Raskas kalusto
Raskas kalusto
Jos foorumilla on ketään rekkakuskeja, niin he ehkä tietävätkin, että Sisun siviilikuorma-autotuotanto on käynnistymässä jälleen Polar-malllistolla, tällä kertaa Mercedes Actroksen hyteillä ja moottoreilla. Virallisia kuvia ei ole vielä julkaistu, mutta tässä hahmotelma:
Ja tietysti tarjolle tulee myös se rutinalaatikko Fuller.
Ja tietysti tarjolle tulee myös se rutinalaatikko Fuller.
H i e n o, mutta kuis ne fransmannit ny nii hylkäs
Suomalaistaha sisussa ei oo ollu mitään pitkiinaikoihin.......muutako merkki ottassa.
Suomalaistaha sisussa ei oo ollu mitään pitkiinaikoihin.......muutako merkki ottassa.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Onhan Sisu niitä harvoja, joka tekee itse akselinsa ja myös muille:pupetti kirjoitti::
Suomalaistaha sisussa ei oo ollu mitään pitkiinaikoihin.......muutako merkki ottassa.
http://www.sisuaxles.com/
Niinpä Tiesittekö että viimevuojen Dakar rallin voittoautossa oli sisun akselit, vaikka auto oli muistaakseni venäläinenLaaksonen kirjoitti:Onhan Sisu niitä harvoja, joka tekee itse akselinsa ja myös muille:pupetti kirjoitti::
Suomalaistaha sisussa ei oo ollu mitään pitkiinaikoihin.......muutako merkki ottassa.
http://www.sisuaxles.com/
en tiiä 100% varmaksi mut tieten runko on suomalainen ja mainetta niittäny telinnosto systeemit ainaki
Ootko ite ottanu tuon kuvan vai mistä löyty Mercedes-Sisuja on pari kappaletta suomen maanteillä ollu jo jonku kuukauden
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
En, vaan kuva löytyy täältä:Mika.S kirjoitti: Ootko ite ottanu tuon kuvan vai mistä löyty Mercedes-Sisuja on pari kappaletta suomen maanteillä ollu jo jonku kuukauden
http://www.boy.fi/ajo/uusinlehti.php
Sisu näyttää tuossa kuvassa tutusti hyttä kenollaan
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Kirjotellaanpas tännekin pitkän katkon jälkeen. Nostoteli on Vanajan autotehtaalla työskennelleen insinööri Veikko Murosen keksintö. Alkujaan teli oli siis Vanaja-kuorma-autoissa joista Sisu peri sen yritysfuusiossa 60/70 lukujen vaihteessa. Vanajalta Sisu sai myös Fuller-vaihteistot.Leemu kirjoitti:Tiiättekö muuten mistä tuo mainio telisysteemi on peräisinMika.S kirjoitti:mainetta niittäny telinnosto systeemit ainaki
Ei ole alunpitäen nimittäin Sisun oma
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
KTK= Kaadetaan Torstaisin ja Keskiviikkoisin
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Sisun etunahan on oma akseleiden valmistus (vaikkakin eri firmaa):
http://www.sisuaxles.com/
sen sijaan ongelmana on oman moottorin puuttuminen. Nokian Linnavuoren Valmet-diesel, joka aikoinaan teki Sisuihin moottoreita muutti nimensä 90-luvulla yrityskauppojen myötä ensin SisuDieseliksi:
ja amerikkalaisen maatalouskonevalmistajan omistukseen päädyttyään AGCO Sisupoweriksi
tämä valmistaa nykyisin kuitenkin vain maatalous- ja teollisuusmoottoreita.
Yksityisiä kuorma-auton moottorivalmistajia ei kai enää juuri ole, koska niiden päästörajoitukset ovat käyneet niin tiukoiksi, vaan moottorit on ostettava joltain toiselta ka-valmistajalta. Nyt siis Karjaan kuormurit saavat voimanlähteikseen Mersun V6:ia ja V8:ja.
http://www.sisuaxles.com/
sen sijaan ongelmana on oman moottorin puuttuminen. Nokian Linnavuoren Valmet-diesel, joka aikoinaan teki Sisuihin moottoreita muutti nimensä 90-luvulla yrityskauppojen myötä ensin SisuDieseliksi:
ja amerikkalaisen maatalouskonevalmistajan omistukseen päädyttyään AGCO Sisupoweriksi
tämä valmistaa nykyisin kuitenkin vain maatalous- ja teollisuusmoottoreita.
Yksityisiä kuorma-auton moottorivalmistajia ei kai enää juuri ole, koska niiden päästörajoitukset ovat käyneet niin tiukoiksi, vaan moottorit on ostettava joltain toiselta ka-valmistajalta. Nyt siis Karjaan kuormurit saavat voimanlähteikseen Mersun V6:ia ja V8:ja.
Mersu siis luovuttaa poistuvat hyttinsä ja moottorinsa Sisulle ja siirtyy itse Detroit Dieselin rivi-6:iin:
Onkohan muuten 1. kerta, kun Mersu käyttää jonkun muun tekemää moottoria (jos ei lasketa Ilmorin tekemiä F1-koneita)
Onkohan muuten 1. kerta, kun Mersu käyttää jonkun muun tekemää moottoria (jos ei lasketa Ilmorin tekemiä F1-koneita)
Viimeksi muokannut Laaksonen, 25.10.2010 17:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Lontoon kaduille uusi bussi:
http://www.newcarnet.tv/Auto_news.html?id=10884
Mitäköhän he olisivat mieltä:
http://www.newcarnet.tv/Auto_news.html?id=10884
Mitäköhän he olisivat mieltä:
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Eikait nuo Karjaa-kopit nyt niin lyhytaikaisia olleet, SM, ja SK ajoilta asti? Noihin early-E-sarjalaisiinhan karjaa koppien erona olivat juurikin konepeitot, ovien alareunat ja kojelauta oli modernisoitu. Mutta esim. tuo Contin väreissä oleva lepakko-Sisu on harvinaisempi ilmestys. Luojan kiitos.
530d Touring -01
250EXC-F -04
250EXC-F -04
SM ja SK olivatkin vuodesta 1980 vuoteen 1996. Tarkoitin lyhytaikaisuudella juuri noita 1995 tulleita E-sarjan omia hyttejä ja tuota lepakoksi mainitsemaasi kummajaista.thabandit^ kirjoitti:Eikait nuo Karjaa-kopit nyt niin lyhytaikaisia olleet, SM, ja SK ajoilta asti? Noihin early-E-sarjalaisiinhan karjaa koppien erona olivat juurikin konepeitot, ovien alareunat ja kojelauta oli modernisoitu.
Scanialla ja Volvollakin oli aikoinaan kai yhteinen tämä BeGe-hytti:
Patakosken veturi.
Laitan kuvan takas "työkaveristani" Volvo FH460 6x2 -05. Joka joskus tulee tiellä vastaan tai takaa ohi Nähty myös taukopaikkojen pihalla.
Muutama työaiheinen kuva:
Logistiikkaa..(heijastava teippaus havainnut salamavalon kuvattaessa)
Harvassa pihassa voi nukkua katon alla(kuva on ennen teippauksia)
Tilannekuvien ottaminen jäänyt vähemmälle foorumille sattuneen "kooman" takia. Nyttemmin on taas takintaskussa kamera jolla otettu uusia otoksia mitä NOOTEBOOMn päällä on kulkenu
Mutta niitä sitten mahdollisesti perustettavassa topiikissa paremmin
Muutama työaiheinen kuva:
Logistiikkaa..(heijastava teippaus havainnut salamavalon kuvattaessa)
Harvassa pihassa voi nukkua katon alla(kuva on ennen teippauksia)
Tilannekuvien ottaminen jäänyt vähemmälle foorumille sattuneen "kooman" takia. Nyttemmin on taas takintaskussa kamera jolla otettu uusia otoksia mitä NOOTEBOOMn päällä on kulkenu
Mutta niitä sitten mahdollisesti perustettavassa topiikissa paremmin
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Perustahan Kimmo se topicci Oli mukava lukea tarinoita ja katsella kuvia mitä mielenkiintoisimmista paikoista ja kuljetettavista. Kannatan ehdottomasti uuden topicin avaamista!
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex