Pumppu vaan paukahti 200tkm kohdalla.
Kuulemma aika yleistä Saksa-importeissa tossa kohti(+-20tkm).
Ajavat siellä isoilla teillä kovaa ja siinä on turbo pumpun elektroniikan vieressä. Sehä siinä kypsyy.
Makso korjaus aika lailla.
Kannattasko rosteista pyöräyttää siihen lämpokilpi väliin?
Nyt siitä meni laturi, diodisilta maksaa 120€-160€.
Oli kuulemma viiminen Audi...
Pumppu vaan paukahti 200tkm kohdalla.
Kuulemma aika yleistä Saksa-importeissa tossa kohti(+-20tkm).
Ajavat siellä isoilla teillä kovaa ja siinä on turbo pumpun elektroniikan vieressä. Sehä siinä kypsyy.
Makso korjaus aika lailla.
Kannattasko rosteista pyöräyttää siihen lämpokilpi väliin?
Nyt siitä meni laturi, diodisilta maksaa 120€-160€.
Oli kuulemma viiminen Audi...
Pro HVM
Rässi66, EI missään tapauksessa A4 2,5 TDi:tä.
Siinä on auto jonka kanssa ei pärjää, tuo moottorihan on tyystin eri kuin Audi 100 TDi 2,5:n suora viitonen eli uudempi on V6.
Niissä ei kestä pumppu kuten kerroit, samaten nokka-akseliremontti on todennäköinen (jotain 4000 euroa) ja esim. etupään nivelet ovat kuuluisia heikkoudestaan.
Laturikin voi olla kallis, noissahan taitaa olla sähkölämmitin lämppärin letkussa jolloin laturi on tehokas.
(Vastaava Mersun laturi maksaa reilut 900 euroa eikä osia voi vaihtaa erikseen )
Peter, jakohihnan vaihtoon tarvittavat osat maksavat muistaakseni 250 euron nurkilla, ja työtähän tarvitaan lisäksi useita tunteja.
Vaihtoväli on 90 tkm.
Siinä on auto jonka kanssa ei pärjää, tuo moottorihan on tyystin eri kuin Audi 100 TDi 2,5:n suora viitonen eli uudempi on V6.
Niissä ei kestä pumppu kuten kerroit, samaten nokka-akseliremontti on todennäköinen (jotain 4000 euroa) ja esim. etupään nivelet ovat kuuluisia heikkoudestaan.
Laturikin voi olla kallis, noissahan taitaa olla sähkölämmitin lämppärin letkussa jolloin laturi on tehokas.
(Vastaava Mersun laturi maksaa reilut 900 euroa eikä osia voi vaihtaa erikseen )
Peter, jakohihnan vaihtoon tarvittavat osat maksavat muistaakseni 250 euron nurkilla, ja työtähän tarvitaan lisäksi useita tunteja.
Vaihtoväli on 90 tkm.
wiimax.fi
Hyvin nukutun yön jälkeen on aika miettiä uudelleen. Nokileka toi hyviä vaihtoehtoja esille. Kieltämättä itsetuonnilla voisi säästää pitkän pennin.
Tuo esille tuotu liikkeen vastuu kamppeesta on myös hyvä pointti. SKC teki selväksi, että autosta on heillä vastuuta vaikka eivät ole itse tuoneet sitä maahan. Kuluttajansuoja on kehittynyt aikalailla lyhyen ajan sisään.
Heitän vielä yhden kysymyksen ilmoille. Onko tuon ikäinen satku audi sitten verrattavissa lauselmaan "w124 oli viimeinen mersu". Eli uudemmat audit on sitten monimutkaisempia ja kalliimpia ylläpitää? Kommenttia kiitos, minä meen nyt kaffeelle.
Tuo esille tuotu liikkeen vastuu kamppeesta on myös hyvä pointti. SKC teki selväksi, että autosta on heillä vastuuta vaikka eivät ole itse tuoneet sitä maahan. Kuluttajansuoja on kehittynyt aikalailla lyhyen ajan sisään.
Heitän vielä yhden kysymyksen ilmoille. Onko tuon ikäinen satku audi sitten verrattavissa lauselmaan "w124 oli viimeinen mersu". Eli uudemmat audit on sitten monimutkaisempia ja kalliimpia ylläpitää? Kommenttia kiitos, minä meen nyt kaffeelle.
autokuume on vaarallista - pitäisin audikuumetta sen vaarallisimpana lajina
hyvä on katsoa muutama vaihtoehto ja valita niistä paras. itse en ole koskaan niin toiminut - kunhan neuvon toisia
vielä kun oppisi tämän taidon: katsois rauhassa kerralla huippuyksilön, ja vasta sitten luovuttaisi kasan isolla vaivalla hankittuja oravannahkoja. yleensä homma on mennyt niin, autoa katsomaan rahat taskussa ja sitten kotiin "uuden" aarteen kanssa perustelemaan itselle miksi se tuli hankittua
poikkeus: Mersu oli ensimmäinen jota metsästin ajan kanssa. kävin katsomassa useita 300TDT:ä ja 190D 2.5 Turboa. nykyisestä huoltohistoriasta ei uskoisi että auto on ajan kanssa valittu, mutta murheet ei todellakaan ole auton vika. vakiona ajelisin sillä edelleenkin ilman ongelmia.
hyvä on katsoa muutama vaihtoehto ja valita niistä paras. itse en ole koskaan niin toiminut - kunhan neuvon toisia
vielä kun oppisi tämän taidon: katsois rauhassa kerralla huippuyksilön, ja vasta sitten luovuttaisi kasan isolla vaivalla hankittuja oravannahkoja. yleensä homma on mennyt niin, autoa katsomaan rahat taskussa ja sitten kotiin "uuden" aarteen kanssa perustelemaan itselle miksi se tuli hankittua
poikkeus: Mersu oli ensimmäinen jota metsästin ajan kanssa. kävin katsomassa useita 300TDT:ä ja 190D 2.5 Turboa. nykyisestä huoltohistoriasta ei uskoisi että auto on ajan kanssa valittu, mutta murheet ei todellakaan ole auton vika. vakiona ajelisin sillä edelleenkin ilman ongelmia.
Datsuni on mun ratsuni.
Tuossa vuosi pari sitten kävin koeajamassa audi A6:sta,-94 mallia sekin,varmaankin ihan sama auto kuin tuo,eri kyltit vaan perässä...koneena siinä oli 2.6 bensa.
Audi oli oikein mukava ja lepponen ajella.Neliveto teki ajamisesta vielä miellyttävämpää,mitään etuvetoista en osta,ihan makukysymys tosin.Takajalkatilat olivat audissa mahtavat,todellakin jotain muuta kuin kakkosnelosen ahtaus..Taaksekin mahtui istumaan leppoisesti.Periaatteessa ihan mukava ja tilava auto,mutta jotain siitä puuttui...onkohan sitten tämä mersuilu tehnyt jotenkin riippuvaiseksi,kaikista muista merkeistä tuntuu puuttuvan jotain
Ihan hyvä se audi silti oli,hiemnan nuhruinen kilometreihin nähden ja liian kalliskin.Kauppoja ei siis tullut mutta voisin kyllä harkita joskus tuollaisenkin ostamista.Teknisestä kestävyydestä en tiedä mitään,kai nuo dieselit ainakin kestää
Audi oli oikein mukava ja lepponen ajella.Neliveto teki ajamisesta vielä miellyttävämpää,mitään etuvetoista en osta,ihan makukysymys tosin.Takajalkatilat olivat audissa mahtavat,todellakin jotain muuta kuin kakkosnelosen ahtaus..Taaksekin mahtui istumaan leppoisesti.Periaatteessa ihan mukava ja tilava auto,mutta jotain siitä puuttui...onkohan sitten tämä mersuilu tehnyt jotenkin riippuvaiseksi,kaikista muista merkeistä tuntuu puuttuvan jotain
Ihan hyvä se audi silti oli,hiemnan nuhruinen kilometreihin nähden ja liian kalliskin.Kauppoja ei siis tullut mutta voisin kyllä harkita joskus tuollaisenkin ostamista.Teknisestä kestävyydestä en tiedä mitään,kai nuo dieselit ainakin kestää
Tänään kävin emännän kanssa ajamassa Audilla uudemman lenkin ja siinä aikamme pähkäiltiin. Autona tuollainen satku olis ok, mutta tuo yksilö tarkemmin tarkasteltuna ei anna aihetta soittaa pankkiin. Etsintä siis jatkuu. Ompahan vaan yksi merkki kokeiltu jälleen kerran. Emäntä jopa sano, että kierrellään nyt autokauppoja kun kuumetta kerta on?. Minä liennyin sitten käymään kirpputorilla mukana. Samalla ratsasin delta auton valikoiman. Vikalistaa muuten jatkettiin sitten tuon audin osalta.
Takalasin lämmitin ei toiminut kaikilla "langoilla"
Takalasin pyyhin ei toiminut
Kylkilistoja repsotti ja osaa oli ryssän remontilla yritetty saada paikalleen.
Muutama muukin nippeli oli hukassa
Liikkeelle lähtiessä kuului vänkärin puolelta klonks, jäi paikallistamatta mikä siellä kolisi. Auto on kyllä vasta katsastettu.
Lämpöä ooteltiin 20km vaikka kone oli vajaa 90c lämmöllä. Kabiini oli viilee. Aikovat ottaa selville mikä tuossa lämmityslaitteessa oikein maksoi.
Emäntä kritisoi kovastikkin sporttipenkkejä, kuulemma Mersun penkit on paaaljooon paremmat (jotain positiivista).
Seuraavaksi sitten suunnataan kokkolaan katselemaan ellei...
Takalasin lämmitin ei toiminut kaikilla "langoilla"
Takalasin pyyhin ei toiminut
Kylkilistoja repsotti ja osaa oli ryssän remontilla yritetty saada paikalleen.
Muutama muukin nippeli oli hukassa
Liikkeelle lähtiessä kuului vänkärin puolelta klonks, jäi paikallistamatta mikä siellä kolisi. Auto on kyllä vasta katsastettu.
Lämpöä ooteltiin 20km vaikka kone oli vajaa 90c lämmöllä. Kabiini oli viilee. Aikovat ottaa selville mikä tuossa lämmityslaitteessa oikein maksoi.
Emäntä kritisoi kovastikkin sporttipenkkejä, kuulemma Mersun penkit on paaaljooon paremmat (jotain positiivista).
Seuraavaksi sitten suunnataan kokkolaan katselemaan ellei...
Käytin autoa eräällä pajalla missä Audeja ja vaggi konsernin muita tuotteita korjaillaan. Epäilivät, että kolahdus voisi johtua alapallonivelestä. Aika erikoista jos näin olisi ollut. Jos auto on kerran vasta katsastettu olisi tuollainen vika pitänyt huomata tai sitten katsastusmies ei paljoa autoa ole katsonut.
Joskus katsovat läpisormien autoliikeen autojaPappi kirjoitti:Käytin autoa eräällä pajalla missä Audeja ja vaggi konsernin muita tuotteita korjaillaan. Epäilivät, että kolahdus voisi johtua alapallonivelestä. Aika erikoista jos näin olisi ollut. Jos auto on kerran vasta katsastettu olisi tuollainen vika pitänyt huomata tai sitten katsastusmies ei paljoa autoa ole katsonut.
Toinen erittäin hyvä paikka osien nettivertailuun on
http://www.merteil.fi/
Sitten jos purkaamojen tarjontaa haluaa katsella niin www.varaosahaku.fi
http://www.merteil.fi/
Sitten jos purkaamojen tarjontaa haluaa katsella niin www.varaosahaku.fi
Sisällä taitaa olla suurin osa autoista, palveluakin saa, kun käy nykäisemässä myyjää hihasta . Mukavampi niin, saa rauhassa tutkia, eikä myyjä hengitä koko ajan niskaan.Pappi kirjoitti:Ootko muuten käyny Salmi tuolla liikkeessä? Millainen siellä on asiakaspalvelu? yms... Onko autot ulkosalla kinoksessa vai lämpimässä hallissa, missä voi nauttia vaikkapa kupillisin kahvia?
Tietääkseni pulju ostaa autonsa euroopan (Saksa, Belgia, Ruotsi) liikkeistä isoina rontteina, romuimmat menee suoraan pikkujobbareille.
Hinnat lienee kohdallaan, ainakin paikallislehden ilmoituksissa myytävät vaihtuu rivakkaan tahtiin.
Vaihtoautoja eivät mielellään ota
Länsi-Suomen lääninhäirikkö
W201 190 D -85
W123 220 D -77 eläkeläinen
Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät tuskaa tunne...
Ja pysyvät myöskin hyvin pinnalla.
W201 190 D -85
W123 220 D -77 eläkeläinen
Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät tuskaa tunne...
Ja pysyvät myöskin hyvin pinnalla.
Voi jeesus ku on kallis puhallin, itse maksoin 124 korisen puhallinmoottorista aditalle 95 € merkki oli joku behr. Siivet tuli mukanadealer kirjoitti:Kappas, Motonetistä näkee tosiaan näppärästi noita hintoja.
Verrataas tuohon 124 puhaltimen moottoriin ja vastukseen mistä äsken mainitsin;
Audi 100 91-- Puhallin+moottori 79.50 Esivastus 39.50 yht. 119 euroa.
MB 124 Puhallin+moottori 320,00 Esivastus 290,00 yht. 610 euroa.
Kyyyllä, on Audin osat kalliita .
No samapa tuo, jokainenhan saa ostaa minkä auton haluaa..
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11
[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Terve Pappi,
Osta tuolta tuo -10/2001 AVENSIS
Velipojalla olis myynnissä 95- vuosimallin Jarmari Camry, made in USA,
mutta kun on Bensa, ajettuki vaan parisataa.
Osta tuolta tuo -10/2001 AVENSIS
Velipojalla olis myynnissä 95- vuosimallin Jarmari Camry, made in USA,
mutta kun on Bensa, ajettuki vaan parisataa.
S212 350 CDI
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
Ja täältä saa tuulipukuja:http://www.nidan.fi/catalog/product_inf ... ts_id=1171
No ei vaan,luotettaviahan nuo on ja ...ja...no luotettavia ainakin...
No ei vaan,luotettaviahan nuo on ja ...ja...no luotettavia ainakin...
AM kirjoitti:Ja täältä saa tuulipukuja:http://www.nidan.fi/catalog/product_inf ... ts_id=1171
No ei vaan,luotettaviahan nuo on ja ...ja...no luotettavia ainakin...
Ikä eroaki olis melkein 8-vuotta, ja pappihan tunnetusti haluaa huolettomia kilometrejä.
Toijotalla niitä todennäkösesti olis enemän ku audilla.
Ainoa haittapuoli... forumilla olis yks mersukuski vähemmän
Toijotalla niitä todennäkösesti olis enemän ku audilla.
Ainoa haittapuoli... forumilla olis yks mersukuski vähemmän
S212 350 CDI
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
-Jos olen yhtään oppinut pappia "lukemaan", olisi tämä audin osto uhkarohkea temppu! Remontit voivat puuttua, tai sitten niitä piisaa.Esko R kirjoitti:Ikä eroaki olis melkein 8-vuotta, ja pappihan tunnetusti haluaa huolettomia kilometrejä.
Toijotalla niitä todennäkösesti olis enemän ku audilla.
Ainoa haittapuoli... forumilla olis yks mersukuski vähemmän
- On se tuo avensis kuitenkin turvallisempi ostos, jos nyt tässä yhtään olen jyvällä papin ajattelumaailmasta.
Täytyy kuitenkin yrittää olla sekaantumatta toisten asioihin, jokainen ostaa just mitä haluttaa.. Enhän minäkään avensiksella aja.
Minkä minä voin ku olen omistanut tojotan 5 vuotta. Ajelin huolettomasti ja sitten laitoin mersun, jonka ostin vähän "tunteella". Tunne on maksanut ihan kivasti. Audi on unholassa.
Kummelia lainatakseni "siinä on niin paljon pikkuvikaa..." Ei vastannut odotuksia... En tykkää. Seuraava auto saa olla huomattavasti viattomampi.. Oli sitten tojota, volvo tai audi...
Kummelia lainatakseni "siinä on niin paljon pikkuvikaa..." Ei vastannut odotuksia... En tykkää. Seuraava auto saa olla huomattavasti viattomampi.. Oli sitten tojota, volvo tai audi...
pidä se 200d..ite kerran kokeilin ajaa avensiksella niin haukuin sen niin että omistaja katto vaan vierestä suu auki... auto todella "muovinen",ohjaus tuntuma yhtä huono kun w124:s,äänekäs,suhisi,löysä alusta,huonot penkit,ei hyvää ajoasentoa...auto ei ollu tosin tiisel vaan 1,6 L 90tkm ajeltu...oma mersukaan ei aurausten suhteen ole edes oikealla hehtaarilla niin on parempi ajaa...
mutta kaipa sitä joku voi tykätä jos ei aja niinku minä että täysiä...ei se ruoho sielä aidan toisella puolella ole sen vihreämpää...
mutta kaipa sitä joku voi tykätä jos ei aja niinku minä että täysiä...ei se ruoho sielä aidan toisella puolella ole sen vihreämpää...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN-
-Lintta-AATELINEN-