öljynpaineet ongelmana
öljynpaineet ongelmana
Elikkä vm90 2l ruisku bensa tenava rassannut jo pitkään öljynpaineilla.
Yleensä paineet ihan normaalit, eli tyhjäkäynnillä reilu 2bar ja kun vähän napauttaa kaasua niin nousee kiltisti sinne 3bar mittari.
Mutta joskus joko heti käynnistyksen jälkeen tai kesken ajon paineet eivät vain enään nouse millään kuin reiluun 2bar, tuntuu kuin mittari jumittuisi vain siihen, eikä nouse vaikka kuinka polkisi kaasua, mutta tyhjäkäynnillä pysyy kuitenkin normaalisti siinä 2bar. Muutaman kerran paineet jääneet vain reiluun 1bar. Sitten kun käynnistää muutaman kerran autoa niin aina sen saa taas pelaamaan normaalisti.
Oon kokeillu vaihdella öljyjä ja suodattimia ja öljynpaine anturikin on vaihdettu ja testattu myös erillisellä mittarilla että mittari pitää kutinsa.
Autolla ajettu 270tkm, ei ole koneremonttia tehty, vuosi sitten kansiremontti ja ongelmat ovat alkaneet vasta sen jälkeen.
Mikä ihme voi tämmöistä aiheuttaa? Olisin kiitollinen, jos joku osaisi auttaa, kun nykyään tämä alkaa olla jo päivittäinen riesa.
Yleensä paineet ihan normaalit, eli tyhjäkäynnillä reilu 2bar ja kun vähän napauttaa kaasua niin nousee kiltisti sinne 3bar mittari.
Mutta joskus joko heti käynnistyksen jälkeen tai kesken ajon paineet eivät vain enään nouse millään kuin reiluun 2bar, tuntuu kuin mittari jumittuisi vain siihen, eikä nouse vaikka kuinka polkisi kaasua, mutta tyhjäkäynnillä pysyy kuitenkin normaalisti siinä 2bar. Muutaman kerran paineet jääneet vain reiluun 1bar. Sitten kun käynnistää muutaman kerran autoa niin aina sen saa taas pelaamaan normaalisti.
Oon kokeillu vaihdella öljyjä ja suodattimia ja öljynpaine anturikin on vaihdettu ja testattu myös erillisellä mittarilla että mittari pitää kutinsa.
Autolla ajettu 270tkm, ei ole koneremonttia tehty, vuosi sitten kansiremontti ja ongelmat ovat alkaneet vasta sen jälkeen.
Mikä ihme voi tämmöistä aiheuttaa? Olisin kiitollinen, jos joku osaisi auttaa, kun nykyään tämä alkaa olla jo päivittäinen riesa.
jotensakkin tuntuis että vika on mittaristossa..
jos löytyys ylimääränen painemittari jolla koittaas että onko koneessa ö-paineet kohillaan
sen jälkeen tietääs varmemmin todeta mittaristoviaksi.. ollappa kokeilumittaristo 



Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Olen tosiaan kokeillut erillisellä mittarilla, että mittari kyllä toimii, joten ihan se on oikea vika..Terho P kirjoitti:jotensakkin tuntuis että vika on mittaristossa..jos löytyys ylimääränen painemittari jolla koittaas että onko koneessa ö-paineet kohillaan
sen jälkeen tietääs varmemmin todeta mittaristoviaksi.. ollappa kokeilumittaristo
auts... olin ihan varma et vika olis vain mittaristossa... haiskahtaa et öljypohjassa tai öljypumpun sihdin edessä pyörii jotakin ylimääräistä
ö-pohja auki ja toivoa että vika löytyy sieltä 


Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: 05.11.2007 13:07
oliskai tuokin 1vaihtoehto mutta kuvittelisin että se kummailisi enempikin.. tuo roskan tarkistaa pienemmällä/samalla vaivalla kun koko öljypumpun.. ei taida saada ylipaineventtiiliä auki ennenku ö-pohjan irrottaa..pe kirjoitti:Oisko ylipaineventtiili yksi ehdokas, vai liekkö mahdollinen? Mitään muuta ehdotuksia?
siitä sitten onkin "nätti"homma kurkata kammen laakereita ja kiertokangen


Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Terho P kirjoitti:oliskai tuokin 1vaihtoehto mutta kuvittelisin että se kummailisi enempikin.. tuo roskan tarkistaa pienemmällä/samalla vaivalla kun koko öljypumpun.. ei taida saada ylipaineventtiiliä auki ennenku ö-pohjan irrottaa..pe kirjoitti:Oisko ylipaineventtiili yksi ehdokas, vai liekkö mahdollinen? Mitään muuta ehdotuksia?
siitä sitten onkin "nätti"homma kurkata kammen laakereita ja kiertokangensenjälkeen alkaisinkin jo epäilemään kansinahkaa ja kannen osuutta asiaan
vaikka onkin ollut auki joskus.. oikaistiinko kansi ja mitä sille kannelle sillon tehtiin??
Miten se muuten näissä on kun oon yrittäny katella kuvia, että onko se venttiili öljypohjan sisällä vai sylinterin kyljessä? Joistain kuvista saa käsityksen että kyljessä, mutta en kyllä ole sitä sieltä löytänyt päältäpäin tähyilemällä

Kansirempan teki kyllä ammattilainen ja suoristi myös kannen, että sen PITÄISI olla kunnossa, mutta mistä sitä koskaan tietää mikä moka siellä on sattunu

Mutta jotenkin tässä on kummallista se että jos vika ois kansipahvissa tai laakereissa tai öljypumpussa, nii paineiden pitäisi olla kokoajan huonot? Mutta kun sen näkee milloin toimii normaalisti ja milloin ei. Silloin ku toimii normaalisti niin paineet ovat juuri niinku ehjässä mersussa pitääki, eli nousee pikku kaasun näpäytyksellä tappiin.
Mutta pakko kait se on käyttää jossain että saa öljypohjan irti, itse ku en saa autoa saati moottoria nostettua ylös..
Kysytään tässä.
Omassa paineet siinä 2-3 bar välillä tyhjäkäynnillä, vedossa hyvin 3 bar.
Mutta, välillä viisari notkahtaa siinä tyhjäkäyntipaineilla pari "viisarinleveyttä"
ja joskus heiluu/hyppii. Nämä siis tyhjäkäynnillä. Ajossa tasesti 3 bar.
Anturi? Mittari? Missä edes anturin tarkka sijainti?
Omassa paineet siinä 2-3 bar välillä tyhjäkäynnillä, vedossa hyvin 3 bar.
Mutta, välillä viisari notkahtaa siinä tyhjäkäyntipaineilla pari "viisarinleveyttä"
ja joskus heiluu/hyppii. Nämä siis tyhjäkäynnillä. Ajossa tasesti 3 bar.
Anturi? Mittari? Missä edes anturin tarkka sijainti?
190D 2.5 -89
300TD Turbo -89
C230K -97
C200 -99
® Mesen linttaklubi. -Sammuvia tähtösiä-
300TD Turbo -89
C230K -97
C200 -99
® Mesen linttaklubi. -Sammuvia tähtösiä-
Hyvät paineet on jos kyse jommasta kummasta voima aineestamamu kirjoitti:Kysytään tässä.
Omassa paineet siinä 2-3 bar välillä tyhjäkäynnillä, vedossa hyvin 3 bar.
Mutta, välillä viisari notkahtaa siinä tyhjäkäyntipaineilla pari "viisarinleveyttä"
ja joskus heiluu/hyppii. Nämä siis tyhjäkäynnillä. Ajossa tasesti 3 bar.
Anturi? Mittari? Missä edes anturin tarkka sijainti?
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-