722.3 automaatin ohjausvaijeri jumii? Miten vaihdetaan?
722.3 automaatin ohjausvaijeri jumii? Miten vaihdetaan?
Hep,
Mikähän sai yhtäkkiä aikaan että automaatti ei vaihda isommalle ennen kuin ko. vaihteen maksiminopeus tulee vastaan. Kaasuvivustosta lähtevä ohjauspainevaijeri ei tunnu liikkuvan kuin muutaman millin kun käsin kokeilee. Vaijeri on ikään kuin koko ajan täyden kaasun asennossa. Meinasin ottaa vaijerin irti mutta laatikon päässä on vain muoviholkki eikä ulkopuolella mitään kiinnitystä jonka voisi avata. Pitääkö vaijerin vaihtoa varten avata loota? Millainen kiinnitys siellä laatikon päässä on?
Vai voiko tähän olla jokin muu syy? Auto siis S123 300TDT+722.315
Lauantaina piti lähteä reissuun häihin.
Mikähän sai yhtäkkiä aikaan että automaatti ei vaihda isommalle ennen kuin ko. vaihteen maksiminopeus tulee vastaan. Kaasuvivustosta lähtevä ohjauspainevaijeri ei tunnu liikkuvan kuin muutaman millin kun käsin kokeilee. Vaijeri on ikään kuin koko ajan täyden kaasun asennossa. Meinasin ottaa vaijerin irti mutta laatikon päässä on vain muoviholkki eikä ulkopuolella mitään kiinnitystä jonka voisi avata. Pitääkö vaijerin vaihtoa varten avata loota? Millainen kiinnitys siellä laatikon päässä on?
Vai voiko tähän olla jokin muu syy? Auto siis S123 300TDT+722.315
Lauantaina piti lähteä reissuun häihin.
Tää on ihan kohta valmis.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Se muovimokkula lähtee lootasta irti vaijereineen. Siinon kynsi joka sitä vähän kinnaa ettei itekseen irtoo, sitä olis hyvä longottaa samalla. Jahka se irtoaapi, niin se tappi johonka vaijeri tulee kiinni kannattaa pyydystää kiinni johonkin, ettei se putoa (jousi vedä sitä) lootaan pohja auki. Jos siitä on palautusjousi rikki tai se on jumissa sieltä laatikon sisästä, niin ei se sitten varmaan itekseen kyllä putoa. Uusi O-rengas siihen mokkulaan olis varmaan hyvä olla kasatessa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
jos siinä vaijerin kuoressa ole jyrkkiä mutkia tai kuori poikkiniin luulen että vaijerin alapään kiinnitys koukku on irtoamassa vaijerin alapäässä ja se ottaa lootan kuoreen kiinni se koukku on U-mallinen
ennen kun otat sen vaijerin alapään irti niin putsaa ympäristö erittäin hyvin ettei mene soraa laatikkoon
tuossahan tuo vaijerin pää näkyy jossakin 123 laatikossa täyty pyöräyttää tota valkosta muoviosaa ennen kun se irtos
ennen kun otat sen vaijerin alapään irti niin putsaa ympäristö erittäin hyvin ettei mene soraa laatikkoon
tuossahan tuo vaijerin pää näkyy jossakin 123 laatikossa täyty pyöräyttää tota valkosta muoviosaa ennen kun se irtos
Tässähän alkaa tulla tietoa.
elikkä jos se vaijerin pään kiinnityskoukku on huonona niin uuden vaijerin mukana tulee uusi pää?
voikohan sitä jotenkin fiksata että pääsis yhden reissun ajamaan... Hmm
Vika tuli yllättäen kun säädin koneen venttiilit. Kovin paljon en vaijeria liikuttanut kun sen irrotin kaasuvivuston päältä, käänsin vain sivuun. Liekö sitten alapää jotenkin pyörähtänyt siinä niin että nyt kinnaa lootan kuoreen niin kuin sanoit. Muuten näyttää suoralta ja ehjältä mutta ei palauta.
elikkä jos se vaijerin pään kiinnityskoukku on huonona niin uuden vaijerin mukana tulee uusi pää?
voikohan sitä jotenkin fiksata että pääsis yhden reissun ajamaan... Hmm
Vika tuli yllättäen kun säädin koneen venttiilit. Kovin paljon en vaijeria liikuttanut kun sen irrotin kaasuvivuston päältä, käänsin vain sivuun. Liekö sitten alapää jotenkin pyörähtänyt siinä niin että nyt kinnaa lootan kuoreen niin kuin sanoit. Muuten näyttää suoralta ja ehjältä mutta ei palauta.
Tää on ihan kohta valmis.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55