Ilmastointiin liittyen, kaksi kysymystä.
Ilmastointiin liittyen, kaksi kysymystä.
Mikä virka konehuoneessa kuskinpuolen etukulmassa on mötikällä missä on linssi? Mikäköhän lämpötilan pitää olla jotta ilmastointi menee päälle? +1 näytti sisälämpötilamittari ja ei kytkenyt vielä päälle. Ja autohan oli se w202, vm 94, 280 automaagi, manuaalisella ilmastoinnilla.
Editti: Oletan että ilmastointi toimii koska kompura naksahtaa päälle kun laittaa huurteenpoiston päälle. Kuivainhan sen linssin alla on, mites kun siellä näkyy ilmakuplia välillä, hyvä vai huono juttu??? Kävi vaan mielessä että voiko sen nyt todeta tuolla huurteenpoistolla että ilmastointi toimii...
Editti: Oletan että ilmastointi toimii koska kompura naksahtaa päälle kun laittaa huurteenpoiston päälle. Kuivainhan sen linssin alla on, mites kun siellä näkyy ilmakuplia välillä, hyvä vai huono juttu??? Kävi vaan mielessä että voiko sen nyt todeta tuolla huurteenpoistolla että ilmastointi toimii...
Re: Ilmastointiin liittyen, kaksi kysymystä.
Jos kompura lähtee päälle, niin kyllä siellä ainakin kylmä-ainetta on tarpeeksi. Luulisin siis että toimii.hoge kirjoitti:Mikä virka konehuoneessa kuskinpuolen etukulmassa on mötikällä missä on linssi? Mikäköhän lämpötilan pitää olla jotta ilmastointi menee päälle? +1 näytti sisälämpötilamittari ja ei kytkenyt vielä päälle. Ja autohan oli se w202, vm 94, 280 automaagi, manuaalisella ilmastoinnilla.
Editti: Oletan että ilmastointi toimii koska kompura naksahtaa päälle kun laittaa huurteenpoiston päälle. Kuivainhan sen linssin alla on, mites kun siellä näkyy ilmakuplia välillä, hyvä vai huono juttu??? Kävi vaan mielessä että voiko sen nyt todeta tuolla huurteenpoistolla että ilmastointi toimii...
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Kyllä mulla kompura käy pieniä pätkiä nollakelissäkin. Palaako sulla EC napissa valo? ilmastointi on päällä silloin kun valo EI pala.hoge kirjoitti:No näin se mullakin kävis järkeen, ei kait sitten ole tarpeeks lämmintä ulkona jotta normaalisti lähtis päälle.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Komulainen
- Viestit: 25
- Liittynyt: 17.11.2005 12:23
- Paikkakunta: Sukeva
Se "linssi" kuivaimen vieressä on nestelasi. Jos kuplintaa näkyy linssin läpi niin kylmäaine täytös on vajaa eli siellä on jossain pikku vuoto.
Ilmastointi jäähdyttelee kyllä vaikka täytös olisikin vajaa, tehoja ei vaan kuumilla ja kosteilla kelillä saada höyrystimestä irti ihan sitä mitä pitäisi.
Vuotospräyn kanssa kannattaa kaikki nippaliitokset käydä läpi ja varmuuden vuoksi kiristellä niitä.
Ilmastointi jäähdyttelee kyllä vaikka täytös olisikin vajaa, tehoja ei vaan kuumilla ja kosteilla kelillä saada höyrystimestä irti ihan sitä mitä pitäisi.
Vuotospräyn kanssa kannattaa kaikki nippaliitokset käydä läpi ja varmuuden vuoksi kiristellä niitä.
Entäs kun ei EC valo syty vaikka painelis kuinka? onkos ledi tai lanppu palanut. Eipä siltä tule kylmääkään. Kompura ei kuitenkaan lähde pyörimään. Aineet tietty mennyt harakoille. Vielä kun tietäis mistä vuotaa.Terry kirjoitti:Ilmastoinnin toimivuuden näkee helposti kun kompuran hihnapyörän keskusta (akseli) pyörii hihnapyörän mukana. Ja EC nappi päälle (= ilmastointi pois) jolloin pelkkä rulla pyörii.
Onko kenelläkään UV-lamppua niin vois katsella mistä on aineet tuhissu pellolle. Haistelijakin saattais vielä jotain haistaa kun on pikkuisen painetta jäljellä kun suhahtaa kun painelee liittimestä.
Kunhan ei joutais purkamaan puolta autoa jotta saa vehkeen älyihinsä.
Käy jossain liikkeessä missä ilmastointi huoltoja tehdään, niin eiköhän ne sulle vuotoja etsi. Löytyy lamput sun muut.AK47 kirjoitti:
Onko kenelläkään UV-lamppua niin vois katsella mistä on aineet tuhissu pellolle. Haistelijakin saattais vielä jotain haistaa kun on pikkuisen painetta jäljellä kun suhahtaa kun painelee liittimestä.
Kunhan ei joutais purkamaan puolta autoa jotta saa vehkeen älyihinsä.
Viimeksi muokannut ahonen v, 09.6.2008 20:09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Joo, ne liikkeet on auki silloin kun itse pitäis olla töissä ja mieluiten itse revin auton kappaleiksi kun että joku repii kaikki kiinnikkeet hajalle..... No, puoli totuutta tuossa jälkimmäisessä osassa.ahonen v kirjoitti:
Käy jossain liikkeessä missä ilmastointi huoltoja tehdään, niin eiköhän ne sulle vuotoja etsi. Löytyy lamput sun muut.
Mutta kun ei tuommoista lamppua ja haistelijaa löydy lainaan niin antaa olla ja vaihdetaan auto Ok, hieman huono päivä tänään...
Mites tuo huurunpoisto? Toimiiko sekin silloin kun valo ei pala vai silloin kun valo palaa?ahonen v kirjoitti: Palaako sulla EC napissa valo? ilmastointi on päällä silloin kun valo EI pala.
Kyselee saksankielisen käsikirjan omistaja...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
JaniH kirjoitti:Mites tuo huurunpoisto? Toimiiko sekin silloin kun valo ei pala vai silloin kun valo palaa?ahonen v kirjoitti: Palaako sulla EC napissa valo? ilmastointi on päällä silloin kun valo EI pala.
Kyselee saksankielisen käsikirjan omistaja...
Tuohon en kyllä osaa vastata. Mulla ei erillistä huurteenpoistoa ole,
ja käsikirjakin on ruotsinkielinen
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89