Sisä/ulkolämpömittarin asennus?
Sisä/ulkolämpömittarin asennus?
Ajattelin asentaa autooni digitaalisen sisä/ulkolämpömittarin, jos vain löydän sopivan. Haluaisin myös yrittää askarrella jotain hauskaa ja siistiä upotusta mittarille johonkin kohtaan kojetaulua. Olettekos upotelleet mittareita autoihinne?
Olen miettinyt että mistä ulkolämpötilan anturi kannattaisi vetää ulos? Yhtenä vaihtoehtona ajattelin semmoista että irrottaisin peilin ja vetäisin sen siitä kohtaa ulos, mistä menee peilille sähköjohdot. Sitten kiinnittäisin anturin huomaamattomasti vaikka peilin alareunaan?
En tiedä mistä anturin saisi vedettyä moottoritilaan, että sen vois kiinnittää sitten jonnekin etupuskuriin.
On tosi hankalaa avata kattoluukku 100km/h nopeudessa, ja pitää toisella kädellä 5min tavallista elohopeamittaria ulkona nähdäkseen ulkolämpötilan
Tietysti voisin porata reiän keskelle tuulilasia tai vaikkapa oven läpi, ja tuikata anturin siitä roikkumaan ulos! Sitten vaan tiivistäisi reiän silikonilla tai polyuretaanimassalla ja voilà!!! Siinä on täydellinen tämmöisen hajoita-se-itse -miehen anturiasennus!
Olen miettinyt että mistä ulkolämpötilan anturi kannattaisi vetää ulos? Yhtenä vaihtoehtona ajattelin semmoista että irrottaisin peilin ja vetäisin sen siitä kohtaa ulos, mistä menee peilille sähköjohdot. Sitten kiinnittäisin anturin huomaamattomasti vaikka peilin alareunaan?
En tiedä mistä anturin saisi vedettyä moottoritilaan, että sen vois kiinnittää sitten jonnekin etupuskuriin.
On tosi hankalaa avata kattoluukku 100km/h nopeudessa, ja pitää toisella kädellä 5min tavallista elohopeamittaria ulkona nähdäkseen ulkolämpötilan
Tietysti voisin porata reiän keskelle tuulilasia tai vaikkapa oven läpi, ja tuikata anturin siitä roikkumaan ulos! Sitten vaan tiivistäisi reiän silikonilla tai polyuretaanimassalla ja voilà!!! Siinä on täydellinen tämmöisen hajoita-se-itse -miehen anturiasennus!
- Arto N
- Betonileipuri <br> Miele-mies
Re: Sisä/ulkolämpömittarin asennus?
Ei hullumpi idea. Tuskin tarvitsee edes peilikopan ulkopuolelle tuoda anturia, eiköhän se ainakin ajaessa näytä ihan oikeaa lukemaaMatti kirjoitti:...
Ootko kuullu sellaisesta lapsille tarkoitetuista korvakuumemittareista.Matti kirjoitti:...
Niillä mittaa lämmön nopeasti ja kätevästi ihan muutamassa sekunnissa..
Ei kovillakaan pakkasilla jäädy käsi
® Mesen linttaklubi
Clas Ohlssonilla olis aika yksinkertaisen asiallinen upotettava mittari, mutta hieman liian iso, 74x37x23,5 mm.
http://tinyurl.com/7mlnm
Suomen Ohlssonilla hinta on 23,5€, mutta eivät lähetä. Ruohtista lähettää, mutta posti- ja käsittelykulut, yhteensä Sek 295!!
Olisko kellään tiedossa vastaavaa pienempää mittaria tiedossa? Eikä haittais vaikka käyttäis auton sähköja ja olis taustavalo.
MB:n orikinaalia ei tartte tarjota, sillä sen hinnoittelu näyttää olevan ajalta jolloin taskulaskin maksoi vanhan tonnin.
http://tinyurl.com/7mlnm
Suomen Ohlssonilla hinta on 23,5€, mutta eivät lähetä. Ruohtista lähettää, mutta posti- ja käsittelykulut, yhteensä Sek 295!!
Olisko kellään tiedossa vastaavaa pienempää mittaria tiedossa? Eikä haittais vaikka käyttäis auton sähköja ja olis taustavalo.
MB:n orikinaalia ei tartte tarjota, sillä sen hinnoittelu näyttää olevan ajalta jolloin taskulaskin maksoi vanhan tonnin.
Itse suunniteli 124-mersuun asentaa lämpömittarin siihen sisävalomöhköön jossa vilkkuu turvavyön merkkivalo.Ongelmana on ollut vain löytää riittävän kapoisaa lämpömittaria.Tosin LIDL myi messevän näköistä sääasemaa joka pikaisesti vilkaistuna näytti mahtuvan 124:n tuhkakupin paikalle.Sääasemassa oli toki myös tarpeellinen kompassi mukana