Moi,
Lueskelin täältä juttuja väykyn ruostumisesta ja tosissaan se ongelma kait on otettava. Kysynkin, että mites tuon ruostumattomuus takuun vai mikäs se nyt onkaan käy jos autoon tekee ylimääräisen suojauksen. Lakkaako takuu vaiko saako sen tehä. Auto mulle on vasta tulossa, mutta siihen on kuulemma kaikki lunkat jo kertaalleen vaihdettu takuuseen. eli suojaanko vaiko enkö? Talkuu tuolle ruostehommalle olis muka niinkin hurja kuin 30 vuotta. Niin ja jos tuo kannattaa tehdä niin suosituksia tekijästä kuulen mielelläni...
Ruostesuojausta vaiko eikö
Meikäläisen mielestä tuollainen suojaus kannattaa tehdä jos pitää autoa ainakin 5 vuotta. Itselle se antaa mielenrauhaa, mutta autoa vaihtaessa/myydessä sillä ei varmaan paljoa painoarvoa ole. Itse kävin uuden Caliberin kanssa Stop-Rustilla Kyläsaarenkadulla Helsingissä. www.finikor.fi ,sieltä löytyy myös ERITTÄIN mielenkiintoinen kuvagalleria uudehkoista autoista, jotka ovat olleet aika lohduttomassa kunnossa jo suojaukseen tuotaessa. Joo, ei ruostu uudet autot ei
Kuluttajasuojaviranomaiset ovat ottaneet asiassa kannan, että alustan suojaus, joka on autoa suojaava ja kestävyyttä parantava toimenpide, ei voi olla perusteena koritakuun raukeamiselle/lyhenemiselle. Itse kysyin tätä autoa ostaessani ja myyjä vastasi että TOTTAKAI viet sen suojattavaksi jos aiot siitä pitoautoa pidemmäksi aikaa.
Samalla kun nuo viranomaiset ovat tutkineet asiaa on paljastunut mielenkiintoinen seikka. Yleensä koritakuu vastaa ainoastaan ovista/luukuista ja muista korin näkyvissä olevista osista. Sen sijaan alusta on täysin kuluttajan vastuulla. Jos siellä alkaa kukkimaan 2-3 vuotta vanhoissa autoissa niin se on valmistajien mielestä täysin normaalia.
Yleensä suojauksessa saa valita suojataanko vain alusta vai sen lisäksi vielä luukutkin. Muutama kuva meikäläisen auton alustasta suojauksen jälkeen. Massan väri muuttuu mustaksi ajan kanssa.
Kuluttajasuojaviranomaiset ovat ottaneet asiassa kannan, että alustan suojaus, joka on autoa suojaava ja kestävyyttä parantava toimenpide, ei voi olla perusteena koritakuun raukeamiselle/lyhenemiselle. Itse kysyin tätä autoa ostaessani ja myyjä vastasi että TOTTAKAI viet sen suojattavaksi jos aiot siitä pitoautoa pidemmäksi aikaa.
Samalla kun nuo viranomaiset ovat tutkineet asiaa on paljastunut mielenkiintoinen seikka. Yleensä koritakuu vastaa ainoastaan ovista/luukuista ja muista korin näkyvissä olevista osista. Sen sijaan alusta on täysin kuluttajan vastuulla. Jos siellä alkaa kukkimaan 2-3 vuotta vanhoissa autoissa niin se on valmistajien mielestä täysin normaalia.
Yleensä suojauksessa saa valita suojataanko vain alusta vai sen lisäksi vielä luukutkin. Muutama kuva meikäläisen auton alustasta suojauksen jälkeen. Massan väri muuttuu mustaksi ajan kanssa.
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
Täytynee kysellä tarjouksia ja varmaan teettää ihan perusteellinen suojaus. Autoa ei kyllä ole koskaan tullut pidettyä 2-3 vuotta pidempään, mutta voipahan ajella hyvillämielin, että on kunnossa myös vaihtohetkellä. No kun nyt sais sen auton ajoon niin pääsis rassaileen. Vanteet olis hakusessa jos joku haluaa jotain suositellä. Auto on siis farkku -01 eemeli.
Älä sitten tuudittaudu siihen, etteikö Väykky ruostuis siitä huolimatta että käytät sen alusta- ja kotelosuojauksessa. Se vaan estää ruostumisen alustan/koteloiden sisältä. Mutta silkka faktahan on, että kyllä se jossain vaiheessa ongelmakohdistaan ruostuu, oli ruostesuojattu tai ei...
Ja tehtaan ruostumattomuustakuu on ihan yhtä tyhjän kans sen jälkeen, kun sun autosi on yli 8 vuotta vanha. Ja ei se edes koske noita alustaosia, paitsi etupalkkia. Kyllähän Veho voi siitä 4000 € maalauslaskusta hyvittää 50 %, mutta helvetin kalliiks se tulee silti verrattuna normaaliin huoltamiseen/korjaamiseen.
Ja tehtaan ruostumattomuustakuu on ihan yhtä tyhjän kans sen jälkeen, kun sun autosi on yli 8 vuotta vanha. Ja ei se edes koske noita alustaosia, paitsi etupalkkia. Kyllähän Veho voi siitä 4000 € maalauslaskusta hyvittää 50 %, mutta helvetin kalliiks se tulee silti verrattuna normaaliin huoltamiseen/korjaamiseen.