w202 kardaanin tukilaakerin vaihto?
w202 kardaanin tukilaakerin vaihto?
Mitenkäs helpoimmillaan pitäis onnistua kardaanin tukilaakerin vaihto 202:een? Mitä tulis ottaa huomioon? Ja mitä kaikkee tehdä? Pukkais vkonloppuna hommaa päälle...
Dodii..tuli eilen vaihdettua eipä ollu iso homma, ei ainakaan niin iso kuin Alfa-Mer huolto-opas antaa ymmärtää! Käskevät purkaa puoli autoa esim. pakoputken, laatikko irrottaa takapäästään, ja vaikka mitä. En ottanu kun kardaanin takapään irti, suojapellin irti ja katkaisin kardaanin keskeltä..sitten ei muuta kun kardaani pois ja laakerin vaihto. Sama homma toisinpäin ja kovaa ajoa!! Ei tarvinnu pakoputkeenkaan koskea!!
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Itellä kanssa ehkä vähän kardaanihommia edessä ja oon tuota samaista opasta lueskellu. Hieman alko epäilyttää just se kun neuvovat lootankin irrottamaan takapäästään Vähän ihmetyttää, että mikä idea siinä on vaikka ottas koko putkenkin irti kun se kerta menee keskeltä poikki, ni miks pitäs irrotella vaihteisto? No nyt tietää ainanki, että ei tartte siihe lootaan koskee.Tömö kirjoitti:Dodii..tuli eilen vaihdettua eipä ollu iso homma, ei ainakaan niin iso kuin Alfa-Mer huolto-opas antaa ymmärtää! Käskevät purkaa puoli autoa esim. pakoputken, laatikko irrottaa takapäästään, ja vaikka mitä. En ottanu kun kardaanin takapään irti, suojapellin irti ja katkaisin kardaanin keskeltä..sitten ei muuta kun kardaani pois ja laakerin vaihto. Sama homma toisinpäin ja kovaa ajoa!! Ei tarvinnu pakoputkeenkaan koskea!!
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261