Ei lähe käyntiin. Apua kaivataan

Katso myös W201.
Tu0mas
Viestit: 328
Liittynyt: 31.10.2007 15:03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tu0mas »

Pistetäänpäs tähän vielä ohjeita jos joku painii joskus samojen ongelmien kanssa.

Kampiakselin asentotunnistimen pystyy mittaamaan sytytysyksikölle tulevasta johdosta. Kun katsot vasemman eturenkaan kohdalta boksia suoraan oikeaan eturenkaasen päin liitin sijaitsee vasemmalla yläreunassa. Mittaa yleismittarilla "sisänavasta" ja "ulkonavasta", ammattimiehen mukaan ohjearvo olisi n.400-500 ohmia.Minulla näytti 840 ohmia ja oli kuulemma ok.

Oikealla yläreunassa sijaitsee 3 napainen Nakutuksen tunnistin. Siitä en ymmärrä sen paremmin mutta ei ainakaan minun tapauksessa ole syypää kipinän uupumiseen.

Keskelle tulee alipaineletku joka säätää sytytysennakkoa kierrosluvun ja kuormituksen mukaan.

Oikealla alhaalla ja vasemmalla alhaalla sijaitsevista 8 napaisista liittimistä en osaa sanoa mitään muuta kuin yhteensä 3-napaan tuli 12 volttia.

Väittivät että sytytysboksi maadoittaa itsensä kiinnityspaikkojen kautta, joten ne kannattaa kans tarkistaa. On kuulemma ollut vikoja.

Puola on ollut myös usein syynä sytytysboksin hajoamiseen!!
Nykyinen
S203 C30cdi Amg

Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

kiitoksia tiedosta, perusteliko tämä mies yhtään tuota miten puola voisi tuon rikkoa? Rupesi itseä nimittäin hirvittyttää että jos puola voisi polttaa omasta tuon. Eli tarvisiko puoliakin ruveta vaihteleen säännöllisesti vaikka en pysty toteamaan että mitään vikaa olisi?

Puolan saa parhaillaan amerikoista uuden 40euroon kun taas kipinävahvistimet liikkuvat halvimmillaan 500e haminoissa..
220.128 Black devil
Tu0mas
Viestit: 328
Liittynyt: 31.10.2007 15:03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tu0mas »

kryptonite kirjoitti:kiitoksia tiedosta, perusteliko tämä mies yhtään tuota miten puola voisi tuon rikkoa? Rupesi itseä nimittäin hirvittyttää että jos puola voisi polttaa omasta tuon. Eli tarvisiko puoliakin ruveta vaihteleen säännöllisesti vaikka en pysty toteamaan että mitään vikaa olisi?

Puolan saa parhaillaan amerikoista uuden 40euroon kun taas kipinävahvistimet liikkuvat halvimmillaan 500e haminoissa..
Sano että puolalta tulee jännitepiikki, tiedä sitten. Sitten pitäs se lämmönjohtaminen runkoon olla kunnossa eli se piitahna boksin pohaan ja puhdas alusta mihkä asennetaan.
Nykyinen
S203 C30cdi Amg

Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Piitahnaa vai? Oletko vanhan boxin jo irroittanut? Oliko alla vanhat piitahnan jämät? Itse en ole kipinävahvistinta ikinä irroittanut kun ei ole ollut syytä, mutta en kyllä heti ensimmäisenä uskoisi että sinne pohjaan olisi piitahnaa laitettu.. Voi olla tosin mahdollistakin, mutta jos olisi niin pirun tarkaa tuon lämmön suhteen, niin luulisi että olisi tuohon suunniteltu jonkin sortin tuuletin myöskin..
220.128 Black devil
Tu0mas
Viestit: 328
Liittynyt: 31.10.2007 15:03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tu0mas »

Kyllä siellä semmosta valkosta mössöä oli
Nykyinen
S203 C30cdi Amg

Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
Tu0mas
Viestit: 328
Liittynyt: 31.10.2007 15:03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tu0mas »

Noniin nyt toimii. Sytytysboksissa vika. :D
Nykyinen
S203 C30cdi Amg

Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”