Mersussa ihme vika

Katso myös w124 moottori-osio.
Jykä
Viestit: 57
Liittynyt: 10.6.2008 21:15
Paikkakunta: Iisalmi

Mersussa ihme vika

Viesti Kirjoittaja Jykä »

Juu elikkä mulla on 190e tenavatähti ja meinaa vähä lämpimänä nykiä jos kaasua painaa yhtään liikaa. Kyllä se kuitenkin kierroksia ottaa mutta ei oikein voi kiihdyttää. Meseen on vaihettu aika vasta uus bensansuodatin ja uudet tulpat/johdot. Se rupeaa nykimään kun ajaa noin 20 km ja kun käyttää virtoja poikessa niin se pelaa vähän aikaa ihan moitteettomasti. Kylmänä ei nyvi ollenkaan.
Ite epäilen että voiko olla aktiivihiilisuodatin niin tukossa??? :?:
Vika vaivanna päätä ja v******nu jo varmaan kuukauden...[/b]
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Tulikos viat nuiden vaihtojen jälkeen?

Onkos tuossa katalysaattoria?


:shock:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Jykä
Viestit: 57
Liittynyt: 10.6.2008 21:15
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Jykä »

vika oli jo ennen kun vaihdoin noita tulppia ja suodattimia. juu on se katalusaattorimalli -92 2 litranen
Jykä
Viestit: 57
Liittynyt: 10.6.2008 21:15
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Jykä »

käytin tässä pari viikkoa sitten mersua huollossa tuon vian takia ja ne oli löytäny jonkun imuilma vuodon (oli puuttuna jokin letkun pätkä) ja tankkiin ne oli työntänä suuttimien puhistus ainetta (perkeleen kallista). Vika ei kuitenkaan mihinkään hävinnyt kun jo seuraavana päivänä vähän enemmän ajettuani rupesi rottelo nykimään. Huomenna ois taas aika korjaamolle, jospa sieltä jotain ilmenisi...
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Onkohan tuossa YJ-relettä? Liekö samanlainen kuin 124:ssa sellanen rele jossa on sulake tai pari päällä. 124:ssa akun takana konehuoneen puolella. Jos on niin sitä voisi putsailla ja tarkistaa ne sulakkeet.

Sitten itse itseäni toisesta topikista lainaten:

Moottori kangertelee kiihdytyksessä:
- Kaasuttimen suutin tai kanava tukossa
- Kaasuttimen kiihdytyspumppu viallinen
- Suihkutussuutin tukossa
- Imuilmavuoto
- Huonot tulpat tai väärä kärkiväli


:shock:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Jykä
Viestit: 57
Liittynyt: 10.6.2008 21:15
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Jykä »

kiitti vinkistä. Pitää kattoo vloppuna kun en aiemmin pääse mersuun käsiksi. En usko että ruiskutussuuttimet on tukossa sillä laitettu sitä puhistus ainetta. Imuilma vuotookaan ei pitäisi olla sillä kattovat sen jo huollossa.
Jykä
Viestit: 57
Liittynyt: 10.6.2008 21:15
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Jykä »

tulpatkin on uudet mersun omat. En kattona kärkiväliä kun iskin kiinni mutta luulis sen olevan jo valmiiksi oikea
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Sitten on tietysti sähköpuolella virranjakajan kansi ja pyörijä jotka kannattaa tarkastaa. Matikissa ne rupes olemaan aika loppu tuossa 260 000 :arrow: vaihtoon.
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Jykä
Viestit: 57
Liittynyt: 10.6.2008 21:15
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Jykä »

mesellä ajetu vasta 180000 km (mittarin mukaan). Tarkistin jonkin aikaa sitten virranjakajan kannen ja pyöriän. Olihan niissä vähän käytön jälkiä joten hioin kosketuspintoja vähän hiomapaperilla. Eipä ole kulku siitä parantunut :?
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Entäs ilmansuodatin? Tukkonen sellanen hyydyttää kanssa menoa melko mukavasti...
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Jykä
Viestit: 57
Liittynyt: 10.6.2008 21:15
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Jykä »

suodatin on melkoosen puhtaassa kunnossa
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Yj-rele pöyvälle ja päreiks. Kolvilla tinaukset läpi ja tiplu uuttakin tinaa samalla jotta saapi juoksutetta. Releen sulakkeiden koskettimet puhtaiksi ja vaikka uudet smältit kiinni. Tuo on ainakin helpoin ja halvin vika ja korjaus, joka voisi olla kysymyksessä.

Oliko mittareissa, radiossa, merkkivaloissa, ABSeissa tms. oireita? Samainen suojarele suojaa muitakin herkkiä virtapiirejä kuin ECUa.

Saman konstin voi tehdä b.pumpun releellekin.

Lambdakin kannattaa mittailla jos ei tokene.

Jakajankansi käteen ja suurennuslasi toiseen, onko halkeamia.

Ja

*Tähän tuhat kymmenen sataa muuta vikapossibiliteettia.*

Jos vika pysyy vielä autonvaihdonkin jälkeen taidat olla merkkiuskollinen. :lol:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Niimmuuten, oireileeko KD-kiihdytyksessä?
Jos ei niin voisi tosiaan olla lambda-anturissa vikaa...
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Jykä
Viestit: 57
Liittynyt: 10.6.2008 21:15
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Jykä »

Tota relettä vois tosiaan kokeella kuhan pääsen meseen käsiks, ja jakajan kansi pitää kattoo. Auto kävi tänään korjaamolla ja eivät saaneet vikaa selville :cry: Virtalaitteet eivät oireile.

Mikä on KD :?: :?:
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Jykä kirjoitti:Mikä on KD :?: :?:
Kick Down (siis kaasupoljin AIVAN pohjaan painettuna).
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Jykä
Viestit: 57
Liittynyt: 10.6.2008 21:15
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Jykä »

Siis kiihdyttää voi ihan pedaalipohjassa kylmällä koneella. Mutta kun ajaa sillä n.20 km nii rupee nykimään. Kone kyllä kiertää vaikka on vika päällä kuhan ei laita paljo kaasua kerralla.
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Jykä kirjoitti:Siis kiihdyttää voi ihan pedaalipohjassa kylmällä koneella. Mutta kun ajaa sillä n.20 km nii rupee nykimään. Kone kyllä kiertää vaikka on vika päällä kuhan ei laita paljo kaasua kerralla.
Eikun kokeilet täyskaasukiihdytystä normilämpösellä koneella (vaikka sen 20 km:n kohilla...). :shock:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Jykä
Viestit: 57
Liittynyt: 10.6.2008 21:15
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Jykä »

Ei tuu mitään... jos vika päällä tallaa polkimen pohjaan niin sen kuulee kuinka kardaani kärsii (nykii niin helvetisti)
Sanovat korjaamolla että vika voi olla vaikka virtalukossa... Tosi vaikee paikallistaa
Jykä
Viestit: 57
Liittynyt: 10.6.2008 21:15
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Jykä »

Kun kosla nykii nii kaasua ei voi kiihdytyksessä tarjota kuin muutaman millin kerrallaan jottei auto nytkytä
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Hmm...
Mikä kone tuossa on? M102?
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Jykä
Viestit: 57
Liittynyt: 10.6.2008 21:15
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Jykä »

Ei kai se oo se kun mun mese on ruiskuvehje ja 2l
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

dry kirjoitti:Mikä kone tuossa on? M102?
Jykä kirjoitti:Ei kai se oo se kun mun mese on ruiskuvehje ja 2l
On se se. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Jykä
Viestit: 57
Liittynyt: 10.6.2008 21:15
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Jykä »

niin onkin. Tutkin asiaa hieman tarkemmin ja onhan se
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Mikäsvuotinen se on?
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Jykä
Viestit: 57
Liittynyt: 10.6.2008 21:15
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Jykä »

kuten jo taisin mainita -92
Jykä
Viestit: 57
Liittynyt: 10.6.2008 21:15
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Jykä »

Muuten... Voiko vika johtua tukkiutuneesta aktiivihiilisuodattimesta :?:
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Jykä kirjoitti:kuten jo taisin mainita -92
Äh juu :oops:
Jykä kirjoitti:Muuten... Voiko vika johtua tukkiutuneesta aktiivihiilisuodattimesta :?:
Periaatteessa kyllä. Mutta en usko että se niiin pahasti rytkyttäisi että kardaaniin ottaa kun bensa loppuu... :nocando:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Jykä
Viestit: 57
Liittynyt: 10.6.2008 21:15
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Jykä »

Kävin kyselemässä aktiivihiilisuodatinta mersun liikkeestä ja ei kuulemma siellä olla vaihdettu sellaista kertaakaan... :shock: Ainakin alfamerin huoltokirjassa sanotaan että se on hyvä vaihtaa n.150000 välein.
Onkohan kukaan vaihtanut tällaista omaan autoonsa??? :?

Muuten... Voiko em.nykimisvika johtua polttoainepumpusta tai sen releestä?? Ainakin kun käynnistäessä laittaa virrat päälle niin pumppu ääntää aivan normaalisti muutaman sekunnin :)
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Jykä kirjoitti:Muuten... Voiko vika johtua tukkiutuneesta aktiivihiilisuodattimesta :?:
Tarkoittanet aktiivihiilisäiliötä, sehän ei oikeastaan ole mikään suodatin? Siis auton tankissa höyryyntyneet sysivedyt imeytetään aktiivihiileen ja pölläytetään sopivissa käyntilämpötiloissa ja kuormitusolosuhteissa moottorin henkitorveen. Eikai sillä nyt ihmeemmin käyntiin ole vaikutusta, ellei tankkiin tule suuresti painetta, kysehän on vain ilmaston säästämisestä, moottori ei sitä varsin erikoisesti tarvitse? Jos korkki suhahtaa voimallisesti avatessa, voi kokeilla ajoa korkki raollaan melko tyhjällä tankilla kaartelematta kovasti vasempaan. Ainakaan meidän talouden kääpiöt kulkevat ja käyvät ihan samalla viisiin oli pönttö koneeseen kytketty eli ei, ja tuo oma toimi vanhalla koneellaankin yhtälailla. Tietysti säiliölle menevä letku tulpattuna. Vaan en minäkään tuosta oikeasti mittään käsitä, voihan se sekin pömpeli käyntiin vaikuttaa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Jykä
Viestit: 57
Liittynyt: 10.6.2008 21:15
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Jykä »

Huomasin tässä vloppuna että paineensäätimen alipaineletku oli irronnut. Laitoin sen tiukemmin kiinni nippusiteellä. Vähän aikaa pelasi nykimättä mutta sitten se taas alkoi... :cry: Oikeastaan... kun yrittää vika päällä kiihdyttää kaasupohjassa niin vauhti ei tasaisella hyydy vaan auto vaan nylkuttää edestakaisin :? Vika häviää joskus vähäksi aikaa itsestään tai sitten täytyy käyttää virtoja poikessa jolloin se häviää myös joksikin aikaa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”