Mitä vapari 617 kestää? (mikä turbo laitetaan?)
Ohojekirjat sannoo vaparille pakoventtiilin välykseks 0.30 ja turpolle 0.35mm.
Omaani laitoin 0.30mm. Seuraavaks ku on aika säätää, niin kokkeilen 0.35mm.
Imuventtiilin välys lienee sama turpossa ja vaparissa.
Omaani laitoin 0.30mm. Seuraavaks ku on aika säätää, niin kokkeilen 0.35mm.
Imuventtiilin välys lienee sama turpossa ja vaparissa.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Olen itekin tässä pähkäillyt et jos tuommosen pöhistimen punkis tonne konehuoneeseen. Muistaakseni mulla oli hyllyssäkin Garretin 03 pöhistin.
Mites tuota noi prossat jos niistä aletaan puhumaan..oma farkku on tottakai korinvaihto ja papruista löytyy 39%...meneekö yli jos survoo ahtimen sinne, vai kannattaako edes yrittää laillisesti, ku joku sanoi et muutoskatastusvaiheessa prossat lasketaan uusiks ja sit menee koko soppa uusiks..eli prossat yli..vai vaihteleeko vaan leimalle kivasti aina vakiorojut paikalleen..
Mites tuota noi prossat jos niistä aletaan puhumaan..oma farkku on tottakai korinvaihto ja papruista löytyy 39%...meneekö yli jos survoo ahtimen sinne, vai kannattaako edes yrittää laillisesti, ku joku sanoi et muutoskatastusvaiheessa prossat lasketaan uusiks ja sit menee koko soppa uusiks..eli prossat yli..vai vaihteleeko vaan leimalle kivasti aina vakiorojut paikalleen..

Vaihtuva merkkikavalkaadi, tällä hetkellä VW T3 Caravelle x3
Jos laittaa vain ahtimen, niin se ei ole koneenvaihto. Ainakin mulle kun tein 200D-->300D modin omaan 123:seen niin katsuri sano että laita ahdin ni rupiaa liikkuun ja tulis vaan jonkin verran rossia. Jos vaihdat koko turbomoottorin sinne niin se tuo paljon enemmän rosentteja! Kysy katsastusasemalta, mutta näin muistelin että itellä ois ollu. Korinvaihdon ollessa kyseessä suosittelen että kysäsee paljonko tulee rossia kun laittaa vain ahtimen! 

W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Minä en varsinaisesta porttauksesta tiijä tuon taivaallista, vaan oon parista-kolomesta kannesta (yhen opelin ja yhen jenkkikasin) vinguttanu pahimmat valukökköset ja rosot poikkeen kanavista. Ihan tuommosella sähkövehkeellä, mikä lie dremelin kopio. Imupuolelle jättäny vähän karkeemman pinnan ettei bensa pisaroiju (joku intternetissä sano että näin on hyvä tehä, ja internetissä kaikki on totta, jotenka näin tein) ja pakopuolta nysvänny sitten aikalailla kiiltäväks. Uusien tiivisteihen kanssa kahtelin aukkoja kohilleen ja nyhräsin sen verran materiaalia pois, ettei pahasti ahista. Avarrukset häivyttelin sitten sinne kanaviin jouhevasti.Antti M. kirjoitti:No kyllä sieltä ny päälle sata heppaa irtoaa ja eroa ahtamattomaan kumminki on selvästi, eikä kestävyydestä vakiopumpun kans pitäis olla huolta. Kannen ku vielä porttais nii vois olla merkitystä enempi. Ja noista tehoon vaikuttavista eroista turbo ja vaparikoneen välillä, niin männät ja eritoten palotilat on erilaisia, joten sillä voi jotain merkitystä olla. Lisäksi ku reenasin tuota kannen porttausta niin oli vähä eroa kanavien koossa harjotus kansissa, mutta tämä ei kulkenu käsi kädessä turbo/vapari- linjan kanssa.
Persdynolla heppoja tuli ainakin monta, ellei jopa useita! Käytännössä varmaan ee varmaan yhtään. Mutta siis aivan älyttömän mukavaa puuhaa tuo on. Taijannii tuota 240D varaosakoneen kantta ruveta sorkkimaan joutoaikana
