W123 Harrasteautona?
Noh laitetaan ny prkl vielä omastakin lintasta foto näytille:
Kyseessä siis 240TD '85 ja 5v lootalla varustettu. Mittarissa on kohta 453tkm eli vielä on paljon huolettomia (?) öhköh kilometrejä edessä
Kyseessä siis 240TD '85 ja 5v lootalla varustettu. Mittarissa on kohta 453tkm eli vielä on paljon huolettomia (?) öhköh kilometrejä edessä
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
No mulla oli linttakuntoinen mutta kovalla hitsaamisella siitä tuli aika hyvä.Ens syksynä vielä pikkusen parannellaan mm. vaihetaan paremmat ovet ja tutkitaan alustaa ettei varmasti oo lahonnu mistään ja vedetään uusi musta väri päälle.JaniH kirjoitti:Mistä hemmetistä te nuita oikein löydätte, tahtoo kans tuomosen helmikuntoisen W123:sen mutta enin osa alkaa olemaan enemmän ja vähemmän lintta kunnossa... Noh yks joskus oli mutta rahapulassa senkin hävitin tyhmyyttäni...
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Re: hjuva valinta
Jepanttikaukainen kirjoitti:Ite oon sitä mieltä, että jos jtn harrasteautoa meinaat ni kyl se täytyy ilman muuta olla korimallia 123!!! Joo vähäruosteisen yksilön ku jostain saisit ettei menis ihan paikkailuks koko homma, jää aikaa muuhunkin... Onhan se coupe asia erikseen, mutta varmasti löytyy varaosia jostain, ainakin tältä foorumilta jos ei muualta
Ps. On vain yksi automerkki, muut ovat kulkuneuvoja
Mun "halpa" pystäriprojekti osoittautui a) ruostepommiksi ja b) sekasikiöksi. Siinä oli mm. kaasari ja imusarja eri paria. Kiva säätää. Opin myös hitsaamaan. Ikinä en sitä ajokuntoon saanut.
Sitten kun viiden vuoden päästä hiukan helpotti niin ostin W123:sen joka oli a) ruosteeton ja b) tekniikaltaan alkuperäinen. Ruosteeton tarkoittaa tässä tapauksessa sitä että helmat hiukan kukkivat mutta pohja on terve.
Suosittelen W123:a lämpimästi. Siinä on hyvät ainekset saada harrasteauto jolla viitsii ja voi ajella muutenkin kun vain kerran kesässä. Tekniikka on yksinkertaista ja osia saa. Bensaan menevä raha ei silti ole mikään ongelma -- jos meinaat harrastepelillä niin paljon ajaa että bensan hinta merkkaa niin olet luultavimmin ostanut liian halvan aihion
Nyt kun W123:sta alkaa olla 5v aikaa (piti ostaa "järkevä" perheauto) niin hiukan turhankin usein on tullut eksyttyä mobile.de:hen pystäreitä ja W123:sia ihailemaan
Mullakin oli aihio paalauskamaa. Mutta siitä se rakentui. kts. allekirjoituksen linkki.jari_w123 kirjoitti:No mulla oli linttakuntoinen mutta kovalla hitsaamisella siitä tuli aika hyvä.Ens syksynä vielä pikkusen parannellaan mm. vaihetaan paremmat ovet ja tutkitaan alustaa ettei varmasti oo lahonnu mistään ja vedetään uusi musta väri päälle.JaniH kirjoitti:Mistä hemmetistä te nuita oikein löydätte, tahtoo kans tuomosen helmikuntoisen W123:sen mutta enin osa alkaa olemaan enemmän ja vähemmän lintta kunnossa... Noh yks joskus oli mutta rahapulassa senkin hävitin tyhmyyttäni...
Tähdellisen parantola
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Tuossa olisi yksi kohtuu hyväJaniH kirjoitti:Mistä hemmetistä te nuita oikein löydätte, tahtoo kans tuomosen helmikuntoisen W123:sen mutta enin osa alkaa olemaan enemmän ja vähemmän lintta kunnossa... Noh yks joskus oli mutta rahapulassa senkin hävitin tyhmyyttäni...
Liekkö sitte kumminki ajettu 600 000 km, ku on pakosarjaki noin ruosteessa
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Noh... tuossa on yksi myytävänä... kukkasta reunoissa, mutta hitsiä se ei kaipaa eikä oo ikinä nähnytkään. Ja kilometrejä on vain nimeksi... viewtopic.php?t=19295JaniH kirjoitti:Mistä hemmetistä te nuita oikein löydätte...
ja sama löytyy tuoltakin http://www.nettiauto.com/1842246
Viimeksi muokannut tasty, 17.5.2008 23:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
*****************
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
Re: hjuva valinta
W123han on järkevä perheauto ! Säästyy pääomakuluihin uppoava raha vaikka asuntolainan maksamiseen. Eikä auton arvo voi laskea montaa tuhatta euroa... Siistin 300TDTn kun jostain löytäisi, niin aah ja voih... Toisaalta, jos tavarat eivät mahdu sedanin konttiin, niin niitä on liikaa mukana.
T; Wade
Nyt kun W123:sta alkaa olla 5v aikaa (piti ostaa "järkevä" perheauto) niin hiukan turhankin usein on tullut eksyttyä mobile.de:hen pystäreitä ja W123:sia ihailemaan [/quote]
T; Wade
Nyt kun W123:sta alkaa olla 5v aikaa (piti ostaa "järkevä" perheauto) niin hiukan turhankin usein on tullut eksyttyä mobile.de:hen pystäreitä ja W123:sia ihailemaan [/quote]
Tämmönen löytyy meidänkin pihasta, 280E vm. -81, vieläkin ensimmäisellä omistajallaan ja n. 250tkm ajeltuna vasta
Kun eilen pesin ja vahasin talven jäljiltä niin per***en ruoste on alkanut valtaamaan elintilaa
Pientä laittoa ja kovaa ajoa vaatii vain. Kunhan tässä nyt kesäkelit lämpenee niin mikäpä tuolla on ajella iltasella kylillä
e: kattelin KL:stä niin tuohon malliinhan löytyy uudet pellit melkein koko autoon, joten jos pahalta näyttää niin eipä kannata lähtä paljon hitsailemaan
- 190E 2.0 -90
- W123 280E -81
-Savun hälvettyä tarkistamme kytkennän!
Peltejä löytyy kyllä mutta istuvuus on vähän niin ja näin,ainakin etulokareita saa muutaman tunnin sovittaa että ne istuu paikoilleen edes joten kuten.Kaikenlisäksi tarvikepelti on jostain syystä todella ärhäkkää lahoamaan.Sulla on Swataia todella hieno W123 joten korjaa harkiten tarvike pelleillä,veholta saa alkuperäisiäkin joten niitä kannattaa käyttää jos vain suinkin on lompakossa pelivaraa.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
On se kyllä harrasteautona mukava. Eilen sain omankin liikenteeseen, ja onhan tuossa niin melkoinen oma tunnelmansa, että kelpaa.
Tässä vielä kuvaakin, tuli vähän rakeinen kun oli ISO-säädöt unohtuneet isolle...
kliks
Tässä vielä kuvaakin, tuli vähän rakeinen kun oli ISO-säädöt unohtuneet isolle...
kliks
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Jos kulutusero on pari litraa dieselin eduksi niin kannattavuusraja on reilussa 10000 kilometrissä kun verrataan henkilöautoja pelkästään polttoainekulujen + käyttövoimaveron osalta.Hemmetti ko ei nykyään kannata ajaa diisselillä
Oikeastaan pitäisi sanoa että "..ko ei nykyään kannata ajaa millään".
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
Noo tuota... Matsa imee 7-9 litraa ainetta ja W123 diisseli mallista riippuen 8-10, hintaeroa bensalla ja diisselillä kymmenkunta senttiä... Ei taida ihan kymppitonni riittää...dealer kirjoitti:Jos kulutusero on pari litraa dieselin eduksi niin kannattavuusraja on reilussa 10000 kilometrissä kun verrataan henkilöautoja pelkästään polttoainekulujen + käyttövoimaveron osalta.Hemmetti ko ei nykyään kannata ajaa diisselillä
Oikeastaan pitäisi sanoa että "..ko ei nykyään kannata ajaa millään".
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi