MB300TDT 1996:
Kylmä kone käynnistyy hehkutuksen jälkeen normaalisti ja käy tasaisesti. Jos jättää tyhjäkäynnille 1 - 3 minuutiksi kuuluu jostakin hiljainen "klik" ja tyhjäkäynti lähtee "vouvaamaan" eli kierrokset vuoroon nousevat ja laskevat. Ilmiötä ei esiinny lämpimässä koneessa. Tuo hiljainen "klik" lienee hehkutusreleen päästöääni mutta mistä johtuu sen jälkeinen "vouvvaaminen"?
Dieselin huono tyhjäkäynti kylmänä
MB300TDT 1996 - tyhjäkäyntimurhe
Näyttää siltä, että -95-96 malleissa jälkihehkutusaikaa on pidennetty 180 sekuntiin saakka, näin kertoo eräs amerikkalais-MB-raamattu. Kokeilin tänä aamuna pikkupakkasessa ja kyllä se ensimmäinen "klik" kuuluu n. 3 minuutin kuluttua - sen jälkeen käynti alkaa "vouvaamaan". Jos sitten sammuttaa ja käynnistää uudelleen, on jälkihehkutusaika alle minuutin pituinen, sitten taas huojuu.
ELR (Elektronische LeerlaufsRegler) on todennäköinen syyllinen, on vain kovin kallis kokeilu, lähes 300€. Ei kellään olisi lainata ehjää kokeilua varten?
ELR (Elektronische LeerlaufsRegler) on todennäköinen syyllinen, on vain kovin kallis kokeilu, lähes 300€. Ei kellään olisi lainata ehjää kokeilua varten?
käykö -klik- jälkeen ikäänkuin rynkimällä, ja päästelöökö sinisiiä savurenkaita - kunnes käyntilämpö n. 55 c ... ??? 

Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17