Tiileriparka :(
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
Sivusta kommentoituna, tulipa juuri tehtyä Felicialla 1200 km reissu eteläsuomeen ilman itsetunto-ongelmia . W124 sedani sai tälläkin kertaa jäädä pihaan pelkästään kelvottoman kuljetuskapasiteettinsa vuoksi. Skoda on siinä mielessä niin huoleton ajokki ja kantaa kuormansa kunnialla, vaikka sitä sattuisi tulemaan kyytiin hieman sallitun ylitsekin, sitä kun kerran sinne mahtuu.
Tein Felluun myös öljynvaihtohuollon ja samalla tuli asennettua reissulla Motonetistä ostetut ilman- ja öljynsuodattimet. Nämä myytiin merkittömissä pahvilaatikoissa ja näyttivät ostaessa silmäilyn perusteella olevan ok. Kotona kuitenkin tuli googlattua tuo filttereihin painettu valmistaja "Ossca" ja nämähän ovat kiinalaista tekoa! Yleensä olen ostanut filsut joko originaaleina, tai tarvikepuolelta Mann/Bosch.
Uskaltaakohan noihin Motonetin kiinalaisiin luottaa, vai vaihdanko vielä kertaalleen? TM:n testeissä ei tätä merkkiä ole koskaan ollut mukana ja en ole tästä itsekään koskaan kuullut. Luulin että kai se on hyvä, kun Motonetin hyllyissä ei juuri muita merkkejä enää ollutkaan.
Tein Felluun myös öljynvaihtohuollon ja samalla tuli asennettua reissulla Motonetistä ostetut ilman- ja öljynsuodattimet. Nämä myytiin merkittömissä pahvilaatikoissa ja näyttivät ostaessa silmäilyn perusteella olevan ok. Kotona kuitenkin tuli googlattua tuo filttereihin painettu valmistaja "Ossca" ja nämähän ovat kiinalaista tekoa! Yleensä olen ostanut filsut joko originaaleina, tai tarvikepuolelta Mann/Bosch.
Uskaltaakohan noihin Motonetin kiinalaisiin luottaa, vai vaihdanko vielä kertaalleen? TM:n testeissä ei tätä merkkiä ole koskaan ollut mukana ja en ole tästä itsekään koskaan kuullut. Luulin että kai se on hyvä, kun Motonetin hyllyissä ei juuri muita merkkejä enää ollutkaan.
Tankkailin tänään, olen ajellut muutaman sata kilometriä edellisiin tankkauksiin verraten 15-20 km/h kovempaa nopeutta työmatkaa.
Varsin omituista kyllä kulutus oli vähän pienempi kuin aikaisemmin, nyt 5,4 litraa sadalle.
http://www.tankkaus.com/cardata.php?nr=24702
Varsin omituista kyllä kulutus oli vähän pienempi kuin aikaisemmin, nyt 5,4 litraa sadalle.
http://www.tankkaus.com/cardata.php?nr=24702
wiimax.fi
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Ja tuuli(umpi)tunnelissa hiottu aerodynamiikka, pääsee vasta 100 jälkeen jättövirtauksen resonanssitaajuuteenJ.T.S kirjoitti:Se on se veto-alue....dealer kirjoitti:....edellisiin tankkauksiin verraten 15-20 km/h kovempaa nopeutta. ... Varsin omituista kyllä kulutus oli vähän pienempi kuin aikaisemmin. ...
Jos ei kulje niin kromaa se.
Näin.
Suotta nuita vaikeita kysymyksiä yrittää ite selevittää miettimällä / pähkäilemällä, senku kysäsee lyhyesti maan parraalla tiejevoorumilla nii vaktaa tulee aika pijan.
Kesärajotusten tullessa huitasen pari viikkoa haapavesi-ylivieskaväliä sataakahtakymppiä, tiiä miten justiin passaa vetotynamiikan taajuusalueet kohilleen, vaikka menis alle viiellä litralla.
jos skootalla pääsee niin kovvaa
Suotta nuita vaikeita kysymyksiä yrittää ite selevittää miettimällä / pähkäilemällä, senku kysäsee lyhyesti maan parraalla tiejevoorumilla nii vaktaa tulee aika pijan.
Kesärajotusten tullessa huitasen pari viikkoa haapavesi-ylivieskaväliä sataakahtakymppiä, tiiä miten justiin passaa vetotynamiikan taajuusalueet kohilleen, vaikka menis alle viiellä litralla.
jos skootalla pääsee niin kovvaa
wiimax.fi
Täällä on sulat tiet pl. 30 metrin pätkä tästä keskustaan menevän tien loppupäästä, se on jäässä ja aika epätasainen / kuopilla.
Eilenillalla ajoin taas pimeässä siitä nytkö ne on tasanneet sen jotenki ? Ei romise yhtään ? Eikun joo, pitkästä aikaa oonki Mersulla liikkeellä.
On se muuten kumma, mersulla kun ajaa niin koko ajan pitää kuulostella ja vahtia että koliseeko, narahtaako, ääntääkö laakeri jossain ... seurata lämpömittaria, vilikasta öljynpainemittaria risteyksissä, tunnustella että no puoltaakoseny ja puoltaakoseny, eikai vaan laahaa kässäri jne ...
Sokotalla eikun päästää menemään että kolikoli vaan, joskus harvoin tankkaa muutamalla kympillä ja siinä se.
Eilenillalla ajoin taas pimeässä siitä nytkö ne on tasanneet sen jotenki ? Ei romise yhtään ? Eikun joo, pitkästä aikaa oonki Mersulla liikkeellä.
On se muuten kumma, mersulla kun ajaa niin koko ajan pitää kuulostella ja vahtia että koliseeko, narahtaako, ääntääkö laakeri jossain ... seurata lämpömittaria, vilikasta öljynpainemittaria risteyksissä, tunnustella että no puoltaakoseny ja puoltaakoseny, eikai vaan laahaa kässäri jne ...
Sokotalla eikun päästää menemään että kolikoli vaan, joskus harvoin tankkaa muutamalla kympillä ja siinä se.
wiimax.fi
Toi öljynpainemittari on kyllä yksi helvetti.. Tänään kiinnitin huomioni siihen, että ei ole kuin 2,7 bar tyhjäkäynnillä, ennen ollut 3!!!??? Auttakaa.dealer kirjoitti: On se muuten kumma, mersulla kun ajaa niin koko ajan pitää kuulostella ja vahtia että koliseeko, narahtaako, ääntääkö laakeri jossain ... seurata lämpömittaria, vilikasta öljynpainemittaria risteyksissä, tunnustella että no puoltaakoseny ja puoltaakoseny, eikai vaan laahaa kässäri jne ...
Asiaa: Onkos 300E/124/-88 kone säädetty oikein, kun tyhjäkäynti D:llä on vain noin 600 rundia??? Eikös 700 pitäisi olla?
W210 Väyrynen, ex. kiinan lähetystö:n
Kappas, tiileri on hahmottanu potkulautarottelon perusideandealer kirjoitti:On se muuten kumma, mersulla kun ajaa niin koko ajan pitää kuulostella ja vahtia että koliseeko, narahtaako, ääntääkö laakeri jossain ... seurata lämpömittaria, vilikasta öljynpainemittaria risteyksissä, tunnustella että no puoltaakoseny ja puoltaakoseny, eikai vaan laahaa kässäri jne ...
Sokotalla eikun päästää menemään että kolikoli vaan, joskus harvoin tankkaa muutamalla kympillä ja siinä se.
Eli äisse niin tarkkaa ole, kuhan kulukee
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Sulla taitaa olla joku mersu kompleksi .Joskus tulee vilkastua ajossa öljynpainemittaria mutta muita en ole ajatellutkaan ehkä 123:sella on huolettomampi ajaa .dealer kirjoitti:
On se muuten kumma, mersulla kun ajaa niin koko ajan pitää kuulostella ja vahtia että koliseeko, narahtaako, ääntääkö laakeri jossain ... seurata lämpömittaria, vilikasta öljynpainemittaria risteyksissä, tunnustella että no puoltaakoseny ja puoltaakoseny, eikai vaan laahaa kässäri jne ...
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
minen ennee välitä vaikka kuulus mitä mistä tahansa, ajetaa nii kauan ku hajoaa tälläkkii hetkellä sammuu ku juoppo, avain veks moottori käy kunnes ei enää jäksa vaan simahtaa. Ei sammu välistä muuta kun pumpun kyljestä STOP vivustadealer kirjoitti:
On se muuten kumma, mersulla kun ajaa niin koko ajan pitää kuulostella ja vahtia että koliseeko, narahtaako, ääntääkö laakeri jossain ... seurata lämpömittaria, vilikasta öljynpainemittaria risteyksissä, tunnustella että no puoltaakoseny ja puoltaakoseny, eikai vaan laahaa kässäri jne ...
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
13" ovat yllättävän kalliit johtusko siitä kun niitä ei enää oo monessakaan merkissä
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
tarkoitti että ostin renkaat Kärkkäisen Sikapäiviltä.sikahintaan.
Hintaa oli 37,50 euroa kappaleelta, halvaksi kehutuista rengasnettikaupoista samaa rengasta olisi saanut 57-60 eurolla.
Saas nähdä muuttuuko kulutus mihinkään suuntaan, renkaiden koko on kylläkin noin 3% suurempi eli matkamittari näyttää senverran eri lukemia.
Viimeisen tuhannen kilometrin keskikulutus on ollut aikalailla 6 litraa, pääasiassa lyhyttä matkaa ja kyläajoa.
Ruuvasin tänään renkaat alle ja vaihdoin moottoriöljyt, vajaa 5 litraa Total Quartz 5w40 + suodatin.
Pesinkin Skodan ensimmäistä kertaa.
wiimax.fi
Se menee muuten juuri näin !On se muuten kumma, mersulla kun ajaa niin koko ajan pitää kuulostella ja vahtia että koliseeko, narahtaako, ääntääkö laakeri jossain ... seurata lämpömittaria, vilikasta öljynpainemittaria risteyksissä, tunnustella että no puoltaakoseny ja puoltaakoseny, eikai vaan laahaa kässäri jne ...
Sokotalla eikun päästää menemään että kolikoli vaan, joskus harvoin tankkaa muutamalla kympillä ja siinä se.
No, tuleehan tuota skodaakin tarkasteltua mutta huomattavasti huolettomammin sillä ajelee, takalasinpyyhinhän siitä on mennyt nyt 50tuhatta reissattu mutta hintakaan ei hirvittänyt, merkkitavarana 24e.
Idioottimainen valokatkaisin.
Ajovaloautomatiikka on hyvä juttu mutta jos painat valokytkimen nappia niin hukassa ollaan; mistään ei kuskinpaikalla tiedä onko päällä valot, parkit, jotain.
Olipa jäänyt parkit päälle, lapset kävi just sanomassa ... jostain syystä painoin valokytkintä työmatkalla ja pysähdyin sitten katsomaan onko valot päällä; oli ne - ja jäivät päälle.
Valosummeriakaan ei ole. Tai jos on niin ei toimi.
Eipä siinä mitään, laitetaan merkkivalot valoille ja parkeille jahka ehitään.
Ajovaloautomatiikka on hyvä juttu mutta jos painat valokytkimen nappia niin hukassa ollaan; mistään ei kuskinpaikalla tiedä onko päällä valot, parkit, jotain.
Olipa jäänyt parkit päälle, lapset kävi just sanomassa ... jostain syystä painoin valokytkintä työmatkalla ja pysähdyin sitten katsomaan onko valot päällä; oli ne - ja jäivät päälle.
Valosummeriakaan ei ole. Tai jos on niin ei toimi.
Eipä siinä mitään, laitetaan merkkivalot valoille ja parkeille jahka ehitään.
Toi on muuten totta. Nytku vaihtoo tuallaasee japanin ihimeeseen niin ei enää välitä vaikka kuinka kolajis, kojelauta tai joku irtonaane letku tms konehuonees pitää aina ääntä ku pysähtyy risteyksee. Meseä piti aina kuunnella ja kokeella että mistä kuuluu jos jotain erikoista oli. Liia hyvä autodealer kirjoitti:On se muuten kumma, mersulla kun ajaa niin koko ajan pitää kuulostella ja vahtia että koliseeko, narahtaako, ääntääkö laakeri jossain ... seurata lämpömittaria, vilikasta öljynpainemittaria risteyksissä, tunnustella että no puoltaakoseny ja puoltaakoseny, eikai vaan laahaa kässäri jne ...
Leikki ikä ---> koko ikä Ei riemulla rajaa ku takavedolla ajaas
2x Toyo
4x Toyo -EX
Can-Am -EX
MB -EX
Nissan -EX
VW -EX
2x Toyo
4x Toyo -EX
Can-Am -EX
MB -EX
Nissan -EX
VW -EX
Niin, vaikkapa tuolla E300TD:llä kun ajeli ... hiljaista menoa.
Käännyt pihaan, kuopassa kuuluu jostain "klok".
Mikäs se oli ? Kolahtiko jokin ? Ei kai siinä vakaajassa oo kuitenki pikkusen väljää ?
Ei tuu uni silimään ennenko asia tutkitaan mahollisimman pikasesti ja korjataan niin että ei kolaha.
Jos vaikka joku työkaveri / muuten asiantuntija / voorumilainen on kyytillä ja tuommonen klok kuuluu niin heti kysyy että
mikäs tuo oli ? Ookko kahtonu alapallot ? Vähä semmonen ääni että jossain on välystä ... no ainahan sitä vanahassa autossa ... eeeeihän tuommonen mittään haittaa ... vilikaset sitte ku seuraavan kerran ölijyjä vaihat ... eihän katastuskaan taia olla lähellä ... joo ...
= pälli hajoaa tiilerillä.
Skodassa ei yks irronnut vakaaja tai katkennut etuvieteri merkkaa mittään, hukkuu yleiseen metakkaan.
Käännyt pihaan, kuopassa kuuluu jostain "klok".
Mikäs se oli ? Kolahtiko jokin ? Ei kai siinä vakaajassa oo kuitenki pikkusen väljää ?
Ei tuu uni silimään ennenko asia tutkitaan mahollisimman pikasesti ja korjataan niin että ei kolaha.
Jos vaikka joku työkaveri / muuten asiantuntija / voorumilainen on kyytillä ja tuommonen klok kuuluu niin heti kysyy että
mikäs tuo oli ? Ookko kahtonu alapallot ? Vähä semmonen ääni että jossain on välystä ... no ainahan sitä vanahassa autossa ... eeeeihän tuommonen mittään haittaa ... vilikaset sitte ku seuraavan kerran ölijyjä vaihat ... eihän katastuskaan taia olla lähellä ... joo ...
= pälli hajoaa tiilerillä.
Skodassa ei yks irronnut vakaaja tai katkennut etuvieteri merkkaa mittään, hukkuu yleiseen metakkaan.
dealer kirjoitti:Niin, vaikkapa tuolla E300TD:llä kun ajeli ... hiljaista menoa.
Käännyt pihaan, kuopassa kuuluu jostain "klok".
Mikäs se oli ? Kolahtiko jokin ? Ei kai siinä vakaajassa oo kuitenki pikkusen väljää ?
Ei tuu uni silimään ennenko asia tutkitaan mahollisimman pikasesti ja korjataan niin että ei kolaha.
Jos vaikka joku työkaveri / muuten asiantuntija / voorumilainen on kyytillä ja tuommonen klok kuuluu niin heti kysyy että
mikäs tuo oli ? Ookko kahtonu alapallot ? Vähä semmonen ääni että jossain on välystä ... no ainahan sitä vanahassa autossa ... eeeeihän tuommonen mittään haittaa ... vilikaset sitte ku seuraavan kerran ölijyjä vaihat ... eihän katastuskaan taia olla lähellä ... joo ...
= pälli hajoaa tiilerillä.
Skodassa ei yks irronnut vakaaja tai katkennut etuvieteri merkkaa mittään, hukkuu yleiseen metakkaan.
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Ei tarvitse, Skoda on laittanut ne jo tehtaalla. Parkeille, lyhyville ja pitkille on kullekin oma merkkivalo mittariston keskellä. Yllätyksenä minullekin nuo pari valoa löytyivät, kun vaihdoin mittaristoon kaikki polttimot uusiin.dealer kirjoitti:Eipä siinä mitään, laitetaan merkkivalot valoille ja parkeille jahka ehitään.
Suosittelen hieman alkuperäistä himmeämpiä polttimoita valojen merkkivaloille, se vihreä ottaa ärsyttävästi silmään kun ne palavat siinä koko ajan. Itse laitoin 1,5 wattisten tilalle 1,2W ja vieläkin näyttää pimeässä turhan kirkkaalta.
- Maiju-hoitsu
- keittiön hengetär
- Viestit: 158
- Liittynyt: 24.2.2008 19:33
- Paikkakunta: Oulainen
Mittariston irrotus oli helppo homma, katkaisijoiden viereisten peitelevyjen alta 6 ristipääruuvia irti ja vaijeri + johtoliittimet ---> mittaristo kouraan kehyksineen.
Mittaristo on muuten hienosti kiinni siinä kehyksessä, samanlaiset metalliset "pikapannat" kuin 124 diiselin ilmaputsarissa.
Polttimoita on varmaan 50 eli joka reikään on laitettu polttimo vaikkei kyseiselle merkkivalolle olisi mitään tarvetta varusteen puutuessa.
Laitoin uudet mittarivaloille (5kpl) ja parkkien sekä lähivalojen merkkivaloille.
Nyt näkee kuskinpaikalta käsin ovatko valot jäämässä päälle autosta poistuessa.
Olen harmitellut sokotassa olevan radion hankalaa käytettävyyttä: se on alhaalla konsolissa ja kaikki volumea myöten pikkupikku napeilla.
Tänään katsoin tarkemmin ja soitinhan on Sony - minulla tallin hyllyllä kaukosäädin kyseiseen laitteeseen. Eikun paikalleen ja nyt saapi näpytellä Pookin päälle kurkottelematta.
Mittaristo on muuten hienosti kiinni siinä kehyksessä, samanlaiset metalliset "pikapannat" kuin 124 diiselin ilmaputsarissa.
Polttimoita on varmaan 50 eli joka reikään on laitettu polttimo vaikkei kyseiselle merkkivalolle olisi mitään tarvetta varusteen puutuessa.
Laitoin uudet mittarivaloille (5kpl) ja parkkien sekä lähivalojen merkkivaloille.
Nyt näkee kuskinpaikalta käsin ovatko valot jäämässä päälle autosta poistuessa.
Olen harmitellut sokotassa olevan radion hankalaa käytettävyyttä: se on alhaalla konsolissa ja kaikki volumea myöten pikkupikku napeilla.
Tänään katsoin tarkemmin ja soitinhan on Sony - minulla tallin hyllyllä kaukosäädin kyseiseen laitteeseen. Eikun paikalleen ja nyt saapi näpytellä Pookin päälle kurkottelematta.
wiimax.fi
Skodalla on nyt ajeltu meidän taloudessa noin 5000 km.
Huoltoihin, korjauksiin ym. on mennyt rahaa 378 euroa 50 senttiä johon sisältyy uudet kesärenkaat, jakopääremontti, moniurahihna, öljyt moottoriin ja vaihteistoon, pakkasnesteet, ilmansuodatin, pyyhkijänsulka, yksi ajovalopolttimo, mittarivalot ja pari purkkia lasinpesunestettä.
Mitään teknistä vikaa ei ole tiedossa.
Jos huomioidaan edellämainittu 3% niin 5,43.
Eipä tuo ainakaan noussut, kulutus.
Huoltoihin, korjauksiin ym. on mennyt rahaa 378 euroa 50 senttiä johon sisältyy uudet kesärenkaat, jakopääremontti, moniurahihna, öljyt moottoriin ja vaihteistoon, pakkasnesteet, ilmansuodatin, pyyhkijänsulka, yksi ajovalopolttimo, mittarivalot ja pari purkkia lasinpesunestettä.
Mitään teknistä vikaa ei ole tiedossa.
Viimeiset 1000 kilometriä keskikulutuksella 5,59.Saas nähdä muuttuuko kulutus mihinkään suuntaan, renkaiden koko on kylläkin noin 3% suurempi eli matkamittari näyttää senverran eri lukemia.
Jos huomioidaan edellämainittu 3% niin 5,43.
Eipä tuo ainakaan noussut, kulutus.
wiimax.fi
Näillä eväillä mennään myös sinisen sitruunan kanssa.dealer kirjoitti:Niin, vaikkapa tuolla E300TD:llä kun ajeli ... hiljaista menoa.
Käännyt pihaan, kuopassa kuuluu jostain "klok".
Mikäs se oli ? Kolahtiko jokin ? Ei kai siinä vakaajassa oo kuitenki pikkusen väljää ?
Ei tuu uni silimään ennenko asia tutkitaan mahollisimman pikasesti ja korjataan niin että ei kolaha.
Jos vaikka joku työkaveri / muuten asiantuntija / voorumilainen on kyytillä ja tuommonen klok kuuluu niin heti kysyy että
mikäs tuo oli ? Ookko kahtonu alapallot ? Vähä semmonen ääni että jossain on välystä ... no ainahan sitä vanahassa autossa ... eeeeihän tuommonen mittään haittaa ... vilikaset sitte ku seuraavan kerran ölijyjä vaihat ... eihän katastuskaan taia olla lähellä ... joo ...
= pälli hajoaa tiilerillä.
Skodassa ei yks irronnut vakaaja tai katkennut etuvieteri merkkaa mittään, hukkuu yleiseen metakkaan.
Tosin kuskinpuolen pyöränlaakeri oli pakko vaihattaa kun nulju ajossa ja piti pahaa ääntä
Tuosa irkisä mainihtin tästä ja Jovihava rukkoili polovillaan nii lupasin kirjottaa selostuksen tähän, vassokuu:
Tännään totteutin yhen ainasista haaveistani eli kalavotin autostani takaosan lasit.
Enttententtenteelikamentteni pysähty skodan kohalla joten sen kimppuun.
Ajoneuvovalintaan osasyy saattas olla seki että pussissa on tummat tuplalasit, susukissa on melekeen pikimustat takaosan lasit ja 250D:ssä, siinä on muuten niin harvinainen varuste että eipä lie kenekään muun mersussa, vai onko ?
sivusävylasit (koodi SG eli Stiga Garden)
Tuulilasi ja takalasi kirkkaat.
Takasi asiaan:
Paikalliseen autovaraosaliikkeeseen. Kalavoja on koossa 50x150 ja 75x350.
Pitkällisen harkinnan jäläkeen haaskaan 28 euroa isompaan pakettin, jäähän siitä sitte toiseenki autoon jne...
"joo, paketisa on pikku mattoveihti, kyllä"
Kotona aukastaan paketti josa on kalavua, ohojeet, partakonnenterä ja lasta.
Eiku hommiin.
Ohojeesa sanotaan jotta esin laitetaan kalavo kaikkineen ulukopuolelle ja leikataan sopivan kokoseksi.
Minen lähe tekemään nuin vaikiasti vaan pesen ikkunan sisäpuolelta (Car Evi + Kaleva) ja mittaan reilun palasen kalavua.
Sitte kastelen lasin vairysevoksella, repäsen kalavosta suojamuovin pois
(jollonka kalavoon tulee 10 cm pitkä vetoketjun näkönen jäläki )
ja kastelen kalavon liimapinnan.
Laitan kalavon paikolleen, sutasen lastalla ja leikkaan partakonneenterällä huolellisesti reunaa myöti ylläältä, sitte sivulta, toiselta sivulta ja lopuksi allaalta.
Kylläpä tuli hyvä.
Ohoh, kalavo vissiin pikkusen liikahti leikkaisa ?
Ylälaita on tuuman verran vajjaa.
Miettimisaikaa tarvitaan puoli sekuntia, sitte kynsi raapasee kalavon reunaa ja repäsen kalavon irti.
Liimaan sen samantien pienempään kolomiolasiin ja ihime kyllä leikkuu onnistuu.
Sitta teen niinko ohojeessa käsketään eli laitan kalavon ulukopuolelle ja leikkelen valamiiksi sopivan kokoseksi.
Laitan lissää pesuainevettä lasille ja irrotan suojan kalavosta, kastelen kalavon ja sovitan lasiin.
Passaa justiin, tai passais - ulukopuolelle.
Täsä vaiheessa katse alakaa harhailla kalavorullan suuntaan, siiton huvennu kohta kolomasosa ja tuloksena on yks kalavotettu lasi, kooltaan 20x25 cm.
Hukkarosentti käy hermoille , onneksi just ennenko ruttaan tuoreimman yrityksen hoksaan että passaahan se vänkärinpuolen lasiin.
Onnistuu, kuten pari seuraavaaki lasia.
Takalasi on meleko suora, kaarevat pinnat pitäs tehä usiammasta palasesta mutta minen hifistele tämmösten kans ... paremmannäkönen seun ko ei oo ylimääräsiä saumoja.
Viiltelen kalavon passeliksi ja eiku samat liikut; pesua, kastelu, suoja pois ja kalavo paikalleen.
Onnistuu hyvin mitä nyt joka reunasta on kahenkymmenen sentin mittasia sentin levveitä kohtia jokkei tartu lassiin kiinni.
Liippaan niitä aikasa, ei auta, hirviän näkönen on.
Kalavua on jälellä 10 sentin soiro, pelastan sillä mitä pelastettavissa on.
Kaiken takkuamisen huomioon ottain on ihime jossen josai vaiheesa huomaa että johonki ikkunaan on jääny esim, se kastelupuollo kalavon ja lasin välliin.
Nyt liimaamaan takalasiin tarraa jossa mainitaan jottai että
"SE RENNOMPI VAIHTOEHTO"
saattaa kyllä olla että kalavotusta tarkastellessa ulukopuolinen luulee voorumia liikaki rennoksi vaihtoehoksi.
Tännään totteutin yhen ainasista haaveistani eli kalavotin autostani takaosan lasit.
Enttententtenteelikamentteni pysähty skodan kohalla joten sen kimppuun.
Ajoneuvovalintaan osasyy saattas olla seki että pussissa on tummat tuplalasit, susukissa on melekeen pikimustat takaosan lasit ja 250D:ssä, siinä on muuten niin harvinainen varuste että eipä lie kenekään muun mersussa, vai onko ?
sivusävylasit (koodi SG eli Stiga Garden)
Tuulilasi ja takalasi kirkkaat.
Takasi asiaan:
Paikalliseen autovaraosaliikkeeseen. Kalavoja on koossa 50x150 ja 75x350.
Pitkällisen harkinnan jäläkeen haaskaan 28 euroa isompaan pakettin, jäähän siitä sitte toiseenki autoon jne...
"joo, paketisa on pikku mattoveihti, kyllä"
Kotona aukastaan paketti josa on kalavua, ohojeet, partakonnenterä ja lasta.
Eiku hommiin.
Ohojeesa sanotaan jotta esin laitetaan kalavo kaikkineen ulukopuolelle ja leikataan sopivan kokoseksi.
Minen lähe tekemään nuin vaikiasti vaan pesen ikkunan sisäpuolelta (Car Evi + Kaleva) ja mittaan reilun palasen kalavua.
Sitte kastelen lasin vairysevoksella, repäsen kalavosta suojamuovin pois
(jollonka kalavoon tulee 10 cm pitkä vetoketjun näkönen jäläki )
ja kastelen kalavon liimapinnan.
Laitan kalavon paikolleen, sutasen lastalla ja leikkaan partakonneenterällä huolellisesti reunaa myöti ylläältä, sitte sivulta, toiselta sivulta ja lopuksi allaalta.
Kylläpä tuli hyvä.
Ohoh, kalavo vissiin pikkusen liikahti leikkaisa ?
Ylälaita on tuuman verran vajjaa.
Miettimisaikaa tarvitaan puoli sekuntia, sitte kynsi raapasee kalavon reunaa ja repäsen kalavon irti.
Liimaan sen samantien pienempään kolomiolasiin ja ihime kyllä leikkuu onnistuu.
Sitta teen niinko ohojeessa käsketään eli laitan kalavon ulukopuolelle ja leikkelen valamiiksi sopivan kokoseksi.
Laitan lissää pesuainevettä lasille ja irrotan suojan kalavosta, kastelen kalavon ja sovitan lasiin.
Passaa justiin, tai passais - ulukopuolelle.
Täsä vaiheessa katse alakaa harhailla kalavorullan suuntaan, siiton huvennu kohta kolomasosa ja tuloksena on yks kalavotettu lasi, kooltaan 20x25 cm.
Hukkarosentti käy hermoille , onneksi just ennenko ruttaan tuoreimman yrityksen hoksaan että passaahan se vänkärinpuolen lasiin.
Onnistuu, kuten pari seuraavaaki lasia.
Takalasi on meleko suora, kaarevat pinnat pitäs tehä usiammasta palasesta mutta minen hifistele tämmösten kans ... paremmannäkönen seun ko ei oo ylimääräsiä saumoja.
Viiltelen kalavon passeliksi ja eiku samat liikut; pesua, kastelu, suoja pois ja kalavo paikalleen.
Onnistuu hyvin mitä nyt joka reunasta on kahenkymmenen sentin mittasia sentin levveitä kohtia jokkei tartu lassiin kiinni.
Liippaan niitä aikasa, ei auta, hirviän näkönen on.
Kalavua on jälellä 10 sentin soiro, pelastan sillä mitä pelastettavissa on.
Kaiken takkuamisen huomioon ottain on ihime jossen josai vaiheesa huomaa että johonki ikkunaan on jääny esim, se kastelupuollo kalavon ja lasin välliin.
Nyt liimaamaan takalasiin tarraa jossa mainitaan jottai että
"SE RENNOMPI VAIHTOEHTO"
saattaa kyllä olla että kalavotusta tarkastellessa ulukopuolinen luulee voorumia liikaki rennoksi vaihtoehoksi.