Mitä öljyä koneeseen 300D
Listaan voidaan lisätä Delphi 5w40 täyssynteettinen, lorautin juuri sellaiset taannoin ostamani 250D:n koneeseen.tiileri kirjoitti:Minä olen käyttänyt omissa Mersun 2,9-3,0 dieseleissä mm.
Mobil 1RF,
Total Quartz 5w40,
TB Gold,
Mobil Delvac 1,
Castrol Lightec 10w40,
Total ???? 10W40,
TB Diamond Diesel,
Mobil Delvac HP,
Castrol ???? 5w40
enkä ole huomannut öljyjen välillä eroja.
Millään öljyllä koneet eivät kalise tai naputa, paineet ovat OK kaikilla, mitään öljyä ei kulu mainittavaa määrää jne...
Pitäisikö kokeilla seuraavaksi Valvolineä ? Saako sitä kaupasta ?
Viiden litran purkki maksoi 17,90 euroa.
- screwdriver
- Viestit: 13
- Liittynyt: 25.3.2008 9:46
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Mitenköhän om603 moottori tykkäis Valtran moottoriöljystä? Öljy vissiin olis ainakin suunniteltu vain dieseleille? Jos nimittäin Valtran öljyt passais mersuunkin niin säästäis öljyissä huomattavasti. Meillä kun on kolme valmettia niin öljytynnyritkin päivittyy tiheään tahtiin ja jos sais tuon mersunkin samaan rinkiin niin ei tarvitsisi jokaiselle vehkeelle olla omaa laatuansa
Pitäis joskus kyllä päästä jonku Neste Oilin asiantuntijan kans kaffiille, niin sais selvennettyä sivistyksen mustia aukkoja. Öljytkin vain on niin oma lajinsa kun kaikilla kyläsepillä on vain musta-tuntuu tietoa
Pitäis joskus kyllä päästä jonku Neste Oilin asiantuntijan kans kaffiille, niin sais selvennettyä sivistyksen mustia aukkoja. Öljytkin vain on niin oma lajinsa kun kaikilla kyläsepillä on vain musta-tuntuu tietoa
Laita koneeseen, ja tarkkaile kulutusta todennäköisesti ei mitään ongelmaa. Itse olen ajanut 2 vuotta om602:lla nesteen 15W40 diesel öljyllä jota käytetään kaivinkoneissa ym. 10tkm vaihtovälillä pinta tippuu noin 3mm tikussa.
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
Jotenkin pikkupiru minussa epäilisi Nesteen asiantuntijankaan täydellistä puolueettomuutta...Diosol kirjoitti:
Pitäis joskus kyllä päästä jonku Neste Oilin asiantuntijan kans kaffiille, niin sais selvennettyä sivistyksen mustia aukkoja. Öljytkin vain on niin oma lajinsa kun kaikilla kyläsepillä on vain musta-tuntuu tietoa
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
tykänny hyvää jo pitkälti yli 100tkm, ja koneella taitaa olla ajettuna nyt joku 750tkm, 2.5td transiitti käyttää myös samoja ölijyjä, ilman huolen häivää.Diosol kirjoitti:Mitenköhän om603 moottori tykkäis Valtran moottoriöljystä? Öljy vissiin olis ainakin suunniteltu vain dieseleille? Jos nimittäin Valtran öljyt passais mersuunkin niin säästäis öljyissä huomattavasti. Meillä kun on kolme valmettia niin öljytynnyritkin päivittyy tiheään tahtiin ja jos sais tuon mersunkin samaan rinkiin niin ei tarvitsisi jokaiselle vehkeelle olla omaa laatuansa
Pitäis joskus kyllä päästä jonku Neste Oilin asiantuntijan kans kaffiille, niin sais selvennettyä sivistyksen mustia aukkoja. Öljytkin vain on niin oma lajinsa kun kaikilla kyläsepillä on vain musta-tuntuu tietoa
- Voi sitä elettyä elämää- Ja juhlittua yötöntä yötä-
Eipä nuissa kai kauheita eroja ole nykypäivänä, bensakoneisiin suositellaan synteettisiä öljyjä käytettäväksi mutta tuntuisi hyvin toimivan bensakoneetkin tuolla 10/30 mineraali öljyllä... Itse olen ajellut tuolla 230:llä jo reilut 6000 km mobilin 10/30 delvacilla ja ei ole vielä ainakaan hajonnut moottori sen takia...Diosol kirjoitti:Miten muuten diesel- ja bensakoneiden moottoriöljyt eroaa toisistaan?
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
jos sulla o sitä valumöltin ölpää niis pöntöös pistä vain, rennosti yli 100tkm mertiä on menny om603 nuolla, ehkä jo 150, ja transiitti jo kans aika palio, ja litrahinta jos on, tai on ollu 1e per litra niin aika paljon säästää.Diosol kirjoitti:Miten muuten diesel- ja bensakoneiden moottoriöljyt eroaa toisistaan?
nykyisen traktorinmoottorin säädökset täyttävä öljy on 10 kertaa parenpaa kuin on ollu 20v sitten, nykyisin ne valumöltin koneet on tarkenpia kuin uutten cdi mersujen koneet.
- Voi sitä elettyä elämää- Ja juhlittua yötöntä yötä-
UPitaas.
Mulle nimittäin laitettiin, kun vein auton uuteen huoltopaikkaan, koneeseen Liqui Molyn 5/40 synteettiset.
Saas nähdä, miten äijän käy. Ainakin käyntiääni siistiytyi 12 000 ajettuihin Valvolineihin verraten selvästi.
Onkos näistä, ilmeisesti etelä-Euroopassa suosituista L-M öljyistä muilla kokemusta?
Mulle nimittäin laitettiin, kun vein auton uuteen huoltopaikkaan, koneeseen Liqui Molyn 5/40 synteettiset.
Saas nähdä, miten äijän käy. Ainakin käyntiääni siistiytyi 12 000 ajettuihin Valvolineihin verraten selvästi.
Onkos näistä, ilmeisesti etelä-Euroopassa suosituista L-M öljyistä muilla kokemusta?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Eli talvella nollaa hyytymiseen ja kesällä se suurempi luku siihen kuumaan turbokoneeseen? 0W-40 on kuumana luirumpaa kuin 5w-50 siis kesäksi ihan ok. tuo 5w-50 ja talveksi 0w pumppautuu/voitelee nopeammin/ paremmin pakkastalvena jolloin ei koneen lämpötilan nouseminen ole ongelma.veppe kirjoitti:Kannattaa tosiaan muistaa, etta 0W40 ja 5W40/50 on ihan eri tavaraa, oli kyse sitten mista merkista tahansa. Samaisessa testissa (syksylta 2006, oliko lie sama testi?) Mobilin 0W40 oli myos hyva, ei jahmettynyt -25:ssa, 5W50 samepiste oli muutamassa pakkasasteessa. Jai silloin KL:n tarjouksesta ostetut 5W50:set laittamatta koneeseen. Kaytin ne sitten vasta kesallaMika.T kirjoitti:Eiköss tuo tebikan diamond diiseli voittanu viimetalvena pakkastestin. Ei jähmety edes -25c:ssä
castrollin 5w-40 magnatech jämähti -4c
Mulla on ollu delvac ja mobil 5w-50 ,mutta vasta 550 000+mittarin ruuvaukset kestäny kesät talvet, mitä ny vähä kantta rakenneltu/huollettu tuossa OM 603 diesel turbossa. Ei nämä nyt aivan yhtä kranttuja lie öljyistään kuin nykyajan rotufolkkarit uskoisin. Tosin vaihtovälikin hieman alle 30 000km.... (10 000 olen vaihtanu )
Njuu. Itsekin tullut täällä kyllä toppuuteltua väkeä, että "jotain synteettistä länsimerkkistä vaan..."Sergey kirjoitti:No Ei miljoonat saksalaiset väärässä voi olla kauheesti. Samaa paskaahan ne o nykyää kaikki. Ite suosin testivoittajaa, Teboilia
Metkaa kyllä, jos haluaisi prikulleen samaa lisätä: LM:n jälleenmyyjiä ei olekaan ihan pilvin pimein.
No, ensimmäisten 500 km aikana ei ollut pinta vajentunut milliäkään, joten tuskin tarvihee lisäillä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97