Perä kolahtelee?
Perä kolahtelee?
Moro!! on tuommoinen Farmari mersu ja perä kolahtelee välillä melko pahasti. tasosäätö toimii ja muuten alusta hyvässä kunnossa. luulen että on laskettu perää noilla iskareilla, että voisikohan johtua siittä tämä kolahdus?
ei se madalluksesta johdu. avataren perusteel sul on ihan asiallisesti madallettu auto.
mutta noissa tasonsäätöiskareissahan pusla menee rikki, ja sitähän ei saanukaan iha noin vaan korjattua... ellei osta uutta. tosin foorumil oli ainaki ennen kuvia kuinka se vaihdetaan kotikonstein.
mutta noissa tasonsäätöiskareissahan pusla menee rikki, ja sitähän ei saanukaan iha noin vaan korjattua... ellei osta uutta. tosin foorumil oli ainaki ennen kuvia kuinka se vaihdetaan kotikonstein.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Mulla taitaa olla sama vika, ärsyttää , kun muuten ei auto kolise eikä lotise enää, kun etupäästäkin hävisi lotinat raidetankojen vaihdolla. Tekisi mieli tehdä asialle jotain, vaikka ei siis vaarallista olekaan, kai ?
Oliko se niin, ettei siinä muu auttanut kun uudet iskarit? Että tuon alapään korjaaminen ei muuten onnistu?
Oliko se niin, ettei siinä muu auttanut kun uudet iskarit? Että tuon alapään korjaaminen ei muuten onnistu?
siis on niitä korjattu. Mutta kuvat ja tekstit o vissii bittiavaruudes ny... sedanis ja farkussahan on kaike lisäks erilaiset systeemit. Miten lie vaikuttaa.
vasen sedan/coupe? oikee farkku?
vasen sedan/coupe? oikee farkku?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Ei ole mutteria eikä pulttia, eli ei voi kiristää muuten kuin vasaroimalla "rässäystä" tiukempaa. En mene takuusen onko vasaroinnilla miten pitkä-aikanen vaikutus kolinattomana pysymiseen.tjjr91 kirjoitti:olen kuullut että sen voisi kiristää jotenkin. että sielä pallonivelessä ois joku mutteri/pultti mikä löystyis? pitää kuitenki katsoa nytten ja kokeilla.kiitos neuoista:)
Sen pallonivelen saa kylläkin kierteellä irti sylinterin varresta, mutta uutta niveltä ei löydy.
Itse olen ajatellut kokeilla, josko porais nivelen pohjaan rasvanipalle reijän ja pumppais jäykimmällä vaseliinilla sen tiukaksi.
ja, jos nivel ei mahdu tukivarteen nipan kera kiinni niin teen sokean nipan tulpaksi ( tukivarteenhan ei saa tehdä reikää eikä muitakaan muutoksia)
ps.
Jos joku löytää sopivan nivelen, niin mullekki sellainen, ei viittis ostaa koko "iskaria" yhden pikku kopatuksen takia (n.350 €)
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
siinä olis jonkulainen kuva nivelestäSergey kirjoitti:olisko kellään kuvaa siitä nivelestä?
tjjr91 avatar kuvasi näyttää tutulta joten jos rekkarisi numerot ovat 345
niin olen mahdollisesti joskus omistanut auton, ja sinä aikana taisin hieman perää laskea tasonsäädöstä, ja samalla vaihtuivat matalemmat kumit jousiin.
pallo ja toi kuppi metallia niitten välissä jonkin sortin muovia joka sitten kuluu ja tekee kupista väljän. olihan ne jossakin ohjeet tuon "kunnostamiseen"Sergey kirjoitti:mitä materiaalia toi nivel on sisuksistaan? Kumia? metallia? muuta? Sopivan kumikiekon ku laittas, ni sehä vois pian toimia taas.
edit. aivan kuten mainitsit niin ohjeet ovat bittiavaruudessa
ne o 17 tuumaset varmaanki 8x17et30 ja päälle 215/45/17 kumi ni avot!
yritin toistamisee ettiä vähä muualtaki noita nivelen korjauksia ja niitä tosiaa o laikal vedetty auki. Mersufoorumil oli joku hemmo joka tekee vanhoista uusia valamalla vanhat osat uuteen kumiin. esim moottorinkumei jne. Koitan ettiä sen tyypin nimen.
yritin toistamisee ettiä vähä muualtaki noita nivelen korjauksia ja niitä tosiaa o laikal vedetty auki. Mersufoorumil oli joku hemmo joka tekee vanhoista uusia valamalla vanhat osat uuteen kumiin. esim moottorinkumei jne. Koitan ettiä sen tyypin nimen.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
tjjr91 kirjoitti:tuossa näyttää olevan viellä pellit kunnissa:) tänään alotin peltiremontin tekoa. ei kuitenkaa ole kun päivän homma kun sen tekee. onko toi auto ollut sinulla milloin? Ja kertokaa jos on tiedossa tuommoiset 16"AMG vanteet niin olisin kiinnostunut:)
niin jos tarkoitat tuota reikää kuskin lokasuojassa niin sehän oli jo sillon minun aikanakin
taitaa olla jo pari vuotta aikaa kun sillä pöristelin, kuvissa rengastus etu 8x18" taka 9x18" kumit 225/45/18 nastat
-
- Viestit: 109
- Liittynyt: 25.10.2010 19:03
- Paikkakunta: tornio
joo sitä reikää pitää alakaa paikkaamaan ja taka rekkarin valoijen ympäsille on kans paikka minkä laitan. muuten nyt auto on tosi hyväsä kunnosa vieläki. penkit ehiät lukuunottamatta pikku hiertymää mitä turvaistuin on saanut aikaa. Joo jotkut tuommoiset vanteet pitäis saada. noi on niin komeat.Mimmoiset noi renkaat oli ajaa? ku tuntuu että et on noissa renkaissa noin pieni että voi olla aika kovaa kyytiä:D
Laineracing löysi mersufoorumilta tuon topicin missä oli hemmo joka korjailee tälläsiä kumitötteröitä
http://www.elisanet.fi/ville-pekka/
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=94729
http://www.elisanet.fi/ville-pekka/
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=94729
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
kiitos tästä vinkistä. tästä kaverista voipi olla paljon hyötyäSergey kirjoitti:Laineracing löysi mersufoorumilta tuon topicin missä oli hemmo joka korjailee tälläsiä kumitötteröitä
http://www.elisanet.fi/ville-pekka/
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=94729
Joo, totta... tuo ympyröity... Kuvas kylläki w201 mut saman tyyppinenhä se suunillee o.jaakkoha kirjoitti:Hei, ennenkuin ostat jotain todella kallista, kokeile, koliseeko kallistuksenvakaajan tukitanko. Minulla kolinat lähti takaa kun vaihoin sen, hinta luokkaa alle 20 €. Kolina oli melkoisen kuuluva.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.