*kuvia 13.05*HUMMER H2 Ilmajousitus yms projekti käynnissä

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
ribaabbariba
Viestit: 122
Liittynyt: 16.7.2007 22:51
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja ribaabbariba »

Teetkö muuten koneelle mitään? Siinä mun ajamassa oli remmiahdin. Kiihtyvyys oli ihan älytön niin isoon autoon. Ensin alko viheltää ja sitte mentiin. semmosen voisin ostaa, jos pikkurahasta ei olis pulaa. 500+ hv ei kuitenkaan tule ilmaiseksi. Eikä sivistynyt ajo oikein onnistu.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

ribaabbariba kirjoitti:500+ hv ei kuitenkaan tule ilmaiseksi. Eikä sivistynyt ajo oikein onnistu.
Kannattaa laittaa siinä tapauksessa tuommonen tavallinen taksilintta niinku mulla. Just ajokortin saanu tyttökin ajoi ihan normiliikenteessä muiden mukana ilman mitään hämminkiä :wink:

Tosin onhan se "vähemmän" veretseisauttavan näköinen :lol: Ei mikään tapa-raiskaa-alista-malli 8)
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
nyffikaakoo
Viestit: 159
Liittynyt: 19.1.2008 20:05
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nyffikaakoo »

XUX63 kirjoitti:
ribaabbariba kirjoitti:500+ hv ei kuitenkaan tule ilmaiseksi. Eikä sivistynyt ajo oikein onnistu.
Kannattaa laittaa siinä tapauksessa tuommonen tavallinen taksilintta niinku mulla. Just ajokortin saanu tyttökin ajoi ihan normiliikenteessä muiden mukana ilman mitään hämminkiä :wink:

Tosin onhan se "vähemmän" veretseisauttavan näköinen :lol: Ei mikään tapa-raiskaa-alista-malli 8)
Aivan!

Ovela juttu, jotain samansorttista outoo ilmiöö määkin oon ollu näkevinäni... :roll:
Avatar
jameri
Viestit: 210
Liittynyt: 24.2.2007 18:27
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

ribaabbariba kirjoitti:Teetkö muuten koneelle mitään? Siinä mun ajamassa oli remmiahdin. Kiihtyvyys oli ihan älytön niin isoon autoon. Ensin alko viheltää ja sitte mentiin. semmosen voisin ostaa, jos pikkurahasta ei olis pulaa. 500+ hv ei kuitenkaan tule ilmaiseksi. Eikä sivistynyt ajo oikein onnistu.
Itse asiassa asia on jo mietittynä ja listalla sekä tekijä valmiina auton käyttöluonne ei muutu mihinkään eli remmiahtoa järkevissä puitteissa.

Kaikkea ei saa kerralla, tuo alusta, sisusta ja siihen päälle uudet poppikoneet kaikilla mausteilla nielaisee aikas paljon eli täytyy vetää välillä happea.

Kun puhutaan tehoista kannattaa huomata että jos 2 litraisessa on 200 hv niin samassa suhteessa 6 litraisessa koneessa on 600hv, asia ei toki ole ihan näin yksinkertainen mutta se antaa hiukan osviittaa ettei koneesta vielä tarvitse tehdä, ajamatonta :lol:

http://www.rpmoutlet.com/atihummer.htm
Camaro SS 396 Convertible -69
Hummer H2
rouvalla R171 2004
ex W203-C32AMG
exVMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Painavaan autoon sopisi varmaan paremmin ruuviahdin, eikä tuollainen keskipakoropeli. Tuolla ei saa alavääntöä ollenkaan lisää.

Eli joku tämmönen: http://www.whipplesuperchargers.com/pro ... rodID=1145
I drive an Opel. What's your excuse?
ribaabbariba
Viestit: 122
Liittynyt: 16.7.2007 22:51
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja ribaabbariba »

Kirjoitin väärin, sen koneen ominaisuudet oli aivan loistavat, ongelmat liitty mun huonoon itsehillintään :D Suurin miinus oli polttoaineenkulutus, joka saattoi olla riittävä
nyffikaakoo
Viestit: 159
Liittynyt: 19.1.2008 20:05
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nyffikaakoo »

Ensimmäiseksihän kannattaa lempata se moottori pois ja laittaa sinne jotain sopivampaa. Letukan omia 572:siakin saa ilmeisesti edullisesti kun eräs luullakseni nuukanpuoleinen kaverikin tuossa sevelleensä semmoisen laittoi. Se vois sopia lähtökohdaksi tuollaiseen raskaaseen kyhäelmään kuin Hummer. Mutta tietty se ei ookkaan mersuasiaa.
Avatar
jameri
Viestit: 210
Liittynyt: 24.2.2007 18:27
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

Melitos kirjoitti:
Painavaan autoon sopisi varmaan paremmin ruuviahdin, eikä tuollainen keskipakoropeli. Tuolla ei saa alavääntöä ollenkaan lisää.

Eli joku tämmönen: http://www.whipplesuperchargers.com/pro ... rodID=1145
Ongelmaksi muodostuu tehon säädettävyys ja sen osoittaminen +25% on maksimi ja se pitää pystyä osoittamaan, jos sitten jälkikäteen muuttaa auton offroad käyttöön se on eri asia mutta aluksi tuo pitää osoittaa, itse katselin samaa mutta tekijöitä ei vaan ole tuolle operaatiolle whipplen eikä minkään muunkaan ruuvin osalta.
Camaro SS 396 Convertible -69
Hummer H2
rouvalla R171 2004
ex W203-C32AMG
exVMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Olikos se +20 % vai +25 % ?

Tehojen ulossaantihan ei usein se ongelma olekkaan, kuten jameri hiukan
edellä jo tuumailikin, vaan se laillisuus / leimaan saanti.

Olis varmaan kiva ajella muuallakin kuin autotallin ja postilaatikon väliä :happy:

No Melikin nämä asiat tietää 8)
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

jameri kirjoitti:Ongelmaksi muodostuu tehon säädettävyys ja sen osoittaminen +25% on maksimi ja se pitää pystyä osoittamaan
1. Kakkosnelosen pätkä kaasupolkimen alle dynossa
2. Rajoittaa jotenkin hienommin kaasuläpän aukeamista (onko tuossa sähkönen kaasuläppä, sitä en tiedä...)
3. Rajoittaa jotenkin muuten ilman määrää ahtimen imupuolella, sopiva kuristusprikka johonkin väliin.
4. Puljaa ahtimen välityksen hitaammaksi sorvauttamalla erilaiset hihnapyörät.

Onhan noita vaihtoehtoja... :wink:

EDIT: vielä yksi keino on raottaa ahtimen bypass-läppää
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
jameri
Viestit: 210
Liittynyt: 24.2.2007 18:27
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

Melitos kirjoitti:
jameri kirjoitti:Ongelmaksi muodostuu tehon säädettävyys ja sen osoittaminen +25% on maksimi ja se pitää pystyä osoittamaan
1. Kakkosnelosen pätkä kaasupolkimen alle dynossa
2. Rajoittaa jotenkin hienommin kaasuläpän aukeamista (onko tuossa sähkönen kaasuläppä, sitä en tiedä...)
3. Rajoittaa jotenkin muuten ilman määrää ahtimen imupuolella, sopiva kuristusprikka johonkin väliin.
4. Puljaa ahtimen välityksen hitaammaksi sorvauttamalla erilaiset hihnapyörät.

Onhan noita vaihtoehtoja... :wink:

EDIT: vielä yksi keino on raottaa ahtimen bypass-läppää
Juu hyviä kikkoja, kun tiedustelin asiaan AKEsta antoivat seuraavan neuvon jos teet jotain katso että valmistaja lupaa sarjalle taikka hankitulle osakokonaisuudelle sallitun maksimilisäyksen, ensi sijaisesti tarkastetaan dokumentit ja toissijaisesti tarkistetaan valmistajan lupaus tehonnoususta jos nämä ovat yhden suuntaiset katsastus voidaan suorittaa loppuun.

Elikkäs tässä se pulma onkin uskottavan kokonaisuuden rakentaminen ja leimaaminen, kertoivat että ahdin puolella on ohjeistusta lisätty kentällä ja vastuu osoittamisesta on omistajalla.

Kolmas rajoittava tekijä on tarpeeksi ison nelivetodynon löytyminen, eli haastetta piisaa.

Sarjaa on tarjolla mutta tekijöitä ei, niin se vaan ainakin täällä etelässä.

http://www.superchargersonline.com/prod ... 3-6208HSCV

http://www.superchargersonline.com/prod ... -12-60-011

http://www.superchargersonline.com/prod ... PAX1101220

http://www.superchargersonline.com/prod ... L218-070SQ

http://www.superchargersonline.com/prod ... WK-100108B



No katsotaan tuo nyt odotan kieli pitkällä että saan H2 sen vapuksi, ilmajouset on 95% asennettu ja maanantaina alkaa sisutan-viihde-elektroniikan asennus ja sitten vaan marssille.
Camaro SS 396 Convertible -69
Hummer H2
rouvalla R171 2004
ex W203-C32AMG
exVMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Avatar
jameri
Viestit: 210
Liittynyt: 24.2.2007 18:27
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

Kun noista ilmajousista puuttuu vielä edestä jokin kikkula ( ei laske vielä tarpeeksi alas) ja kontti viimeistelemättä en saanut niiden toiminnasta kunnon "kuvaa" mutta niitä odotellessa , ohessa muutama "tumma" kuva sisältä.

Elikkäs nyt ei enään pitäisi kuulua natinaa etu eikä takapenkiltä.

Nyt voi itse vaikkapa kuunnella radiota ja näppäillä Navia kun Rouva etupenkillä katselee TV:tä ja loput takapenkillä pelaa taikka katselee elokuvaa DVD:ltä tai Ipodilta tai ihan vaan tappelee ja kiusaa toisiaan.

Uutta olisi Kenwoodin 2DIN päätelaite DNX-8220BT ,vahvistimet, kaijuttimet, PS2 langattomilla ohjaimilla, kaikille langattomat kuulokkeet, TV kaksilla antenneilla,lisänäytöt 1 x 7" ja 2 x 11",Video Ipod omille videoille ja musiikki kirjasto 30GB, DVD, BT puhelin, Navi, USB kuvien katselulle tai musiikille, automaattinen moottoroitu peruutuskamera 4 eri kuvakulmalla ja varmaan jotain jota en vaan ymmärrä.

Penkit-ovet-keskikonsoli verhoiltu mustalla nahalla ja tikit uudella vaijerilangalla

Että tuollaasta täällä 8)

Kuva

Kuva
Camaro SS 396 Convertible -69
Hummer H2
rouvalla R171 2004
ex W203-C32AMG
exVMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

No johan on makeen näköistä ja varmaan myös kuuloista :shock:

Todella tyylikäs kokonaisuus :pappa:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
samppa77hki
Viestit: 30
Liittynyt: 03.10.2006 23:38
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samppa77hki »

Joko saanut kontin viimeisteltyä tai muuta uutta tullut autoon?
Olis kiva kuulla hieman käyttökokemuksia laitteista kun nyt ollut jonkun aikaa jo toiminnassa.
MB 200D -95
MB 200D -87
MB C280 -97 'ex
Ford Mondeo 2.0 RS
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”