Farkku 124 takajouset

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
chevy76
Viestit: 16
Liittynyt: 29.3.2008 11:36
Paikkakunta: Vantaa

Farkku 124 takajouset

Viesti Kirjoittaja chevy76 »

pari kk sitten ostamani farkku on alusta saakka kulkenut keula korkialla ja perä matalalla. Epäilen että keulalla on diselein jouset (2l bensa kone) ja menee tosi korkealla. n: 10cm lokarin reunaan renkaasta. Takapää on samalla tasalla renkaan kanssa. menee kuin persiiseen ammuttu koira. VL kävin reissussa ja kyydissä oli 5 ihmistä ja perä laskeutui silmä määräisesti useita senttejä, niin että otti alusta jo kiinni kuopisssa ja kadun reunoista laskeutuessa. Edellinen omistaja väitti vaihtaneensa uudet iskarit ja jouset vuoden alusta, mutta epäilen hieman. Taakse on kuulemma vaihdettu normaalit iskarit niiden taso säädettävien tilalle. Voiko olla niin että kun se tason säätö ei toimi, niin aluperäiset jouset kuolee nopeasti jos kuormittaa voimakkaasti. Eli toimiiko se tasonsäätö apuna rautajousille? Ajattelin vaihtaa uudet jouset taakse, mutta hakusessa on se että millaiset sinne kandee laitttaa. Vakiot vai jotkin ambulance jouset?? Edestä ajattelin pätkäistä kokeeksi kierteen verran pois. tai ainakin yrittää. täällä tuntu kovasti manattavan tuota etupään jousia ja että siihen tarttee omat puristimensa? Eikö etujousi lähde pois jos alatuki varren ottaa sisemmästä pulteista irti ja tunkkaa uuden jousen takaisn sisälle alatukivarren kanssa..?? Vai onko tekemätön paikka?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29253
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Alkuperäiset takajouset eivät riitä mihinkään kun iskarit on vaihdettu tavallisiin.
Takapäästä ei oikein hyvää saa kuin teettämällä jouset mittojen mukaan eikä tulos sittenkään ole orkkis tasonsäätösysteemin veroinen.

Etujousien irrotukseen tarvittavat puristimet löytyy Meseltä veloituksetta käyttöösi kiitos Lucky-Dog:in joka ne lahjoitti kiertoon.
Puristimista vastaa nimimerkki L.Samarialainen, kysypä häneltä.
wiimax.fi
300 D farkku
Viestit: 541
Liittynyt: 02.6.2006 22:43
Paikkakunta: 97940

Re: Farkku 124 takajouset

Viesti Kirjoittaja 300 D farkku »

chevy76 kirjoitti:verran pois. Täällä tuntu kovasti manattavan tuota etupään jousia ja että siihen tarttee omat puristimensa? Eikö etujousi lähde pois jos alatuki varren ottaa sisemmästä pulteista irti ja tunkkaa uuden jousen takaisn sisälle alatukivarren kanssa..?? Vai onko tekemätön paikka?
Juu saahan ne ilman puristimia pois, mutta en suosittele, 2 kertaa olen ottannut ilman puristimia ja 2 kertaa henki kulta oli lähellä lähtä. On nimittäin sellainen energia pakkaus tuo jousi, että lähtee melko vihasesti.

Että kysy vain niitä puristimia.
Näillä mennään.
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm

50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
chevy76
Viestit: 16
Liittynyt: 29.3.2008 11:36
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja chevy76 »

dealer kirjoitti:Alkuperäiset takajouset eivät riitä mihinkään kun iskarit on vaihdettu tavallisiin.
Takapäästä ei oikein hyvää saa kuin teettämällä jouset mittojen mukaan eikä tulos sittenkään ole orkkis tasonsäätösysteemin veroinen.

Etujousien irrotukseen tarvittavat puristimet löytyy Meseltä veloituksetta käyttöösi kiitos Lucky-Dog:in joka ne lahjoitti kiertoon.
Puristimista vastaa nimimerkki L.Samarialainen, kysypä häneltä.



Jotain tälläistä mä takajousista ajattelinkin. mutta jos nyt kuitenkin vaihdan sine järeät jouset,in käykö ns: Ambulance jouset vai meneekö liian rajuksi? onko 123 malleissa sama halkaisija vai puhutaanko ihan eri jousista?? tuolta jostain selasin että takajousien halkaisija on 100mm, joten eikun tarvike kaupaan ettimään vastaavaa.

Täytynee suosiolla sitten lainata jousipuristimia kun aika on käsillä. :) hienoa että tälläinen lainaus menetelmä on käytössä.
chevy76
Viestit: 16
Liittynyt: 29.3.2008 11:36
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja chevy76 »

no niin..Kävin motonetistä hakee vahvistetut farkun takajouset. nousi perä 5cm..ostin myös 13mm nostavat kumit. olisi pitänyt ostaa ne suurimmat 18mm nostavat, mut menee se noinkin kun keulaa vaan vähän laskisi...
Eksoottista oli huomata, että vetoakseli oli ottanut välillä runkoon kiinni. Eli aika matalalla tuo perä välillä on kulkenu. Myös edellinen remontoija oli unohtanut laittaa iskarin alapäähän mutterin pultin päähän ja arvatkaa oliko se pultti hakannu reiät soikeix..kolinan alkuperäkin löytyi tästä. no hitsasin sinne sopivat prikat vahvistamaan. Kai tuo nyt kestää..toistasex..
Avatar
L.Samarialainen
Viestit: 2178
Liittynyt: 05.11.2005 17:27

Viesti Kirjoittaja L.Samarialainen »

Puristimet olis nyt Keravan suunnalla ja sieltähän ne siirtyisi varsin vähällä vaivalla Vantaalle, joten jos on tarvista niin otappa yhteyksiä. Ketään muita ei ole tällä hetkellä jonossa ja luulisin että nousuviikolla olisivat taasen vapaana.

:D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”