M E S E N Jousipuristimet ! nimim. JuMu S hoitaa asiaa !

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
L.Samarialainen
Viestit: 2178
Liittynyt: 05.11.2005 17:27

Viesti Kirjoittaja L.Samarialainen »

tupru kirjoitti:
Nurkka tunkilla ylös :arrow: Puristimet jouseen paikolleen :arrow: jousi läjään ja pois :arrow: uutta tilalle? Tarviiko siinä muuta huomioida?
Sormet pois välistä ja käyttö käsityökaluilla, eipä siinä muuta...
tupru kirjoitti:Mistähä löytäs ihan semmoset tolokut ohjeet?
Kuljetuslaatikossa on kuvalliset ohjeet.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29223
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tarviiko siinä muuta huomioida?
Kannattaa nostaa molemmet etupyörät yhtaikaa koholle ettei kallistuksenvakaaja vänkää alatukivartta ylöspäin.
Puristimen lautaset pitää pyöritellä paikallaan olevassa jousessa mahdollisimman etäälle toisistaan.

Takajousiin ei puristinta tarvita.
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

Mie aattelin tuas nii rustoaivosesti notta eikös ne ohojeet vois olla tässäkin topiikissa ja vaikka kuvien kaa. Tai sit ois erilline jousipuristin ohoje että, niitä ensimmäistä kertaa lainaavat tai lainausta suunnittelevat voisivat jo tutustua ennen lainausta.

Ennakkotutustumine ja asiaan perehtyminen tois varmaa valamiuksia lisää ja kuvísta osviittaa mite kannattaa nostaa ja vähä soveltain, kaikilla eioo nelipistenosturia kotona.Kenties kaikkia työkalujakaan ei ole.
Mie aattelen taas niin tasamaalta tehtynä :roll: .
Kaikilla ei varmaankaa kommunikkaatoria tai läppistä korjatessa auton vieressä, kopiokonetta ja joillakin internettyhteys on kenties koululla tai töissä.

Lisevän vielä notta kaikki auton rakentajat ei oo autonasentajia, miekii kerran tuota Dealerin ylempänä mainihtemmaa kallistuksenvaimentimen vänkäämistä sanoin vierestä seuranneena ette se vänkevää.
Eihä ne sitä uskonu, avasvat kumipuslii ruvit sit vääntö päällä...
...klzangggg......ping....pouuu....srruuuffff.....kil.... kil...kops
Komiasti se lähtöö. :lol: ,
VALMET 5oo -69
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Logistiikkapäällikkö kirjoitti:Mie aattelin tuas nii rustoaivosesti notta eikös ne ohojeet vois olla tässäkin topiikissa ja vaikka kuvien kaa. Tai sit ois erilline jousipuristin ohoje että, niitä ensimmäistä kertaa lainaavat tai lainausta suunnittelevat voisivat jo tutustua ennen lainausta.

Ennakkotutustumine ja asiaan perehtyminen tois varmaa valamiuksia lisää ja kuvísta osviittaa mite kannattaa nostaa ja vähä soveltain, kaikilla eioo nelipistenosturia kotona.Kenties kaikkia työkalujakaan ei ole.
Mie aattelen taas niin tasamaalta tehtynä :roll: .
Kaikilla ei varmaankaa kommunikkaatoria tai läppistä korjatessa auton vieressä, kopiokonetta ja joillakin internettyhteys on kenties koululla tai töissä.

Lisevän vielä notta kaikki auton rakentajat ei oo autonasentajia, miekii kerran tuota Dealerin ylempänä mainihtemmaa kallistuksenvaimentimen vänkäämistä sanoin vierestä seuranneena ette se vänkevää.
Eihä ne sitä uskonu, avasvat kumipuslii ruvit sit vääntö päällä...
...klzangggg......ping....pouuu....srruuuffff.....kil.... kil...kops
Komiasti se lähtöö. :lol: ,
kyllähän päällikkö on ihan oikeessa noitten ohjeiden kanssa :D
kyllä niihin olis hyvä tutustua ennen varsinaista vaihto operaatiota ja vielä terottaa ettei pulttikonetta saa käyttää :idea:
Avatar
tupru
Hole 19
Viestit: 1587
Liittynyt: 27.6.2007 21:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tupru »

Minähi ajattelen niin tasamaalta.. :roll:
Oishan ne kuvalliset ohjeloiset kivat toki tietenni.
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku :ope:
Avatar
L.Samarialainen
Viestit: 2178
Liittynyt: 05.11.2005 17:27

Viesti Kirjoittaja L.Samarialainen »

Nyt olis taas puristimet vapaana jos on tarvista. :director: Yv:tä yv:tä, hopi hopi :!:
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Jos puristimet on vielä juhannuksen jälkeisen viikonlopun aikana vapaana ja johtaja300:n hallussa, niin älä lähetä niitä Samarialaiselle. Voisin ottaa ne vaikka suoraan ja kokeilla puljata noiden Eibachien kanssa. Siis, jos niitä minulle uskalletaan lainata. :D

Tieten jos joku tulevan viikon aikana niitä tarvii, niin sillehän ei mahda mitään.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Roisto kirjoitti:Siis, jos niitä minulle uskalletaan lainata. :D
Niin, siehä se oot semmonen tuomiopäivän pellepeloton :lol: *repes itekseen* :lol: :lol: :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
L.Samarialainen
Viestit: 2178
Liittynyt: 05.11.2005 17:27

Viesti Kirjoittaja L.Samarialainen »

XUX63 kirjoitti:
Roisto kirjoitti:Siis, jos niitä minulle uskalletaan lainata. :D
Niin, siehä se oot semmonen tuomiopäivän pellepeloton :lol: *repes itekseen* :lol: :lol: :lol:
Ja suksee ko on se "pikku apulainen" :?:

Puristimet on menossa tällä hetkellä mutta pitäisi kotiutua näinä päivinä ja jonossa ei nyt muita ole. Miepäs kysäsen millä mallilla on puristelut... Tulleeko se suksee hakemaan sitä tötteröä? :acavallo:
Klasu
Pienkonespesialisti
Viestit: 681
Liittynyt: 13.12.2006 20:59
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Klasu »

Minä oon menossa luultavasti käymään Muhoksella juhannuksen aikaan jos kyytiä tarvii..?
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Elikkäs puristelijat tulis Klasun kyydissä lähemmäs Roistoa ja minä voisin käydä vaikka koukkaan tuon pötkylän Honkarannasta Jussin jäläkeen :lol: Näin ne hommat rullaa...

T:Anti-Pikku-Apulainen (se oikee on vissiin Veli-Roisto eli olikos se 176-671 ???)
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Ptahor
Viestit: 2
Liittynyt: 20.6.2008 22:29
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Ptahor »

Hyvää juhannusta kaikille. Löytyykö luottoa uudelle meseläiselle kun olis myös tarvetta jousityökalulle? Olis tarkotus saada etupäästä alatukivarsi vaihdetuksi ja samalla laittaa paksummat säätökumit jousien päälle. Auto on W124T.
Avatar
L.Samarialainen
Viestit: 2178
Liittynyt: 05.11.2005 17:27

Viesti Kirjoittaja L.Samarialainen »

Ptahor kirjoitti:Hyvää juhannusta kaikille. Löytyykö luottoa uudelle meseläiselle kun olis myös tarvetta jousityökalulle? Olis tarkotus saada etupäästä alatukivarsi vaihdetuksi ja samalla laittaa paksummat säätökumit jousien päälle. Auto on W124T.
Pukkaa yv:llä nimi, osoite ja puhelinnumero niin katsotaan, mutta eiköhän se järjesty. Puristimet ovat menossa ja kolme puristelijaa on jonossa

:D
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5974
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Puristimet ois täällä oottelemassa tarvetta.

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Meinas unohtua kun mese.fi on taas hengissä:

Jousipuristimet on ollut jo hyvän aikaa Karkkilassa. Piirustuksetkin tehty aikaa sitten ;)

Kukas näitä ois vailla? Vai pistetäänkö suoraan puristimen vartijalle?

Olikos vuotta -08 uudempaa ohjetta miten näiden kanssa menetellään?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29223
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kukas se nykyään näistä huolehtii ?
Ei ainakaan toi L.S.
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Klasu?
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

dealer kirjoitti:Kukas se nykyään näistä huolehtii ?
Ei ainakaan toi L.S.
eikös tämänhetken lainaaja, kellä ne nyt mahtaa olla niin tiijä keltä se on ne lainannu ja lahettää sille ne takasin :roll:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29223
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Varmaan tietää sen et keneltä on hänelle tulleet mutta eihän noi ihan joka välissä käy sillä joka hoitaa puristimien liikettä, tulis vaa turhia rahtikuluja ?
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

dealer kirjoitti:Varmaan tietää sen et keneltä on hänelle tulleet mutta eihän noi ihan joka välissä käy sillä joka hoitaa puristimien liikettä, tulis vaa turhia rahtikuluja ?
pitäskö sitten puristimien hoitajan käyvvä hakemassa ne ettei lainaajalle tule turhia rahtikuluja :roll:
onks multa ny menny jottain ohi, tai jääny verhot kiinni :oops:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29223
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kuvitteellinen esimerkki:

Puristimet on nyt AK47:lla.
Minä varaan ne seuraavaksi.

No kumpi on fiksumpaa, AK47 lähettää ne suoraan minulle vai se että hän lähettää ne puristinvastaavalle joka hakee paketin, laittaa päälle minun osoitteeni ja postittaa sen edelleen minulle ?

Aivan oikein, on järkevämpää toimittaa puristimet suoraan tänne.

No, puristimet tulevat AK47:lta minulle.

Mistäs minä tiedän kuka on puristinvastaava ?
Tiedänhän minä keneltä ne minulle tulivat.
:D
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

juu, tiedän kyllä mitä tarkotat, mutta eikös ne vois laittaa puristin vastaavalle jos ei näkyvissä ole kettää joka niitä tarttis ja samalla puristin vastaava vois tarkistaa työkalun ja korjata/huoltaa tarvittaessa ja pitäskin välliin puhistaa ja voidella paikat ettei pääsis kovin pelit kulumaan ja ettei kukkaan tappas niillä itteensä :wink:
no ihan vaan kuvittelin tälleen sen homman, kuhan vaan ilimasin mielipitteeni, anteeksi :?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29223
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

eikös ne vois laittaa puristin vastaavalle jos ei näkyvissä ole kettää joka niitä tarttis ja samalla puristin vastaava vois tarkistaa työkalun ja korjata/huoltaa tarvittaessa ja pitäskin välliin puhistaa ja voidella paikat ettei pääsis kovin pelit kulumaan ja ettei kukkaan tappas niillä itteensä
Kylläkyllä, oot justiinsa oikeassa !

Hoksasin vasta nyt etten tossa aiemmin osannut kertoa mitä tarkoitin eli tämä
Varmaan tietää sen et keneltä on hänelle tulleet mutta eihän noi ihan joka välissä käy sillä joka hoitaa puristimien liikettä, tulis vaa turhia rahtikuluja ?
oli vaan maininta siitä ettei AK47 välttämättä tiedä kuka on vastaava - en tarkittanut etteikö puristimet vois nyt vastaavalle toimittaa vaikka tosta tekstistäni tosiaan saa sen käsityksen :D eli ollaan touhottaja just samaa mieltä loppuin lopuks.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Klasu on puristinvastaava :!:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5974
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

dealer kirjoitti:
eikös ne vois laittaa puristin vastaavalle jos ei näkyvissä ole kettää joka niitä tarttis ja samalla puristin vastaava vois tarkistaa työkalun ja korjata/huoltaa tarvittaessa ja pitäskin välliin puhistaa ja voidella paikat ettei pääsis kovin pelit kulumaan ja ettei kukkaan tappas niillä itteensä
Kylläkyllä, oot justiinsa oikeassa !

Hoksasin vasta nyt etten tossa aiemmin osannut kertoa mitä tarkoitin eli tämä
Varmaan tietää sen et keneltä on hänelle tulleet mutta eihän noi ihan joka välissä käy sillä joka hoitaa puristimien liikettä, tulis vaa turhia rahtikuluja ?
oli vaan maininta siitä ettei AK47 välttämättä tiedä kuka on vastaava - en tarkittanut etteikö puristimet vois nyt vastaavalle toimittaa vaikka tosta tekstistäni tosiaan saa sen käsityksen :D eli ollaan touhottaja just samaa mieltä loppuin lopuks.
Juu, Klasulle laitetaan menemään ellei joku ilmottaudu tarvitsevansa ja siinä tapauksessa voin lähialueelle heittääkkin ovelle asti nuo. Dealerin mainitsema postin turha lihottaminen siis olisi vältettävissä.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5974
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

touhottaja kirjoitti:puristin vastaava vois tarkistaa työkalun ja korjata/huoltaa tarvittaessa ja pitäskin välliin puhistaa ja voidella paikat ettei pääsis kovin pelit kulumaan ja ettei kukkaan tappas niillä itteensä :wink:
No, puhdistin ja rasvasin molypitoisella vaseliinilla heti alkuunsa ;) Samalla kun tein kuvat /otin mitat katselin kunnon. Hieman on ruuvi kulunut, mutta eiköhän nuo ihan hyvässä käyttökunnossa ole. Voishan nuista putsata paikat vielä uusiksikin kun tuli ne sotkettua. Se alustahommissa läsnäoleva hiekka kun kuitenkin löytää tiensä sinne ruuviosaan ja alkaa kuluttaa paikkoja.

Senverta oli jouset jäykät että tuli pideltyä kasaan puristettua pakettia niin ettei pultin katketessa ois ollu omassa otsassa ta navassa romut tai mitään arvokkaampaa tavaraakaan mahdollisella lentoradalla. Samanlaista suhtautumista mainostan kaikille vaikka ois tehtaanpaketista otettu puristin.

Jousi menee noin millin kasaan kun tämmöinen mikkihiiri pomppii siinä jousen päällä.
Klasu
Pienkonespesialisti
Viestit: 681
Liittynyt: 13.12.2006 20:59
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Klasu »

dealer kirjoitti:Kukas se nykyään näistä huolehtii ?
Ei ainakaan toi L.S.
Minähän nuita olen hoidellut viime aikoina.

Puristimet ovat ilmeisesti vapaana?

Mahdolliset varaukset YV:llä minulle, liitä mukaan yhteystiedot sisältäen:

Oikea Nimesi
Osoite
Puhelinnumero

Jos Tiileri on seuraava varaaja/käyttäjä niin en tarvi osoitetta saati numeroa, ovat jo tiedossa. :D
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5974
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Klasu kirjoitti:
dealer kirjoitti:Kukas se nykyään näistä huolehtii ?
Ei ainakaan toi L.S.
Minähän nuita olen hoidellut viime aikoina.

Puristimet ovat ilmeisesti vapaana?

Mahdolliset varaukset YV:llä minulle, liitä mukaan yhteystiedot sisältäen:

Oikea Nimesi
Osoite
Puhelinnumero

Jos Tiileri on seuraava varaaja/käyttäjä niin en tarvi osoitetta saati numeroa, ovat jo tiedossa. :D
On, on ,on ne vapaana. Jos löytyisi se seuraava jousen puristelija niin voin laitella sinne suoraan ( tietenkin kunhan Klasun kanssa on se lainaaja asian kuitannut) tai sitten laittelen Klasulle odottamaan. Ja kuten jo mainostettu niin jos seuraava tarvitsija Karkkila/Hyvinkää/Mäntsälä lähialueella, niin ei nuo paljoa peräkontissa tilaa vie. Mutta Klasun kautta kuitenkin asia sovittava jos toimitan suoraan tarvitsijalle, ettei vehkeet joudu hukkaan.

Jos seuraava puristimen tarvitsija tarvii jousenkumeja, niin voin sopivien löytyessä pistää niitä mukaan 0e/kpl käytetyillä ja uusista vaikka 3e/kpl.
Klasu
Pienkonespesialisti
Viestit: 681
Liittynyt: 13.12.2006 20:59
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Klasu »

Puristimet vapaana ja ovat minulla kotona. :idea:
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Tässä joskus voisi olla tarvetta puristimille. Harmi kun taas meni noin kauas niin ei viitsi hakeakaan :lol: Ei kuitenkaan vielä kiirettä. Paljonkos noille nyt oli ne kulut suuntaansa?
® Mesen V8 Klubi
Klasu
Pienkonespesialisti
Viestit: 681
Liittynyt: 13.12.2006 20:59
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Klasu »

LiQQe kirjoitti:Paljonkos noille nyt oli ne kulut suuntaansa?
Noin 15e on ollut rahti suuntaansa ja periaate ettei mun tarvi maksella rahtikuluja. Eli yleensä käyttäjä lähettää puristimet seuraavalle, viimeksi olin käymässä samalla paikkakunnalla missä puristimet olivat jouten niin koppasin mukaani. :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”