Niin, kattelin tossa huvikseni että minkä numeroinen laatiko on, jos hakis motonetistä suodattimen.
Eli semmonen juttu sattu silmään että auton toimituspäivä on 29.11.-96 ja rekisteriotteessa on heinäkuun 23 -96 käyttöönottopäivä.
Ja mitäs tää "807 Change of year of model, last figure shows new model year " tarkottaa? Onks tä nyt niitä mitä näkee myynti-ilmotuksissa -96/-97 malli
vin-dekoderi selailua
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
itelläki o samanmoinen hommeli eli uuvempi vuosimalli vaikka käyttöönotto o elokuun 20. ja ruottinpapereissaki o merkitty et s eo årsmodell -97 vaikka o otettu käyttöön siis 96 olikohan mahollisimman epäselevästi sanottu
T.Sankari
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Heinäkuu oli rekisteröintikuukausi mutta kyllä tietenkin huhtikuussa valmistettu auto ehtii rekisteriinkin heinäkuuhun mennessä.Matti R kirjoitti:A-mallissa 2002 vuosimalli tuli huhtikuussa 2001. Heinäkuu on ihan mahdollinen vuosimallin vaihtoaika.
Tuliko A-malliin jotain isompia muutoksia 2002 mallivuoden myötä? Ymmärtääkseni "normaali" mallivuoden vaihto (kun ei ole mitään face liftejä tai vastaavia) tulee yleensä Saksan kesälomien aikana. Poikkeuksia toki on kuten esimerkkisi osoittaa.
Mutta siltikin tässä oli auto joka oli rekisteröity ennen valmistuspäivää. Löytyykö tuohon jotain hyviä selityksiä? Ehkä verottaja on ystävällisesti ottanut autoverot etukäteen ja hyväksynyt auton rekisteröinnin vastavuoroisesti ajoissa.
No tuo A malli oli ehkä ääriesimerkki vuosimallin vaihtumisesta, siinähän oli facelift kyseessä. Vaikea olisi uskoa että joku auto olisi oikeasti rekisteröity ennen valmistumista.tähtikuljettaja kirjoitti:Heinäkuu oli rekisteröintikuukausi mutta kyllä tietenkin huhtikuussa valmistettu auto ehtii rekisteriinkin heinäkuuhun mennessä.Matti R kirjoitti:A-mallissa 2002 vuosimalli tuli huhtikuussa 2001. Heinäkuu on ihan mahdollinen vuosimallin vaihtoaika.
Tuliko A-malliin jotain isompia muutoksia 2002 mallivuoden myötä? Ymmärtääkseni "normaali" mallivuoden vaihto (kun ei ole mitään face liftejä tai vastaavia) tulee yleensä Saksan kesälomien aikana. Poikkeuksia toki on kuten esimerkkisi osoittaa.
Mutta siltikin tässä oli auto joka oli rekisteröity ennen valmistuspäivää. Löytyykö tuohon jotain hyviä selityksiä? Ehkä verottaja on ystävällisesti ottanut autoverot etukäteen ja hyväksynyt auton rekisteröinnin vastavuoroisesti ajoissa.
Nyt huomasinkin että onhan minullakin auto jolla on papereissa ensirekisteröintipäivä 1.7.1986, ja tyyppikilvessä valmistumisaika 12/1986. Tässä on kyseessä USAsta takaisin Saksaan tuotu Mersu, ja jos Saksan viranomaisilla ei ole tiedossa tarkkaa ensirekisteröintipäivää USAssa niin merkitsevät papereihin 1.7. ja valmistusvuosi. Oikeasti auto on valmistunut joulukuun lopussa 1986, ensirekisteröity jenkeissä helmikuun alussa 1987, ja on 1987 vuosimallia. Varmaankin Suomen viranomaiset ottavat tuon 1.7.1986 ensirekisteröintipäiväksi suoraan saksalaisista papereista.