Tärinä tyhjäkäynnillä sekä N:llä ja D:llä.

Vastaa Viestiin
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

Tärinä tyhjäkäynnillä sekä N:llä ja D:llä.

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

Elikkäs ässässä tuntuu, että tärinä on vain pahentunut. Mikäs siitä olisi menossa?

Ratti ja kabiini sekä ovet aukinaisian tärrää koneen mukana erittäin kovasti sekä vapaalla että D:llä. Ajon aikana tärinää ei tunnu, ja se häviää tyhjäkäynnilläkin heti kun nostaa kierroksia vähän.

Olisiko niinkin yksinkertainen, että tyhjäkäynti on saattanut lipsahtaa liian alas? Vai onko jotain laakeria yms ehkä menossa? Kumityynyt ovat yleensä se eka ehdotus mutta jos ajossa ei tunnu ja kierroksia nostamalla häviää niin ehkä ei...??

Aiheuttaako esim. kulunut nokka tärinää koneeseen? Koneesta huomaa itsestään ja sen näkee päältäpäin että kone tärisee liikaa.

Menen huomenna hovikorjaajalle näyttämään, spekulaatioita kaivataan.
w126 300SE 1986
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Halvimmasta lähtien, eli sytkäpuolenhan voisi tarkistaa.. Eli tulpat, johdot, jakaja.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

Joono eipä näköjään tuo tyjäkäynti selitä, kierrkoset on siinä 6-700 elikkäs ihan normaalit.

Niin ja tuli mieleen, että kylmänä tärinä ei ole niin paha.

Tuklpat vaihdettu viikko sitten, ei vaikutusta.
w126 300SE 1986
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Kyllä minä niitä moottorin kumityynyjä kuitenkin veikkaisin :idea:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

vaiha siihen jakajan kansi ja pyörijä :D johdotkin on sellaiset,että vanhemmiten alkaa pätkimään kipunaa :idea:
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

Elikkä sytkäosia aletaan vaihtammaan.

Suosittelettko Boschia vai halvempia?

N. 170€ KL:ssä (Bosch) ja motonetissä 135€ (ei tietoa, mitä on)

Pyörijä, virranjakaja ja johot menee uusiks.
w126 300SE 1986
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Moottorin kumityyny... :D Pakilla ei oletettavasti tärise? Voisiko olla, että kun pakilla moottori pyörii toisinpäin niin sytkät toimii paremmin(vähemmän kulunut puoli) ja tärinää ei esiinny. :D :D
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Osta kunnolliset osat, ei mitään championeja tai "made in chinaa". :roll:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
adenauer300
Viestit: 247
Liittynyt: 13.4.2006 8:47
Paikkakunta: ESPOO/Nöykkiö

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Virranjakajan kansi/pyöriä + rikkinäinen tulpanjohdot tai jopa venttiili vika voi aiheuttaa tuollaista, varsinkin jos tyhjäkäynti on lähempänä 600 rpm
Romuja on oma- ja sukulaisten piha täynnä, mutta lisää olisi saatava!!!!
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ainiin :roll: tänään kävin paikallisessa tarvike liikkeessä kysymässä m110 sytytys tulpan johtosarjaa bochina niin kaveri määräs 178€ hinnaks en oikein syttynyt niihin :?: aatelkaas ny yli tuhannen mummoo yhet piuhat :shock: onko muut kyselleet mitä muualla maksaa :?:
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Ostin Koskiselta.. En vaan muista mitä maksoi. Berun piuhat oli.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

Joo mulle ne laski 70€, on kyllä hohoilla hintaa. Virranjakajan kansi on 50 ja pyörijä 14-25 merkistä riippuen.

Halpoja joo on ässän osat, ihan samoissa 123/124 hinnoissa liikutaan mitä aina kehutaan :D :shock:
w126 300SE 1986
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

*Käynti tasoittui paljon sytkien vaihdolla muttei kokonaan...

Huoltomies pelotteli venttiiliremontilla, millainen toimenpide on kyseessä ja mitä uutta osaatulisi uusia?

Ei ehkä tämän kesän remppa.
w126 300SE 1986
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1592
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Ei kai noissa M103:ssa mitään venttiiliongelmia ole koskaan ollut... :roll:
® Mesen Porkkana-klubi
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

oletkos vielä tehny fortte käsittelyä polttoaine laitteisiin :?: se putsaa venttiilit ja koko polttoaine järjestelmän ja sen jälkeen kaikki p-A suotimet vaihtoon ja myös tankin suodattimen puhdistus (tankin pohjassa)
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

En ole fortea kokoeillut, olen aina suhtautunut skeptisesti.

Millainen toimenpide on kyseessä?
w126 300SE 1986
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10734
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Forte käsittely tehtiin aikoinaan Volvon polttoainepuolelle. Pikkuinen puteli kaadettiin tankkiin ja korkki kiinni :arrow: . Ensimmäisellä tankilla oli havaittavissa pientä nykimistä ja hetkittäistä voimakasta savutusta. Asettui noin 200km ajon jälkeen. Käyntiääni tasoittui ja moottori tuntui noin p*ersdynolla mitattuna toimivan tasaisemmin. Ei ollut edes kallis käsittely, muistaakseni alle 50€. Ei tuossa kovin korkealta tipahda. :)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

touhottaja kirjoitti:oletkos vielä tehny fortte käsittelyä polttoaine laitteisiin :?: se putsaa venttiilit ja koko polttoaine järjestelmän ja sen jälkeen kaikki p-A suotimet vaihtoon ja myös tankin suodattimen puhdistus (tankin pohjassa)
Eiköhän se ensin kannatta se pa-putsari vaihtaa,itse kun tein niin arvelin ettei se shit lähde sieltä suodattimesta liikkeelle? No,oli miten oli,M102 ainakin tykkää kun tankkiin työntää stp injector cleaneria,sama aine kuin forte mutta paaaljon halvempi.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Daimler kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:oletkos vielä tehny fortte käsittelyä polttoaine laitteisiin :?: se putsaa venttiilit ja koko polttoaine järjestelmän ja sen jälkeen kaikki p-A suotimet vaihtoon ja myös tankin suodattimen puhdistus (tankin pohjassa)
Eiköhän se ensin kannatta se pa-putsari vaihtaa,itse kun tein niin arvelin ettei se shit lähde sieltä suodattimesta liikkeelle? No,oli miten oli,M102 ainakin tykkää kun tankkiin työntää stp injector cleaneria,sama aine kuin forte mutta paaaljon halvempi.
fortte maksaa 28€ paljonkos tuo aine maksaa :?: yleensä tollasten aineiden käsittelyn jälkeen täytyy vaihtaa kaikki putsarit mitä polttoaine linjassa on :idea:sehän irrotta kaikki roskat tankkia myöten :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 sedan, coupe / R & C 107”