w202 kardaanin tukilaakerin vaihto?

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
Tömö
premium-pinnoittaja
Viestit: 328
Liittynyt: 16.12.2006 0:25
Paikkakunta: Nurmijärvi

w202 kardaanin tukilaakerin vaihto?

Viesti Kirjoittaja Tömö »

Mitenkäs helpoimmillaan pitäis onnistua kardaanin tukilaakerin vaihto 202:een? Mitä tulis ottaa huomioon? Ja mitä kaikkee tehdä? Pukkais vkonloppuna hommaa päälle... :roll:
Avatar
®ÐÐ
Dr.Durex
Viestit: 3460
Liittynyt: 05.10.2005 9:20
Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ®ÐÐ »

vaihda samalla se kumi, kartaanin joutuu katkasemaan ja takapään laipasta irti, en muista pitikö etupäästäkin ottaa irti :?
pakoputki ainakin on tiellä jos ei muuta jaajaa...ööö...
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Avatar
Tömö
premium-pinnoittaja
Viestit: 328
Liittynyt: 16.12.2006 0:25
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Tömö »

Dodii..tuli eilen vaihdettua eipä ollu iso homma, ei ainakaan niin iso kuin Alfa-Mer huolto-opas antaa ymmärtää! Käskevät purkaa puoli autoa esim. pakoputken, laatikko irrottaa takapäästään, ja vaikka mitä. En ottanu kun kardaanin takapään irti, suojapellin irti ja katkaisin kardaanin keskeltä..sitten ei muuta kun kardaani pois ja laakerin vaihto. Sama homma toisinpäin ja kovaa ajoa!! Ei tarvinnu pakoputkeenkaan koskea!!
Avatar
Iso-Jukka
Viestit: 349
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Iso-Jukka »

Loppukos se uikutus?
Vai siirrytäänkö perämurikan kimppuun?
Tusbyn Teräs & Tuning
Punkki-Junkkari
Erehtyminen on inhimillistä, mutta todellisen sekasorron luomiseen tarvitaan tietokone. - Paul Ehrlich
Avatar
Tömö
premium-pinnoittaja
Viestit: 328
Liittynyt: 16.12.2006 0:25
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Tömö »

Eipä toistaseks oo kuulunu mithää...jännä nähä, odotan innolla!
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Tömö kirjoitti:Dodii..tuli eilen vaihdettua eipä ollu iso homma, ei ainakaan niin iso kuin Alfa-Mer huolto-opas antaa ymmärtää! Käskevät purkaa puoli autoa esim. pakoputken, laatikko irrottaa takapäästään, ja vaikka mitä. En ottanu kun kardaanin takapään irti, suojapellin irti ja katkaisin kardaanin keskeltä..sitten ei muuta kun kardaani pois ja laakerin vaihto. Sama homma toisinpäin ja kovaa ajoa!! Ei tarvinnu pakoputkeenkaan koskea!!
Itellä kanssa ehkä vähän kardaanihommia edessä ja oon tuota samaista opasta lueskellu. Hieman alko epäilyttää just se kun neuvovat lootankin irrottamaan takapäästään :?: Vähän ihmetyttää, että mikä idea siinä on vaikka ottas koko putkenkin irti kun se kerta menee keskeltä poikki, ni miks pitäs irrotella vaihteisto? No nyt tietää ainanki, että ei tartte siihe lootaan koskee. :D
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
Tömö
premium-pinnoittaja
Viestit: 328
Liittynyt: 16.12.2006 0:25
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Tömö »

Joo takaa vaan irti ja keskeltä katki...sitten kun ottaa sieltä sen yläpuolella olevan alumiini levyn irti... niin ei tarvii pakoputkeenkaan koskea..mahtuu just kivasti kaikki tarvittava rompe poistumaan sieltä välistä!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”