Vetokoukun sähkökytkentä, apua kaivataan
- Silverspeed
- Viestit: 3
- Liittynyt: 21.11.2006 16:25
- Paikkakunta: Raahe
Vetokoukun sähkökytkentä, apua kaivataan
Moi
Eli ongelma on seuraava : asensin westfalian irtokoukun ja sähkösarjan (C-mallin farkku mersuun. vm-99), niin vilkut eivät toimi oikein.
Eli kun (peräkärryä) ei ole kytkettynä, niin vilkut vilkkuvat todella nopeasti ja kun kytkee peräkärryn pistokkeen paikoilleen, niin Vilkut toimivat normaali nopeudella.
Hyviä neuvoja otetaan vastaan.
Asennus sarjassa tuli mukan erillinen relekin, mutta en löytänyt ohjetta miten tai mihin se kytketään.
Paketin mukana oli kaikki liitimet jotka tulivat lampuille, sekä (ohjainboxi), sulakeboxi, 7-nap pistorasia ja johdot.
Auttaisiko asiaa jos vaihdan releen alkuperäisen paikalle?
Eli ongelma on seuraava : asensin westfalian irtokoukun ja sähkösarjan (C-mallin farkku mersuun. vm-99), niin vilkut eivät toimi oikein.
Eli kun (peräkärryä) ei ole kytkettynä, niin vilkut vilkkuvat todella nopeasti ja kun kytkee peräkärryn pistokkeen paikoilleen, niin Vilkut toimivat normaali nopeudella.
Hyviä neuvoja otetaan vastaan.
Asennus sarjassa tuli mukan erillinen relekin, mutta en löytänyt ohjetta miten tai mihin se kytketään.
Paketin mukana oli kaikki liitimet jotka tulivat lampuille, sekä (ohjainboxi), sulakeboxi, 7-nap pistorasia ja johdot.
Auttaisiko asiaa jos vaihdan releen alkuperäisen paikalle?
Terve, mie en ymmärrä sähköstä juuri mittään mutta katoppa tämä:
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... %B6j%C3%A4
Ja tuolta kohdat
W124 peräkoukun kytkentä
W202 VETOKOUKUN SÄHKÖT
Josko olisi apuja?
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... %B6j%C3%A4
Ja tuolta kohdat
W124 peräkoukun kytkentä
W202 VETOKOUKUN SÄHKÖT
Josko olisi apuja?
I drive an Opel. What's your excuse?
- Silverspeed
- Viestit: 3
- Liittynyt: 21.11.2006 16:25
- Paikkakunta: Raahe
- Silverspeed
- Viestit: 3
- Liittynyt: 21.11.2006 16:25
- Paikkakunta: Raahe
Moi! Laitetaas vähän lisä tietoo aiheesta.
Asentelin sinä talven aikana releillä, joilla sain systeemin toimimaan. mut rupes ärsyttämään se releiden lonksunta peräkontin puolella.
Vein auton mehtälän sepolle "Raahen mersu GURU". Se veti koukulle sähköt hätävilkku releiltä keulasta (Ei tarvi kuin n. 5 metriä peräkärry kaapelia jolla saa asennettua koko homman).
Asentelin sinä talven aikana releillä, joilla sain systeemin toimimaan. mut rupes ärsyttämään se releiden lonksunta peräkontin puolella.
Vein auton mehtälän sepolle "Raahen mersu GURU". Se veti koukulle sähköt hätävilkku releiltä keulasta (Ei tarvi kuin n. 5 metriä peräkärry kaapelia jolla saa asennettua koko homman).
W202:een helpoin tapa on laittaa releet peräkonttiin.
Tämä
Tässä
Tämä
ihmetyttää, ei tavallisen releen äänet kenellekään kuulu.rupes ärsyttämään se releiden lonksunta peräkontin puolella
Tässä
on ollut tunnistinkatkaisin jumissa, siis nippeli joka tunnistaa sen onko pistoke paikallaan, tai virheellinen kytkentä.Eli kun (peräkärryä) ei ole kytkettynä, niin vilkut vilkkuvat todella nopeasti ja kun kytkee peräkärryn pistokkeen paikoilleen, niin Vilkut toimivat normaali nopeudella.
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Onkos missään ohjeita miten saa saksanmallisen 13-napasen kärrin pistokkeen vaihdettua kotimaiseen 7-napaseen? Oon ostanu jo kaks adapteria tohon mun autoon mutta niistä kumpikaan ei käy suoraan paikalleen. Pitäs joko auton pistokkeen kuoria tai sisuskaluja kääntää 90 astetta, että sais adapterin paikalleen. Ongelma on, että sitten ei enää auton alkuperänen pistoke satu paikalleen. Joten aattelin, että jos vaihtas autoon suomimallin pistokkeen ni ei tarttes noitten adapterien kanssa leikkiä.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Eipä ihan täydellisiä ohjeita ole mutta jos kokeilet mihin piuhaan tulee virtaa kun panet valot päälle/jarrutat/ jne.. niin siinä kotimaisessa pistokkeessa (autoon tulevassa) ne on seuraavassa järjestyksessä:
Aloita sen nastan (joka määrää koskettimen asennon) kohdalta, sehän on
naaraskosketin ja siihen tulee oikeanp. vilkun piuha. Seuraava kosketin myötäpäivään mentäessä on uroskosketin ja siihen tulee valot. Suraava on taas naaraskosketin (jarruvalo) Seuraavakin on naaraskosketin (vas vilkku). Seuraava on uroskosketin (tyhjä) ja taas seuraa naaraskosketin (maa). Jäljellä pitäisi nyt olla vain se keskimmäinen (uros) kosketin ja siihenkin tulee valojen johto. En kyllä tiedä mitä eroa näillä kahdella valojen johdolla on ja miksi niitä on kaksi.
Aloita sen nastan (joka määrää koskettimen asennon) kohdalta, sehän on
naaraskosketin ja siihen tulee oikeanp. vilkun piuha. Seuraava kosketin myötäpäivään mentäessä on uroskosketin ja siihen tulee valot. Suraava on taas naaraskosketin (jarruvalo) Seuraavakin on naaraskosketin (vas vilkku). Seuraava on uroskosketin (tyhjä) ja taas seuraa naaraskosketin (maa). Jäljellä pitäisi nyt olla vain se keskimmäinen (uros) kosketin ja siihenkin tulee valojen johto. En kyllä tiedä mitä eroa näillä kahdella valojen johdolla on ja miksi niitä on kaksi.
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka