Mersussa ihme vika
Kun vika seuraavan kerran iskee päälle, niin pysähdy (ei tarvitse sammuttaa moottoria) ja avaa tankin korkki. Jos tankissa on kova alipaine, niin vika löytyy sen huohotusjärjestelmän piiristä.
Joskus alipaine kasvaa niin suureksi, että se voi imaista tankin lommolle, mutta jo pienempikin alipaine aiheuttaa ongelmia polttoaineensyötössä.
Joskus alipaine kasvaa niin suureksi, että se voi imaista tankin lommolle, mutta jo pienempikin alipaine aiheuttaa ongelmia polttoaineensyötössä.
Tulpanjohdot ovat ehkä kuukauden vanhat, että luulisi niiden olevan kunnossa. Virranjakajan kansikin on ehjä ja pyöriä näyttää aika uudelta. Vika ei ole ehkä bensatankin hengityksessä sillä olen kokeillut ajaa korkki hieman löysällä vaan ei auttanut nykimiseen.
Tuntuu nykivän nyt jo kylmälläkin koneella Olisikohan sillä laittamallani alipaineletkulla jotain tekemistä sen kanssa... Ei muuten aiemmin kylmällä nykinyt
Tuntuu nykivän nyt jo kylmälläkin koneella Olisikohan sillä laittamallani alipaineletkulla jotain tekemistä sen kanssa... Ei muuten aiemmin kylmällä nykinyt
Selekesköhän tämä vika ikinä?!
Siskon tenavasa just sama vika, mutta lisänä semmonen että tännään jätti tielle ku kipinä katos.
Pari kuukautta ajettu tuon ongelman kans. Tuli taloon kansivikasena joten voi olla että on kansiremontin seurauksia, tai ollu jo aiemmin. Täys kaasu kiihytyksesä nylykyttää, osa kaasulla ei.
http://mustamersu.kuvat.fi/kuvat/Muitte ... e.jpg/full
Tuon pistokkeen ku irrottaa, niin toimii normaalisti. Myös täyskaasu kiihytiksesä. Mutta kylymänä ei taho toimia.
Siskon tenavasa just sama vika, mutta lisänä semmonen että tännään jätti tielle ku kipinä katos.
Pari kuukautta ajettu tuon ongelman kans. Tuli taloon kansivikasena joten voi olla että on kansiremontin seurauksia, tai ollu jo aiemmin. Täys kaasu kiihytyksesä nylykyttää, osa kaasulla ei.
http://mustamersu.kuvat.fi/kuvat/Muitte ... e.jpg/full
Tuon pistokkeen ku irrottaa, niin toimii normaalisti. Myös täyskaasu kiihytiksesä. Mutta kylymänä ei taho toimia.
Sulle on jo ehdotettu YJ relen tinauksien ja polttoainepumpun relen tinauksien tarkistamista. TYYPPIVIKA näissä. Joudut sitten viimeistään asian korjaamaan kun jäät sen kanssa risteykseenJykä kirjoitti:Huomasin tässä vloppuna että paineensäätimen alipaineletku oli irronnut. Laitoin sen tiukemmin kiinni nippusiteellä. Vähän aikaa pelasi nykimättä mutta sitten se taas alkoi... Oikeastaan... kun yrittää vika päällä kiihdyttää kaasupohjassa niin vauhti ei tasaisella hyydy vaan auto vaan nylkuttää edestakaisin Vika häviää joskus vähäksi aikaa itsestään tai sitten täytyy käyttää virtoja poikessa jolloin se häviää myös joksikin aikaa
Eli kannattaa katsella ne relet. Molemmat löytyy akun kupeesta, ovat muovilärvän takana piilossa.
Onko auto automaatti?
Koska ruisku kyseessä niin mikä on ilmamärän mittarin potentiometrin kunto? Onko sitä testattu niissä turhissa huolloissa? Osaavatko/viitsivätkö edes?
Jos otat ECU:n "sulakkeen" eli YJ relen kannen alla olevan 10A sulakkeen pois niin onko sama vaiva silloin (poista/laita takaisin auto sammuksissa)? Sulakkeen poistamalla tehot vähenee ja käynnistyvyys varsinkin kylmänä huononee mutta mekanisen ruiskun varassa mennessä voi rajata onko vika vaikkapa paineensäätimessä, pa,pumpussa/relessä vai ECUssa tai sen käyttämissä antureissa (lambda, lämpöanturit, yms). Siellä on parikin sulaketta jos autossa ABS ja ASD/ASR, jarruttamalla liukkaalla selviää kumman otit... Jos vain yksi sulake niin se on se minkä poistat
Jos on asiavirheitä niin viisaammat korjatkoot.
Missäpäin se nikotteleva mersu on?
EDIT: sehä tais selvitäkkin jo... Hyvissä huolloissa oot käyttäny!