käy heikosti ajoittain?

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
catti
Viestit: 1075
Liittynyt: 11.12.2007 12:33
Paikkakunta: Turun läänin Koski

käy heikosti ajoittain?

Viesti Kirjoittaja catti »

No niin, coupe ei siis ole rikki :) mutta tälläinen pieni harmittava juttu ilmenee silloin tällöin eikä asialle ole vielä ehditty tehdä mitään (vaivannu jo toista vuotta....)
Eli 300CE käy välillä vaan viidellä. Sit se asettuu kun kunnolla polkee, tätä ilmenee siis yleensä vaan käynnistyksen yhteydessä. Olisko nyt sit mistä alettava etsiä vaivan syytä? Mittää ei oo ehditty tutkimaan. Kone on edellisen omistajan toimesta ollu 3 kertaa auki, en nyt äkkiseltään muista mitä siihen on tehty, koneremppaa kuitenkin :) Pitäis kaivaa muutenkin kuitit ja kattoo mitä sille loppujen lopuks oli tehty. Täydellinen remppa piti olla, mut kun kerran paineet välillä laskee, niin väljä se ainakin sit kai vähän vielä on... Tai mitäs mä näistä taaskaan ymmärsin :lol: :lol:
MBS210 E320T vm 1999
MB124 320 TE vm 1993
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Jos ilmenee pelkästään käynnistyksen yhteydessä, auton seisottua hetken niin vikana varmaankin suuttimet/niiden o-renkaat. Yleensä aiheuttaa "vajaalla" käynnistymisen jos auto ehtii seisomaan jonkun aikaa, ei heti sammutuksen jälkeen käynnistäessä eikä sitten kun ehtii kunnolla jäähtymään. Volkkaristit ovat kai menestyksekkäästi vaihtaneet pelkkiä o-renkaita suuttimein alle, mutta mersu miehet ovat tainneet aina laittaa isolleen ja vaihtaneet kokonaan uudet suuttimet :roll:

No vikana voi toki olla muutakin, KE-jetin tiet ovat tuntemattomat.
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Re: käy heikosti ajoittain?

Viesti Kirjoittaja JaniH »

catti kirjoitti:Täydellinen remppa piti olla, mut kun kerran paineet välillä laskee, niin väljä se ainakin sit kai vähän vielä on... Tai mitäs mä näistä taaskaan ymmärsin :lol: :lol:
Paineethan laskee jopa uudessa moottorissa kuumana, samoin eri öljyillä on eroja tuossa paineiden ylläpidossa. Mulla ei 230E:ssä laskenut paineet käytännössä kuin erittäin pitkän ajon jälkeen hieman edellisen omistajan laittamilla öljyillä ja ko itte pistin mobilin 10-30 delvacit niin laskee jo melko pienen ajon jälkeen viisari hieman ja pidemmän ajon jälkeen jo tuonne 2,5 baariin...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
catti
Viestit: 1075
Liittynyt: 11.12.2007 12:33
Paikkakunta: Turun läänin Koski

Viesti Kirjoittaja catti »

AM kirjoitti:Jos ilmenee pelkästään käynnistyksen yhteydessä, auton seisottua hetken niin vikana varmaankin suuttimet/niiden o-renkaat. Yleensä aiheuttaa "vajaalla" käynnistymisen jos auto ehtii seisomaan jonkun aikaa, ei heti sammutuksen jälkeen käynnistäessä eikä sitten kun ehtii kunnolla jäähtymään. Volkkaristit ovat kai menestyksekkäästi vaihtaneet pelkkiä o-renkaita suuttimein alle, mutta mersu miehet ovat tainneet aina laittaa isolleen ja vaihtaneet kokonaan uudet suuttimet :roll:

No vikana voi toki olla muutakin, KE-jetin tiet ovat tuntemattomat.
Hmm, tuo vois olla ihan järkeenkäypä vaihtoehto,tosin coupe seisoo 1-2 viikkoa ennenkuin sillä ajellaan :) Ja nimenomaan silloin tuota esiintyy. Silloin kun ajoin tuolla 3 kk joka päivä, ei vajaakäyntisyyttä ilmennyt.
JaniH kirjoitti: Paineethan laskee jopa uudessa moottorissa kuumana, samoin eri öljyillä on eroja tuossa paineiden ylläpidossa. Mulla ei 230E:ssä laskenut paineet käytännössä kuin erittäin pitkän ajon jälkeen hieman edellisen omistajan laittamilla öljyillä ja ko itte pistin mobilin 10-30 delvacit niin laskee jo melko pienen ajon jälkeen viisari hieman ja pidemmän ajon jälkeen jo tuonne 2,5 baariin...
Meillä tuossa laskee lämpöisenä tuonne 1,5 ...
MBS210 E320T vm 1999
MB124 320 TE vm 1993
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

catti kirjoitti:
AM kirjoitti:Jos ilmenee pelkästään käynnistyksen yhteydessä, auton seisottua hetken niin vikana varmaankin suuttimet/niiden o-renkaat. Yleensä aiheuttaa "vajaalla" käynnistymisen jos auto ehtii seisomaan jonkun aikaa, ei heti sammutuksen jälkeen käynnistäessä eikä sitten kun ehtii kunnolla jäähtymään. Volkkaristit ovat kai menestyksekkäästi vaihtaneet pelkkiä o-renkaita suuttimein alle, mutta mersu miehet ovat tainneet aina laittaa isolleen ja vaihtaneet kokonaan uudet suuttimet :roll:

No vikana voi toki olla muutakin, KE-jetin tiet ovat tuntemattomat.
Hmm, tuo vois olla ihan järkeenkäypä vaihtoehto,tosin coupe seisoo 1-2 viikkoa ennenkuin sillä ajellaan :) Ja nimenomaan silloin tuota esiintyy. Silloin kun ajoin tuolla 3 kk joka päivä, ei vajaakäyntisyyttä ilmennyt.
JaniH kirjoitti: Paineethan laskee jopa uudessa moottorissa kuumana, samoin eri öljyillä on eroja tuossa paineiden ylläpidossa. Mulla ei 230E:ssä laskenut paineet käytännössä kuin erittäin pitkän ajon jälkeen hieman edellisen omistajan laittamilla öljyillä ja ko itte pistin mobilin 10-30 delvacit niin laskee jo melko pienen ajon jälkeen viisari hieman ja pidemmän ajon jälkeen jo tuonne 2,5 baariin...
Meillä tuossa laskee lämpöisenä tuonne 1,5 ...
Voisipa olla vaikka kosteeta jakajassa, kun tovin aina seisottelee. Vaan tuota ei kai öljynpaineilla ole mitään tekoa käyntiinlähdön tai vajailla käynnin kanssa? Onko nuo paineet tyhjäkäynti- vai millä kierroksilla? Huonot öljyt, väljä pumppu tai väljät laakerit kai ovat useimmin syynä huonoihin öljynpaineisiin, paineenrajoitin yms. vissiin harvemmin prakaa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
catti
Viestit: 1075
Liittynyt: 11.12.2007 12:33
Paikkakunta: Turun läänin Koski

Viesti Kirjoittaja catti »

Ei tuo öljynpaineasia nyt vaivaa, sitä jo aiemmin täällä pohdittiin :)
Onko siis mersus vielä jakaja :shock: sellanen ihan tavallinen? :lol: Ajoin pari vuotta nykyaikaisella Volkkarilla ja sinne kun ei kannattanu konepellin alle edes katsoa, ku ei siellä mistään mitään tajunnu. Ihan hämmästyin kun kerran kurkkasin mersun pellin alle ja huomasin että sehän näyttää ihan oikeelle moottorille :lol: (Taunuksen koneita katellu vuosikausia).
Siis olis mahdollista jopa meikäläisen tehdä asialle jotain ? Ihanaa... isäntä onkin aina töissä, joten autoremontitkin tahtoo jäädä mun kontolle.
MBS210 E320T vm 1999
MB124 320 TE vm 1993
Avatar
catti
Viestit: 1075
Liittynyt: 11.12.2007 12:33
Paikkakunta: Turun läänin Koski

Viesti Kirjoittaja catti »

Ai niin, asiaan liittyen. Jos nyt vika löytyis viimen sit noista suuttimista, niin mies oli heti kyselemässä saako siihen isompia suuttimia? Sillä on joku ihme halu saada aina vaan enemmän tehoja pienestä 300Ekoneesta, mitä minä en siedä ollenkaan. Hankkii isommalla koneella olevan auton, jos enemmän tehoja haluaa :evil:

Sanotte nyt sitten ettei mersuun saa missään nimessä vaihtaa alkuperäistä suurempia suuttimia, jookos :wink: Mielellään sellasia tekstejä jossa on jotain todellisuuspohjaakin :)
MBS210 E320T vm 1999
MB124 320 TE vm 1993
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

catti kirjoitti: Hmm, tuo vois olla ihan järkeenkäypä vaihtoehto,tosin coupe seisoo 1-2 viikkoa ennenkuin sillä ajellaan :) Ja nimenomaan silloin tuota esiintyy. Silloin kun ajoin tuolla 3 kk joka päivä, ei vajaakäyntisyyttä ilmennyt.
Noo, eipä tuo sitten oikein noilta suuttimilta kuulosta. Ehkäpä kosteutta jakajassa tms. niinkuin easy rider jo mainitsi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”