Perkules..Nyt vasta huomasin etttä tää onkin 123 topic..siirsin saman aiheen tonne 124 puolelle..
Vasta ensimmäisen Merssun ostaneena törmäsin ongelmaan. -86 124 farkku ja 2l bensa kysessa. rupesi yöllä käymään kolmella. Vaihdoin viikko sit kaikki uudet sytkälaitteet, jakajankannen, pyörijän, tulpat ja johdot. Siinä oli pieni käynti häiriö, mikä ei oikein tollakaan korjaantunut,. yöllä sitten pimeni koko 2 sylinteri. voiko siellä olla uusi tulppa pimeä vai voiko jakajassa olla jotain häikkää?? Vai kenties koneen sisällä jotain rikki. pientä raksutusta se pitää mutta ei mitään hälyttävän kovaa sivuääntä. Ajettu 358tkm. ei syö öljyä ja vetää muuten ihan ok. Yällä vaan yht äkkiä kiihdytyksen jälkeen hävisi kakkonen..?? mistä etsiä vikaa..?? Vihjeitä??
Päivitystä. tutkittu ongelmaa. ilmeisesti tossa konetyypissä on hydrauliset nostimet ja venttiilien välys säätyy paineella. Otin venankopan äsken irti ja sieltä kakkosen ja kolmosen pakopuolen nokka oli kulunut useita millejä?? voiko olla että nostimien säätövara ei enää riitä kun nokka on niin kulunut?? Ei aukaise pakovenaa ollenkaan?? myös syyläriin menevä vesiletku oli aika kova mikä kielii kovasta paineesta. konetyyppiä kun en tunne ja ei ole kokemusta, niin mahtaako tuolla jäähdytysjärjestelmässä olla vakiona millainen paine.
Öljyt ja Vesi on terveen näköistä eikä syö niitä.
joutuneeko tästä astelemaan kannentiiviste ja nokka-akselikauppaan..Vai onko jollain ylimääräistä ehjää 2l bensakoneen kantta nokkineen ja nostajineen???
124 2L bensa ongelma
124 2L bensa ongelma
Viimeksi muokannut chevy76, 31.3.2008 12:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tervetuloa foorumille Chevy76, olenkin joskus todennut että kohtuullinen osa foorumilaisista on entisiä jenkkiharrastajia, kuten nimimerkistä päätellen sinäkin Vai menikö ihan mehtään?
Mitenhän mersun pensakoneessa tuo nokan voitelu toimii, voisiko siellä olla kanava tukossa kun se nenä on niin siloittunut?
Noh, kyllä täältä varmaan vielä joku asiantuntijakin löytynee aihetta tuumailemaan
Mitenhän mersun pensakoneessa tuo nokan voitelu toimii, voisiko siellä olla kanava tukossa kun se nenä on niin siloittunut?
Noh, kyllä täältä varmaan vielä joku asiantuntijakin löytynee aihetta tuumailemaan
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Terve teillekin ja kiitoksia..chevrolet merkkisiä autoja on ollu muutamia tossa välissä..Lähinnä tonne paku puolelle eli Vania ja Astroa..Kasilla ja kutosella.Eksoottosin astro oli 350 kasilla http://youtube.com/watch?v=FXPJz_RFzzI Vaneissa taas on tuota humppaa ollu enemmin..ja yksi käyttö vani odottelee pihalla kesää..On karaokelaittein..hehe..jovihava kirjoitti:Tervetuloa foorumille Chevy76, olenkin joskus todennut että kohtuullinen osa foorumilaisista on entisiä jenkkiharrastajia, kuten nimimerkistä päätellen sinäkin Vai menikö ihan mehtään?
Mitenhän mersun pensakoneessa tuo nokan voitelu toimii, voisiko siellä olla kanava tukossa kun se nenä on niin siloittunut?
Noh, kyllä täältä varmaan vielä joku asiantuntijakin löytynee aihetta tuumailemaan
Siellä on kai samanlainen öljyputki kun on fordin OHC koneissakin ja nekin tykkää syödä nokkia..Pitänee tilata koko kansi tuolta pohojosesta, kun ei näiltä nurkilta tunnu pelkkää kantta löytyvän..Koko koneita kyllä, mut kun pitäs saada nopeesti ja halvalla.. Ostin nääs mönkijänkin tossa vähän aikaa sitten ja sen rakentaminenkin nielee hyvin tota rahaaa.., mut elämä on..
Uijui, vanimies, minä oon jo meleki luopunu koko GM-suunnitelmistachevy76 kirjoitti:Lähinnä tonne paku puolelle eli Vania ja Astroa..Kasilla ja kutosella.Eksoottosin astro oli 350 kasilla http://youtube.com/watch?v=FXPJz_RFzzI Vaneissa taas on tuota humppaa ollu enemmin..ja yksi käyttö vani odottelee pihalla kesää..On karaokelaittein..hehe..
Hyvin luisteli Astro
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje