Kaveri osti tommosen vehkeen, ja ongelmana tosiaan on että bensaa menee ihan holtittomasti ja leimaa ei saa kun päästöt huitelee mitä sattuu. (ajokiellossa)
Tähän mennessä vaihdettua:
Tulpat
Putsari
Katti
Lambda
Ylijänniterele
Onko näissä ollut jotain anturivikoja? Kylmänä pelaa ok, lämpimänä alkaa temppuilla kaikenlaista, ropeltaa, ei käy kunnolla tyhjäkäyntiä jne... Mun järjellä viittais siihen että ruisku saa väärää tietoa ja syöttää ihan liikaa soppaa. Mutta mitäs osia siihen alettais vaihdella?
Tyhjäkäynnillä päästömittaus on menny läpi mut 2000rpm ei kuinkaa päin. Muistelisin etä co2 arvo ei pysy aisoissa.
-90 vuosimalli siis, saksantuonti, manuaali, n.350tkm.
Siitä vaan arpomaan, olkaapa hyvät!
230TE kulutus ja päästö onkelmaa
mulla ainakin 260e:ssa....
oli ecu/aivoboksissa vikaa...oireet olivat samantyyppisiä,eli kylmänä kävi normaalisti mutta lämpimänä alkoi käymään huonosti...hommasin "uuden käytetyn" boksin ja käy normaalisti nyt lämpimänäkin..tosin päästöistä ei mennyt omakaan läpi kun CO arvo liian korkea eli käy liian rikkaalla...liekö syy kun paikalla on nyt 3.0 litrsesen boksi,joka ei välttämät sitten sovellukkaan 2.6l:seen??arvotus vielä itsellekkin et mikä aiheuttaa korkean CO arvon.Kokeileppa piruttaan lämpimänä irrottaa ecusta/aivoboksista "kampaliitin". Oma ainakin kävi huomattavasti paremmin kun oli tuo rikkinäinen boksi vielä paikallaan.Jos käy "kampaliittimen irrotuksen jälkeen paremmin niin vois olla sinä boksissa vikaa.
Boksi on akun takana olevan suojamuovin takana,siel on 2 boksia...se on se akkua lähempi boksi.
Boksi on akun takana olevan suojamuovin takana,siel on 2 boksia...se on se akkua lähempi boksi.
Re: juu
juki kirjoitti:lukee bosch muistaakseni kummassakin boksissa....mut se akkua lähempänä oleva korkeamman mallinen musta boksi.boksin pohjassa lukee jetronicK-lax kirjoitti:Ilmeisesti se missä lukee bosch?
Tuommonen kapistus
Se toinen boksi on ABS:n ohjaus.. kaikissa autoissa sitä ei ole.
Jukille: Kun vaihoit eri koneen boksin tilalle, ni vois kokeilla ottaa siitä vanhasta ton muistipiirin (EPROM) siihen 3L boksiin ja kattoa muuttuuko arvot. Se on konekohtainen muistipiiri jossa on säädetyt arvot sille tietylle koneelle. Eli kolmelitrasen muisti saattaa syöttää väärin 2.6L:ssa.
Epäilen että noi boksit on tehty sarjatuotantona ja lätkästy sitten vaan tuo oikea piiri boksiin ja leimat päälle mihin koneeseen se käy
Muistipiiri on tuossa alemmassa kuvassa piirilevyn oikeassa yläkulmassa tuollainen musta piiri jossa on valkoinen teippi päällä johon on kirjoitettu ohjelmatiedot. Asennuksessa kannattaa olla varovainen, tuo piiri on ihan painamalla kiinni ja se lähtee varovasti kampeamalla irti tai sitten pihdeillä vetämällä. Jalat taipuu helposti. Lisäksi boksin sisällä on staattiselle sähkölle herkkiä osia joten jos tunnet jotain tuttuja sähkäreitä tai elektroniikka-asentajia kannattaa kysäistä voisko vaihtaa piirin
Mitää ei siis tarvitse juottaa tai rikkoa vaihtaessa! Ja sen piirin saa aina vaihdettua takasin jos ei auttanu ongelmaan.
Tässä kuva muistipiiristä (EPROM)
- 190E 2.0 -90
- W123 280E -81
-Savun hälvettyä tarkistamme kytkennän!