Parhaat madallusjouset W124?
-
- Herrasmies
- Viestit: 523
- Liittynyt: 22.11.2005 12:15
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Terve!
Niin siinä kävi, että kiskoin etupäästä lokari oy:n tekeleet pois. Nyt normaali ajo sujuu ilman kihnauksia. Jos haluaa rallityylillä ajella isojen heittojen yli, niin pientä hienosäätöä täytyy tehdä aiemmin mainittuihin kohtiin vasemman pyörän takaa ja oikean edestä. Nyt säätö on enää todella pieni. Jos casterin pieni muokkaus ei riitä, niin sitten parin millin hionta kylkimuovin reunasta vasemmalta ja puskurin kulmasta oikealta ajaa asian.
Eli, H&R ruskiaiset vahvistetut ja 205R16 55 kummi + 7" et33 vanne ovat toimiva yhdistelmä alkuperäisillä sisälokasuojalipareilla.
Case closed.
Niin siinä kävi, että kiskoin etupäästä lokari oy:n tekeleet pois. Nyt normaali ajo sujuu ilman kihnauksia. Jos haluaa rallityylillä ajella isojen heittojen yli, niin pientä hienosäätöä täytyy tehdä aiemmin mainittuihin kohtiin vasemman pyörän takaa ja oikean edestä. Nyt säätö on enää todella pieni. Jos casterin pieni muokkaus ei riitä, niin sitten parin millin hionta kylkimuovin reunasta vasemmalta ja puskurin kulmasta oikealta ajaa asian.
Eli, H&R ruskiaiset vahvistetut ja 205R16 55 kummi + 7" et33 vanne ovat toimiva yhdistelmä alkuperäisillä sisälokasuojalipareilla.
Case closed.
Terveisin
Tero
Tero
Eibach Pro-Kit tuli tilattua tänään...toimitus noin 3 viikkoo.
Täytyy pistää kuva kun ovat alla.
Iskarit ajattelin eteen uusia kun aika vetelältä/pehmeeltä keula tuntuu...
Ostaskohan töistä Sasch Sport iskarit vai Bilsteinit? jotku lyhemmät kenties tuskin tarttee farkkuun lyhykäisempiä iskareita?kai se muuteskin tarpeeks tippuu.
Täytyy pistää kuva kun ovat alla.
Iskarit ajattelin eteen uusia kun aika vetelältä/pehmeeltä keula tuntuu...
Ostaskohan töistä Sasch Sport iskarit vai Bilsteinit? jotku lyhemmät kenties tuskin tarttee farkkuun lyhykäisempiä iskareita?kai se muuteskin tarpeeks tippuu.
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
No Bilsteinin Sprintit ainakin toimii hyvin madalletussaEzKo kirjoitti:Ostaskohan töistä Sasch Sport iskarit vai Bilsteinit? jotku lyhemmät kenties tuskin tarttee farkkuun lyhykäisempiä iskareita?kai se muuteskin tarpeeks tippuu.
Ja ei ne lyhkäsemmät iskarit madallukseen vaikuta.
Siks niitä käytetään kun tuppaa vakioiskarit olemaan kokoajan pohjassa, jos riittävästi madaltuu----> kumipallo
Niin...noinhan se käy näppärästi .Rässi66 kirjoitti:No maalia saa kaupasta ja Jubelta vihiriät nahat sisälle, jo vot!XUX63 kirjoitti:Meni taas OT:n puolelle mutta voi että haluaisin tuommosen vihreen lavetin
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Varaudu piiitkään toimitusaikaan. Tilasin omani heti pääsiäisen jälkeen, jolloin puhuivat muutaman päivän toimitusajasta. Viimeisin tieto on, että joustimet köllöttelevät vielä Saksassa ja odottavat lähetystä maahantuojalle. Kerkiäisivätköhän tulla helatorstaiksi. Voisi sitten pyhinä kokeilla vääntää alle.EzKo kirjoitti:Eibach Pro-Kit tuli tilattua tänään...toimitus noin 3 viikkoo.
Täytyy pistää kuva kun ovat alla.
Voisikohan tällä odotusajalla jo yrittää tingata lisäalennusta?
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
No niin...onhan tosta tosiaan vierähtäny aikaa kun tilasin,mutta tänään maasturiin asennetaan tuo madallussarja .Kuvaa vaan ei saa kun möin kännykän pois ja digikamera ja mun tietsikka eivät synkkaa yhteen.
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Ny on käyty 4-pyöräsuuntauksessa muttei tullu hyvä auto puoltaa luokattoman paljon oikealle,sitä se teki jo ennen madallussarjaa.
Asentaja sano ettei oikealla puolen riitä säätövara,mutta vasemmalla riittää tarkemmin kun katsoin autoo tasasella niin oikean puolen etupyörä on selvästi ulompana kun vasen täh??? Mistäs moinen?
Asentaja sano ettei oikealla puolen riitä säätövara,mutta vasemmalla riittää tarkemmin kun katsoin autoo tasasella niin oikean puolen etupyörä on selvästi ulompana kun vasen täh??? Mistäs moinen?
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Sen kun keksit, niin.... Omassakin oli tiukilla oikean pyörän säädön kanssa jo maasturijousilla ja näillä "madallusjousilla" ei riitä ollenkaan vaikkei tuo mikään übermatala ole (pari sormea mahtuu renkaan ja kaaren väliin).EzKo kirjoitti:Asentaja sano ettei oikealla puolen riitä säätövara,mutta vasemmalla riittää tarkemmin kun katsoin autoo tasasella niin oikean puolen etupyörä on selvästi ulompana kun vasen täh??? Mistäs moinen?
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Ai jahas...sullakin sama ongelma,mutta puoltaako sulla ohjaus?.Onkohan tonne etupäähän saatavissa jotain säätösarjaa tai jotain sen suuntasta.Roisto kirjoitti:Sen kun keksit, niin.... Omassakin oli tiukilla oikean pyörän säädön kanssa jo maasturijousilla ja näillä "madallusjousilla" ei riitä ollenkaan vaikkei tuo mikään übermatala ole (pari sormea mahtuu renkaan ja kaaren väliin).EzKo kirjoitti:Asentaja sano ettei oikealla puolen riitä säätövara,mutta vasemmalla riittää tarkemmin kun katsoin autoo tasasella niin oikean puolen etupyörä on selvästi ulompana kun vasen täh??? Mistäs moinen?
t.
Risto
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
No jonkun verran – yleensä aina sinnepäin, minne tie on kallellaan. Taitaa olla ominaisuus.EzKo kirjoitti:Ai jahas...sullakin sama ongelma,mutta puoltaako sulla ohjaus?.Onkohan tonne etupäähän saatavissa jotain säätösarjaa tai jotain sen suuntasta.
Kun ei tiedä, voisiko kuluneet / litistyneet alatukivarren sisäpään puslat aiheuttaa sitä, ettei säätövara riittäisi. Kukaan ei ainakaan ole tuohon osannut mitään sanoa eikä sitä, voiko niitä mitenkään testata.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Löytyy moneenkin mersuun camber/caster/toe kit sarjoja hinta tosin on kova .
http://www.k-mac.com/makes/merc.htm
http://www.k-mac.com/makes/merc.htm
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Jaaha, nostellaas tämmönen ajankohtainen topikki.
Tuli sitten hankittua tohon omaan 124:een 16"-vanteet ja renkaat. Jousitus on vakio, joten tietäähän sen, että sitimaasturiltahan se nyt näyttää
Nyt selailtua näitä madallustopikkeja, näyttäs olevan, että H&R on saanut paljon puoltavia ääniä. Sellaiset siis pitänee hankkia, koska sain H&R -30mm sarjasta 212 euron tarjouksen.
Mutta, entäs sitten tämmöset merkit, kuin G&M -45mm 141 euroa tai Vogtland -35-45mm 190e ? Unohdetaanko jo suorilta ja laitan tilaukseen noi H&R:t?
Ja jotta vaihtoehdot ei loppuisi, niin Cobraa saisi -40mm 247e ja
Eibachin prokittiä -25-35mm pikkasen päälle 300 euroa?
Kalliiksi käy tuo kesärengassavotta
EDIT. En sitten tiedä, mitkä kumit siellä jousien päässä on, mutta entäs jos vaihtaisi ykkösen kumit eteen ja 2-3 taakse?
Tuli sitten hankittua tohon omaan 124:een 16"-vanteet ja renkaat. Jousitus on vakio, joten tietäähän sen, että sitimaasturiltahan se nyt näyttää
Nyt selailtua näitä madallustopikkeja, näyttäs olevan, että H&R on saanut paljon puoltavia ääniä. Sellaiset siis pitänee hankkia, koska sain H&R -30mm sarjasta 212 euron tarjouksen.
Mutta, entäs sitten tämmöset merkit, kuin G&M -45mm 141 euroa tai Vogtland -35-45mm 190e ? Unohdetaanko jo suorilta ja laitan tilaukseen noi H&R:t?
Ja jotta vaihtoehdot ei loppuisi, niin Cobraa saisi -40mm 247e ja
Eibachin prokittiä -25-35mm pikkasen päälle 300 euroa?
Kalliiksi käy tuo kesärengassavotta
EDIT. En sitten tiedä, mitkä kumit siellä jousien päässä on, mutta entäs jos vaihtaisi ykkösen kumit eteen ja 2-3 taakse?
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
laitappa joeli kuvaa sitimaasturista!
Mä oon ihan vakavasti mietiskelly korkea profiilisten kumien alle vaihtamista ja pitempien jousien teettämistä => pääsisi mökille tällaisellä rospuuttokelilläkin
Toinen vaihtoehto mikä on käynyt mielessä; farmarin takatason säätöön sellainen pikkumuutos että sitä voisi ajella kabiinista ylös ja alas + etupäähän ilmaiskarit
Mä oon ihan vakavasti mietiskelly korkea profiilisten kumien alle vaihtamista ja pitempien jousien teettämistä => pääsisi mökille tällaisellä rospuuttokelilläkin
Toinen vaihtoehto mikä on käynyt mielessä; farmarin takatason säätöön sellainen pikkumuutos että sitä voisi ajella kabiinista ylös ja alas + etupäähän ilmaiskarit
Servo ohjaamaan sitä venttiiliä ja joikkari kabiiniinpystyvalo kirjoitti:Toinen vaihtoehto mikä on käynyt mielessä; farmarin takatason säätöön sellainen pikkumuutos että sitä voisi ajella kabiinista ylös ja alas + etupäähän ilmaiskarit
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Tuossapa huonoja kuvia parit kappaleet. Autossa on alle siis 205/55/16-renkaat ja vakioalusta.pystyvalo kirjoitti:laitappa joeli kuvaa sitimaasturista!
Mä oon ihan vakavasti mietiskelly korkea profiilisten kumien alle vaihtamista ja pitempien jousien teettämistä => pääsisi mökille tällaisellä rospuuttokelilläkin
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
toihan on matalampi kuin mun farmi vakio pyörillä
Sen verran korkeelle pitäis saada, että kun etupyörän päälle laittaa keppana pullon, niin suoraan sivulta kattomalla näkyy korkki
Mulla on tästä esimerkki kuva, kuvattu lahdesta...pitääpä editoida kuvasta pois rekisterinumeron niin kehtaa laittaa tänne(kun en auton omistajaa tunne)
http://img178.imageshack.us/img178/2819/suvw201mu8.jpg
Kuvasta ei käy oikein ilmi, mutta autossa oli keula vielä selkeästi perää korkeammalla
Sen verran korkeelle pitäis saada, että kun etupyörän päälle laittaa keppana pullon, niin suoraan sivulta kattomalla näkyy korkki
Mulla on tästä esimerkki kuva, kuvattu lahdesta...pitääpä editoida kuvasta pois rekisterinumeron niin kehtaa laittaa tänne(kun en auton omistajaa tunne)
http://img178.imageshack.us/img178/2819/suvw201mu8.jpg
Kuvasta ei käy oikein ilmi, mutta autossa oli keula vielä selkeästi perää korkeammalla
Tuli sitten laitettua alle g&M-jousisarja ja auto laski ihan riittävästi.
Ajolleen ovat hyvät, tosin vasta sellainen 500 km on takana. Eivät tunnu liian kovilta, joten ei tartte pelätä, että paikat tippuu hampaista.
Jousenkumit ovat edessä ykköset ja takana kakkoset. Pitää tosin vielä varmaan taakse vaihtaa kolmosen kumit, että saisi perän aavistuksen ylemmäksi.
Kuva etuviistosta:
Kuva takaviistosta:
Ajolleen ovat hyvät, tosin vasta sellainen 500 km on takana. Eivät tunnu liian kovilta, joten ei tartte pelätä, että paikat tippuu hampaista.
Jousenkumit ovat edessä ykköset ja takana kakkoset. Pitää tosin vielä varmaan taakse vaihtaa kolmosen kumit, että saisi perän aavistuksen ylemmäksi.
Kuva etuviistosta:
Kuva takaviistosta:
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
Paljonkohan Joelin ja mun autoilla on korkeuseroa?
http://img509.imageshack.us/img509/5236 ... cesyq2.jpg
http://img509.imageshack.us/img509/5236 ... cesyq2.jpg
kuinka paljon madaltavat
tai siis mitä G&M:n jousille luvattiin madallusta? näyttää ainakin kuvien perusteella ihan sopivan matalalta...
Re: kuinka paljon madaltavat
Luvattiin -45 mm.juki kirjoitti:tai siis mitä G&M:n jousille luvattiin madallusta? näyttää ainakin kuvien perusteella ihan sopivan matalalta...
Edessä oli alunperin lokarin reunasta vanteen keskiöön 38,5 cm ja madalluksen jälkeen 32 cm, joka myös kirjattuna otteeseen. Samoja lukemia oli lähestulkoon takanakin.
Eteen laitettiin ykkösen kumit ja taakse kakkoset.
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
Pitäs mitata vaikka oven alareunasta maahan, niin sillä selviäisi. Kun vaan muistaisi mitatapystyvalo kirjoitti:Paljonkohan Joelin ja mun autoilla on korkeuseroa?
http://img509.imageshack.us/img509/5236 ... cesyq2.jpg
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: 02.9.2007 23:53
- Paikkakunta: Helsinki
Lisää alusta tarinaa
omassa 300 tuupo D haagertissa G&M tolpat ja vieterit. KO. setti kustansi n.300 = halpa
Tällä hetkellä tuolla satsilla on menty n 8kk / 30tkm kesä ja talviolosuhdanteissa
Talvirenkaat 205/55 16 olisko ollu 7x16 et 38 valssit ympäriinsä
Kesärenkaat 225/40 18 / 8x18 et 36 edessä ja 235/40 18 / 8,5x18 et 43 takana
Mitään raapimis & pyörimisongelmia ei ole tavattu kuorman kanssa tai ilman
Katsastus miäs ei moittinut...kelpas suomen tieliikenteeseen
Kun turasin tilausta ko. satsumasta kyselivät tarkkaan mitä varusteita ym,ym juttuja autostani löytyy....siis ammattimaista meininkiä
Asennuksen jälkeen heräsi kuitenkin epäilys, että oliko kuitenkin tullu väärät vieterit eteen kun edessä "1", takana "3" kumit ja auto vaaterissa
Laite on mielestäni jämäkkä ja mukava ajaa, joten en oo jaksanu jännittää jousi/kumihommaa enempää.
Vakioalustan "pappamainenkallistelu" on poissa ja kulkineella pääsee kuitenkin vekslaamatta hidasteista ja muista töyssyistä.
Myyntiesite lupasi -30mm Mun mielestä holahti kuitenkin alemmaksi.
Valmistusmaa on "EU" ja iskareiden merkistä en uskalla sanoa mtn. Kysyin asiaa ja vastasivat vain että sarja on valmistettu euroopassa.
Kyseistä settiä uskallan omasta puolestani suositella. Hinta laatu suhde näyttäisi olevan kohdallaan.
omassa 300 tuupo D haagertissa G&M tolpat ja vieterit. KO. setti kustansi n.300 = halpa
Tällä hetkellä tuolla satsilla on menty n 8kk / 30tkm kesä ja talviolosuhdanteissa
Talvirenkaat 205/55 16 olisko ollu 7x16 et 38 valssit ympäriinsä
Kesärenkaat 225/40 18 / 8x18 et 36 edessä ja 235/40 18 / 8,5x18 et 43 takana
Mitään raapimis & pyörimisongelmia ei ole tavattu kuorman kanssa tai ilman
Katsastus miäs ei moittinut...kelpas suomen tieliikenteeseen
Kun turasin tilausta ko. satsumasta kyselivät tarkkaan mitä varusteita ym,ym juttuja autostani löytyy....siis ammattimaista meininkiä
Asennuksen jälkeen heräsi kuitenkin epäilys, että oliko kuitenkin tullu väärät vieterit eteen kun edessä "1", takana "3" kumit ja auto vaaterissa
Laite on mielestäni jämäkkä ja mukava ajaa, joten en oo jaksanu jännittää jousi/kumihommaa enempää.
Vakioalustan "pappamainenkallistelu" on poissa ja kulkineella pääsee kuitenkin vekslaamatta hidasteista ja muista töyssyistä.
Myyntiesite lupasi -30mm Mun mielestä holahti kuitenkin alemmaksi.
Valmistusmaa on "EU" ja iskareiden merkistä en uskalla sanoa mtn. Kysyin asiaa ja vastasivat vain että sarja on valmistettu euroopassa.
Kyseistä settiä uskallan omasta puolestani suositella. Hinta laatu suhde näyttäisi olevan kohdallaan.