mesen moottorissa olevat releet
mesen moottorissa olevat releet
Thermos!
Mitäs releitä löytyy kaiken kaikkiaan pikkumesen 2.0bensiiniä syövän konepellin alta?
Jos jollakin ois tietää ihan osanumeroista lähtien niin kiitoksia!
Koitan parantaa KYLMÄKÄYNNISTYSTÄ!
Oireet kun on seuraavan laiset:
-Startatessa kylmänä lähtee kyllä heti käyntiin mutta ihan kuin rikastin ei pelittäisi tarpeeksi kauan jolloin kierrokset tippuu liian aikaisin ja kone sammuu. Startata pitää siinä 2-3 kertaa jolloin saa kiekkoja annettua jonkin verran koneelle ja alkaa pysymään käynnissä omillaan. kun sen saa käymään niin silloin kyllä kierroksia säätää sinne 1500 kieoille ihan oikein tarvittaessa.
-Ja lämpimänä esiintyy sitä että ykkösellä kun lähtee ajelemaan niin tahtoo röpötellä eli ei vastaa kaasuun heti vaan nykii himpun verran!
Kylmäkäynnistys relettähän täällä voorumeilla on vaihdeltu mutta herrat romuttamolla eivät ole oikein tietosia releistä mesessä niin käännyn tänne voorumin tietäjien pakeille. Ja veholla kun maksaa penkinlämmittimen katkaisinkin 68 eskoa jonka saa romuttamolta kympillä niin en uskalla arvatakkaan vehon relehintoja..... Eli HELP!
Mese on 190E vm 1989 2l bensalla. Ja ei ole köröteltykkään kuin himppua vajaat 160tkm
Mitäs releitä löytyy kaiken kaikkiaan pikkumesen 2.0bensiiniä syövän konepellin alta?
Jos jollakin ois tietää ihan osanumeroista lähtien niin kiitoksia!
Koitan parantaa KYLMÄKÄYNNISTYSTÄ!
Oireet kun on seuraavan laiset:
-Startatessa kylmänä lähtee kyllä heti käyntiin mutta ihan kuin rikastin ei pelittäisi tarpeeksi kauan jolloin kierrokset tippuu liian aikaisin ja kone sammuu. Startata pitää siinä 2-3 kertaa jolloin saa kiekkoja annettua jonkin verran koneelle ja alkaa pysymään käynnissä omillaan. kun sen saa käymään niin silloin kyllä kierroksia säätää sinne 1500 kieoille ihan oikein tarvittaessa.
-Ja lämpimänä esiintyy sitä että ykkösellä kun lähtee ajelemaan niin tahtoo röpötellä eli ei vastaa kaasuun heti vaan nykii himpun verran!
Kylmäkäynnistys relettähän täällä voorumeilla on vaihdeltu mutta herrat romuttamolla eivät ole oikein tietosia releistä mesessä niin käännyn tänne voorumin tietäjien pakeille. Ja veholla kun maksaa penkinlämmittimen katkaisinkin 68 eskoa jonka saa romuttamolta kympillä niin en uskalla arvatakkaan vehon relehintoja..... Eli HELP!
Mese on 190E vm 1989 2l bensalla. Ja ei ole köröteltykkään kuin himppua vajaat 160tkm
Tervehdys.
No itse oon perillä kahdesta releestä, jotka sijaitsevat akun takana piilossa muoviseinämän takana. Siellä pitäis lymytä ylijännitesuojarele ja polttoainepumpunrele sekä ecu. Ylijännitesuojarele on se metallinen jossa sulakkeita päällä ja pa-rele on se musta aski, jossa kirjaimet KPR. Tossa ketjua paria alempana Easy Rider osasi sanoa, että pa-rele ohjaa myös kylmäkäynnistyssuutinta. Foorumin gurut voivat tarkentaa...
No itse oon perillä kahdesta releestä, jotka sijaitsevat akun takana piilossa muoviseinämän takana. Siellä pitäis lymytä ylijännitesuojarele ja polttoainepumpunrele sekä ecu. Ylijännitesuojarele on se metallinen jossa sulakkeita päällä ja pa-rele on se musta aski, jossa kirjaimet KPR. Tossa ketjua paria alempana Easy Rider osasi sanoa, että pa-rele ohjaa myös kylmäkäynnistyssuutinta. Foorumin gurut voivat tarkentaa...
siis...malli on 89 ja akun takana on muovinen seinämä joka lähtee irti?
Pitääpä alkaa romehtimaan nuita!
Tiedättäkö muuten mistä saisi kattavampia tietoja 190e mesestä kuin ne haynesin oppaat?
Olihan tuo virranjakajan kansikin siinä kunnossa että ihme kun kävi pannu enää. Vaihoin ja nykiminen hellitti, vielä oireina se kylmäkäynnistys!
Pitääpä alkaa romehtimaan nuita!
Tiedättäkö muuten mistä saisi kattavampia tietoja 190e mesestä kuin ne haynesin oppaat?
Olihan tuo virranjakajan kansikin siinä kunnossa että ihme kun kävi pannu enää. Vaihoin ja nykiminen hellitti, vielä oireina se kylmäkäynnistys!
Juurikin näin. Ainakin mulla tossa 190E 1.8 -90 moinen muovinen härpäke löytyy. Luulisi nyt vuotta vanhemmassa samanlainen olevan. Lähtee irti kun vähän tönäisee. Tosin konepelti kannattaa avata ylös asti yli normaalin rajan, että saapi vähän enemmän tilaa.Mikko31 kirjoitti:siis...malli on 89 ja akun takana on muovinen seinämä joka lähtee irti?
Re: mesen moottorissa olevat releet
Se rikastus pelaa juuri niin kauan kuin avain on starttiasennossa, ei pidempään.Mikko31 kirjoitti: Oireet kun on seuraavan laiset:
-Startatessa kylmänä lähtee kyllä heti käyntiin mutta ihan kuin rikastin ei pelittäisi tarpeeksi kauan jolloin kierrokset tippuu liian aikaisin ja kone sammuu. Startata pitää siinä 2-3 kertaa jolloin saa kiekkoja annettua jonkin verran koneelle ja alkaa pysymään käynnissä omillaan.
Koskas siihen on pa-suodatin vaihdettu viimeksi?
Kannattaa ne releet aukaista, ja juotella uudelleen piirilevyn nastat.
Onnistuu ihan kotioloissakin jos vain kolvi löytyy.
Se pa-pumpun rele todellakin ohjaapi myös kylmäkäynnistystä ja automaatissa ilmeisesti myös kickdownia, hinta paikallisella mercedes jälleenmyyjällä Autotalo Hartikaisella 252 egeä ilman palautusoikeutta eikä tarvikkeenna ainakaan koivuselta löytynyt, Olis itserlläkin moiselle palikalle käyttöä.
Once you get fat you never come back.
PA rele oli sisältä kuin uusi! Sitä alumiini kuorista kymäk. relette en aukassa mutta kaikkien liitimien pinnit putsasin ja asettu kylmäkäynnistys parempaan suuntaan mutta vieläkin tarvii toisen tartin kylmänä.
Oiskohan siinä kaasuvivuston mikrokytkyttiomessä jotain häiriötä...
Bensansuodattimen ajattelin vaihtaa tässä pikapuolin.
Ongelmaa ajossa on sillon kun koneen lämmöt nousee sinne 80 tienoille niin tahtoo jossain tilanteessa nykiä vähäsen. Termostaatti pitää vaihtaa kun muuten koneen lämmöt huhkii siellä 40 tienoilla...
EZ potikan asennon kun tietäs vielä että missä asennossa sen kuuluu olla ajattaessa 95:lla. Sen kun väärään asentoon laittamalla alkaa vissiin polttoaine maistua...Asentoja siinä on 1-5,S ja N asento. mikä nuista sitten on se 95 asento niin en osaa sanua!
Oiskohan siinä kaasuvivuston mikrokytkyttiomessä jotain häiriötä...
Bensansuodattimen ajattelin vaihtaa tässä pikapuolin.
Ongelmaa ajossa on sillon kun koneen lämmöt nousee sinne 80 tienoille niin tahtoo jossain tilanteessa nykiä vähäsen. Termostaatti pitää vaihtaa kun muuten koneen lämmöt huhkii siellä 40 tienoilla...
EZ potikan asennon kun tietäs vielä että missä asennossa sen kuuluu olla ajattaessa 95:lla. Sen kun väärään asentoon laittamalla alkaa vissiin polttoaine maistua...Asentoja siinä on 1-5,S ja N asento. mikä nuista sitten on se 95 asento niin en osaa sanua!