Kilanterin hiluxi
Viimekuun laskussa tais olla 0,62 €/ litra.jiipee kirjoitti:
Paljoko se dieseli maksaa rajan takana? Kauanko tankillisella ajelee? Vai ootko sinä perustanu tiisselin myynti pisteen
Viikon ajelee hiluksilla,kun tullee kilometrejä yli tuhat normaali arkiviikkona.
Tuossa myyntipisteessä alkais olla ideaa,kysyin eilen yheltä diesel veneilijältä tuosta polttö-öljyllä ajamisen loppumisesta,niin 1,47 €/litra maksoi dieseli jollain veneasemalla .
Mutta pittää itellä pieni varasto olla,ja laitontakin voi jonkin mielestä olla tuommonen yksityinen huoltamotoiminta .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Ei kai se laitonta ole, jos vaan verot muistaa maksaa. Tosin se polttoaineen hinta pompsahtaa aika lailla ylöspäin.kilander kirjoitti: laitontakin voi jonkin mielestä olla tuommonen yksityinen huoltamotoiminta .
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
Nimittäin just eilen ihmettelin tuota turbon kolmiolaippaa...Harju kirjoitti:
Turbohan näissä on suuren suuri
Jiipee joskus jutteli metsäkoneen KKK ahtimesta
Haloo Zukeva,mikä jako laipassa.
Teholastu on jo,isompi turpo ja cooleri,200 heppaa .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Tankistahan tuli hjyvä...
Mitäs ihmeen "mattoa" siinä on saumojen päällä?
Ja mitenkäs muuten, onkos tuo laillista suurentaa tankkia? Jossain puhuttiin tässä kaveriporukalla et taidanpa suurentaa tankkia yms. niin hetin tyrmättiin ettei saa. Sanoin että jos muutoskatsastaa sitte, niin ei saa... "No v*ttu, haista p*ska, en kerro sulle että suurennan, enkä kellee..."
Minkähänä tiiseliauton tässä sitte ostais...
Mitäs ihmeen "mattoa" siinä on saumojen päällä?
Ja mitenkäs muuten, onkos tuo laillista suurentaa tankkia? Jossain puhuttiin tässä kaveriporukalla et taidanpa suurentaa tankkia yms. niin hetin tyrmättiin ettei saa. Sanoin että jos muutoskatsastaa sitte, niin ei saa... "No v*ttu, haista p*ska, en kerro sulle että suurennan, enkä kellee..."
Minkähänä tiiseliauton tässä sitte ostais...
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Matto lienee peittää kauniita saumoja(vuotavia) saumoja
No japsipikkari tietty!! Parasta ja halvinta ja luotettavinta ajelua mitä maa päällään kantaa mummupyörän jälkeen..
No japsipikkari tietty!! Parasta ja halvinta ja luotettavinta ajelua mitä maa päällään kantaa mummupyörän jälkeen..
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
20 hv./50nm.Harju kirjoitti:Onko sillä pelkästään paljon vaikutustakilander kirjoitti:
Teholastu on jo.
Semmoista viljasiilon pohjapellistä laitoin siivun päälle,saumojen (jotka eivät vuoda,kun on käyty koritinalla läpi) ei tarvi näkyä kilometrin päähän .Mitäs ihmeen "mattoa" siinä on saumojen päällä?
Laillisuudesta en tiedä,mutta toistakymmentä vuotta olen ajellut autoilla,joissa on enemmän ja vähemmän ite modifioitu tankki.
Pitäskö noita välillä katsastaakin .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Entäs kun Vennään reisulla kurkkoovat tullissa Hilukkeen heleman alle? Nehän enste haistattaat huume- ja pommikoirilla sen tankin, sitten kaivelevat pois sen sieltä ja ravistelee ja kuulostelee, lopuksi leikkaavat vaivalla turatut saumat auki jotta mitä sinne on kätkettynä. Kun eivät löyä ku löpövä, niin aatteleevat jotta se onnii juoni kätkeny jottain jonnehi muualle ja koettaa johtaa harhaan, sitten purkaavat vielä päreiksi koko Tojon. Ja sen aikaa pittäät sua kopissa korut ranteissa ja toiset kuulustelee, saattaat hakia kumikäsineetki.kilander kirjoitti: Laillisuudesta en tiedä,mutta toistakymmentä vuotta olen ajellut autoilla,joissa on enemmän ja vähemmän ite modifioitu tankki.
Pitäskö noita välillä katsastaakin .
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Entäs kun Vennään reisulla kurkkoovat tullissa Hilukkeen heleman alle? [/quote]Easy Rider kirjoitti:
Miulla oli ln 110 hiluksissa isonnettu tankki 65 l -- 105 l ,kävin sen kanssa Venäjällä vuosina 1996-2001 noin 600 kertaa.Ei ollut ongelmia.
Tässä nykyisessä 190 mesessä oli takavuosina 110 litran tankki ,se tuli jo vararengaskotelon päälle.Sen (suomen) tullimiehet muuten irroittivat kerran,kun eivät uskoneet että joku laajentaa tankkia vain polttoaineen takia .
No oli se vähän liian iso.Nyt kyseisessä autossa on 75 litranen (ite suurennettu) tankki,ja jostain syystä se kiinnostaa venäjän tullia,mutta ei mitään varsinaista ongelmaa tuon kanssa ollut.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Tuommonen tuli hommattua:
Ahtoputkien tekeminen on kyllä ahdistavinta puuha mitä tiedän,mutta pakko se vaan on,kun ei järki riitä,mikä niissä silikoonimutkissa maksaa tuhat euroa/kilo.
Siellä se lepää.
Eilen vähän palikkatestiä.
Ja huonosti meni,nuo sdorin palat ei sovi kdn 170 hiluun ilman mittavia ylätukivarren muutoksia.
Nuo muut kuvassa näkyvät palikat löysivät paikkansa,etuakseli ja vakaajatanko tulivat alaspäin.Etuvetoakselit nyt loivemmassa kulmassa,ei kulu murroksien suojakumit niin joutuisasti.
Ahtoputkien tekeminen on kyllä ahdistavinta puuha mitä tiedän,mutta pakko se vaan on,kun ei järki riitä,mikä niissä silikoonimutkissa maksaa tuhat euroa/kilo.
Siellä se lepää.
Eilen vähän palikkatestiä.
Ja huonosti meni,nuo sdorin palat ei sovi kdn 170 hiluun ilman mittavia ylätukivarren muutoksia.
Nuo muut kuvassa näkyvät palikat löysivät paikkansa,etuakseli ja vakaajatanko tulivat alaspäin.Etuvetoakselit nyt loivemmassa kulmassa,ei kulu murroksien suojakumit niin joutuisasti.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Viime talvena löytyi harvinaiset Enkein vanteet 8,5x15,et -35.
Kesällä sain senverran aikaiseksi,että hioin ja maalasin,komiathan nuo ois ,jos joku kiillottaisi,mutta ite ei pysty.
Sitten löytyi Bridgestonen blizzakit 255/70-15 kumit.
Vaikuttaa kitkarenkaiksi ihan kelvollisilta,kulutuspinta pehmeää kumia,ja sitä on 13 mm.jäljellä.Ei vaan kehtaa vielä alle laittaa,kun itäsuomessa/länsivenäjällä on ihan kesäkelit.
Kesällä sain senverran aikaiseksi,että hioin ja maalasin,komiathan nuo ois ,jos joku kiillottaisi,mutta ite ei pysty.
Sitten löytyi Bridgestonen blizzakit 255/70-15 kumit.
Vaikuttaa kitkarenkaiksi ihan kelvollisilta,kulutuspinta pehmeää kumia,ja sitä on 13 mm.jäljellä.Ei vaan kehtaa vielä alle laittaa,kun itäsuomessa/länsivenäjällä on ihan kesäkelit.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Eilen Tallinnan satamassa otettu foto.
Helsingistä eteenpäin olikin hiluksikelit kohillaan,illalla kello 20.30 jälkeen,kun ajeltiin itärajaa kohti.
Porvoon motarilla ihmetytti,kun jotkut kanssa-autoilijat pysähtyivät oikealle kaistalle,nousivat ulos autossa ja kävivät puuhastelemaan jotakin .
Itseä se ei pahemmin haitannut,kun ajelin vasenta kaistaa suurinta sallittua nopeutta (paitsi kerran,kun bussi oikealta alkoi kiilaamaan-oikealla kaistalla joku parkissa ilman valoja .Porvoon jälkeen kohdassa jossa ei ole katuvaloja ).
Mikähän siinä on,että joka vuosi talvi yllättää ison joukon autoilijoita.Vaikka täällä ollaan olevinaan arktista autoilukansaa .
Helsingistä eteenpäin olikin hiluksikelit kohillaan,illalla kello 20.30 jälkeen,kun ajeltiin itärajaa kohti.
Porvoon motarilla ihmetytti,kun jotkut kanssa-autoilijat pysähtyivät oikealle kaistalle,nousivat ulos autossa ja kävivät puuhastelemaan jotakin .
Itseä se ei pahemmin haitannut,kun ajelin vasenta kaistaa suurinta sallittua nopeutta (paitsi kerran,kun bussi oikealta alkoi kiilaamaan-oikealla kaistalla joku parkissa ilman valoja .Porvoon jälkeen kohdassa jossa ei ole katuvaloja ).
Mikähän siinä on,että joka vuosi talvi yllättää ison joukon autoilijoita.Vaikka täällä ollaan olevinaan arktista autoilukansaa .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Vuosi 2010 meni melko huolettomasti,mitään ajamista haittaavaa vikaa ei ollut.Katsastusmiestä haittasi välys oikeassa alapallonivelessä,70 € tarvikkeena.
Lisäksi tuli vaihdettua alkuperäislaatua oleva apusimpukan korjaussarja,8.40 €.
Eipä tuota ajoakaan tullut viimevuonna kuin noin 17 000 km.,pääasiassa Venäjän ja Viron reissuista,ja vähän polttopuita ajelin (naapurin) metsästä.
Tämä vuosi alkaa huonoissa merkeissä;tänään piti vaihtaa termostaatti,kiinni oli ja pysyi vanha.
82 asteinen alkuperäisosa 33.40 € tiivisteen kanssa.
Lisäksi tuli vaihdettua alkuperäislaatua oleva apusimpukan korjaussarja,8.40 €.
Eipä tuota ajoakaan tullut viimevuonna kuin noin 17 000 km.,pääasiassa Venäjän ja Viron reissuista,ja vähän polttopuita ajelin (naapurin) metsästä.
Tämä vuosi alkaa huonoissa merkeissä;tänään piti vaihtaa termostaatti,kiinni oli ja pysyi vanha.
82 asteinen alkuperäisosa 33.40 € tiivisteen kanssa.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Ei vaan tiiä mikä noissa Hiluxeissa viehättää vaikka neon ajoltaan kun perunasäkki ja kuluiltaa kun se vanha mummo lumessa. Jotenkin miehekkäitä ne vaan on
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Mut harva hiluxi näin miehekäs on kuin kilanterin.
Muuten varmaa tulis ostettua tuollanen, mut paku on vaan paljo käytännöllisempi meillä, niin pidetää yks paku ja loput henkilöautoja...
Tai mistäs sitä ikinä tietää...
Muuten varmaa tulis ostettua tuollanen, mut paku on vaan paljo käytännöllisempi meillä, niin pidetää yks paku ja loput henkilöautoja...
Tai mistäs sitä ikinä tietää...
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Pitää oikein onnitella itteä,joskus sitä tulee oltua viksu.
Nyt kun kerrankin sattui silleen,että talvi yllätti .Sattui pesun jäliltä syksyllä jäämään hiluksin kesäpyörät tuohon kolhoosin entisen tuotantolaitoksen seinustalle.
Tuli sitten mieleen jossain tammi-helmikuussa,katolta saattaa tulla lumet alas kevväällä,lumi saattaa hankaloittaa kesäpyörien vaihtoa
Vaihoin sitten kesärenkuloiden sijaintipaikkaa kesken talven autotallin seinustalle,eikä nyt harmita yhtään.Parin viikon aikana vaihtunee kesäpinnat alle .
Tuolla alkuperäinen sijoituspaikka.
Saattaisi olla juhannus käsillä,ennenkuin tuolta mitään löytäisi.
Tästä nuo on hyvä raapaista alle:
Nyt kun kerrankin sattui silleen,että talvi yllätti .Sattui pesun jäliltä syksyllä jäämään hiluksin kesäpyörät tuohon kolhoosin entisen tuotantolaitoksen seinustalle.
Tuli sitten mieleen jossain tammi-helmikuussa,katolta saattaa tulla lumet alas kevväällä,lumi saattaa hankaloittaa kesäpyörien vaihtoa
Vaihoin sitten kesärenkuloiden sijaintipaikkaa kesken talven autotallin seinustalle,eikä nyt harmita yhtään.Parin viikon aikana vaihtunee kesäpinnat alle .
Tuolla alkuperäinen sijoituspaikka.
Saattaisi olla juhannus käsillä,ennenkuin tuolta mitään löytäisi.
Tästä nuo on hyvä raapaista alle:
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Eilen kävin pyörähtämässä Tallinnassa.
Vappujuomat tuli hankittua.
Tallinnan sataman D-terminaalin lähellä bongattu kulkuneuvo,joka soveltuisi hyvin jäsen cdi:n miittimatkailuun.
Takaloosteriin menisi kätevästi perjantaina-sunnuntaina juotavat viinakset,ja matkustamopuolelle voisi ottaa vaihtopaidan ja kulmahousut .
Vappujuomat tuli hankittua.
Tallinnan sataman D-terminaalin lähellä bongattu kulkuneuvo,joka soveltuisi hyvin jäsen cdi:n miittimatkailuun.
Takaloosteriin menisi kätevästi perjantaina-sunnuntaina juotavat viinakset,ja matkustamopuolelle voisi ottaa vaihtopaidan ja kulmahousut .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
No joo,olishan se kivaa,mutta liika on liikaa.Kun on nuo verot ja vakuutusmaksut .Pappi kirjoitti:Jaahas, sulla on siis Mersu, Jeep ja tämä Hilux.
Mukava autovalikoima... Vähän joka käyttöön omansa?
Eli tänään hilux lähti "toisel puolel jokkee".
Vähän riskillä tuli vedettyä,kun hiluksin seuraaja tuli ostettua niinkuin etukäteen.
Sitten vielä kun joskus tuntuu nettiautossa suoralla kaupalla ostajat olevan vähissä .Ei noita nytkään jonoksi asti ollut,mutta tässä lajissa yksikin riittää .
Viisi päivää tuli oltua kahden nelikon loukussa.
Nuo 4wd laitteet on kyllä ollut hyviä myytäviä,kingcab,pajero,4matic ja nyt hiluxi lähtivät ensimmäisen paikanpäälle saapuneen ostajaehdokkaan matkaan.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----