Hiace/Hiluxi?
Hiace/Hiluxi?
Kokemuksia noista ja vuosituhannen alusta. Emäntä haluaa pakun tai pikkiksen ja toyotaan varmaan päädytään. Eli miten paljon naftaa palaa? Entä miten koneet kestää ja mitä vaihtoehtoja on? Onko vanhempi 2.4 parempi kuin D-4D? Mitä tuollaisessa kannattaa tarkistaa ennen ostoa? Jotain muuta, mitä? Niin ja mikä on suhteessa paljon ajettu? Eli mitä kilsoja noi koneet normaalisti kestää?
Viimeksi muokannut Wike, 31.3.2008 12:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name
Kokemuksia 1992 ja 2002 mallin hiluxista.
92 oli sillä perus 2,4 d koneella,kestävä kuin mikä.Tämmösessä paikallispyörityksessä tuppas 12 litraa palamaan.
120 000km.ajelin sillä,ja tarviskohan laturinhihna kerran kiristää.
2002 on d4d koneella,montaa tuhatta en ole vielä tuolla ajanut,mutta kuluttaa jonkinverran vähemmän kuin vanha.
Lauantaina tultiin viikon Viron kiertueelta:kierrettiin pikkuteitä pitkin maan ympäri.Sattui just se lumimyrsky kohalle,eli huono keli ja neliveto päällä joutu ajelemaan paljon.Takastullessa oli aika paljon kuormaa päällä,silti kulutus jäi 1500 kilometrin matkalla hieman alle 10l./100km.
92 oli sillä perus 2,4 d koneella,kestävä kuin mikä.Tämmösessä paikallispyörityksessä tuppas 12 litraa palamaan.
120 000km.ajelin sillä,ja tarviskohan laturinhihna kerran kiristää.
2002 on d4d koneella,montaa tuhatta en ole vielä tuolla ajanut,mutta kuluttaa jonkinverran vähemmän kuin vanha.
Lauantaina tultiin viikon Viron kiertueelta:kierrettiin pikkuteitä pitkin maan ympäri.Sattui just se lumimyrsky kohalle,eli huono keli ja neliveto päällä joutu ajelemaan paljon.Takastullessa oli aika paljon kuormaa päällä,silti kulutus jäi 1500 kilometrin matkalla hieman alle 10l./100km.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Hiace/Hiluxi?
Wike kirjoitti: Onko vanhempi 2.4 parempi kuin D-4D?
Ainai karkeampi käyntinen ja enemmän semmonen rakvaattorin moottori, muistuttaa etäisesti mb:n 200d:tä
Aivan kaikki!Wike kirjoitti:Mitä tuollaisessa kannattaa tarkistaa ennen ostoa?
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku
-00 2,4D oli appiukolla ja tulihan sillä muutama kerta ajeltua. Hirveän laiska, muovinen ja meluisa, no sellainen työkaluhan se. 750km yhtämittaisen matkan jälkeen päätin etten sellaisella enää reissuun lähde Kulutus tuolla reissulla 10L/100km. Mutta vastavuoroisesti älyttömän kestävä.Ei siinä tainnut olla muutaman vuoden/100tkm matkalla yhtään mitään vikaa
Kestävyydellä on eniten merkitystä. Pitää muistaa että ajelin vielä toissavuonna 240D pystärillä vuodenympäri toistasataa kilsaa päivässä. Se oli kauniisti sanottuna askeettinen työmatkaauto, kun ei ratiota saanut senvertaa kovalle että olisi kuullut muun melun yli kun kopassa oli niin paljon reikiä joka suuntaan...
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name
Tällä kriteerillä valittuna 2.4 on parempi.. DneljäD koneet vähä vikaherkempiä ollunna - toki poikkeuksiaki on.!Wike kirjoitti:Kestävyydellä on eniten merkitystä.
Kaverilla ollu työautona kaks eri 2.4 huiluxia ja 2 eri d-4d Hiluxia.
Ne 2.4 oli ja ovat varmoja - semmonen kait sillä on nyt tälläi hetkellä.!
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku
Ny se myrkyn lykkäs. Tuossa olisi nyt yksi -99 2.4 td hiluxi myynnissä. 270tkm ajettu, korotettu ja 31" uusilla Good Year Wranglereilla. Turbo on kuulemma vaihdettu. Näytti hyvin pidetyltä ja oli jopa alustasta hyvin suojattu ja lähes ruosteeton kun vertaa saman ikäisiin ja uudempiin hiaceihin mitä siellä oli vaihtoehtona. Niissä kun alustan osat tuuppasi olemaan jo ihan pintaruosteessa... Muutenkin Hiluxi oli lähes virheetön ulkoa kun taas hiaceissa oli lommoja, naarmuja ja maali saattoi jopa puuttua takakaarista...
Tuossa ei nyt ole kuin yksi ongelma, airbagi pelkääjän paikalla. Pitäisi pystyä kuljettamaan myös tuota naperoa tarhaan ja tarhasta kotiin. Kysymys kuuluukin voiko tuon laillisesti purkaa ja vaikka muutoskatsastaa ilman vai olisiko jotain muita ratkaisuja. Vaimon käyttöönhän tuo siis enimmäkseen tulisi ja nyt hän onkin huonona kun jo ehti tykästyä tähän Hiluxiin... Apuva!
Tuossa ei nyt ole kuin yksi ongelma, airbagi pelkääjän paikalla. Pitäisi pystyä kuljettamaan myös tuota naperoa tarhaan ja tarhasta kotiin. Kysymys kuuluukin voiko tuon laillisesti purkaa ja vaikka muutoskatsastaa ilman vai olisiko jotain muita ratkaisuja. Vaimon käyttöönhän tuo siis enimmäkseen tulisi ja nyt hän onkin huonona kun jo ehti tykästyä tähän Hiluxiin... Apuva!
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name
Kaipa siihen vois ainakin kytkeä jonkin kytkimen, että sen sais pois päältä? Hulluahan se ois, jos sitä ei vois kytkeä pois päältä vaikka jälkiasenteisenakin. Ite tekisin ainakin sellasen, vaikka ois sitte laitonkin.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Lieneekö nyt mitään merkitystä mutta se alustan osissa oleva ruoste tulee suunnilleen uutena eikä se siitä juuri muutu mihinkään seuraavaan sanotaanko kymmeneen vuoteen.Niissä kun alustan osat tuuppasi olemaan jo ihan pintaruosteessa...
Päältäpäin niiden ongelmaruosteet pukkaa ja saattaa pukata alle vuoden ikäisessäkin.
^Jep, mutta yleisilmeeseen ja yleisvaikutelmaan huolenpidosta vaikuttaa aikalailla jos sitä ei ole vaikka neljävuotta uudemmassa on.
Saattaa olla että tänään käyn hakemassa Hiluxin pois. Pitää sitten vain kuljettaa muksua mursulla.
Voi olla että sitten pistän ne wranglerit myyntiin ja vaihdan alle jotkut vähän maantieystävällisemmät versiot...
Saattaa olla että tänään käyn hakemassa Hiluxin pois. Pitää sitten vain kuljettaa muksua mursulla.
Voi olla että sitten pistän ne wranglerit myyntiin ja vaihdan alle jotkut vähän maantieystävällisemmät versiot...
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name
Etit vaan repsikan airbagin liittimen tai johdot yms, ja teet sinne kytkimen väliin, niin voi sielläki rauhassa seksin jätöksiä kuskata!
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Noniin, nyt tuli sitte haettua se Hiluxi! Siinä ei ole kuin yksi huolestuttava ääni jota en ole vielä saanut paikallistettua mutta malttamattomana menin kuitenkin ostamaan sen. Etujarrupalat olivat lähes loppu joten elän toivossa että se ääni tulisi loppuunkuluneesta sisäpuolenpalasta joka laahaa kuluneen levyn reunaan. Sain onneksi tingittyä uudet palat kaupanpäälle. Ääni on sellainen "rouhiva" tai miten sen nyt selittäisin, mutta se ei ole jatkuva vaan ilmaantuu vaan välillä ja ratin kevyt kääntäminen vaikuttaa sen ilmaantumiseen.
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name
Niinno tota en tullu ottaneeks huomioon...Ville S. kirjoitti:Sitte saa joka välissä käydä nollauttaan vikakoodeja, ettei valo pala...
Eiköhän siinä tyynyssä jonkinlainen resistanssi ole, että vastus sitte sinne kytkimeen kanssa, niin ei renaa!
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Joku tollanenenkin ajatus on pyörinyt mielessä, mutta olen koittanut sulkea sen mielestäni
Mites tuon saisi tarkistettua? Vaikeaa aina kun on uuden värkin kanssa tekemisissä. Jos tuo olisi 124 niin osaisin varmaan unissanikin tietää heti että mistä ääni tulee, mutta kun ei ole tuollaisesta kokemusta...
Mites tuon saisi tarkistettua? Vaikeaa aina kun on uuden värkin kanssa tekemisissä. Jos tuo olisi 124 niin osaisin varmaan unissanikin tietää heti että mistä ääni tulee, mutta kun ei ole tuollaisesta kokemusta...
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name
Kuusiokolo pulteillahan se navassa oleva kuppi on kiinni, rengastakaan ei tarvitse löysätä. Ei sen pitäisi kovin monimutkainen laitos olla. Omaan autoon huollatin, itse en siihen touhuun alkanut. Tarkkana vaan, ettei purettaessa jouset ja kuulat lentele ympäriinsä ja päinvastaisessa järjestyksessä takaisin. Näin automaattisten napalukkojen kanssa.
Se kuitenkin on varmaa, että niitä pitää huoltaa säännöllisesti.
Lisäksi pieni vinkki: lue sitä auton käyttöohjekirjaa.
Siellä sanotaan jotain silleen, että neliveto kytketään päälle ainoastaan silloin kun kiinnijääminen uhkaa tai eteneminen pelkällä takavedolla on vaikeaa keliolosuhteista tai tien pinnan laadusta johtuen.
Näissä "köyhän miehen" nelivedoissa kun ei ole keskitasauspyörästöä, vaan veto etuakselille järjestetään vaihteiston kyljessä olevan jakovaihteiston avulla.
Ajelu neliveto päällä pitävällä pinnalla rikkoo vaihteiston ennen pitkää.
Se kuitenkin on varmaa, että niitä pitää huoltaa säännöllisesti.
Lisäksi pieni vinkki: lue sitä auton käyttöohjekirjaa.
Siellä sanotaan jotain silleen, että neliveto kytketään päälle ainoastaan silloin kun kiinnijääminen uhkaa tai eteneminen pelkällä takavedolla on vaikeaa keliolosuhteista tai tien pinnan laadusta johtuen.
Näissä "köyhän miehen" nelivedoissa kun ei ole keskitasauspyörästöä, vaan veto etuakselille järjestetään vaihteiston kyljessä olevan jakovaihteiston avulla.
Ajelu neliveto päällä pitävällä pinnalla rikkoo vaihteiston ennen pitkää.
Tosta bagista juttelin siellä liikkeessä(merkkiliike). Sanoivat että sen voi kytkeä irti helpostikkin mutta maahantuoja ei ota asiaan kantaa ja he eivät uskalla tehdä sitä koska kuka ottaa vastuun jos ajaa kolarin kun toinen aikuinen istuu sillä paikalla ja bagi ei laukeakkaan...
Tuli eilen surffailtua ja todettua että tuo offi maailma on aika kiinnostava! Nyt on vaan ongelma. Hilussahan on nyt alla 31x10,5x15, mutta ilmeisesti sitä ei ole katsastettu noilla kumeilla. Nyt se pitäisi muutoskatsastaa noille ja löysinkin aiheesta paljon juttua, mutten suoranaisesti sitä että mitä tarkalleen tarvitaan että sen saa katsastettua. Olisiko täällä ketään joka olisi suorittanut vastaavan katsastuksen? Tuo hiluhan lienee malliltaan kai LN170?
Tuli eilen surffailtua ja todettua että tuo offi maailma on aika kiinnostava! Nyt on vaan ongelma. Hilussahan on nyt alla 31x10,5x15, mutta ilmeisesti sitä ei ole katsastettu noilla kumeilla. Nyt se pitäisi muutoskatsastaa noille ja löysinkin aiheesta paljon juttua, mutten suoranaisesti sitä että mitä tarkalleen tarvitaan että sen saa katsastettua. Olisiko täällä ketään joka olisi suorittanut vastaavan katsastuksen? Tuo hiluhan lienee malliltaan kai LN170?
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name
Joo levikkeet tarvii,jos tulee yli korilinjan.
Muutenhan tuo ei ole kummempi homma nykyäänkään.Lakihan muuttui tässä edellisen hiluksini jälkeen,eli kokonaishalkaisijaa ei saa kasvattaa kuin 51mm.mallisarjan suurimpaan rengaskokoon verraten.
Vielä kymmenen vuotta sitten hiluksiin läpihuutojuttuna muutoskatsastus 36x16,5-15" kumit .
Muutenhan tuo ei ole kummempi homma nykyäänkään.Lakihan muuttui tässä edellisen hiluksini jälkeen,eli kokonaishalkaisijaa ei saa kasvattaa kuin 51mm.mallisarjan suurimpaan rengaskokoon verraten.
Vielä kymmenen vuotta sitten hiluksiin läpihuutojuttuna muutoskatsastus 36x16,5-15" kumit .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Levikkeethän tuossa kyllä on... Raideleveyshän tässä vähän huolettaakin. En ole vielä ehtinyt repimään yhtä vannetta irti jotta näkisi ETn. Raideleveyshän saa kasvaa max 30mm alkuperäisestä. Jostain vain muista lukeneeni että Hiluxissa pitää ETn olla nollan tienoolla tai plussan puolella jottei raja ylittyisi...
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name
Ei ole 170-koppaisesta kokemusta, mutta 110 koppaan saa 33" muutoskatsastuksella, kun on oikeat laput mukana, muistaakseni myös 170:iin.Wike kirjoitti:Tuli eilen surffailtua ja todettua että tuo offi maailma on aika kiinnostava! Nyt on vaan ongelma. Hilussahan on nyt alla 31x10,5x15, mutta ilmeisesti sitä ei ole katsastettu noilla kumeilla. Nyt se pitäisi muutoskatsastaa noille ja löysinkin aiheesta paljon juttua, mutten suoranaisesti sitä että mitä tarkalleen tarvitaan että sen saa katsastettua. Olisiko täällä ketään joka olisi suorittanut vastaavan katsastuksen? Tuo hiluhan lienee malliltaan kai LN170?
Ja ne 31x10,5-15 meni mulla LN110:iin ihan muutoskatsastuksella ilman sen kummempaa tuskaa, samalla rahallahan ne otteeseen merkkasi kun turbon ja coolerinkin.
Tässä pdf, jolla onnistuu 33" N170:n otteeseen.
Ja tässä lisää juttua Offipalstalla aiheesta.
Ainiin, tietysti kosolti onnea hyvän ajoneuvovalinnan johdosta!
Kiitos vaan vinkeistä! Kyllä noi 31x10.50.15 riittää nyt aluksi Katselin jo täältä että pitäisi mennä heittämällä muutoskatsastus läpi noille kumeille kunhan vanteiden ET on sellainen ettei raideleveys kasva liikaa.
Vaimon käyttöönhän tuo siis tuli ja toistaiseksi olen saanut mukavasti pisteitä siitä että hommasin sen hänelle. On muuten todella tukeva ajaa vaikkei suuntavakaus olekkaan noilla kumeilla ehkä paras mutta eipä tuo ainakaan huonommin suoraan mene kuin tuo 124 tällähetkellä Pitäisi varmaan taas ehtiä sitäkin huoltaa...
Vaimon käyttöönhän tuo siis tuli ja toistaiseksi olen saanut mukavasti pisteitä siitä että hommasin sen hänelle. On muuten todella tukeva ajaa vaikkei suuntavakaus olekkaan noilla kumeilla ehkä paras mutta eipä tuo ainakaan huonommin suoraan mene kuin tuo 124 tällähetkellä Pitäisi varmaan taas ehtiä sitäkin huoltaa...
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name
Kävin muutoskatsastamassa oman 2002 hiluxin 31x10,5 kumeille pari viikkoa sitten.Ei noita kiinnostanut raideleveys.Wike kirjoitti:Levikkeethän tuossa kyllä on... Raideleveyshän tässä vähän huolettaakin. En ole vielä ehtinyt repimään yhtä vannetta irti jotta näkisi ETn. Raideleveyshän saa kasvaa max 30mm alkuperäisestä. Jostain vain muista lukeneeni että Hiluxissa pitää ETn olla nollan tienoolla tai plussan puolella jottei raja ylittyisi...
Autossa oli ostettaessa 60mm.lokasuojan levikkeet.Hankin siihen sitten just reunalle tulevat vanteet,9x15 ja et -26.
Läpihuutojuttu oli katsastus,tosin 40 € noille kelpasi .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
[qoute]Kävin muutoskatsastamassa oman 2002 hiluxin 31x10,5 kumeille pari viikkoa sitten.Ei noita kiinnostanut raideleveys.
Autossa oli ostettaessa 60mm.lokasuojan levikkeet.Hankin siihen sitten just reunalle tulevat vanteet,9x15 ja et -26.
Läpihuutojuttu oli katsastus,tosin 40 € noille kelpasi .[/quote]
Hyvä homma! Tosin saattaa olla inssistä kiinni takertuuko yksityiskohtiin...
Mulla on tossa muistaakseni ET25. Jokatapauksessa menis varmaan ilman levikkeitäkin. Näyttää edestä ja takaa vähän hölmöltä jotta pitää varmaan hommata toiset vanteet sitten joskus ku vaihtaa kumit.
Nyt on se ääni josta tuolla alussa kerroin pahentunut. Etulaakerit ja jarrupalat oon vaihtanut ja todennutkin että ääni tuleekin mahdollisesti takaa. Takalaakerit meinaan vaihtaa tänään kun niissä tuntui jonkuverran klappia. Samaten takakardaanin taaimmainen nivelristi on väljä joten voisihan sekin aiheutta värinää tai muuta ääntä kardaanin pyöriessä. Eikai tuollainen nivelristi ole kovinkaan paha vaihtaa? Nyt vaan pitäisi saada se osa nopeasti ja sopivaan hintaan. Onko muuten LN65 ja LN110 samanlainen takakardaani? Sopisikohan sama nivelristi kaikkiin? Helpottaisi osan metsästystä.
Autossa oli ostettaessa 60mm.lokasuojan levikkeet.Hankin siihen sitten just reunalle tulevat vanteet,9x15 ja et -26.
Läpihuutojuttu oli katsastus,tosin 40 € noille kelpasi .[/quote]
Hyvä homma! Tosin saattaa olla inssistä kiinni takertuuko yksityiskohtiin...
Mulla on tossa muistaakseni ET25. Jokatapauksessa menis varmaan ilman levikkeitäkin. Näyttää edestä ja takaa vähän hölmöltä jotta pitää varmaan hommata toiset vanteet sitten joskus ku vaihtaa kumit.
Nyt on se ääni josta tuolla alussa kerroin pahentunut. Etulaakerit ja jarrupalat oon vaihtanut ja todennutkin että ääni tuleekin mahdollisesti takaa. Takalaakerit meinaan vaihtaa tänään kun niissä tuntui jonkuverran klappia. Samaten takakardaanin taaimmainen nivelristi on väljä joten voisihan sekin aiheutta värinää tai muuta ääntä kardaanin pyöriessä. Eikai tuollainen nivelristi ole kovinkaan paha vaihtaa? Nyt vaan pitäisi saada se osa nopeasti ja sopivaan hintaan. Onko muuten LN65 ja LN110 samanlainen takakardaani? Sopisikohan sama nivelristi kaikkiin? Helpottaisi osan metsästystä.
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name