Mersussa ihme vika
Mersussa ihme vika
Juu elikkä mulla on 190e tenavatähti ja meinaa vähä lämpimänä nykiä jos kaasua painaa yhtään liikaa. Kyllä se kuitenkin kierroksia ottaa mutta ei oikein voi kiihdyttää. Meseen on vaihettu aika vasta uus bensansuodatin ja uudet tulpat/johdot. Se rupeaa nykimään kun ajaa noin 20 km ja kun käyttää virtoja poikessa niin se pelaa vähän aikaa ihan moitteettomasti. Kylmänä ei nyvi ollenkaan.
Ite epäilen että voiko olla aktiivihiilisuodatin niin tukossa???
Vika vaivanna päätä ja v******nu jo varmaan kuukauden...[/b]
Ite epäilen että voiko olla aktiivihiilisuodatin niin tukossa???
Vika vaivanna päätä ja v******nu jo varmaan kuukauden...[/b]
käytin tässä pari viikkoa sitten mersua huollossa tuon vian takia ja ne oli löytäny jonkun imuilma vuodon (oli puuttuna jokin letkun pätkä) ja tankkiin ne oli työntänä suuttimien puhistus ainetta (perkeleen kallista). Vika ei kuitenkaan mihinkään hävinnyt kun jo seuraavana päivänä vähän enemmän ajettuani rupesi rottelo nykimään. Huomenna ois taas aika korjaamolle, jospa sieltä jotain ilmenisi...
Onkohan tuossa YJ-relettä? Liekö samanlainen kuin 124:ssa sellanen rele jossa on sulake tai pari päällä. 124:ssa akun takana konehuoneen puolella. Jos on niin sitä voisi putsailla ja tarkistaa ne sulakkeet.
Sitten itse itseäni toisesta topikista lainaten:
Moottori kangertelee kiihdytyksessä:
- Kaasuttimen suutin tai kanava tukossa
- Kaasuttimen kiihdytyspumppu viallinen
- Suihkutussuutin tukossa
- Imuilmavuoto
- Huonot tulpat tai väärä kärkiväli
Sitten itse itseäni toisesta topikista lainaten:
Moottori kangertelee kiihdytyksessä:
- Kaasuttimen suutin tai kanava tukossa
- Kaasuttimen kiihdytyspumppu viallinen
- Suihkutussuutin tukossa
- Imuilmavuoto
- Huonot tulpat tai väärä kärkiväli
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Yj-rele pöyvälle ja päreiks. Kolvilla tinaukset läpi ja tiplu uuttakin tinaa samalla jotta saapi juoksutetta. Releen sulakkeiden koskettimet puhtaiksi ja vaikka uudet smältit kiinni. Tuo on ainakin helpoin ja halvin vika ja korjaus, joka voisi olla kysymyksessä.
Oliko mittareissa, radiossa, merkkivaloissa, ABSeissa tms. oireita? Samainen suojarele suojaa muitakin herkkiä virtapiirejä kuin ECUa.
Saman konstin voi tehdä b.pumpun releellekin.
Lambdakin kannattaa mittailla jos ei tokene.
Jakajankansi käteen ja suurennuslasi toiseen, onko halkeamia.
Ja
*Tähän tuhat kymmenen sataa muuta vikapossibiliteettia.*
Jos vika pysyy vielä autonvaihdonkin jälkeen taidat olla merkkiuskollinen.
Oliko mittareissa, radiossa, merkkivaloissa, ABSeissa tms. oireita? Samainen suojarele suojaa muitakin herkkiä virtapiirejä kuin ECUa.
Saman konstin voi tehdä b.pumpun releellekin.
Lambdakin kannattaa mittailla jos ei tokene.
Jakajankansi käteen ja suurennuslasi toiseen, onko halkeamia.
Ja
*Tähän tuhat kymmenen sataa muuta vikapossibiliteettia.*
Jos vika pysyy vielä autonvaihdonkin jälkeen taidat olla merkkiuskollinen.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Eikun kokeilet täyskaasukiihdytystä normilämpösellä koneella (vaikka sen 20 km:n kohilla...).Jykä kirjoitti:Siis kiihdyttää voi ihan pedaalipohjassa kylmällä koneella. Mutta kun ajaa sillä n.20 km nii rupee nykimään. Kone kyllä kiertää vaikka on vika päällä kuhan ei laita paljo kaasua kerralla.
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Äh juuJykä kirjoitti:kuten jo taisin mainita -92
Periaatteessa kyllä. Mutta en usko että se niiin pahasti rytkyttäisi että kardaaniin ottaa kun bensa loppuu...Jykä kirjoitti:Muuten... Voiko vika johtua tukkiutuneesta aktiivihiilisuodattimesta
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Kävin kyselemässä aktiivihiilisuodatinta mersun liikkeestä ja ei kuulemma siellä olla vaihdettu sellaista kertaakaan... Ainakin alfamerin huoltokirjassa sanotaan että se on hyvä vaihtaa n.150000 välein.
Onkohan kukaan vaihtanut tällaista omaan autoonsa???
Muuten... Voiko em.nykimisvika johtua polttoainepumpusta tai sen releestä?? Ainakin kun käynnistäessä laittaa virrat päälle niin pumppu ääntää aivan normaalisti muutaman sekunnin
Onkohan kukaan vaihtanut tällaista omaan autoonsa???
Muuten... Voiko em.nykimisvika johtua polttoainepumpusta tai sen releestä?? Ainakin kun käynnistäessä laittaa virrat päälle niin pumppu ääntää aivan normaalisti muutaman sekunnin
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Tarkoittanet aktiivihiilisäiliötä, sehän ei oikeastaan ole mikään suodatin? Siis auton tankissa höyryyntyneet sysivedyt imeytetään aktiivihiileen ja pölläytetään sopivissa käyntilämpötiloissa ja kuormitusolosuhteissa moottorin henkitorveen. Eikai sillä nyt ihmeemmin käyntiin ole vaikutusta, ellei tankkiin tule suuresti painetta, kysehän on vain ilmaston säästämisestä, moottori ei sitä varsin erikoisesti tarvitse? Jos korkki suhahtaa voimallisesti avatessa, voi kokeilla ajoa korkki raollaan melko tyhjällä tankilla kaartelematta kovasti vasempaan. Ainakaan meidän talouden kääpiöt kulkevat ja käyvät ihan samalla viisiin oli pönttö koneeseen kytketty eli ei, ja tuo oma toimi vanhalla koneellaankin yhtälailla. Tietysti säiliölle menevä letku tulpattuna. Vaan en minäkään tuosta oikeasti mittään käsitä, voihan se sekin pömpeli käyntiin vaikuttaa.Jykä kirjoitti:Muuten... Voiko vika johtua tukkiutuneesta aktiivihiilisuodattimesta
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Huomasin tässä vloppuna että paineensäätimen alipaineletku oli irronnut. Laitoin sen tiukemmin kiinni nippusiteellä. Vähän aikaa pelasi nykimättä mutta sitten se taas alkoi... Oikeastaan... kun yrittää vika päällä kiihdyttää kaasupohjassa niin vauhti ei tasaisella hyydy vaan auto vaan nylkuttää edestakaisin Vika häviää joskus vähäksi aikaa itsestään tai sitten täytyy käyttää virtoja poikessa jolloin se häviää myös joksikin aikaa