minicrossit
minicrossit
Kokemuksia kellään näistä kiinalaisista minicrosseista joissa on monkeyn kopio nelari kone, iskutiluuksia löytyy ainakin 50-125cm3.
Kestävätkö yleensäkin mitään,entä varaosien saanti
Halvallahan ei hyvää saa, mutta edes keskinkertaisen
Kestävätkö yleensäkin mitään,entä varaosien saanti
Halvallahan ei hyvää saa, mutta edes keskinkertaisen
V8
yhellä kaverilla on kokemusta näistä "kinuskien" halpis mönkijöistä--->AINA hajallaan Toisaalta taas naapurissa lapsikatraalla on leluna tuommoinen minicross ja välillä sillä näkyy olevan monenkin kokoista kuskia,ja hyvin on silti kuullettanut kestävän..
Itsekkin olen samaa miettinyt, lähinnä kiinnostas tietää kuinka lujaa nuo minicrossit kulkis kunnon koneella (100cc-125cc) takuu varma tappovehje
Itsekkin olen samaa miettinyt, lähinnä kiinnostas tietää kuinka lujaa nuo minicrossit kulkis kunnon koneella (100cc-125cc) takuu varma tappovehje
BMW E31 V12
Ei ainakaan niitä parineuron rimpuloita kannata riesakseen hommata.
Kai nuo hondankone-kopiot pelittääkin paremmin, meillä se kiinalainen 2-t mitsunkoneella oleva halpisrossi on ainakin aika pilipali.
Käynnistinlaitteita meni vissiin 10kpl, muoviset käpälät jotka napsahteli aina poikki, parhaimmillaan ei kestänyt yksi käynnistin edes yhtä nykäisyä. No nyt se pelittää kun viimein sai kunnollisen version jossa noita kovamuovihampaita ei enää olekkaan vaan muovi on korvattu metallilla. Mutta milloin tuosta tippuu jalkatapinkumi tai milloin mitäkin....mutta kyllä se pihamopon viran hoitaa.
Kai nuo hondankone-kopiot pelittääkin paremmin, meillä se kiinalainen 2-t mitsunkoneella oleva halpisrossi on ainakin aika pilipali.
Käynnistinlaitteita meni vissiin 10kpl, muoviset käpälät jotka napsahteli aina poikki, parhaimmillaan ei kestänyt yksi käynnistin edes yhtä nykäisyä. No nyt se pelittää kun viimein sai kunnollisen version jossa noita kovamuovihampaita ei enää olekkaan vaan muovi on korvattu metallilla. Mutta milloin tuosta tippuu jalkatapinkumi tai milloin mitäkin....mutta kyllä se pihamopon viran hoitaa.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Hassuja vehkeitä nuo pikku mopot.
Aluksi pitää muistaa mainita, että vaikka kyseessä onkin noin pieni vehje niin kuskin maksimi paino on jotain 110-125 kg (valmistajasta riippuen). Eli ei nuo ihan mitään ihan pikku lapsille pelkästään tarkotettuja vehkeitä ole.
Nuo nelarit konekselle olevat on lujia kun mitkä. Vaikka Kiinalaisia nyt ovatkin. Kunnon kaasutin vaan sen alkuperäisen "kim-jong-ill" vai mikä merkkinen liekkään tilalle. Tulee tehoja reilusti lisää.
Tuo Dealerin linkin mopo ei ole kalliskaan. Muualla jotain 850 €. Ite joskus koitin järjestellä kimppatilausta tuollasesta. Hinnaksi olis jäänyt 430€/vessa (sis. rahti). Hollannista oisivat tulleet ja vähintään 3 olis pitänyt ottaa. Olen kyllä sitä mieltä että ei kannata alkaa tuota 60€:a säästämään (vaikka rahaa sekin on). Jostain syystä en luota ulkomaalaisiin. Vaikkakin paljon ulkoa olen ostanut kaikkia juttuja ja kaikki on olleet paremmin kun on luvattu.
Rahti on aika halpa ulkomailta suomeen. 20€ maksoi minimoton rahdit saksasta mun kotiovelle. Ei paha.
(vähän hyppii aiheesta toiseen tämä minun kirjotus, laitetaan ainakin osa sen syyksi että mulla on kuumetta aika paljon)
Jos ja kun tuollaisen muistaa niin kannattaa ekana ajaa vähän sillä (huom vain vähän) ja sen jälkeen kiristää jokainen pultti. Kiinalaisilla ei ole momenttiavaimia näemmä.
Laadusta pitää todeta sen verran että omaan minimotoon (49 cc. katettu) kaadoin bensat tankkiin ja 3:lla vetäisyllä käyntiin. Koko kesä sillä ajettiinkin. Muuta vikaa ei tullut kun rengas puhkesi (naulaan ajoin) ja ilman putsari siitä tippui (oli mersun peräkontissa sellasessa asennossa, että bensaa pääsi siihen -> liima liukeni).
Tuollasta pientä. Mukavaa oli, mikro autoradoilla ajeltiin jne. Väliin piti vähän stunttaillakkin. Siitä nyt tuli pikkuisen damagea katteeseen (ja vähän enemmän housuihin).
Kohta on kesä, siispä alkaa minimoton viritys. Englantilaiset on vetäneet tuollasella yli 100 km/h ja kuski ollut iso äijä. Eli mun on saatava kalvokaasari, race sylinteri, tehoputki ja hiilikuituläpät. Ja ilokaasut (älkää naurako, huom. googlettakaa minimoto nos kit, jos ette usko).
Jossain se on tällä foorumilla linkki missä minä ajelen minimotolla.
Mun minimoto on ostettu siis täältä:
http://gas-scooter.de/shop/
Asia paikka. Koko ajan kun paketti oli tulossa saksan puolella, tuli mailiin ilmotus kun joku oli käsitellyt sitä.
Takasin niihin nelitahti juttuihin. Kannattaa ostaa tuollanen. Ihan kuningas vehje! Ja mitään vanhaa mopoa et edes tuohon hintaan saa. Vois olla aika kurko vehe tuollanen 110 kuutioinen kun laittais slicksit alle. Mikroradalla vois päästellä. Ja keulinta rauta niin vois stunttailla kunnolleen... vetää apehangeria ja muuta trikkiä.
Hmm.. tai kunnon FMX tuohua, Seljas tyyliin... (nyt aloin ite haluta kanssa tuollasta 110 kuutioista.)
Kylläpä jaksoin runoilla. Jospa tuosta olis edes jotain apua. Ja kannattaa kysyä jos en oikein osannut vastata.
Ainiin ja miten kovaa kulkee 110 kuutioinen crossi? isompi kaasutin ja välitys hitusen tiheempi ja n. 90 menee (bandit suzukin mittarin mukaan, todellinen siis jotain 80). Kiihtyy tosi hyvin. Eli menis kovempaakin.
Ja varaosia saa noihin ulkomailta, jopa pilkaa hintaan. (muuten tuollanen mitsun kopio 49 cc. kone maksaa muistaakseni 75 €, eli ei paha..)
Aluksi pitää muistaa mainita, että vaikka kyseessä onkin noin pieni vehje niin kuskin maksimi paino on jotain 110-125 kg (valmistajasta riippuen). Eli ei nuo ihan mitään ihan pikku lapsille pelkästään tarkotettuja vehkeitä ole.
Nuo nelarit konekselle olevat on lujia kun mitkä. Vaikka Kiinalaisia nyt ovatkin. Kunnon kaasutin vaan sen alkuperäisen "kim-jong-ill" vai mikä merkkinen liekkään tilalle. Tulee tehoja reilusti lisää.
Tuo Dealerin linkin mopo ei ole kalliskaan. Muualla jotain 850 €. Ite joskus koitin järjestellä kimppatilausta tuollasesta. Hinnaksi olis jäänyt 430€/vessa (sis. rahti). Hollannista oisivat tulleet ja vähintään 3 olis pitänyt ottaa. Olen kyllä sitä mieltä että ei kannata alkaa tuota 60€:a säästämään (vaikka rahaa sekin on). Jostain syystä en luota ulkomaalaisiin. Vaikkakin paljon ulkoa olen ostanut kaikkia juttuja ja kaikki on olleet paremmin kun on luvattu.
Rahti on aika halpa ulkomailta suomeen. 20€ maksoi minimoton rahdit saksasta mun kotiovelle. Ei paha.
(vähän hyppii aiheesta toiseen tämä minun kirjotus, laitetaan ainakin osa sen syyksi että mulla on kuumetta aika paljon)
Jos ja kun tuollaisen muistaa niin kannattaa ekana ajaa vähän sillä (huom vain vähän) ja sen jälkeen kiristää jokainen pultti. Kiinalaisilla ei ole momenttiavaimia näemmä.
Laadusta pitää todeta sen verran että omaan minimotoon (49 cc. katettu) kaadoin bensat tankkiin ja 3:lla vetäisyllä käyntiin. Koko kesä sillä ajettiinkin. Muuta vikaa ei tullut kun rengas puhkesi (naulaan ajoin) ja ilman putsari siitä tippui (oli mersun peräkontissa sellasessa asennossa, että bensaa pääsi siihen -> liima liukeni).
Tuollasta pientä. Mukavaa oli, mikro autoradoilla ajeltiin jne. Väliin piti vähän stunttaillakkin. Siitä nyt tuli pikkuisen damagea katteeseen (ja vähän enemmän housuihin).
Kohta on kesä, siispä alkaa minimoton viritys. Englantilaiset on vetäneet tuollasella yli 100 km/h ja kuski ollut iso äijä. Eli mun on saatava kalvokaasari, race sylinteri, tehoputki ja hiilikuituläpät. Ja ilokaasut (älkää naurako, huom. googlettakaa minimoto nos kit, jos ette usko).
Jossain se on tällä foorumilla linkki missä minä ajelen minimotolla.
Mun minimoto on ostettu siis täältä:
http://gas-scooter.de/shop/
Asia paikka. Koko ajan kun paketti oli tulossa saksan puolella, tuli mailiin ilmotus kun joku oli käsitellyt sitä.
Takasin niihin nelitahti juttuihin. Kannattaa ostaa tuollanen. Ihan kuningas vehje! Ja mitään vanhaa mopoa et edes tuohon hintaan saa. Vois olla aika kurko vehe tuollanen 110 kuutioinen kun laittais slicksit alle. Mikroradalla vois päästellä. Ja keulinta rauta niin vois stunttailla kunnolleen... vetää apehangeria ja muuta trikkiä.
Hmm.. tai kunnon FMX tuohua, Seljas tyyliin... (nyt aloin ite haluta kanssa tuollasta 110 kuutioista.)
Kylläpä jaksoin runoilla. Jospa tuosta olis edes jotain apua. Ja kannattaa kysyä jos en oikein osannut vastata.
Ainiin ja miten kovaa kulkee 110 kuutioinen crossi? isompi kaasutin ja välitys hitusen tiheempi ja n. 90 menee (bandit suzukin mittarin mukaan, todellinen siis jotain 80). Kiihtyy tosi hyvin. Eli menis kovempaakin.
Ja varaosia saa noihin ulkomailta, jopa pilkaa hintaan. (muuten tuollanen mitsun kopio 49 cc. kone maksaa muistaakseni 75 €, eli ei paha..)
Tollanen 200cc menee ilmotuksen mukaan 130 Km/h, uskokoon ken tykkää.
Oishan tuollainen kiva, mutta kestääköhän tuollainen pienempi 110 kuutioinen ajoa kuinka hyvin?
Hinta (110cc) ei ainakaan ole paha..
Olisi hauska harrastella mikroautoradalla...
110cc vaan putkistoa paremmin virtaavaa.
Oishan tuollainen kiva, mutta kestääköhän tuollainen pienempi 110 kuutioinen ajoa kuinka hyvin?
Hinta (110cc) ei ainakaan ole paha..
Olisi hauska harrastella mikroautoradalla...
110cc vaan putkistoa paremmin virtaavaa.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=27380587
Tuo ei olis pahan hintainen ja puoliautomaattikin
Tuo ei olis pahan hintainen ja puoliautomaattikin
V8
puoliautomaatti on p*rseestäJuhaE kirjoitti:http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=27380587
Tuo ei olis pahan hintainen ja puoliautomaattikin
^Kytkimen kanssa on täälläkin totuttu ajelemaan.
Ei voi kikkailla samalla tavalla jos kytkin uupuu.
Malli kytkimella: http://www.myllymaki.fi/product_info.ph ... cts_id=389
Ei voi kikkailla samalla tavalla jos kytkin uupuu.
Malli kytkimella: http://www.myllymaki.fi/product_info.ph ... cts_id=389
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
poika vois ehkä paremmin oppia ajamaan puoliautomaatillaHannu kirjoitti:puoliautomaatti on p*rseestäJuhaE kirjoitti:http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=27380587
Tuo ei olis pahan hintainen ja puoliautomaattikin
V8
parempi opetella kerralla se kytkimenkäyttöJuhaE kirjoitti:poika vois ehkä paremmin oppia ajamaan puoliautomaatillaHannu kirjoitti:puoliautomaatti on p*rseestäJuhaE kirjoitti:http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=27380587
Tuo ei olis pahan hintainen ja puoliautomaattikin
no miksei osta tuolla rahalla sitä pv:tä...kyllä 500€ saa jo kohtuu moopperin ja vakio pytyllähän se nyt menöö kuuhun asti ja vielä takaisin...?eikö nuon pienellä oo ite hankala ajaa?ja kyllä se kytkimen käytön oppii pikkunenkin ihan tuossa tuokiossa että ilman muuta se vaihde malli...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN-
-Lintta-AATELINEN-
muutaman 200D:nkin tiiän hajonneen...Hannu kirjoitti:ei se mankin konekkaan autaaaksi tee[jimi] kirjoitti:kyllähän nuo vissiin on hyviä. nelitahteja ainaskin ovat myyneet. mankin koneella..
mulla on hajonnu mankin kone vakio 49cc pytylläki ja huollonpuutteesta tai vanhuuesta sitä konetta ei voinu syyttää
mikä tahansa hajoaa[jimi] kirjoitti:muutaman 200D:nkin tiiän hajonneen...Hannu kirjoitti:ei se mankin konekkaan autaaaksi tee[jimi] kirjoitti:kyllähän nuo vissiin on hyviä. nelitahteja ainaskin ovat myyneet. mankin koneella..
mulla on hajonnu mankin kone vakio 49cc pytylläki ja huollonpuutteesta tai vanhuuesta sitä konetta ei voinu syyttää
mutta ei se 4vuoden kokemuskaan mankin koneista ympäri vuoden ajettuna ihan huuhaata ole
ja tarkoitus ei olekkaan yhtään väheksyä, Hannu hyvä. tarkoitin vaan sitä että yksilöissä on eroja, ja itelle ainakin on jäänyt ihan positiivinen kuva ko. koneesta.Hannu kirjoitti:mikä tahansa hajoaa[jimi] kirjoitti: muutaman 200D:nkin tiiän hajonneen...
mutta ei se 4vuoden kokemuskaan mankin koneista ympäri vuoden ajettuna ihan huuhaata ole
sitäpaitsi eihän ne ollu ite monkin konehia vaan jotain tsingtsongkendoja... ottaappa niistä sitten selvää..
kestäähän mankin kone aika paljon mutta jossaki tulee senkin raja vastaan[jimi] kirjoitti:ja tarkoitus ei olekkaan yhtään väheksyä, Hannu hyvä. tarkoitin vaan sitä että yksilöissä on eroja, ja itelle ainakin on jäänyt ihan positiivinen kuva ko. koneesta.
sitäpaitsi eihän ne ollu ite monkin konehia vaan jotain tsingtsongkendoja... ottaappa niistä sitten selvää..
ja mitä ihmeen kopiokoneita nuo onkaan nii aika samoille nuo menee kestävyydessä luultavasti
kyllä mie jimi tiesin mitä sie tarkotit
Hannu kirjoitti: kestäähän mankin kone aika paljon mutta jossaki tulee senkin raja vastaan
ja mitä ihmeen kopiokoneita nuo onkaan nii aika samoille nuo menee kestävyydessä luultavasti
niin. varmaankin aika pitkälle voi olla jopa samoja osia koneissa yhdenmuotoisuuden lisäksi. varmaankin samoilta alihankkijoilta tavara tulee, luulisin
ja silti sie aloit vittuilemaha,oot sie eri sälliHannu kirjoitti:kyllä mie jimi tiesin mitä sie tarkotit
Toiset kymmenen vuotta on pelannut Alkaa ensimmäisten kuskien lapset olla siinä iässä että pääsevät tällä päristelemään.dealer 2006 kirjoitti: Meillä on vanha Yamaha PV50, siinä ei ole muuta kuin joskus tankkaa.
Kymmenisen vuotta tuo on ollut lasten ajossa, käytettynä ostin.
Nyt oli pikku häiriö kun talvella oli laittaneet kaksitahtia tankkiin ja tuoreöljyvoitelukin on, nimittäin karstottui pakoputki tukkoon. Hetki piti etsiä vikaa mutta foorumilainen "jalkapuoli" sen sitten hoksasi. Nyt taas toimii, tosin eipä sillä ajella kun meillä nuorimmatkin jo liian isoja pikkumopoon...