Polttoaineen kulutus Diesel.
Polttoaineen kulutus Diesel.
On muuten jännä homma, kun tosta kaksatasesta tyhjensin katin, sekä vedin pumpusta syötöt tappiin. Tämän jälkeen ruuvasin "alppikellosta" noin puolet pois. Niin polttoaineen kulutus tuntui laskevan pirusti, vaikka musta lyö niin pirusti 2500rpm ylöspäin. Vakiosäädöillä pystyi ajamaan tommosta kaupunki/seka-ajoa n. 800km. Nyt uusilla säädöillä pääsee noin 1050km helposti, ja tankilla meni vaan 64l, eli siellähän viellä kuutisen litraa pitäis olla. Ukko sano, että syötön säätö nostaa kulutuksen pilviin, toisin kävi. Miten tämä nyt vaan on mahollista, mietin vaa?
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Katti ei oo enää ahdistamassa (en tosin tiedä miten se 200D:ssä ahdistaa), ja se kone jaksaa vetää paljon reippaammin, kuin ennen. Ei tarvitse niin hirveästi "huudattaa," jotta kiihtyy samaan vauhtiin kuin aikaisemmin. Lisäksi vauhti pysyy tasaisena pienemmällä polkimen liikkeellä.
Jos tolla pumpun ruuvaamisella on oikeasti tollanen vaikutus, niin häätyy kyllä tehä tohon 250seenkin nopsaan.
Jos tolla pumpun ruuvaamisella on oikeasti tollanen vaikutus, niin häätyy kyllä tehä tohon 250seenkin nopsaan.
530d Touring -01
250EXC-F -04
250EXC-F -04
Ehkä tuo syöttöjen täysille vääntäminen on vielä vähän puolinainen versio aiheesta pumpun säätö. Saahan sillä tehoja ja sauhuja, dieselhuollossa taas saadaan vääntöä ilman liikoja sauhuja ja samalla se kulutus tippumaan. Otetaan pumpusta irti se, minkä siitä saa -- tehtaan jäljiltä säädöt on useimmiten vaan varman päällethabandit^ kirjoitti: Jos tolla pumpun ruuvaamisella on oikeasti tollanen vaikutus, niin häätyy kyllä tehä tohon 250seenkin nopsaan.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Mulla oli joskus 250D ja ruuvautin sen pumpun yhellä partasella papalla, tai ei se sillon vielä pappa ollu, ns. tappiin eli kaikki irti mitä osia vaihtamata saa.
Kyllä tuli liukasliikkunen kakspuolikas ja kulutus pieneni.
Työkaveri laitatti samalla papalla oman kakspuolikkaasa pumpun männä viikolla ja samaan tapaan (mää yllytin) että kaikki irti, ja tyytyväinen on muutokseen.
Tossa E200D autossa katin poistoki varmaan vaikuttanu huomattavasti.
Kyllä tuli liukasliikkunen kakspuolikas ja kulutus pieneni.
Työkaveri laitatti samalla papalla oman kakspuolikkaasa pumpun männä viikolla ja samaan tapaan (mää yllytin) että kaikki irti, ja tyytyväinen on muutokseen.
Tossa E200D autossa katin poistoki varmaan vaikuttanu huomattavasti.
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Varmasti esim. PartaPapanDiisseli-pajalla säädetty pumppu toimii paaljon paremmin, kuin itse kotona vähän-sinnepäin-tai-jotain-ruuvailtu, en epäilekään. Mutta budjetin ollessa kyseessä ns. opiskelijamallinen ja innon jonkinlainen, niin pitää itse kokeilla. Oman ala kun vielä jotenkin liittyy näihin neli- tai useampipyöräisiin, niin mukava olisi kurkata kannen alle.
530d Touring -01
250EXC-F -04
250EXC-F -04
Varmasti se olisi parempi tuo pumppu, kun ois ihan oikialla pajalla sääelty. Mutta pelaa tuo meikäläisenkin sörkkimä, ainakii jotenkii. Nii, unohtu mainita, että vetelin kierroksia samalla ylöspäin. Kiekuu sen 5800
Ei niitä kierroksia uskalla noin ylös kiihytyksessä vetää, ku harvoin.
Ja, katsastukseen, ei muuta tarvinnu tehä, ku ruuvata se alppikello ihan minimiin. Se mittaus arvo oli 0,31 ja kuulemma 2,5 sais olla, oikee kunniamaininnan sai päästömittauksesta.
Ei niitä kierroksia uskalla noin ylös kiihytyksessä vetää, ku harvoin.
Ja, katsastukseen, ei muuta tarvinnu tehä, ku ruuvata se alppikello ihan minimiin. Se mittaus arvo oli 0,31 ja kuulemma 2,5 sais olla, oikee kunniamaininnan sai päästömittauksesta.
Kunnossa ollessaa nätillä ajolla menee sinne kuuden molemminpuolin.. Jotain vikaa on autossa/kuskissa jos vie liki kymmenen.. Itsellä ei vieny kunnossa ollessaa ikinä yli seitsemää, edes 200d turboversio...Harju kirjoitti:Alle kympin menee nätillä ajolla 200/250dee ruuvattu tai ruuvaamaton, liki maksimaalista kulutusta lienee 13,5 litraa sajalle 200deellä(ei ruuvattu)
Harju kirjoitti:... 13,5 litraa sajalle 200deellä(ei ruuvattu)
Siinon saanu jo naapurin pojat käydä useempana iltana käydä lapon kanssa tankilla, tai sitte Harju omaa yliluonnollisia kykyjä kaasujalan kanssa
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Eikäkö tankillinendry kirjoitti:Kolmessa tunnissa sata kilsaateppo21 kirjoitti:240D kuluttaa 13,5 litraa/100km kaasupohjassa, ajettu 3 tunnissa
Ykkösvaihteella
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Itsellä mennyt nyt sekalaisessa ajossa ½ maantietä ½ kaupunkiaoa sellasen 6.0-6.2 liikenteen mukana ajolla. 7.2 olen saanut menemään kun oikeen on jaksanut hehkutella. Jos kävisi säädättämässä pumpun niin voisi päästä pienemälläkin kulutuksella kuin nyt? ja samalla kulku paranisi?.JUKKA.K kirjoitti:Kunnossa ollessaa nätillä ajolla menee sinne kuuden molemminpuolin.. Jotain vikaa on autossa/kuskissa jos vie liki kymmenen.. Itsellä ei vieny kunnossa ollessaa ikinä yli seitsemää, edes 200d turboversio...Harju kirjoitti:Alle kympin menee nätillä ajolla 200/250dee ruuvattu tai ruuvaamaton, liki maksimaalista kulutusta lienee 13,5 litraa sajalle 200deellä(ei ruuvattu)
Just kävin tankilla, 7,3 sataselle eli 900 km huitteilla rupes opiskelijavalo vilkkumaan. 300TD manuaali -93. Semmosta seminättiä ajoa, jonkun Audin olen tainnu viikon aikana hukuttaa savuun.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
No ei se tosta enää kovin paljoa sekalaisessa ajossa pienemmäksi mee, toki matka-ajossa voi mennä sinne viiden pintaan oikein säädetyllä pumpulla.... Säädätys hyvässä pajassa tuo vähän lisää puhtia, ja on sitte mukavempi ajella...Eryo kirjoitti:[Itsellä mennyt nyt sekalaisessa ajossa ½ maantietä ½ kaupunkiaoa sellasen 6.0-6.2 liikenteen mukana ajolla. 7.2 olen saanut menemään kun oikeen on jaksanut hehkutella. Jos kävisi säädättämässä pumpun niin voisi päästä pienemälläkin kulutuksella kuin nyt? ja samalla kulku paranisi?.
mulla vie 10 litran molemmin puolin 250D turbotettu, ja pumppu käytetty hp-dieselillä, 7mm tapit ja 120kuutioo syöttöä ja samalla uudet suutinkärjet. Tuntuu että tuo vie aika paljon.. lähtee monesti neljällä käyntiin, kolmos pytty jotain kangertelee kylmänä. hehkut myös vaihdettu, mutta silti lähtee vaan 4 käyntiin. Voiskohan tuo aiheuttaa jotain ylimäärästä kulutusta?
Tai sitten johtuu tästä talvesta tuo kulutus , kun välillä renkaat pyörii tyhjää Viime kulutuksessa oli helposti yli puolet matka-ajoa ja silti se oli tota 10litraa/100km onkohan jossakin nyt vikaa, muualla kun kuskissa
Tai sitten johtuu tästä talvesta tuo kulutus , kun välillä renkaat pyörii tyhjää Viime kulutuksessa oli helposti yli puolet matka-ajoa ja silti se oli tota 10litraa/100km onkohan jossakin nyt vikaa, muualla kun kuskissa
mulla ex 250 turbotettu 7millin tappeilla meni viimme talvena 5.6l/100km siinä oli osa matkaa ja osa kylä pörräilyjä. ihmettelin itekki että ompa pikkuruokanen
vm-05 s211 320 CDI AMG (käyttis)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
Kulutus
Täytyskö omaan 300td malliin tehdä säätöjä.Kulutus on talvella 8-12litraa.Tosin talvilaatua menee aina enemmän ja on webastokin päällä aika paljon.Lisäksi piikkipyörät.
Ajattelin,että eikös tuon katin vois lyödä rautakangella läpi ja sitten pumpun säätöön.
Ajattelin,että eikös tuon katin vois lyödä rautakangella läpi ja sitten pumpun säätöön.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
- seppokotilainen
- Viestit: 325
- Liittynyt: 13.12.2006 1:29
- Paikkakunta: Lievestuore
en oo laskenu, mutta nuin äkkiseltään saattaa olla että tuo minun 2,5 vie sen 7-8 litraa, ja etupäässä kaupunkiajoa, välillä kunnon rykäsyä suoralla tiellä, jos oon ekana jonossa ni toiset tulee aina kaukana takana, harvemmin on kukaan jääny takakontin lukkopesää ihailemaan, ja silläki varmaan osuutta kulutkseen ku suttaa joka lähössä, vaikka oon nätisti koitanu lähteä ni mekeinpä jo tyhjäkäynnillä alkaa suttaamaan, ja sen ekan suttauksen jälkeen ku on nihkeää se liikkeelle lähteminen ni kaasupoljinta kohti lattia, toista vaihdetta ja poljinta lattiaan ni on hyvin lähteny.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
- seppokotilainen
- Viestit: 325
- Liittynyt: 13.12.2006 1:29
- Paikkakunta: Lievestuore
Eikun hakemaan lähin vanha 200, 250 tai 300D manuaalivaihteisena.Mulla on ollut useampikin noita 124 mersuja ja mulle ei ole sattunu yhtään tuollaista 7-7,5l keskikulutuksella olevaa... Semmoisen kun löytäis niin ostaisin heti...
Pumppu kannattaa säädättää esim. PPD:llä, pelkkä ajan varaaminen ei vielä pienennä kulutusta.
Minulla on ollut pari TDT:tä, 300 24V TD automaatti, 250 20V automaatti, useita 200-250-300D ja en muista yhtään tankkausta että olisi kymmentä mikään noista rotteloista vienyt.
Nii juu tammikuun alussa tankkasin piripintaan tankin, 62 litraa, sillä määrällä ajelin noin 1150-1250km, aikaa tankkausten välissä oli tasan 4 viikkoa, ja laskuihi mukaan jonkun verran tyhjäkäyntiä pari suljetulla alueella "leikkimiset", muuten seka-ajoa, ja tarpeen tulleen poljin lattiassa...niinko aina
Vaikia sanoa oikeata km määrää ku mittari toimii silloinku haluaa, välillä vaihtuu numerot ja välillä ei, nopeusmittari sentään toimii.
Polttoaineen hinnan mukaan laskettuna on halvempaa ku pesna autolla ajo, mutta sen kompensoi sitte verot, vakuutukset ku mulla ois kummassaki samat, mutta vuositasolla on meijän perheelle edullisempaa ajella tiisselillä ku pensalla.
Tankillinen tiisseliä ku maksaa alta satasen ja sillä päästelee menemän ainaki sen 3 viikkoa ilman tankkausta ja joka päivä ajaen 40-150km/vrk, ja sen verran on kokemuksia pensa kulkineista että ainakaan vanhemmilla kulkineilla ei sitä tee.
Vaikia sanoa oikeata km määrää ku mittari toimii silloinku haluaa, välillä vaihtuu numerot ja välillä ei, nopeusmittari sentään toimii.
Polttoaineen hinnan mukaan laskettuna on halvempaa ku pesna autolla ajo, mutta sen kompensoi sitte verot, vakuutukset ku mulla ois kummassaki samat, mutta vuositasolla on meijän perheelle edullisempaa ajella tiisselillä ku pensalla.
Tankillinen tiisseliä ku maksaa alta satasen ja sillä päästelee menemän ainaki sen 3 viikkoa ilman tankkausta ja joka päivä ajaen 40-150km/vrk, ja sen verran on kokemuksia pensa kulkineista että ainakaan vanhemmilla kulkineilla ei sitä tee.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
- seppokotilainen
- Viestit: 325
- Liittynyt: 13.12.2006 1:29
- Paikkakunta: Lievestuore
Keskikulutukseen kuuluu mielestäni kaikki webaston käyttö tyhjäkäyttö ym. ym. en väitä, että eikö minunkin autolla pääse 7l/100km jos tankataan ja sit ajetaan matka-ajoa koko ajan ilman tyhjäkäyntejä ym. sammuttamisia ja jäähtymisiä.. Pumppu on autostani säädetty ja Meseläisille tiedoksi jottei ppd ole ainoa paikka missä sen voi teettää, suurin osa ihmisistä kun asuu muualla kuin pohjoispohjanmaalla...
MB250TDvm-95..20venttiiliä