Abs-jarrujen ilmaus
Abs-jarrujen ilmaus
Mites tän kanssa on? Olen kuullut kahta mielipidettä asiasta. Toiset sanovat, että pitää olla kone käynnissä ja toiset sanoo, että ei tartte. Mites on? Kumpaa koulukuntaa tässä pitää uskoa?
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Ei tarvitse pitää käynnissä, hyvät ilmausohjeet tulikin jo edellä.
Suosittelisin yhdellä kertaa vaihtamaan kaikki nesteet.
Jarrunesteet olisi syytä vaihtaa usein, parin vuoden välein. Jarruneste
imee vettä ja syövyttää ja jumittaa jarruosia. Vanhan jarrunesteen
erottaa sameudesta, siinä on myös mustia raitoja. Nämä ovat niitä
syöpymällä irroneita hiukkasia. Pari litraa olisi syytä varata vaihtoon
nestettä. Nesteiden vaihto edellyttää pumppausta kaverin avustuksella
tai erityisen ilmauslaitteen käyttöä.
Silikonipohjainen jarruneste DOT5 ei sekoitu tavalliseen. Harvoin sitä
käytetään. Kaikki muut käyvät, esim. DOT4 tai DOT5.1, jota itse laitoin.
http://www.autowiki.fi/index.php/Jarruneste
Jos autossa kuitenkin on ASR, niin ilmaus ei mene ihan tavallisesti.
Suosittelisin yhdellä kertaa vaihtamaan kaikki nesteet.
Jarrunesteet olisi syytä vaihtaa usein, parin vuoden välein. Jarruneste
imee vettä ja syövyttää ja jumittaa jarruosia. Vanhan jarrunesteen
erottaa sameudesta, siinä on myös mustia raitoja. Nämä ovat niitä
syöpymällä irroneita hiukkasia. Pari litraa olisi syytä varata vaihtoon
nestettä. Nesteiden vaihto edellyttää pumppausta kaverin avustuksella
tai erityisen ilmauslaitteen käyttöä.
Silikonipohjainen jarruneste DOT5 ei sekoitu tavalliseen. Harvoin sitä
käytetään. Kaikki muut käyvät, esim. DOT4 tai DOT5.1, jota itse laitoin.
http://www.autowiki.fi/index.php/Jarruneste
Jos autossa kuitenkin on ASR, niin ilmaus ei mene ihan tavallisesti.
- veskola
- V-klasse-spesialisti
- Viestit: 1589
- Liittynyt: 30.9.2005 10:45
- Paikkakunta: Turun tienoo
- Viesti:
Vitossa on ABS ja ASR ja juuri vaihdoin koko takaputkiston (10 metriä), tyhjensin jarrusatulat ja sitten ilmasin perinteiseen tyyliin. Purkki letkulla ilmausnippaan (mulla taitaa olla takaisku siellä letkuin päässä mutta se ei ole vältämätön) ja itse pumppaamaan. Riittävän hyvät tuli. Semmonen kokemus on historiasta, että joskus kannattaa ajaa pieni testilenkki ja ilmata vielä kerran...no ainakin jos siltä tuntuu polkimessa.